Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 22-08-16 kl 07:58 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Divine sin avatar
Jeg må begynne å ta buss og tog igjen i dag etter å ha blitt kjørt til jobb av mannen min i hele sommer. Stakkars meg. Men akkurat nå står jeg i dokø hjemme og venter på at poden skal bli ferdig på badet. Første skoledag i niende for han i dag. Han var ikke særlig hæppi da han måtte stå opp, men han lider i det minste i stillhet. Tror han er for trøtt til å kjefte og smelle.
Postet 22-08-16 kl 08:38 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
På en flyplass. Plutselig helg igjen på den måten.
Postet 22-08-16 kl 08:39 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal på seminar i dag, og synes jeg har all tid i verden.
Postet 22-08-16 kl 08:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
God morgen!
Nå er hverdagen igang igjen. Gjesp. Viktig møte 08.30 men først så mye te jeg bare rekker få i meg.
Postet 22-08-16 kl 09:00 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Morgenduggen har klumpet seg litt nå, men jeg drakk i hvert fall første kaffekopp i soloppgang. Tror jeg trenger (minst) en til før jeg klarer å skrive noe som skal ligne på nyttig informasjon på engelsk.
Postet 22-08-16 kl 09:01 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg har skolestarter i dag.
Har hjemmekontor frem til skolestart.
Postet 22-08-16 kl 09:01 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg rekker akkurat en kaffe mellom å sende av gårde minsten og til eldstemann må gå til skolen. Og i dag blir vi forhåpentligvis kvitt begge de gamle bilene....tror ikke naboene er helt happy med at vi har fire biler for øyeblikket.
Postet 22-08-16 kl 09:02 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Første skoledag og junior er nå tredjeklassing. Med ny sekk ruslet han til bussen og tror det er helt ok å starte igjen. Jeg er hjemme med mini som hadde 39 i feber i går kveld. Virker bra nå, men vi får se utover dagen. Mannen skal til byen og hente kjøkken idag. Spennende.
Postet 22-08-16 kl 09:44 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings fra hjemmekontoret! Leverte eldstejenten i dag, minsten er hos tannlegen med mannen nå og skal til lege seinere i dag, så hun har fridag. Hjemmekontor passer greit, jeg sov elendig og drømte at jeg mistet flyet til USA og all bagasjen min. Jeg er ikke redd for noen av delene på ordentlig altså, så det er vel andre stressmomenter som påvirker.
Postet 22-08-16 kl 10:01 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg er nedi andre kaffekopp og er enda ikke skikkelig våken. Var ganske fin og rask da jeg gikk hjemmefra, men bussen er så søvndyssende.
Postet 22-08-16 kl 10:07 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Jeg måtte også vente en god stund på en niendeklassing som brukte lang tid på badet - neste gang jeg har tenkt meg av gårde tidlig for å trene, skal jeg passe på å ta ut tannbørste og andre nødvendige greier før han går i dusjen. Men en amputert trening er sikkert bedre enn ingen trening. (Hjelper i alle fall omtrent like godt på samvittigheten. )
Postet 22-08-16 kl 10:13 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Hverdag, og jeg syns vi fikk det til riktig godt, med alle ut av dørene uten stress, og jeg sykle til jobb og sunne, gode matpakker og alt. Riktignok hadde jeg glemt mascara i dag, så DET er litt krise, men jeg overlever vel.

Minstemann hadde forferdelig med nerver for skolestart, han har ny kontaktlærer og nytt opplegg i klasserommet, så han var så nervøs at han slett ikke fikk sove i går, gråt og gråt, og tårer igjen i dag. Men han dro da av gårde med vennene sine, tilsynelatende glad og fornøyd, så fingre krysset. Utrolig hva en lang morgenkos i senga og et par skiver nugatti kan gjøre.
Postet 22-08-16 kl 10:24 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heihei, her forsvant femteklassingen ut døren og måtte bare komme tilbake EN gang for å hente jakken han hadde glemt, ungdomsskoledebutanten jogget rundt og lette etter pennalet sitt, "jeg pakket det i går, mamma!", ringte lillebroren for å sjekke om han hadde stjælt det, og så fant jeg det igjen. I sekken hans.

Disse genene, disse genene.
Postet 22-08-16 kl 10:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har fulgt min ferske ungdomsskoleelev nesten bort til skolen, og håper alt går fint med den bittelille babyen min.
Postet 22-08-16 kl 10:35 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Scene fra i går kveld da jeg hintet om legging:
- Æ har ferie enda, mamma!

Første oppmøte på skolen imorra. Gleder meg enormt.
Postet 22-08-16 kl 10:40 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det høres kjent ut, Maverick. I alle fall det med å ikke finne ting som ligger der de skal være/der man la dem sist/der man faktisk leter etter dem.
Postet 22-08-16 kl 10:40 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Min ferske ungdomsskoleelev har allerede hatt to dager som det, de begynte på torsdag, og enn så lenge går det over all forventning. Ihvertfall om vi skal dømme etter det lille han forteller oss, han er ikke blitt mer meddelsom etter at han gikk inn i pubertetsboblen.

Femteklassingen synes det er rart med ny lærer, hun hadde verdens beste lærer de fire første årene og har nå "overtatt" storebrors gamle lærer, og hun er ganske så skeptisk til dette byttet.
Postet 22-08-16 kl 10:42 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Med fersk fjedeklassing i huset, har jeg innsett at vi snart er halvveis i barneskolen.

Hun gledet seg til å starte igjen, men var spent på nye lærere. Det er i grunnen jeg også, lurer på om det blir store endringer i leksemengder o.l.
Postet 22-08-16 kl 10:47 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Min nybakte femteklassing skal busses til skolen i noen år, og hun er happysnappy fordi skoleveien dermed blir kort. Jeg synes det var uorganisert og tidkrevende, men det det er vel litt oppstartshickups, så det går seg vel til.

Den nybakte åttendeklassen tok det hele med ro, fant matpakken han hadde smurt i går og var lykkelig over at jeg hadde vasket og fått tørket yndligsshortsen hans.

Slipping-through-my-fingers-øyeblikk i fleng her, altså.

Jeg skal trene yoga en time, og så skal jeg skrive utkast til en tale jeg gruer meg så fryktelig til å holde at jeg virkelig ikke vet hvor jeg skal begynne, slutte eller hva jeg ønsker å si.
Postet 22-08-16 kl 10:50 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er på jobb, trøtt, travel og stressa, ser fram til helg med mannen i Stockholm, men før det er det mye greier!
Postet 22-08-16 kl 10:55 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Min førsteklassing (VG) er ute av seg av engstelse før start nå kl 1100. Helt ny gigaskole, og hun kjenner INGEN av de 1000 på trinnet. Og når man leser om hva som skal til for å være "inne" og hva som foregår på fadderuker så kan jeg ikke gjøre annet enn å være medfølende. Det var da virkelig enklere før...
Postet 22-08-16 kl 11:03 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Skolestart her også, Eldstebarnet var oppe tidlig og grugledet seg til skolestart -- gleder seg til å komme i gang og møte venner, gruer seg litt til basebytte og ny kontaktlærer.
Postet 22-08-16 kl 11:15 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Ser på face at barnebarnet har dratt trøstig avgårde til første skoledag i andreklasse. :besteforeldreportalen:
Postet 22-08-16 kl 11:46 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Æh, Missa, jeg skjønner godt at hun er stressa. Husker første dagen min på VGS i Oslo, gigaskole, kjente ingen. Og det var i gamle dager!
Postet 22-08-16 kl 11:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Klemmer på Anda.

Jeg er uendelig uopplagt, men drikker kaffe og holder ut.
Postet 22-08-16 kl 11:54 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Ungene mine, som ikke har uttrykt et snev av iver etter å begynne på skolen, var riktig så harmoniske i dag de og. Surra rundt hjemme da jeg gikk, lagde mat og matpakker og avtalte møteplass med "gågruppa" (som er den samme som i 1. klasse ). Jeg håper intens at pupertetshodene husket å rydde kjøkkenbenken, bare, for jeg kommer ikke hjem før på torsdag. Har alliert meg med faren deres, som har lovet å sjekke med dem i ettermiddag. Så store, så vimsete.
Postet 22-08-16 kl 11:58 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Rolig, grei morgen til tross for dårlig søvn i natt. Rukket å besøke min far på sykehuset noen minutter før jeg hastet bort for å gi blod noen dører unna lenger ned i korridoren. Forsøke å tenke positivt og jobbe litt, men tankene er helt andre steder.
Postet 22-08-16 kl 12:10 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Jeg beiset i helgen, så jeg sliter litt med å løfte armene etter gårsdagens maleøkt på 9 samfulle timer i rare stillinger.

Ingen dokø hos oss, siden eldste sto opp klokken 6 (!!!) for å gjøre seg klar til den utrolig viktige skolekatalogfotograferingen. Dessuten har vi gudskjelov to doer. Småskoleungene og jeg gikk samtidig, jeg tok turen over fjellet til jobb. Skikkelig deilig start på dagen. På jobb er det totalt galematias, slik det er i starten av semesteret og jeg har skrivevegring på en stor utredning. Grmf, grmf.
Postet 22-08-16 kl 13:39 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg svusjet ut en god halvtime før Litt av en Gjeng skulle ut døren, og hadde en velsignet sykkeltur i penvær og fred og ro.
Postet 22-08-16 kl 15:47 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Minstemann måtte hentes klokka 11 i dag for han hadde så vondt i magen stakkar. Han er litt bedre nå, så gudene vet hva det der var.

Vi har jo vært igang i en uke allerede og synes dere andre har grusomt sein skolestart. Dere blir ikke ferdige før til st.hans dere da?
Postet 22-08-16 kl 16:30 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
De holdt på til sankthans i vår, ja, og har siste skoledag 23. juni neste sommer.
Postet 22-08-16 kl 16:40 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Anda, vi bor vel kanskje ikke så langt fra hverandre? Går femteklassingen på skolen som begynner med S? Jeg har også åttendeklassing, han går på skolen som begynner med R fast vi egentlig hører til M. Han klarte akkurat å slippe bussing med tanke på at R nå står ferdig og S skal rehabiliteres.

Han var fullstendig rolig til å begynne på ny skole.
Postet 22-08-16 kl 16:54 av Pelen Pelen er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg tror ikke jeg overlever å være student. Hodet mitt truer med eksplosjon. O.o
Postet 22-08-16 kl 18:15 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Joda, Pappalille. Det er en vanesak.
Postet 22-08-16 kl 19:10 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Det kommer til å gå bra som student, Pappalille.

Pelen: Var han fornøyd med første dag på R? Min niese begynte jo også der i dag. Kanskje de nå kom i samme klasse?
Postet 22-08-16 kl 19:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Å være student er jo nesten det diggeste som finnes. Jeg elsker det og gruer meg til jeg er ferdig om to år.
Postet 22-08-16 kl 20:16 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg jobber og er student...
Har jobbet i altfor mange timer i dag, nå skal jeg gå meg en tur.

Ungene har vært i gang en uke allerede, tror det er greit for alle.
Postet 22-08-16 kl 20:37 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Trixie; nesegrus beundring fra meg!

Det er gøy å gå på skole så langt, men å bare vandre langt utenfor egen komfortsone tar voldsomt på. Jeg blir nok vant til det snart.
Postet 22-08-16 kl 21:41 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Du venner deg nok til det, Pappalille. Jeg har det litt sånn hver gang jeg starter på nytt prosjekt hos ny kunde, hodet holder på å eksplodere og jeg kan sverge på at jeg har glemt alt jeg egentlig kan. Og så tar det noen uker til en måned og så er jeg i flytsonen igjen. Glemmer det fra gang til gang, akkurat som en gullfisk.
Postet 22-08-16 kl 21:53 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no