Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 29-08-16 kl 07:08 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 40

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
Urimelig, det er det det er!

Jeg er på kontoret, for første gang på år og dag i god tid før åtte. Jeg skal ut på konferansetur i morgen, og har tusen ting å fikse innen den tid.
Postet 29-08-16 kl 07:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Jeg skal ganske snart følge Poden til Flytoget, der han skal møte resten av klassen sin - de skal på tur til Lübeck denne uken, heldiggrisene! Og i kveld skal mannen og jeg på Borkman, det blir sikkert også bra.
Postet 29-08-16 kl 07:53 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God morgen. Jeg har tent lys for sommeren som er over.
Postet 29-08-16 kl 08:13 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
God morgen. Jeg kom meg såvidt opp av senga, og ned til t-banen. Støl, ja. Nå skal jeg på skolen, og håper jeg får kaffe. Veldig snart.
Postet 29-08-16 kl 08:16 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Kaffen er trykkeklar. Det er så bra det kan bli en mandag morgen.
Postet 29-08-16 kl 08:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Det er sol i Bergen. Jeg hang ut vask i morges og hadde bare lyst til å bli hjemme og jobbe i hagen min. Men jeg har en mistanke om at det ikke er det jeg får lønn for her i verden, så jeg er på kontoret.

Overraskende lite støl etter helgens tur. Jeg kjenner det litt i skuldrene etter klatringen. Et armbrudd i vinter har gjort at jeg har gått kraftig ned i armstyrke og jeg tror at det er grunnen.

Ikke veldig spennende uke foran meg. Men nok ting til at det blir interessant.
Postet 29-08-16 kl 08:24 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Det føles litt urimelig at det er mandag i dag, men jeg har hatt en veldig hyggelig og innholdsrik helg, så jeg bør vel ikke klage. Men jeg får en litt forkortet arbeidsdag i dag, for ene barnet er så syk at hun får være hjemme fra skolen og formen hennes var såpass dårlig at jeg ikke har lyst til at hun skal være alene hele dagen. Så PC må pakkes ned og bli med hjem, og så satser jeg på rolig hjemmekontordag. Oppsiden er at kaffen der er mye bedre enn på jobb.
Postet 29-08-16 kl 08:27 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Litt sliten etter dugnad i går som ble ferdig sent. Nå er det litt jobbing før det er dugnad igjen i kveld.
Postet 29-08-16 kl 08:28 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er stiv i lårmusklene, men veldig glad etter en strålende helg i fjellet. I tillegg kommer det inn oppdrag slik at jeg får nok å gjøre i tiden fremover. Etter en litt treg oppstart etter påske, er det en god ting.

Men altså; kaffe må til. Jeg tok en iskaffe hjemme og har tatt en kopp på kontoret. Det er tydeligvis ikke nok, så nå henter jeg en kopp til.
Postet 29-08-16 kl 08:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
God bedring til rusket, Adrienne, det kom brått på?? Pigg som en loppe i går, i hvert fall!
Postet 29-08-16 kl 08:41 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Det er ihvertfall høyst urimelig at den dagen jeg setter personlig rekord i å levere unger til følgegruppe og barnehage så er det horribel kø, sånn at jeg fortsatt er langt unna jobb.

En super helg avløses av ordentlig hverdag. Denne uken starter det meste av aktiviteter, og jobben påstår i tillegg at det er ekstra mye jeg burde gjøre. Nevnte jeg at det regner? Og at jeg ikke har fått kaffe?
Postet 29-08-16 kl 08:51 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har blågrå mandag etter fin-fin helg med mannen i nabohovedstaden. Storkoste oss med turistting etter at det offisielle programmet var over. Og måtte putte en del ting på ventelisten, man rekker jo ikke over alt, som man egentlig vet på forhånd. Utrolig mye turister, merker godt at store deler av Europa fortsatt er i ferietiden. Nå er visst høsten her, jeg er ikke klar!
Postet 29-08-16 kl 08:55 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er noe helt infernalsk støl bak på leggene etter Besseggen-turen på lørdag. Au, au, AU!

Ellers er det veldig mandag. Regn og jobb og et nytt forsøk på å leve sunnere. Varer sikkert fram til lunsj.
Postet 29-08-16 kl 08:59 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har vanvittig vondt i knær og hofter etter gårdagens løpeutskeielse. Det slår meg at kilometer-opptrapping i lysløype ikke er det samme som kilometer-opptrapping på asfalt, og at det kanskje var litt optimistisk å tro at beina plutselig tålte dobbelt så mange asfalt-km som forrige tur på sånt underlag...
Postet 29-08-16 kl 09:03 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Jeg har kaffe.
Postet 29-08-16 kl 09:06 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Polyanna
God bedring til rusket, Adrienne, det kom brått på?? Pigg som en loppe i går, i hvert fall!
Hun kollapset i det samme siste gjest var dratt. Noe sier meg at hun ignorerte det før det, hadde ikke tid til sånt når det er besøk, vettu.
Postet 29-08-16 kl 09:08 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her startet uken med hjemmedag med sykt barn. Får se utover dagen hvor syk han er.
Postet 29-08-16 kl 09:16 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Våt mandag med rutineoppgaver på kontoret. Det var mye morsommere å være på jobbtur, men kan vel ikke gjøre det hver uke.
Postet 29-08-16 kl 09:20 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
God morgen! Plutselig var det kjempekaldt om morgenen og jeg rakk ikke å løpe inn igjen for å hente jakka mi. Det er virkelig en omveltning dette med å skulle rekke skolen til poden altså. Jeg er utrolig glad de begynner så sent som 8.45...
Postet 29-08-16 kl 09:50 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
God morgen! Jeg er litt støl etter all klyving i ur i helgen, men full av energi etter en fantastisk helg i fjellet sammen med masse fine folk.
Ny uke og masse spennende oppgaver å ta tak i.
Postet 29-08-16 kl 09:59 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Grå mandag.
Minstemann var da blid og fornøyd da han ble leverte på skolen i dag. Eldste var i det minste oppe og påkledd da vi dro, noe særlig utveksling av ord var det vel dog ikke. Spent på om han klarer å huske å ta med seg gymbagen sin i dag.

I dag starter minstemann på svømmekurs. Sånn rett etter jobb omtrent. Så det blir et lite maraton race med middag, lekser og kurs.
Postet 29-08-16 kl 10:13 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Adrienne, jeg sitter også her med syk eldstedatter. Hun har blitt skikkelig forkjøla i helga så da er det greit med en innedag tenker jeg. (og gratulerer med bursdagsgutt i helga!)
Postet 29-08-16 kl 10:16 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Denne frøkna mi er jo ikke skapt for å være hjemme, så selv om hun er i elendig form så synes hun det er blodig urettferdig at hun må være hjemme og hun kjeeeeder seg allerede. Det kommer til å bli en lang dag for oss begge.
Postet 29-08-16 kl 10:29 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God bedring til pjuske barn!

Jeg var egentlig uforskammet frisk og opplagt etter morgenens svømmetur, men nå er jeg litt sigen. Satser på at mer kaffe og lunsj om litt hjelper på!
Postet 29-08-16 kl 10:29 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
God bedring til alle!

Jeg har drukket en haug kopper kaffe, rolig på jobb, og surfer etter vintertøy og høstklær.
Postet 29-08-16 kl 11:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Eg har første dag på jobb etter at eg sa opp jobben min på fredag og for første gang på lenge var det en ok dag å møte. Å gå i sånn vakuum på valg er eg dårlig på. Ellers har eg 11-åring i dag som skal feirast med 20 jenter i Black and white-party med påfølgande familieselskap i kveld. TjoHei!
Postet 29-08-16 kl 13:48 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Har du sagt opp jobben din Tussa? Nå ble jeg jammen nysgjerrig.
Postet 29-08-16 kl 14:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Ja. Eg søkte og fekk samme jobben omtrent som eg har i dag men i ein heilt anna, og mykje tryggare, bransje. Men eg er ekstremt lojal og det sat på eit vis langt inne å ta valget. No når det er gjort eg letta, glad og veldig veldig spent!
Postet 29-08-16 kl 14:07 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
sindrome sin avatar
Gratulerer med valget og jobben Tussa!!
Postet 29-08-16 kl 14:15 av sindrome sindrome er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Gratulerer, Tussa! Høres ut som en god beslutning!
Postet 29-08-16 kl 14:52 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Gratulerer!

Hvor skal du?

Er på jobb nå. Skal snart lage middag, gå på tur se fotballkamp (sønn, 10) og sikkert rydde/sløve etterpå. :hverdag:
Postet 29-08-16 kl 15:15 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med ny jobb, Tussa, og med 11-åring!
Postet 29-08-16 kl 15:16 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jobbsikkerhet er viktig, så jeg skjønner godt at du har tatt det valget. Gratulerer med både ny jobb og fersk 11-åring!
Postet 29-08-16 kl 15:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer så mye, Tussa!
Postet 29-08-16 kl 15:27 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer, Tussa. Både med jobb og 11-åring. =)
Postet 29-08-16 kl 16:04 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Tangerine, til toalettbransjen
Postet 29-08-16 kl 23:38 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Da ve tjeg hvor det er. Det blir helt sikekrt fin, ikke for lite, ikke for stort. Og de har vel beina i flere segment, og ikke bare offshore.
Postet 30-08-16 kl 10:27 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Trur det er noko som kan passe meg utmerket Og med ein fantastisk sjef
Postet 30-08-16 kl 10:34 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg ble veldig forvirret over antydningen om at det er mandag i dag. Skylder på lunsjvin og 37 grader.

Grattis med ny jobb!
Postet 30-08-16 kl 13:57 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Candy og tusen takk
Postet 31-08-16 kl 08:13 av Tussa Tussa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no