Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 23-09-16 kl 07:25 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 65  

Kommentarer

Gammel
Frk_Fryd sin avatar
I dag klarte jeg å snike meg ut av huset før resten av familien våknet, og jeg er foreløpig helt alene på kontoret. Det er så deilig! :ikke særlig sosial på morgenen:

Og så er det fredag!
Postet 23-09-16 kl 07:50 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg fikk akkurat vite at en tilbudsfrist som jeg ikke skjønte hvordan vi skulle komme i land med har blitt utsatt med 4 dager, så da blir det helt sikkert hyttetur i helgen.



Der kom virkelig fredagsfølelsen snikende, altså.
Postet 23-09-16 kl 07:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg og mannen drar til sydenland med mamma i dag. Det er ganske spennende, hun har lett altzheimer, epilepsi og problemer med språk og balanse etter to-tre hjerneslag. :spent:
Men det går sikkert fint og alt går sikkert bra med unger her og der, hund, katt, hamster og på jobb. Håper jeg. Jeg liker ikke å ta fri midt i skoleåret.
Postet 23-09-16 kl 08:16 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Det skulle ikke begynne å regne før i ettermiddag, men det begynte å hølje tre minutter etter at jeg i jobbtøy kom meg på sykkelen, så her sitter jeg og prøver å tørke opp, samtidig som jeg setter sjøbein for å komme meg gjennom resten av dagen. Kvalitetssikre 160 sider som kom i går før EOB i dag, anyone? Hva er det med mangel på planlegging, egentlig? (Datoen ble bare styrebestemt i fjor.)

Men i morgen! Da er det Afternoon Tea i Oslo med Knøtto (og Mamma), og Sining in the rain etterpå.
Postet 23-09-16 kl 08:21 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God tur 007. Jeg håper at det blir bedre enn du frykter.

Fredag.

Jeg har kort og grei arbeidsdag og mannen og jeg skal være alene hjemme i helgen. I dag skal jeg ut og kjøpe rødvin og lammekoteletter og bare glede meg.
Postet 23-09-16 kl 08:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Kan ikke folk lære seg å lukke dører på skikkelig vis istedet for stadig å smelle den igjen med full kraft så hele blokka rister?
Postet 23-09-16 kl 08:23 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Hjemmekontor! Make it count!
Postet 23-09-16 kl 08:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Men det er da en umulig oppgave, Anda! føler med deg.

Jeg er rimelig oppgitt av disse ungene mine som fortsatt ikke sover rundt. Det begynner å tære på, snart 4 år i strekk med nattevåk. Alltid trøtt...
Postet 23-09-16 kl 08:27 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Sining in the rain? Er det å krympe i regnet? :dunno:

Palmen:
Frem til for noen uker siden kom det alltid en tuslende ned til oss i løpet av natta, enten den store eller lille. Men så la vi dem på samme rom, og etterhvert i samme seng (etter deres ønske), og nå sover de helt rundt, begge to. Jeg velger å tro på at det var derfor det skjedde. Ellers kan det jo være alder da. Eller bare en tilfeldighet.

Jeg har tilbudsfrist kl 12 i dag, og ble overlykkelig over at de endelig har forstått at papir er ut og at det DIGITALE er kommet for å bli. Slippe å krangle med en kopimaskin når man har dårlig tid... Bliss!
Postet 23-09-16 kl 08:33 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Kanskje det burde ha vært "Sinning in the rain" i stedet? Da burde kanskje Knøtto ha holdt seg hjemme.

Sant, Palmen? Jeg har ikke sittet oppe i natt, altså. Blir ikke gull av gråstein, kan ikke trylle, etc. etc.
Postet 23-09-16 kl 08:46 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
God tur, 007!

Det bi' nok likar i morra', anda. Det høres helt super ut med Afternoon tea og Singing in the rain!

Jeg skal gjøre en million ting i dag og så skal jeg treffe studievenninner hele helga! Det blir fint.
Postet 23-09-16 kl 08:48 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Kopimaskin... Den vi har (på jobb) har surret i ukesvis. Service til og fra og selvfølgelig rett før viktige arrangementer med stort utksriftbehov. Hjelper ikke akkurat at jeg er i en bransje hvor man ikke har råd til IT-ekspertise.
Postet 23-09-16 kl 08:51 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi så Singin' in the rain for to uker siden, og det var stor suksess hos ungene. Knerten var verdens søteste da han etter forestillingen står i foajeen og roper "JEG BARE ELSKER MUSICAL" og bryter ut i spontan steppdans. Moren min, som betalte for gildet og var med, smilte fra øre til øre. Det var en del andre som også trakk på smilebåndet.
Postet 23-09-16 kl 08:52 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Det har vært en heseblesende uke, så nå gleder jeg meg intenst til klokka blir fire og jeg kan gå hjem. Gleder meg til en rolig kveld hjemme med hele gjengen min! Litt spent på hva som venter meg når jeg kommer hjem - vi har nemlig en gravemaskin på gårdsplassen og store deler av tomta ser ut som et krater Vi bytter drenering og skal sette opp en mur, så det er komplett kaos rundt huset!
Postet 23-09-16 kl 09:07 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg er på skolen, pause i forelesning pga kranglete smartboard, og vi prøver å våkne.
Blir bra med helg!
Postet 23-09-16 kl 09:25 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg er trøtt og snufset. Og en konsert igjen i kveld. Det tar på strupen, kjenner jeg, å gå så langt utenfor komfortsonen. Det er fake it for all penga når det går opp over høy e; jeg tror rett og slett ikke det er mulig å få ut lyd over det. Men siste konsert i kveld, så det er bare å knipe rompen og ta knebøy og klinke til.

Jeg er i elektronisk møte, der ingen skjønner noe som helst. Fin start på dagen.
Postet 23-09-16 kl 09:42 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er på hyttekontoret og skal jobbe hele helga med artikkelskriving. Kjenner litt på at jeg gjerne skulle ha vært hjemme med flokken min, men da blir det ikke skrevet noe, så da så. Spent på om hodet har tenkt å oppføre seg, i går fikk jeg migrene og det var ikke noe morsomt.
Postet 23-09-16 kl 09:48 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Esme sin avatar
Litt glad (har fri i helgen) og litt lei (poliklinikk).
Postet 23-09-16 kl 09:52 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Jeg har sylfersk tiåring i dag, som selvfølgelig skal feires hele helgen. Hurra!

Og: Deadline som involverer Excel. Hat. Vondt i viljen.
Postet 23-09-16 kl 10:16 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er straks klar for boarding!
Postet 23-09-16 kl 10:23 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Det kjennes ut som jeg er kjørt over av en dampveivals. Jeg våknet 07.30 av at Storebror sto og reiv meg i håret og brølte "JEG VIL IKKE PÅ AVKASTINGEN!!!!!" og så kom Lillesøster tuslende og lurte på hva som foregikk, og da ropte Storebror "HUN SENDER DEG PÅ AVKASTING I HELGEN OG!!!!" hvorpå Lillesøster begynte å hyle at hun skulle da IKKE til Marit og løp og gjemte seg.

God morgen, liksom. :råll:
Postet 23-09-16 kl 12:00 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Men jeg fikk levert "englebarna" på skolen, tidsnok faktisk. Dog var mor udusja. Hele morgenen av untakkstilstand, for å si det mildt.

Så nå har jeg surret, sett to epiosder tv-serie, og skal rote meg i dusjen. Må pakke til begge to, og levere bagen til Storebror. Og prøve å få på sykkelstativet, så vi får med oss sykkelen til Lillesøster, når jeg skal levere henne.

"Sjærsten" er i Trondheim med guttungen, han skal i narkose og få botox i hoftene, og jeg er stressa på avstand. Og føler veldig med de som venter, venter og veeeeenteeeer, og får ikke gjort noe, liksom.

I ettermiddag er det sushi og pokemon date med venninne, det skal bli veldig fint tror jeg.
Postet 23-09-16 kl 12:04 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
på Serafin. Det høres ikke morsomt ut.
Postet 23-09-16 kl 12:27 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg lo ikke så veldig klokka 07.30. Nå kan jeg se det komiske i det. Sånn delvis.

Stakkars arme barn, som sendes på "avkastning".
Postet 23-09-16 kl 12:42 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Fredag! Og konsert med Filharmonien i kveld!
Postet 23-09-16 kl 16:38 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg trenger vinstugguvenner i kveld! Mannen er ute med en kompis, de minste er i ferd med å sovne og eldste har overnattingsbesøk. Jeg trenger selskap til vinen min!
Postet 23-09-16 kl 19:57 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er alene på hytta og vil gjerne holde deg med selskap Palmen!
Postet 23-09-16 kl 19:58 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
Så koselig, Heilo! hvor er hytta for deg? Nå har jeg funnet rødvin og tent lys og flytta en bukett blomster opp i loftsstua så nå er det bare kos og fredag her. Mon tro om det er noe gøy på tv?
Postet 23-09-16 kl 20:14 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Hytta er i Troms. Nå ble jeg inspirert til å rydde litt i rotet mitt før jeg setter meg ned med te og sjokolade og bok.
Postet 23-09-16 kl 20:23 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Musemus sin avatar
Jeg drikker også vin. Helt alene.
Postet 23-09-16 kl 20:27 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Jeg tenkte legge noen barn før jeg åpner vinen. Men det fryktelig mange av dem her i kveld. Barn altså, ikke vin.
Postet 23-09-16 kl 20:29 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg har vin og the stream og en åtteåring som snakker kontinuerlig. Han må nok legges!
Postet 23-09-16 kl 20:33 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Juhu, Musemums!

Det kjennes ut som om det var fryktelig mange barn her i dag også, Cuya, men så var de bare veldig bråkete de jeg hadde fra før. Jaja.

Det ble the Stream her enn så lenge også, Martis, -- men bare fram til Nytt på Nytt. Jeg er sååå vanemenneske på fredagskveldene mine.
Postet 23-09-16 kl 20:37 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg er med. Rolig kveld. Mannen og jeg er alene hjemme og slapper bare av i sofaen. Jeg har kjøpt en hvitvin som er litt søtere enn jeg liker, men jeg skal nok klare å drikke den. :skål:
Postet 23-09-16 kl 20:39 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Skål!

Jeg er alene hjemme, jeg har jogget helga inn og kost meg med god middag. Nå har jeg rødvin og skal se på tv. Slakk fredagskveld, det er godt det. Opplading til Justin Bieber i morgen...
Postet 23-09-16 kl 20:46 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Skål og velkommen, Blå og Kaprifol!
Postet 23-09-16 kl 20:49 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Sniker meg innom en tur jeg og, hvitt i glasset her etter kollegabesøk onsdag. Ett barn på overnatting, ett spiller kamp og Andamannen kjører.

Ny familiepc i hus, men tror ikke jeg orker å sette den opp i kveld. Noen som er fornøyd med open office, så jeg kan returnere den kjøpte? Lurer forresten på om ikke osloskolen også har en som kan lastes ned.
Postet 23-09-16 kl 20:57 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg snikhenger i stuggu mens jeg ser en pingles dagbok-filmen med tiåringen. Trenger egentlig sjokolade og ensomhet - det får bli i 2026.
Postet 23-09-16 kl 20:59 av Pingis Pingis er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg syns hele løsningen til osloskolen suger hoppetau, Anda, men det er mulig det ligger en officepakke som kan lastes inn der?

Fint å se dere, Anda og Pingis! Jeg har tatt på meg en selvutnevnt vertskapsrolle her i kveld kjenner jeg. Endelig høst, endelig stuggu på fredagen, dette kan jeg like.

Blir det ikke ensomhet før i 2026, Pingis? Men begynner ikke ungene dine å bli halvstore nå da, så du har håp rundt 2018 om ikke annet?
Postet 23-09-16 kl 21:04 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Veldig trivelig stuggu-vertskap!

Joda, det er mulig jeg overdriver et bittelite snev. Og klementin og glad tiåring er jammen ikke så dumt det heller.
Postet 23-09-16 kl 21:14 av Pingis Pingis er aktiv nå
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har styrtlest Arv og miljø av Vigdis Hjorth i dag. Er litt rystet i sjelen. Det var en god og vond bok. Har fyr på peisen og føler meg litt alene.
Postet 23-09-16 kl 21:17 av Heilo Heilo er aktiv nå
Gammel
Anda sin avatar
Hoppetau, ja.

Men OO, da? Noen som bruker det? Jeg ble sur da mannen fortalte at officepakka de selger nå kun har ett års lisens. Jeg trenger pt ikke en privat sky for Word, tror jeg.
Postet 23-09-16 kl 21:18 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Vin, ja. Mannen vant heldigvis førstepremie i vinlotteriet på jobb, ellers hadde vi ikke hatt noe i hus. Jeg har trent og har lagd pizza som står i ovnen. Mannen og vår innleide oppusingshjelp maler soverommet. Jeg holder meg unna. Jeg suger på oppussing. Er litt sliten, kjenner jeg. Såpass sliten at jeg må kjenne etter om jeg orker å hente meg vin. Vel, kanskje. Hvis det er skrukork.
Postet 23-09-16 kl 21:18 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Vi skal pusse opp i helgen siden vi er alene hjemme. Men det pleier å være hyggelig når vi har god tid og kan se frem til middag og vin.
Postet 23-09-16 kl 21:20 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Heilo. Skål med oss, så blir det bedre. Jeg har ikke lest den (heller) - hva handler den om? Anbefaler du den til tross for rystelsen?
Postet 23-09-16 kl 21:21 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Nyvasket hus, kjøpt nye terrengsko som skal prøves i oppholdsvær i helgen, levende lys, rent sengetøy, Pepsi Max og m&m's. God helg!
Postet 23-09-16 kl 21:21 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Divine, min ikke-oppussende-fp-venn! Jeg pusser ikke opp. Mannen min maler innimellom, jeg nekter.
Postet 23-09-16 kl 21:23 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Osloskolen har word 365 som kan lastes ned, og Palmen, jeg så hjertens enig i at den digitale løsningen suger - hamp og tau og det som verre er. Tenk deg å måtte jobbe med den hele uka.

Det bannes over lave sko og støvler.

Ikke vin i kveld, men i morgen kveld skal jeg ha vin.
Postet 23-09-16 kl 21:24 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
MASSE sympati, Pamina!! Ærlig og ektefølt! Jeg sliter nok med å måtte logge inn med tofaktorautentisering for å sjekke hva ungen har i lekse, men jeg ser jo at det er pokker ikke lett for dere som skal jobbe med det for alle mulige formål. Djissehs altså. (og så lurer jeg virkelig på hvilke brukere de har hatt i fokus når de utviklet dette, for foreldre, lærere, elever ellre skoleledelse kan det umulig være)
Postet 23-09-16 kl 21:27 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Skål fra Newark flyplass! Jeg venter og venter på mat, godt jeg har skikkelig god tid... Litt sulten etter flytur der det siste måltidet var uspiselig, så skal smake godt nå.
Postet 23-09-16 kl 21:33 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no