Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 12-01-18 kl 07:24 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Heilo sin avatar
Trøtt som en sofa. Eller noe sånt. Satser på at mårrayoga gir nok energi til å gå i gang. Lang arbeidsdag og mindfulnesskurs i kveld venter.
Postet 12-01-18 kl 07:30 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Kaffe.....
Postet 12-01-18 kl 08:10 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Hyttekontor i dag. Eller, egentlig har jeg fri. Et lite telefonmøte, masse nyting av natur og stillhet, fyring og matlaging til de som kommer i ettermiddag. Det er planene sine, det, tenker jeg.
Postet 12-01-18 kl 08:41 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Har kaffe, og gråter ikke. I dag er det strategiske diskusjoner og produksjon som gjelder. :småbedriftsysler:
Postet 12-01-18 kl 08:57 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Vond natt, men har da fått sovet litt. Må innom jobb med sykmelding og finne ut hva det haster at andre gjør for meg. Dårlig samvittighet over å forårsake enda mer jobb på kollegaer som allerede sliter med stort arbeidspress. Men får ikke gjort noe med det.
Postet 12-01-18 kl 09:20 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det høres helt fantastisk ut Sol. :unnelig:

Jeg er på jobb og trett. Men jeg har en ikke alt for tung dag i dag, så jeg skal ikke klage for mye.

Jeg fikk årsmeldingen fra Lånekassen nå. Jeg innrømmer at akkurat de fakturaene bare betaler jeg, uten å tenke for mye over det. Men nå ser jeg at jeg bare har to år igjen på lånet. Jeg føler meg plutselig gammel.
Postet 12-01-18 kl 09:30 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ehehr, blå, eg gler meg til neste år, det er tross alt 1500 i mnd som går til det der. Men likevel, eg fell meg ei bra utdanning. Men seigt er det.
Eg skal til Oslo i dag. Kaffi på KB, og prat med pratedama mi. Alltid deilig å komme inn til metropolen.
Postet 12-01-18 kl 09:32 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Det høres deilig ut Sol. Og fine planer Hondacrv!

Jeg har yoget og fant nok energi til å sykle i regnet. Straks...
Postet 12-01-18 kl 09:35 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg fikk også årsoppgave fra Lånekassen, og kjente et lykkelig lite blaff da jeg husket at jeg var ferdig med lånet i mai.
Postet 12-01-18 kl 09:41 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
God morgen. Jeg har humret over denne siden noen postet den på en venns facebok i går.
Postet 12-01-18 kl 09:50 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Den var fin Fersken
Postet 12-01-18 kl 10:11 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Har gjemmekontor i joggebukse og uten sminke, med selskap av storepus og lillepus, må holde et lite øye med at de ikke går helt bananas med å slåss og spise hverandres mat. Skal innlede helgen med en treningstime, deretter sushi og bobler her hjemme, er planen. Gleder.Meg.Til.Helg.
Postet 12-01-18 kl 10:36 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg var også ferdig med studielånet i fjor. For en lykke!

Merkelig nok, en fredag uten møtebonansa. Kanskje jeg til og med får gjort litt fornuftig i dag.
Postet 12-01-18 kl 10:40 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Jeg logget inn i Lånekassen i går tilfeldigvis, og fant ut at jeg kunne øke betalingstakten ved et par tasteklikk. Er fortsatt år unna å være ferdig, men nærmere enn noensinne i alle fall.
Postet 12-01-18 kl 10:49 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg er ikke ferdig med Lånekassen *evig student*
På skolen, mer vitenskapsteori, enda mer skremt enn igår.
Postet 12-01-18 kl 10:55 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har ført min første reiseregning i ny jobb. Kunne med lettelse konstatere at dette systemet var lettere enn det gammel arbeidsgiver hadde. (Det skulle ikke så veldig mye til, for å si det sånn.)
Postet 12-01-18 kl 11:14 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg måtte inn hos Lånekassen og sjekke gjeldsbeholdningen min, men ble skuffet. Vi skriver godt ut i 2025 før jeg skal slutte å betale dem hver eneste måned. Jaja, jeg fikk da i det minste en god utdanning ut av det, men jeg har egentlig en høne å pirke med dem i forhold til hvordan de omdanner gjeld til stipend.

Ellers, passelig kjip privat avtale på morgenen, men nå jobber jeg med å finne sjelen min over en kopp kaffe, før jeg hjemmekontorerer inn mot helg.
Postet 12-01-18 kl 11:33 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Mange år siden jeg var ferdig med studielånet. Jeg er på jobb. Gleder meg til helg.
Postet 12-01-18 kl 11:49 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg henger på venterommet på kirurgisk poliklinikk. Fingeren er vond og må visst sjekkes. Men jeg er ikke alene
Postet 12-01-18 kl 12:18 av star star er aktiv nå
Gammel
him sin avatar
Ruuuuuu .... Er du her eller ligger du med innvollene ute?

Jeg har prøvd i en time nå å snakke med en kollega. Enten er det skype eller så vil han ikke prate
Postet 12-01-18 kl 12:51 av him him er ikke aktiv
Gammel
Ferdig med studielånet for mange år siden, veldig deilig. Fikk gode bonuser da jeg jobbet i USA og brukte dem til å bli ferdige med lånet.

Litt snø her, straks til legen med eldste.
Postet 12-01-18 kl 13:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg sjekket nå og ser at jeg er ferdig med studielånet i august.
Postet 12-01-18 kl 13:24 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg ble ferdig med studielånet mitt i 2010. Ble så fed-up av disse månedlige betalingene at jeg tok en skikkelig innsats rett etter MBA-en min og fikk den nedbetalt. Godt med alt som er gjort osv.
Postet 12-01-18 kl 13:40 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg lever, him!
Postet 12-01-18 kl 13:58 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er ferdig med studielån i 2023, ser jeg. Ah well, tiden går jo fort uansett. Etter de begynte med månedlige innbetalinger merker jeg nesten ikke at de pengene går ut, heldigvis.

Første dag på kontoret denne uken, gjennomført to møter og fått oppdatert meg litt. Blir ikke lang dag, vi har femåring i morgen og det skal handles og forberedes til bursdag.
Postet 12-01-18 kl 14:31 av ingling ingling er aktiv nå
Gammel
Bluen sin avatar
Studielånet mitt er historie for en god del år siden. Husker foreldrene mine var fryktelig bekymra da jeg flytta hjemmefra og tok opp lån - sånt var helt utenkelig for dem. Vel, det lånet ble aldri noen kilde til bekymring, og jeg betalte til slutt ned resten i en jafs.
Postet 12-01-18 kl 14:44 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har et barn som er iferd med å ta opp studielån og merker at det gjør at jeg føler meg uendelig gammel. Akk ja, hun kommer nok til å få det både morsomt og nyttig med de pengene.
Postet 12-01-18 kl 15:16 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da er fingeren pinnefri. Fortsatt skinne da.
Postet 12-01-18 kl 15:17 av star star er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er i samme rute som ingling, ser jeg - drøyt fem år igjen. Vurderte å øke innbetalingen, men det er i grunnen mer lønnsomt å betale ned huslånet.

Jeg har vært og lånt slalåmstøvler i dag, i helgen skal Ville og jeg prøve oss på nedoverski med instruktør fra skiklubben. Hun har aldri prøvd før, jeg sto litt for eeh..25 år siden. Barnebakke på begge, tenker jeg.
Postet 12-01-18 kl 16:42 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg har tilbragt et par timer på legevakt med skadet elev. Heldigvis ikke alvorlig. Nå skal jeg straks hjem.
Postet 12-01-18 kl 16:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Da er håndball-EM for herrer i gang. Norge møter Frankrike og jeg har vunnet kampen om tv'n i stua. Heia Norge!
Postet 12-01-18 kl 21:29 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har godstol, nettbrett og NRKJazz på radio. God, tørr hvitvin og sushi i magen. Skal se ukens episode av Kalde føtter straks.
Postet 12-01-18 kl 21:44 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Håndballsønnen og jeg ser håndball. Sønnen snakker om å anlegge manbun. Mor skeptisk.
Postet 12-01-18 kl 21:45 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Drikker øl, betaler regninger - fredagskvelder altså. I tillegg fant jeg ut jeg var eldre enn jeg trodde - det var nedtur! (Vet ikke hvor lam i hodet man må være for å huske sin egen alder, eventuelt ville kanskje en psykolog hatt noe å sagt om fortregning ... Men saken er at jeg husker ikke datoer og tall. Kan ikke ungene sin personnummer eller mobilnummer. Kan heller ikke mannen sitt personnummer eller noen av bankkontoene våre. Eller bilnummeret.)
Postet 12-01-18 kl 21:57 av him him er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg husker telefonnummeret vi hadde da jeg var barn.
Postet 12-01-18 kl 22:11 av Albertine Albertine er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no