Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Julaftenløffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Julaftenløffe

Postet 24-12-16 kl 06:24 av Kaffestuggu

Stuggubetjeningen ønsker alle en riktig god jul!

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Tåtti sin avatar
Jeg er oppe og nyter stillheten og kaffe. Besøk av familie som vasker sitt eget bad og rer opp til seg, det kan man like. Både moder'n og svigers blir julegjester i dag, for første gang, det blir koselig. Og mannen er middagssjef og jeg har bare hvetekake og eggost på min blokk, så dette tegner til å bli en fin dag. Og da sier vi ikke noe om været.

God jul, alle sammen!
Postet 24-12-16 kl 06:36 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
God jul! Jeg har fått to timer søvn og er på plass foran Julemorgen med ungene, som er høylydt fornøyd med innholdet i julestrømpa. Mannen trakk dyna over hodet.
Postet 24-12-16 kl 06:54 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi sto opp og rushet til TV for å se Snøfall. Mannen, Vesla og jeg har skrattet og snufset oss gjennom hele desember. Herlig!

I dag skal vi forspise oss på klementiner, hive ribba i ovnen, se på tegnefilmer, besøke gravene til våre kjære og ta imot gjester i 16-tiden. Alt ved det gamle, slik vi liker det. God jul!
Postet 24-12-16 kl 07:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten var i overkant "julegria" allerede i går, så det skal bli en spennende dag. Aktiviseringsplan må legges umiddelbart.
Postet 24-12-16 kl 08:22 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Her ordner jeg og lille frøken til julefrokost. Mange levende lys og fyr i peisen.
Postet 24-12-16 kl 08:39 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Fornøyde unger med julestrømpe. Vi har allerede sett Snøfall.
Postet 24-12-16 kl 08:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Et barn sover fortsatt og et stykk våkent barn i ny pysj fått av frokostnissen. Vi har blitt enige at om vi skal ut med hunden litt senere så skal vi bare ta ytterklær utenpå pysjen, begge to.
Postet 24-12-16 kl 09:26 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
3 våkne barn. Jeg er trøtt og sur. What else is new? Litt rydding og pynting står på planen. Jeg blir gal av alt rotet vårt. Vi har så utrolig mye dill og dall...
Postet 24-12-16 kl 09:31 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er vi oppe, og ungene sitter med julestrømper og lesestoffet som var i den siste kalendergaven. Vi legger opp til en svært lite krevende julaften, hvor ambisjonene stort sett går ut på å få tid til å spise grøt mellom Tre nøtter til Askepott og Donald Duck. Det årlige C-momentet.
Postet 24-12-16 kl 09:32 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God jul.
2 av 3 barn våkne.
Skal snart på julespinn, deretter blir det god lunsj og TV-titting.
Vi skal bort på julekvelden og gleder oss til det.
Ha en fin dag alle sammen.
Postet 24-12-16 kl 09:51 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Askepott! Nå får vi se, da, om mitt TREDJE barn ser gleden med denne.
Postet 24-12-16 kl 11:02 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg er alene hjemme, koser meg med ribbe minutt for minutt. Annerledes julaften i år. Orker ikke å følge vanlig opplegg som når barna er her, så jeg tenkte at jeg skal leke askepott selv og ta en tur ut i skogen. Litt trim før maten i sola kommer til å gjøre godt. Får gjester i kveld, og gleder meg til å feire med dem.
Postet 24-12-16 kl 11:11 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg kan varmt anbefale skogsturer på alenejulaftener, Kaprifol.
Postet 24-12-16 kl 11:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Jeg koker julegrøt mens minste ikke helt kommer over at de sender tre nøtter til askepott I År Igjen. Ikke mye tradisjonsmenneske hun der ass. Eldste og mannen sover, slaskene.
Postet 24-12-16 kl 11:21 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Ingen av mine liker heller Tre nøtter til askepott. Skal dekke bord og så gå på graven til pappa, første jul, rart.
Postet 24-12-16 kl 11:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
God jul! Jeg er julepyntet og har prøvd meg gjennom seks par sko for å finne ut om jeg skulle gå for sober eleganse, eller crazy banana-havana. Ble det siste. Men lurer på om jeg skal ditsje familien bittelittegrann for å trekke litt frisk luft før julehaloien begynner.
Postet 24-12-16 kl 11:31 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har et litt impulsivt ribbeprosjekt på gang, og håper Mannen tilgir meg om det går skeis.
Postet 24-12-16 kl 11:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Askepott må til i dag. Har bare igjen å julevaske meg selv. Foreldrene mine kommer om halvannen time. Gutta har vært innom og hentet pentøyet sitt. Kvelden skal feires hos x med begges foreldre.
Postet 24-12-16 kl 12:11 av star star er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Ville og jeg ser Askepott ("Mamma, det begynner nå! Kommer du), leser juleheftene og spiser godteri fra julestrømpene. Mannen er hos svigerfar og steker ribbe og gjør i stand.
Postet 24-12-16 kl 12:19 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har vært på gravene og ligger nå utstrakt på sofaen foran 'Reisen til Julestjernen'. Nydelig sol ute, så vi legger inn tid til gåtur også.
Postet 24-12-16 kl 12:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God formiddag.

Jeg ser ikke tre nøtter til askepott, så da gjør ikke ungene mine heller. Jeg har sett siste episode av snøfall i dag. Foreløpig en fin av, og jeg regner med at når vi er hjemme igjen så er der med strålende fornøyde unger som får det de ønsker seg mest i verden. De tror ikke at de får det så det blir morsomt æ se reaksjonen til dem.
Postet 24-12-16 kl 13:01 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg lurer på om jeg har glemt noe? Vi er så og si ferdige til jul. Mangler bare å dekke bordet (men duken må tørke først, så det blir nok etter kirka) og legge på en løper på et annet bord (den må også tørke). Jeg sitter faktisk foran tv-en med strikketøy i fanget. Hva er det vi har glemt?
Postet 24-12-16 kl 13:15 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Her tar mammaen ein time out på sofaen medan ungen, pappaen og besteforeldra spiser dessert. Nokre fordelar er det med å bu i generasjonsbolig: Ein kan ta pause i juleselskapet og ein kan ha tøfler til kjolen.
Postet 24-12-16 kl 18:34 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Ah... Vi har hatt en strålende julaften så langt, med mor i joggebukse og datter i pysjbukse. Noen fordeler er det med å feire helt alene. Og når mor har lave skuldre og ikke har stresset et sekund, blir nok dette standarden heretter.
Postet 24-12-16 kl 20:25 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Vi orker ikke dessert! Men vi har spist Verdens Beste Pinnekjøtt og i følge Mannen Verdens Beste Ribbe, og så har jeg fått en Kindle!

... og snakket med guttene mine på FaceTime, så da falt hjertet litt til ro.
Postet 24-12-16 kl 22:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Bugger me backwards, jeg nailet ribben i år! For første gang!

Postet 24-12-16 kl 22:32 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tidenes beste julaften er snart over. Roen senker seg over familien pling-plongs hjem.
Postet 24-12-16 kl 22:33 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Way to go, Candy!
Postet 24-12-16 kl 22:33 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Finstasen er av, pysjen er på, ungene er gira og i seng - det har vært en fin kveld, god mat, glade gira barn og hyggelige eldre slektninger.

Veldig godt å ramle inn hjemme og kjenne på at freden kan senke seg skikkelig.
Postet 24-12-16 kl 22:39 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg nailet også ribben. Nybegynnerflaks trur eg, jeg har aldri lagd før, liker ikke ribbe selv.

Og så lagde jeg pinnekjøtt med poteter i bunnen, det ble helt fantastisk, ass!
Postet 24-12-16 kl 22:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Min halvannet år gamle datter hopper stuen rundt på sin nye hoppeku, og viser ingen tegn på at hun vil legge seg.
Postet 24-12-16 kl 22:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gjestene er gått. Jentene er i seng. Jeg har tatt av bunaden og fått på kosebukse og jeg har lettøl og en ny stor Peanutsbok. Livet er deilig.
Postet 24-12-16 kl 23:13 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har fått så mye fint inkludert en kul kjole av mannen. Gode mat og glade unger. Nå mangler jeg bare fred på jorden så er livet komplett.
Postet 24-12-16 kl 23:43 av tink tink er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no