Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Påskestuggu

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Påskestuggu

Postet 11-04-22 kl 10:28 av Kaffestuggu

Stuggupersonalet har påskeferie, men det vil være sporadisk selvbetjent de neste dagene.

Kommentarer totalt 96  

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Hepp! Her er det ingen påskeferie enda. På jobb, og har med eldste også, for han trenger penger til russetida. Fortsatt ordretørke, men har et par potensielle storkunder å jobbe med. Fortsatt spennende tider ...
Postet 11-04-22 kl 10:32 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Morgen!

Jeg har påskeferie på papiret, men må jobbe et prosjekt som er forsinket pga andre enn meg. Jeg gjør det på morgen- og kveldstid nå disse tre dagene, helligdagene skal jeg ha helt fri.
Postet 11-04-22 kl 10:33 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn. Jeg har satt meg til på et påskestille UB og koser meg med det.
Postet 11-04-22 kl 10:36 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Vi har spist god frokost for å feire mannen som er 50 år i dag. Plan for dagen videre er klesvask, rydding og trening før vi skal ut og spise i kveld.
Postet 11-04-22 kl 10:47 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen. Ingen ferie her.
Startet dagen med et legebesøk, startet opp utredning av litt tarmproblemer..
Nå må jeg prøve å finne litt arbeidsmotivasjon. Kanskje det ligger noe under notatblokka her.... ?
Postet 11-04-22 kl 10:55 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er på plass på kontoret, sammen med et par kolleger. Mange som har tatt ferie, men jeg skal jobbe i hvertfall i dag og i morgen.
Postet 11-04-22 kl 11:08 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal egentlig ha ferie, men jeg sitter på hjemmekontoret og håper inderlig at noen som jobber på arkiv kan hjelpe meg ... og det snart. Jeg må ha avgårde en leveranse i dag, men så har sjefen over alle sjefer gjort veldig rare ting. Og jeg får feilmeldinger på alt jeg forsøker på.

Ja, ja. Snuppa er sendt til København i morges, knerten skal reise til bestemor og vi voksne skal på hytta. Når jeg bare blir ferdig med jobben (og får vekket mannen min ).
Postet 11-04-22 kl 11:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Litt påskeferie idag. Mellomste og jeg skal et par dager til Oslo, så venter en jobbedag, så mer ferie. Neste uke drar kjæresten og jeg til Spania, så det gledes.
Jeg skal absolutt ikke klage. Nå litt småjobbing før mellomste er klar.
Postet 11-04-22 kl 11:20 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Her er det store dilemmaet nedoverski eller bortover? Mann og venner vil nedover, jeg vil bortover, mannen foreslår nedover først og bortover i ettermiddag. Siden bortover egentlig betyr mye oppover tror jeg begge deler blir for meget for en utrent skrott.
Postet 11-04-22 kl 11:23 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Så lurt med selvbetjent påskestuggu!

Jeg koser meg med en kaffekopp før avreise påsketur. Eller, "koser", jeg tviholder på kaffekoppen mens jeg prøver å ignorere bikkja som er klar for tur og katten som kan tenke seg en tur ut. Det blir veldig snart avmarsj til kattepensjonatet med hunden på slep. Så får det bli en kaffekopp til etter det.

Jeg har funnet fram bortoverski til flokken. Det var visst første gang i år. For en som har vokst opp med langrenn som noe man selvfølgelig bare gjør, så jobber jeg med å ikke skamme meg for mye over manglende skigåing i vinter.
Postet 11-04-22 kl 11:53 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Der kom arkiv meg til unnsetning. Det var selvfølgelig noe ganske enkelt, men noe jeg ALDRI hadde kommet på å sjekke ut på egenhånd.

Mannen er nå oppe og vi er snart klare for avreise.
Postet 11-04-22 kl 12:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er på jobb og skal også det i morgen.

Her testes nytt system og det dukker som vanlig opp litt rare ting og feilmeldinger.
Postet 11-04-22 kl 12:16 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
@Tjorven Noe sier meg at det var en status på et eller annet nivå som gjorde at du ikke fikk gjøre det du skulle. :erfaren:
Postet 11-04-22 kl 12:17 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Hei stuggu.

Her er det hjemmekontor for alle pengene. Skjønner ikke helt hvordan vi skal komme i mål og det hjelper jo ikke når mange har tatt påskeferie og man ikke får teste det man må teste.
Satser på at jeg kan ta fri på onsdag og få litt feriefølelse.
Postet 11-04-22 kl 12:36 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
På fjellet, ferie. Straks bakken med fire.
Postet 11-04-22 kl 13:02 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Avslutter snart hjemmekontoret, før vi setter kurs mot utlandet (Sverige). Det blir deilig med en uke fri nå!
Postet 11-04-22 kl 13:10 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Godt at det ordnet seg Tjorven.

Her er det intenst ferie. Jeg var ikke opp før 10 og så langt har jeg bare spist frokost og strikket. Mannen er på tur og lillesøster er reist til byen for å jobbe med skolearbeid. Jeg skal nyte en rolig dag hjemme med god samvittighet.

Ingen e-poster så langt tyder på at de fleste andre også har ferie.
Postet 11-04-22 kl 13:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Påskeferie på hytta og snøstorm her. Heldigvis melder det oppholdsvær fra i morgen! Mannen og datter sitter og venter på å kjøre til hytta, men enn så lenge er veien igjen-snødd. Krysser fingre for at han som brøyter dukker opp snart


Jeg våknet altfor tidlig, så jeg har jobbet litt. Nå strikking og etterhvert snømåking
Postet 11-04-22 kl 13:40 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra et stille kontor. Har fått gjort mye her jeg sitter helt alene. Nå skal jeg lese noen greier slik at jeg er klar til neste tirsdag. Så hjem til de ferierende.
Postet 11-04-22 kl 13:45 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jobb her også, dvs. hjemmekontor. Ganske rolig dag heldigvis. Skal jobbe i morgen og onsdag også. Skal være vikar for en kollega som skal til Tyrkia, så det blir nok litt å gjøre.
Postet 11-04-22 kl 14:25 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi har vært på skojakt, men fant ikke noe som passerte nåløyet.
Postet 11-04-22 kl 16:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Som vanlig er disse tre dagene svært hektiske på jobb. Det går i ett. Masse som må gjøres og forberedelser innfør påskedagene. 3 dager jeg aldri har kunnet ta fri. Med ny jobb så er det mulighet for det til neste år.
Postet 11-04-22 kl 18:27 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen - eller god og god. Har sovet altfor lite. Heldigvis ikke mye å gjøre på jobb.
Postet 12-04-22 kl 09:36 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Fullt kaos her på hytta. Noen jobber på laptop, en driver online yoga (instruerer) og en liten unge prøver å få oppmerksomhet. Godt hunden ikke er her enda......

Datt av en hest på søndag - gamle skrotter er ikke lagd for slikt, så kjenner det godt i halebeinet. Satser på at det går bedre på ski i dag enn i går.
Postet 12-04-22 kl 09:44 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Klamrer meg til kaffekoppen på jobb. I dag er det enda færre på jobb. Dette kan bli en lang dag.
Postet 12-04-22 kl 10:00 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.

På plass på hjemmekontoret i dag også, men i morgen skal jeg avspasere tenker jeg. Tungt å motivere seg til å holde seg foran skjermen når alle de andre i huset har fri gitt.
Postet 12-04-22 kl 10:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Siste dag på fjellet i dag, kort dag på jobb i morgen. Hjemmepåske siste halvdel er også deilig.
Postet 12-04-22 kl 10:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg jobber stadig med et prosjekt som skal leveres rett etter påske, men jobber bare på morgener og kvelder. (I går varte morgenen til 13.45, men lell). I dag er det tur ut til sjøen som gjelder, sekken er pakket. Nå venter jeg bare på at døtrene skal stå opp.
Postet 12-04-22 kl 10:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen ja! På plass på kontoret her. Kom hjem med tog i kveld, og har kjøpt togbillett hjem fra seminar neste fredag. Håper på ekstra klimapoeng for å velge tog framfor fly.
Postet 12-04-22 kl 10:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor her også. Skal kjøre sønn til flyplassen etterpå. Forsvaret krever visst jobbing i påsken. Men mor har utstyrt ham med et smekkfullt påskeegg…. I morgen tror jeg at jeg tar fri. Dårlig arbeidsmoral..
Postet 12-04-22 kl 10:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Fri I dag og klarte ikke bestemme meg for hva jeg skulle starte med. Dermed ble det morgenkåpe og kaffe.
Postet 12-04-22 kl 10:45 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mårn. UB i dag igjen. Elsker hvor stille det er her i påskeuka.
Postet 12-04-22 kl 10:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har brukt de første timene av arbeidsdagen på å få fikset serveren og teste filer. Stille og rolig i byen i morges, men det blir sikkert nok av folk utover dagen.
Postet 12-04-22 kl 11:23 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hei fra Sunnmøre! Vi kom frem i går og har fått levelig temperatur i nesten hele huset. Jeg har egentlig fri, men plutselig jobbet litt likevel, så nå skal jeg snart rive meg løs og gjøre noe helt annet! Solen skinner og greier, det lover bedre enn snøværet vi hadde på deler av turen i går.
Postet 12-04-22 kl 11:54 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har handlet inn til påske. Er evt det ekstra som mangler.
Må vel ut en tur når yngste peller seg opp. Et par øreplugger som ikke funker som de skal.
Og så tror jeg at kjøleskapet skal ryddes. Egentlig trenger jeg nytt, men vingler angående hva som skal veie tyngst. Strømbruk, pris, WiFi, lyd eller merke.
Postet 12-04-22 kl 11:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Har drukket mengder av te for å holde meg våken...

Jeg påskehandlet i går, men må nok innom en tur i dag også. I morgen er det sikkert så fullt av folk at jeg skal prøve å slippe butikken da.
Postet 12-04-22 kl 12:21 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God dag. Jeg er hos fotpleier. Sitter med fuktighetsmaske og nyter. Har vært ei hektisk stille uke så langt, men håper det roer seg etter i dag.
Postet 12-04-22 kl 13:12 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Ferie.

Skal starte den med strikk og drikk på et lokalt spisested.
Postet 12-04-22 kl 19:06 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Helt alene i huset, det er litt rart, men godt.
Ikke så store planer i dag, skal en tur ut og handle litt.
Postet 13-04-22 kl 09:17 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Drittvær i dag. Blir innedag med litt rydding og jobb. Så får vi se om Arvingen kommer opp i kveld eller i morgen.
Postet 13-04-22 kl 09:44 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Trist vær her også, men det er helt greit. Jeg har jobbet noen timer allerede, for å få tid med familie senere. I går gikk vi en flott tur langs kysten, i dag skal vi besøke søsknene mine. Prosjektet jeg jobber med bør gå til korrektur i dag, så det er bare å drikke kaffe.
Postet 13-04-22 kl 09:50 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen!
Jeg er på kontoret i dag også. Ikke fordi det er så mye å gjøre, men fordi det stadig er snekring hos oss og riving hos naboen - ikke akkurat ro og fred hjemme, med andre ord.
Postet 13-04-22 kl 09:52 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Kontorjobb fram til kl. 12, da blir det endelig påskeferie for meg også.
Postet 13-04-22 kl 10:16 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Våknet jammen til sol i dag, så da tok jeg pronto med meg kaffekanna ut. Skal handle for hyttetur etterpå, men først kaffe, ro og fred.
Postet 13-04-22 kl 10:16 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God formiddag. I dag skal jeg gå skitur helt alene, uten hund som får snøballer i pelsen eller trekker meg inn i en busk. Med termos, te og Kvikk Lunsj.
Postet 13-04-22 kl 10:39 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
De truer med knallsol her i morgen. Det gleder jeg meg fryktelig til. Jeg tok meg fri i dag, selv om vi bare har halv dag. Jeg handlet til de første påskedagene i går, så jeg slipper kaoset i butikken i dag. Tur eller trening i ettermiddag, og kanskje jeg skal overraske yngste med pølsegrateng til middag i dag. Da blir det nok stjerner i boken.
Postet 13-04-22 kl 10:51 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hah! Jeg har levert min del av prosjektet, så nå logger jeg av jobb-maskinen. Noen fordeler skal man ha når man konstant våkner halv seks i ferien.
Postet 13-04-22 kl 11:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Er tilgjengelig på jobb i dag, men har ikke så mye jeg må gjøre, så det blir litt frem og tilbake.

Skal bli godt med påskeferie. Vi skal et par dager til Kristiansand på hotell, ellers blir det hjemmepåske. Hadde håpet på sol og fine turer, men sola ser ut til å utebli dessverre. I dag regner det, men det er heldigvis ikke meldt så mye regn senere i uka, bare overskyet.
Postet 13-04-22 kl 11:23 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har tatt ut avspasering i dag og sov lenge. Skal straks ut for å handle litt påsketing. Heldigvis er det normale åpningstider på de butikkene jeg skal på.
Postet 13-04-22 kl 13:01 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Eg og jentene har hatt oss ein liten stolpe tur, så dermed var me 12 stolper rikare. Påskehandel gjorde eg unna i dag tidlig og no er alle tre ungane i hus. Sidan dei melder bra vær i morgon, trur eg det blir tur til fjells slik at trolla får stått nokre timar på slalom. Ellers så blir det å nyte ferien med alle tre trolla.
Postet 13-04-22 kl 15:53 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no