Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 28-07-16 kl 09:14 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 41

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er litt kvikkere enn det der, men bare litt.
Postet 28-07-16 kl 09:30 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg har drevet og skrytt av at jeg har staycation i år, men i dag skal jeg og Kløver til Sverige på overnatting hos en venninne! Det skal bli godt, det også.
Postet 28-07-16 kl 09:53 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
jeg er på kontoret, har sovet godt i natt men er alikevel stuptrøtt. Jeg som trodde at en skulle bli uthvilt av nesten 9 timers søvn!
Postet 28-07-16 kl 10:14 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
livit sin avatar
Første dag på jobb etter 3 uker og 2 dager ferie.. Trøtt ja...
Postet 28-07-16 kl 10:23 av livit livit er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Første dag på ferie her også. Jeg er fungerende seksjonssjef i dag og i morgen, så jeg har tenkt å bruke dagen på å henge over de par av kollegene mine som er her, og sørge for at de jobber effektivt.

Og så er det Springsteen i Frognerparken i ettermiddag/kveld. Det blir nok folksomt.
Postet 28-07-16 kl 10:41 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
Trøtt i dag, men hvordan blir jeg i morgen?... Jeg skal også på Springsteen i kveld med samboer, svoger og søskenbarnet deres. Regner med at klokka nærmer seg 0200 før vi er hjemme igjen i kveld, så må jeg opp kl 6 i morgen... zzzz

Så jeg slo fra meg å gi blod selv i dag på jobb. Pleier ikke å reagere, men kanskje ikke beste oppladning til mange timer ståing/gåing.
Postet 28-07-16 kl 10:50 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Første dag på ferie, Padda?
Postet 28-07-16 kl 10:57 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi skal dra hjem fra første del av ferien. Det er kjekt å se slekta, men det skal bli godt å komme hjem til eget hus.
Postet 28-07-16 kl 10:59 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Damn. Freudian slip.
Postet 28-07-16 kl 11:03 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har hyttekontor. Det føles litt som ferie, så jeg må minne meg selv på at jeg faktisk må jobbe. Heldigvis er det ikke sol...
Postet 28-07-16 kl 11:07 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I dag har jeg staycation, men jeg vet ikke helt om jeg kan kalle det det etter 3,5 uke på reise. Planen for dagen er å få klippet håret på meg og snuppa. Snuppa vil klippe seg som Noora.
Postet 28-07-16 kl 11:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Sitter på et hotellrom i Aalborg, straks klar for å ta fatt på dagen. Planen var egentlig Fårup Sommerland, men ungene fikk nyss om et Lego Minecraft arrangement like ved. I grunnen greit nok. Billigere for lommeboken.. Vi skal ha 2 dager på feriesenter med innendørs badeland senere.
Postet 28-07-16 kl 11:19 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Fnis, Padda.

Dagens handletips: kitch'n har 20% på alle varer inkl salgsvarer for kundemedlemmer nå. Jeg kjøpte nettopp matbokser og drikkeflasker fra Sistema (fine farger, god kvalitet) til alle tre for under 300kr, og fanget to nye Pokemons på turen.
Postet 28-07-16 kl 11:49 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Takk for tips, Palmen! Skal ta en opptelling av hva som evt trengs før skolestart her også.
Postet 28-07-16 kl 12:13 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg sitter og lurer på om det er greit med parkeringsplasser på Teknisk Museum. Er det dét kommer vi oss dit i dag, og det hadde vært gøy. Hmm.
Postet 28-07-16 kl 12:38 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Det er jo en god parkeringsplass på Teknisk Museum, og jeg har sjelden sett den full. Alternativt kan dere jo ta toget, det stopper rett ved Museumet.
Postet 28-07-16 kl 12:41 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Sittet nesten en time hos legen for så å oppdage at timen er i morgen. Jaja.

Regn og sol. Tenker å gå innom en venninne om litt og kanskje klippe plen.
Postet 28-07-16 kl 12:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Takk, Adrienne. Vi bor i Oslo, men har litt begrensninger i form i dag, derfor bil. =)
Postet 28-07-16 kl 12:47 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg ville helst vært på Springsteen i dag jeg også, men logistikken lot seg ikke fikse. Skal klippe plenen istedet, det får være dagens 'trening'.
Postet 28-07-16 kl 12:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi forbereder storinnrykk! Sveitsiske venner med barn og annen familie, ti i tallet, ankommer kl. 17.00. Siden vi ikke var hjemme da de hadde Norgesferie for et par-tre år siden, avbryter de dette årets Sverigeferie for å besøke oss nå som vi faktisk greide å finne noen datoer som passet.

Her handles, kokkeleres, bakes (i hovedsak naboen faktisk) og vaskes til den store gullmedalje.

(Naboene fikk en tripp-trapp-stol til barnebarnbesøk her tidligere i sommer og vet ikke hva godt de skal gjøre til gjengjeld. Så nå har jeg fått en sjokoladekake, seks hvetestenger med vaniljekrem og to dusin boller så langt. Jeg håper egentlig det stopper der ellers må jeg snart finne på noe mer jeg også. Dessuten kjøpe større fryser.)
Postet 28-07-16 kl 12:59 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg skal på Springsteen i dag. Eller, føler vel egentlig jeg kan være på fornavn med ham nå. Bruce.
Postet 28-07-16 kl 12:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg har litt fylleangst uten å ha vært på fylla. Vi tømte sparekontoen i går, og kjøpte campingvogn med spikertelt på fjellet. Hundre lapper over planlagt budsjett.
Nå må jeg redusere forbruket og begynne å tenke før jeg drar kortet. Det er jeg ganske dårlig på, jeg er en supersløser.
Postet 28-07-16 kl 13:23 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Skal også på Springsteen i kveld. Føler ikke at jeg er på fornavn med han. Blir nok folksomt, ja.
Postet 28-07-16 kl 13:25 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Kult, 007. Gratulerer med kjøp og lykke til med sparingen.
Postet 28-07-16 kl 13:26 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Kollegaen min lurer på HVOR i parken Bruce skal spille, og om man står på gress eller asfalt?
Postet 28-07-16 kl 14:00 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Puh. Skulle være lur å løpe på morgenen i dag for å bli ferdig med dagens økt. Klarte selvsagt å somle til 12 før jeg kom meg ut, og glemte å ta høyde for at det var blitt 25 grader og sola sto høyt. Det var tungt, gitt.
Postet 28-07-16 kl 14:01 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Gress, Divine. Hvis man ikke har sånn gullbillett, eller hva det nå er, da står man på stålgulv.

http://www.aftenposten.no/osloby/byl...d-600990b.html
Postet 28-07-16 kl 14:06 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Og scenen står et stykke inn i parken og til høyre, hvis man kommer inn fra hovedinngangen til parken. Den er på bortsiden av parkeringplassen bak Frognerbadet.
Postet 28-07-16 kl 14:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
Og hvor parkerer de som kommer langveisfra enklest mulig?...
(sambo som kjører, jeg er lost på hvor ting og steder er i Oslo, skulle ikke trodd jeg jobbet noen mnd i Oslo for ørten år siden)
Postet 28-07-16 kl 14:30 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg hadde parkert et sted langs t-banelinjen et stykke unna og tatt banen inn til Majorstuen, bare.
Postet 28-07-16 kl 14:35 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
Det skal jeg formidle til sjåføren.
Postet 28-07-16 kl 14:44 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Svanen, dere kommer nordøst fra, gjør dere ikke? Langs Ring 3 fra Storo og bortover burde dere finne noe i nærheten av en t-banestasjon. Storo, Nydalen, Tåsen, kanskje litt vanskeligere rundt Berg, Ullevål Stadion etc.
Postet 28-07-16 kl 14:48 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
jepp. rv4
Kjører rett etter jobb om en time, så vi har ikke all verdenes med tid å lete.

Storesøstre er barnevakt i kveld, med henting i barnehagen og det hele. Første gang så lenge, men det går nok supert (har mor til eldstes venninne som "bakvakt").
Postet 28-07-16 kl 15:06 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
Storm sin avatar
Jeg synes Ris stasjon (Frognerseterlinja) funker godt til det formålet, da tar man ringveien vestover mot Smestad og tar av mot Slemdal etter Rikshospitalet. Da ser dere Ris stasjon på venstre hånd ved Ris kirke, og det er veier opp til høyre man kan parkere. T-banen tar vel maks 7-8 min til Majorstua derfra.
Postet 28-07-16 kl 15:11 av Storm Storm er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Øs pøs her, jeg har vært ute og jobbet i hagen.
Postet 28-07-16 kl 15:14 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Norsk sommervær er mildt sagt vekslende, altså! I går kveld var det tett regn og iskald her, nå er det varmt og sol med spredte skyer. Håpløst for sånne som meg som kler meg etter været dagen før! (det vil si det var skikkelig kaldt da jeg sto opp i dag tidlig, men nå har det jo snudd, og jeg går med langermet genser )
Postet 28-07-16 kl 15:20 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
I dag har det vært sol-regn-sol-regn-sol-regn-sol og nå regn igjen.
Postet 28-07-16 kl 16:34 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Denne dagen har ikke så rent lite surrealisme å by på.
Postet 28-07-16 kl 17:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Vi har sett Istid på kino. Filmen var nå så som så. Det morsomste var den herlige latteren til jenta som satt foran oss.
Postet 28-07-16 kl 20:56 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Her ble det visst legominecraft opplegg OG Fårup.. Lommeboka har fått kjørt seg i dag..
Postet 28-07-16 kl 23:52 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
Blir vel 2 før vi kommer i seng. Tror jeg er mer sliten enn Bruce så ut til å være...
Postet 29-07-16 kl 00:59 av Svanen Svanen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no