Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 28-08-17 kl 07:40 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 40

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
'Neitakk', sa 9-åringen da hun ble vekket halv sju, jeg hadde de samme tankene halv seks. Opp i hverdagen, denne uka er det to aktiviteter hver kveld, fint å kjenne at man har puls!
Postet 28-08-17 kl 07:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar


God morgen. Er på jobb, nå er det morgenkaffe.
Postet 28-08-17 kl 08:27 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
, det hørtes kjent ut, Blondie.

Jeg er uvant tidlig på jobb, etter å ha klart å gjennomføre planlagt løp med klær lagt frem, frokosten klar i kjøleskapet og tidlig avreise hjemmefra. Ikke så lite fornøyd med meg selv! Satser på at jeg ikke sovner ved PCen. Tidlig henting og ballett i dag, så greit å legge inn litt tid!
Postet 28-08-17 kl 08:40 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Denne uka er et lite mareritt. Det er foreldremøter, tannlegetimer, treninger, bursdagsselskap og kamper (noen uker fremover nå er det overlapp mellom håndball- og fotballsesongen ).

Men det er hverdag og egentlig har vi det slett ikke så verst.
Postet 28-08-17 kl 09:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
Bare to dager til mannen kommer hjem! Offshorelivet har sine fordeler og ulemper, men gjensynsgleden er definitiv en gode!
Postet 28-08-17 kl 09:12 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Nei, takk. Ja, det var jo høflig. Jeg sier Fuck Off til alarmen hver bidige morgen.

Jeg skulle hatt fri tre dager denne uken, men på grunn av en begravelse må jeg utsette fridagene til neste uke. Så nå må jeg planlegge uka på nytt. :stress og kjas:
Postet 28-08-17 kl 09:42 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Morn.
Har kaffe og det er viktig.
Postet 28-08-17 kl 09:48 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Litt sent i dag, men det er min feil. Kom meg ikke i seng i går. Kaffe og frokost er fortært og jeg skal sette igang med saksbehandling. Hel dag uten møter så satser på produktivitet!
Postet 28-08-17 kl 09:50 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Jeg hadde også lyst til å si nei takk kl. 5.45, så jeg har full sympati.

Men jeg er tidlig på jobb. Det skal jeg ha .

Masse som skjer, nok å gjøre på jobb og minst en ting hver ettermiddag. :svett: Gleder meg litt til helg allerede, og ikke minst, til valget er over.
Postet 28-08-17 kl 10:17 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Å, smerte, så vondt det er å være i gang med rotteracet. Det er så mye nå at jeg har måttet legge alt inn i kalenderen med varsler. Legetimer, tannlegetimer, foreldremøter, nye trenings-
og øvingstider. Jeg har i det minste kaffe.
Postet 28-08-17 kl 10:30 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings. Det øker på med fritidsaktiviteter hver uke nå, tror vi er oppe i full styrke fra og med neste uke.
Postet 28-08-17 kl 10:30 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Mandag: "Hvordan skal jeg starte uka best mulig? Hm. Jo! Vi fyrer i gang med en saftig eksmannløgn! Og hva med å gi toåringen et lite hysterisk anfall på grunn av feil joggeskovalg? Jo, det er fint. Og så fortsetter vi med et par telefoner om noshows på jobb midt i barnehageleveringa. Flott! Da er vi i gang dere! "
Postet 28-08-17 kl 10:38 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
på mave.
Postet 28-08-17 kl 10:56 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Aiaiai, Mavs!

Her er det rolig denne uka. Det er neste uke det virkelig ruller i gang.
Postet 28-08-17 kl 11:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg trenger egentlig at noen kler seg ut som Totoro en morgen og gjemmer seg i nærheten av barnehagen snart, fordi den eneste måten å få ungen ut døra på nutildags er å si at vi skal lete etter Totoro. Men gudene vet hvor lenge hun går på den.
Postet 28-08-17 kl 11:09 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Noen er ute etter å la deg føle at du lever, Mave. Du må forklare noen at det vet du godt allerede, ellers takk.
Postet 28-08-17 kl 11:10 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ut og lete etter Totoro!
Postet 28-08-17 kl 11:11 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
"Oi, er han bak treet der? Jeg tror jeg ser ham vinke! Nei, der ble han borte!"
"Kanskje han sover fortsatt! Trøtte Totoro. Tror du Mei sover på magen hans? Vil du også sove på magen hans?"
"Vi kan lete etter Totoro etter barnehagen også vi!"

(De andre på bussen tror nok det har klikka for meg er jeg redd. )
Postet 28-08-17 kl 11:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mavs: Jeg hadde så mange underlige samtaler med ungene på t-banen på vei til barnehagen at jeg ofte vurderte å ta billetter av medpassasjerene. Det var ofte sang- og dansenumre også. Man blir fort herdet!
Postet 28-08-17 kl 11:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
allium sin avatar
Maverick, jeg tror dere trenger disse:

http://www.ravelry.com/patterns/libr...totoro-mittens
Postet 28-08-17 kl 11:38 av allium allium er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Wow, allium, de er jo helt fantastiske!
Postet 28-08-17 kl 11:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg rakk en drøy time på jobb, før skolen ringte om ei pjusk jente med magevondt som måtte hentes. Så nå sitter jeg hjemme og jobber litt, mens barnet er på bedringens vei.
Postet 28-08-17 kl 13:01 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Der gikk bookingsystemet vårt ned for telling også. Kanskje det hjelper om jeg heller litt kaffe i maskinen.
Postet 28-08-17 kl 13:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
på Mave.
Postet 28-08-17 kl 13:59 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har det hektisk på jobb og gleder meg til Tosca i kveld og Trondheimstur senere i uken.
Postet 28-08-17 kl 14:14 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg klarer ikke å si nei. Nå skal jeg jammen meg være hjelpetrener på håndballaget til knerten i kveld også. Men jeg antar at jeg hadde fulgt ham dit uansett siden det er rett etter reguleringstannlegen, så det blir ikke så mye ekstra.

... sånn rent bortsett fra at jeg overhodet ikke kan spille håndball.
Postet 28-08-17 kl 14:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg hadde også lyst til å si "nei, takk" i dag. Jeg begynte uka godt med å dra fra PC-en hjemme, så selv om jeg var kommet helt inn på kontoret, så var det bare å snu og kjøre hjem igjen. Kontornaboen prøvde å være Pollyanna og si at jeg skulle være glad for at jeg ikke hadde syklet om ikke annet.

Det er skikkelig full fart nå og selv om jeg hadde fri på fredag for å gjøre i stand til gjester i helgen, så ble det ikke tid til å sitte ned i så mye som fem minutter, så jeg gikk inn i helgen med høye skuldre og pusten helt øverst i halsen så stressa var jeg. Helgen var koselig altså, men introvert som jeg er, er jeg helt sliten etter å ha underholdt og vært "på" hele helgen og hadde trengt en fridag til strengt tatt.
Postet 28-08-17 kl 14:53 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
En fridag til er akkurat hva vi også hadde trengt i dag, etter den andre vegg-til-vegg-fotballhelga på rappen med innkvartering hos svigers. Det er hardt å være introvert i sånne sammenhenger.

Jeg var oppe til 2 og rydda til vaskehjelpas ankomst, og så har jeg pådratt meg en strekk i nakken etter to dager på sidelinja - sikkert noe høye skuldre. Det er så veldig mandag.
Postet 28-08-17 kl 15:10 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Bluen: Jeg blir altså så stressa under de fotballkampene. Siste kampen på søndag ledet vi 4-0 og det var to minutter igjen. Først da kjente jeg at nervene roet seg. Det ble 5-0 til slutt.
Postet 28-08-17 kl 15:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har hørt på veldig variert musikk på Youtube, blant annet ifb. med korøving - og da noe salmer og tjohei. Jeg får reklame for Frp HELE FØKKINGS tiden. Ikke noe tvil om hva de har plukket meg ut basert på.
Postet 28-08-17 kl 15:17 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg regnet nettopp ut at vi har hatt 82 gjestedøgn i august.

Ikke rart jeg syns jeg står i vaskekjelleren og legger sammen sengetøy støtt.

Og skjønner hva du mener, Nenne. Jeg er nok en VEEEELDIG mye mindre oppmerksom vertinne enn deg, men det er noe med at det er noen der hele tiden, likevel, som er overraskende slitsomt.
Postet 28-08-17 kl 15:17 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
@Tjorven: He-he, mammaen jeg stod ved siden av er også sånn. Da det stod 5-0 etter 5 minutter prøvde jeg meg med et "nå er vi vel trygge, Marianne" - men laaangt ifra. Først nå har jeg begynt å se et mønster i disse nakkestrekkene; det er ikke første gang de kommer etter massive cuper med høstlig drag i lufta. Blir mer og mer nervøs på sidelinja, jeg!
Postet 28-08-17 kl 15:17 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
@Tjorven: Sjekk ut learnhandball.com om klubben har kjøpt det.
Postet 28-08-17 kl 15:19 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ru: Jeg nekter å tro at de derre reklamealogirtmene skal være så smarte. Jeg får utelukkende reklame for slankeremedier (med uhyrlige førbilder) og skjønnhetsoperasjoner.


(IKKE PRØV DERE!!)
Postet 28-08-17 kl 15:19 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Det er FRP Hordaland da, så den kan være rettet mot alle som har Ip-adresse fra området. Men jeg tenker mitt når jeg har latt youtube surre og gå med Hillsong hele helgen, og kommer tilbake til kontinuerlig FRP-reklame mellom sangene. Den var der ikke før helgen.
Postet 28-08-17 kl 15:22 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg tenker at Poly sine reklamer også kan være rettet mot IP-adresser i området.

(Sånn, der fikk jeg tatt igjen for bandyen. )
Postet 28-08-17 kl 15:22 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Haha, det tok noen sekunder før jeg tok den der.


(Det begynte da jeg ofte var på nettet via østeuropeiske IP-adresser (ikke spør), og har ikke sluttet siden. De er ofte på et eller annet østeuropeisk språk også. )

(Da jeg beklaget meg over både reklamene og de åpenbart elendige algoritmene som forårsaker dem, til noen jeg akkurat hadde møtt og skulle jobbe på prosjekt med (de kom opp på skjermen og jeg følge for å forklare meg), så sa den ene mannen - som jeg hadde møtt for første gang 10 minutter tidligere - "har du husket å skru av kameraet på PC-en, da?" )
Postet 28-08-17 kl 15:47 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Postet 28-08-17 kl 16:03 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg pleier ikke få med meg stilling og scoringer, jeg. Synes det er skikkelig kjedelig med fotball. Litt gøyere med Lille, for hun er bedre enn Junior, så det blur litt scoringer. *badmum*
Postet 28-08-17 kl 19:26 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg synes det er kjempemorsomt å være med på håndballkampene til gutta. Gøy å se utvikling fra kamp til kamp.

Men, neste helg skal jeg ikke se håndball (tror jeg...). Da er det Granittrock og reunion for lærerskolen.
Postet 28-08-17 kl 22:38 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no