Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 15-05-19 kl 08:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Hepp! God morgen. Her er det full produksjonsdag, så hva gjør jeg her? :svosj:
Postet 15-05-19 kl 09:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb og har hentet meg kaffe. En nær kollega var blitt forespeilet å stå i operasjonskø i 6-12 måneder ... og opereres i dag etter å ha stått i kø noen få dager. Noen ganger tenker jeg at det er en fordel å bo i Oslo og kunne stille opp på kort varsel.

MEN; det innebærer at jeg får langt mer ansvar for fullføringen av et prosjekt enn jeg hadde tenkt. Det blir en utfordring, for dette kan jeg ikke noe om. Denne karen skulle være min faglige støtte siden jeg har begynt å jobbe i en helt ny bransje. Ja, ja ... jeg pleier å lande på føttene, men akkurat nå virker de kommende ukene før ferien litt uoversiktlige.
Postet 15-05-19 kl 09:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Kan alle krysse fingrene for at jeg kommer opp i matte og ikke sidemål? Kunngjøres klokken 9.
Postet 15-05-19 kl 09:10 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy: Er det sånn at man trekkes i enten sidemål eller hovedmål eller bare norsk generelt? Jeg lover å krysse fingrene for at du kommer opp i matte. Det synes jeg også var det desidert enkleste.
Postet 15-05-19 kl 09:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tjorven: Jeg har forstått at jeg får hovedmål uansett også kan man få matt eller sidemål i tillegg, usikker på om man kan komme opp i alle tre også.
Postet 15-05-19 kl 09:22 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
:krysser fingre: for Frøy.

Jeg sitter og venter på et møte der jeg ikke vet hvor mange som dukker opp fordi jeg har glemt å sende innkalling.

Det står på en møteplan og en jeg har snakket med visste utmerket godt at det skulle være. Og jeg har sendt sms og prøvd å ringe, så jeg har gjort det jeg kan, men det er surt likevel.

Strålende vær og nå har jeg virkelig begynt å glede meg til 17. mai.
Postet 15-05-19 kl 09:23 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
Frøy: Er det sånn at man trekkes i enten sidemål eller hovedmål eller bare norsk generelt? Jeg lover å krysse fingrene for at du kommer opp i matte. Det synes jeg også var det desidert enkleste.
Hovedmål er ikke trekkfag, det må alle som skal ta generell studiekompetanse opp i. Sidemål er trekkfag, og det "konkurrerer" på lik linje med de andre fagene man kan trekkes i til skriftlig. På påbygg tror jeg man trekkes i ett skriftligfag, på vanlig stud.spes. trekkes man i to. Det blir altså hhv. to og tre skriftlige eksamener totalt.
Postet 15-05-19 kl 09:26 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Aha. Nå kom jeg plutselig på at Frøy tar videregående og alle de andre leste om i går er 10. klassinger. Det er jo slett ikke det samme.
Postet 15-05-19 kl 09:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Spent før trekk kl 9 her også, jeg har planen klar om elevene mine kommer opp i sidemål. Tror det skal gå greit, de er flinke og har hatt sidemål i tre år. Det er verre med påbyggelevene våre.
Postet 15-05-19 kl 09:34 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Hun som jeg ikke hadde sendt innkalling til er dukket opp. Jeg er lettet.
Postet 15-05-19 kl 09:55 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
allium sin avatar
VG3-eleven er bare trukket ut i to skriftlige fag. Hun er glad, jeg håper det ikke er gjort en feil.
Postet 15-05-19 kl 10:06 av allium allium er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Dere er elendige på å krysse fingre for den som kom opp i matte, sidemål og hovedmål det var meg. Hurra meg rundt liksom!
Postet 15-05-19 kl 10:06 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Det klarer du fint, Frøy!
Postet 15-05-19 kl 10:22 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Lyst til å spa meg ned, men ok jeg kommer vel i mål. Lyspunktet er jo at jeg nå i teorien KAN slippe muntlig, men tviler jo på at det skjer!
Postet 15-05-19 kl 10:34 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hovedmål visste du om. Matte klarer du uansett. Sidemål er en utfordring, men du har jo klart så mye dette året ... så du klarer dette også.

Så får muntlig bare vente til senere.
Postet 15-05-19 kl 10:45 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mine elever kom opp i to fag pluss hovedmål, så de har faktisk eksamen hver dag til uka. Spenstig.
Postet 15-05-19 kl 10:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
sindrome sin avatar
Frøy!
Postet 15-05-19 kl 10:47 av sindrome sindrome er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Det fikser du, Frøy!
Postet 15-05-19 kl 11:15 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
VG3-eleven er bare trukket ut i to skriftlige fag. Hun er glad, jeg håper det ikke er gjort en feil.
Hvis hun går vanlig ST er det enten gjort en feil, eller hun har flere fag med eksamen/forberedelse på samme dag slik at det bare er mulig å trekke henne i to. I så fall må hun ha to muntligeksamener, for hun ha fire totalt for å få vitnemål. Hun bør sjekke med eksamensavdelingen på skolen for sikkerhets skyld. (Hvis hun går påbygg eller et annet studieforberedende løp, er det andre regler som jeg ikke har overskrift over.)
Postet 15-05-19 kl 12:16 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg får opp et parti i engelsk på VG3 skriftlig, helt som venta. Det skal gå fint. Fikk ikke opp elever på VG1 skriftlig, og det er i grunnen helt greit, for den er allerede til uka. Nå må jeg bare lage en haug med muntligeksamener, og der er jeg godt på vei allerede.

Kjenner det er litt mer adrenalin på huset i dag, det er en helt egen stemning!
Postet 15-05-19 kl 12:17 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
allium sin avatar
Stompa, hun sier det ikke er noen sånne kollisjoner. Men hun har fått et skriftlig brev, så da må det vel gå bra? Hun er klar over at det blir to muntlige, men hun er veldig god i muntlige eksamener, og den tredje skriftlige ville blitt nynorsk, så hun er glad. Kjempe glad skrev hun faktisk. Ett av fagene er hovedmål, så jeg tror vi må ta en prat om orddeling.
Postet 15-05-19 kl 12:39 av allium allium er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
allium:
Postet 15-05-19 kl 12:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Tvitvi til Frøy og alle som plutselig skal ha eksamen.

Jeg har startet dagen med en time i solveggen, nå er det litt hjemmekontor før utekontor senere i dag.
Postet 15-05-19 kl 14:15 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Allium, jeg ville sjekket. Jeg har forstått det sånn at man bare kan kjøre 2+2 hvis det ikke går med 3+1. Kan selvsagt være at skolen min tolker regelverket for strengt, men vi er en stor organisasjon og de bruker å ha god kontroll
Postet 15-05-19 kl 19:09 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no