Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 23-08-16 kl 07:22 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Adrienne sin avatar
Morn, morn. Jeg er tidlig oppe (til meg å være) for bilen skal leveres på verksted i dag og det burde skje tidlig om de skal bli ferdig i løpet av dagen. Så da sitter jeg her med kaffen min og prøver å våkne nok til å være kjørbar.
Postet 23-08-16 kl 07:28 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Nå er hverdagen i gang på ordentlig; Poden begynner til vanlig tid på skolen i dag, og dermed er jeg tilbake til vekkeklokke halv syv. Vel, han er i det minste ikke spesielt vanskelig å få opp. Men nå må han skynde seg med påkledningen hvis han skal rekke å spise før han går.
Postet 23-08-16 kl 08:11 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar


Gikk av bussen på Skøyen og innså at pc'en ligger hjemme.

Hell i uhellet - mannen skal passere om en halvtimes tid og jeg rakk å få tak i ham slik at han kan ta med PC til meg. Så da må jeg bare stå på busstoppet når han passerer. Og i mellomtiden rekker jeg kaffe på en kaffebar.
Postet 23-08-16 kl 08:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Jeg er på t-banen. Jeg har levert bilen på Vika på full rens oG polering. Min elskede Leaf skal selges.
Postet 23-08-16 kl 08:47 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Der ungane "hoppa" opp i går til nytt skuleår var det betraktelig tregare i dag

Men eg er på jobb, eg har kaffi og kanskje kjem sola?
Postet 23-08-16 kl 08:49 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg skal på lyntur til Oslo i dag og har god tid før bussen går. Jeg valgte den sene bussen i og med at dagen blir lang nok som det er med møter til fem.
Postet 23-08-16 kl 08:58 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er på jobb, kaffe på vei inn i systemet, solen på vei gjennom skyene. Har ikke tankene her, min kjære pappa skal ha bypass-op. i dag, fikk beskjed i går, og det var en ledig slot i dag allerede. Bra at han slipper å vente lenge, han trenger operasjonen, men jeg er nervøs. Han er ganske sprek utenom disse slitne/tette blodårene, men det er et stort inngrep! Kjennes ekstra kjipt å være langt unna på sånne dager!

I tillegg kommer sjefen på et av sine sjeldne besøk, vi skal ha årlig review-gjennomgang og sånt. Men det føles underordnet i dag.
Postet 23-08-16 kl 09:04 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jobbet til over ti i går kveld, og et nå på vei til kontoret igjen. Greit nok at jeg får overtidsbetalt, men med den dårlige lønna jeg har, er det ikke verdt det. Sjefen sier at dette må vi gjøre noe med (overtiden, altså. Ikke lønna. Synes jeg SER det), men har ingen forslag til hvordan. Jeg er ikke et slikt karriere-jobbemegihjel-menneske, i alle fall ikke når karriereaspektet av det er ikke-eksisterende. Show me the money, sier jeg bare. :lei i dag:
Postet 23-08-16 kl 09:07 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Krysser fingrene for dere, Akseliane.
Jeg jobber hjemme i dag, sitter med varebestilling og bilag, og burde sikkert egentlig vært og trent.
Postet 23-08-16 kl 09:41 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Gjesp. Opp klokka seks, og enda kom jeg tjue minutter for seint på jobb (uten at det gjorde noe akkurat i dag). I det minste fikk eldstemann spist frokost hjemme i dag, i stedet for å måtte kaste i seg maten tre minutter før oppstilling ved klasserommet.

Trenger kaffe! Og kanskje litt sjokolade...
Postet 23-08-16 kl 10:01 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Oi, krysser fingrene Akseliane. Håper at alt går bra.

Holder litt pusten selv i dag. Pappa får resultatene etter forrige ukes MR. De frykter spredning og metastaser i hodet.. Jeg håper på krystallsyke eller noe annet lettvint som kan forklare hodevondt og svimmelhet ..

Kundemøte i hele dag, så dagen går vel unna.

Minstemann debuterer med full skoledag og SFO.
Postet 23-08-16 kl 10:14 av Mex Mex er ikke aktiv
Oppdatert 23-08-16 kl 10:22 av Mex
Gammel
Tjorven sin avatar
Divine: Jeg skjønner deg utrolig godt. Du jobber altfor mye. Mitt forslag er at du og sjefen om hvor mye du må jobbe, og så faktisk bare gå hjem selv om du ikke er ferdig. Du er vel ikke den eneste, så da må de ansette flere. (Og jeg synes særlig at det er relevant når karrieremulighetene er såpass begrenset.)
Postet 23-08-16 kl 10:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen til dere! Jeg er litt lunken i dag. Hver gang jeg åpner munnen i retning storebror får jeg beskjed om å slutte å være så sur. Tror det hovedsaklig skyldes at jeg sier ting han ikke liker, heller enn at tonen er så veldig sur. Men nå kjenner jeg at det begynner å tære litt på. Kan det være snart 12-åring-hormoner?

Sender lykketanker til Akseliane og Mex. Har nettopp vært i familiebegravelse og tenker litt ekstra på de jeg er glad i om dagen.
Postet 23-08-16 kl 10:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gode tanker til Akseliane og Mex.

Jeg klarte å bruke to timer fra jeg sto opp til jeg var ute av døren med ungene, det er virkelig ikke spesielt effektiv. Men der den ene spretter opp seks må den andre pjuskes våken, og minste fikk raserianfall og og og... Jaja, det går fint så lenge jeg har denne jobben og raske transportmuligheter, fra oktober må jeg stramme opp morgenregimet. Henting i morgen, heldigvis. Straks dagens første møte!
Postet 23-08-16 kl 10:51 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
til Mex og Akseliane.

Jeg har påført meg et nytt problem, jeg skiftet til nytt deksel med uvant farge på mobilen min i går og nå ser jeg ikke hvor den er når jeg legger den fra meg!
Postet 23-08-16 kl 11:04 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Åh, Tåtti, sånn usynlighetsdeksel? Høres spennende ut.
Postet 23-08-16 kl 11:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Takk dere! Og Mex!

Nå er han avgårde til operasjon, den tar tre timer. Krysser fingrene!
Postet 23-08-16 kl 12:19 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tenker på dere, Akseliane og Mex. Selv er min far enda på sykehus, utfallet er fremdeles uvisst, men i natt har jeg i alle fall sovet godt. Det trengte jeg.

Sol i sør og blide barn som står opp når klokken ringer. Måtte det bare vare.
Postet 23-08-16 kl 13:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Hva jeg driver med for tiden må gudene vite. Skole, tur med damer jeg ikke kjenner, og i dag; første øvelse med brassband siden 1996! Og jeg er ikke klar! For noe av det! Æææææh!
Postet 23-08-16 kl 15:13 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Hipphurra, brassband, pappalille!! Det blir garantert gøy når du er der!
Postet 23-08-16 kl 16:01 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Pappa er på overvåkningen nå, alt gikk etter planen. Han skal vekkes nå snart. Lettet nå!!
Postet 23-08-16 kl 19:16 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God bedring til pappa, Akseliane. Min pappa ble bypass-operert i 2003, og jobbet fullt i 10 år etterpå. Frisk som en fisk etter inngrepet og rekonvalesensen.
Postet 23-08-16 kl 19:39 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så godt å høre, 007!
Postet 23-08-16 kl 20:58 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Så bra, akseliane. Håper at alt går bra fremover.
Her kom det ingen nyheter i dag, legen hadde ikke fått resultatene.. Så da er det bare å vente da..
Postet 23-08-16 kl 21:12 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så kjipt Mex!! Fortsetter å krysse fingrene!
Postet 23-08-16 kl 23:14 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Så godt det er overstått, Akseliane. Og kjipt å vente mer, Mex.

Jeg har besøkt min far igjen i dag. Noe bedre i dag, men det er likevel svært alvorlig og på mange måter kritisk. Legene kan ikke si så mye eller gjøre stort. Han har klart seg gjennom allverdens før, så jeg håper han enda har litt fighterevne igjen og står an av også denne gangen.
Postet 24-08-16 kl 00:14 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no