Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Oktoberkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Oktoberkaffe

Postet 01-10-25 kl 16:55 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 208  

Kommentarer

Gammel
Nenne sin avatar
På kontoret i dag. Det var høstferiestille på veiene og god plass på parkeringsplassen i dag. Litt folk er det her da, så det blir ikke helt stille her.
Postet 06-10-25 kl 11:37 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sykedag, men skal i et teams møte etterpå. Har ruslet til og fra sykehuset og blitt kvitt litt blod. Skal også skvise inn en time hos fysio før dagen er over.
Postet 06-10-25 kl 12:28 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg startet dagen i et møte med departementet kl 08.00. Og så var det ikke kaffe nok til alle ... og siden jeg var desidert nederst ved bordet, så var det i hvert fall ikke noe igjen til meg.

Men nå er jeg på plass på mitt vanlige kontor, og har fått fylt på med koffein.
Postet 07-10-25 kl 13:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Første dose ny medisin i dag, går foreløpig bra. Snart ferdig på jobb får jaggu litt alenetid hjemme.
Postet 07-10-25 kl 16:10 av star star er ikke aktiv
Gammel
Håper den nye medisinen virker bra, Star!
Oi, Tjorven; mangel på kaffe kl 08. Man kan bli hissig av sånt.

Vi har en gutt fra Østerrike her, fra i går til lørdag. Min sønn, han og resten er på Egon på middag. Håper de koser seg. Han hadde spist tørre skiver til frokost... og jeg som hadde handlet diverse.
Postet 07-10-25 kl 21:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fysio og lege i dag så jeg er ute og tusler i finværet.
Postet 08-10-25 kl 09:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Dagen startet altfor tidlig, jeg gir det skylden for at jeg klønet med trakteren på jobben og nå har stått og tørket opp et par liter kaffe fra benken. Heldigvis så jeg det i tide til at jeg i det minste fikk reddet en kopp til meg selv.
Postet 08-10-25 kl 09:18 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
På vei til jobb i dag lurte jeg på om det var overkill med fullt regntøy, etter noen minutter lurte jeg ikke lenger.
Veldig glad for tørkerom på kontoret.
Postet 08-10-25 kl 09:24 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra hjemmekontoret/spisebordet. Tenker å ta litt høstferie i «finværet» men da må jeg først få ferdig litt greier på jobb. Ting man utsetter kan på et tidspunkt ikke utsettes lenger.
Postet 08-10-25 kl 09:27 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på kontoret, og her er det heldigvis kaffe.

I dag er det Champions League, damer! Jeg vet at jeg er den eneste på FP som bryr meg, men jeg bryr meg til gjengjeld ekstra mye. I dag skal Vålerenga møte Manchester United. Hvis det ikke hadde vært for at Knerten blir 18 år i morgen, så hadde vi vært i Manchester. Jeg tror ikke at det er mye håp for at Vålerenga vinner, men jeg det kan være lov til å ønske seg at de spiller en god kamp.
Postet 08-10-25 kl 09:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Var CHL i går her. Og jaggu med seier for vår del.
Postet 08-10-25 kl 10:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det hadde jo vært veldig gøy om de vant, Tjorven!
Postet 08-10-25 kl 10:31 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har havnet i en dum spiral med å legge meg til å sove alt for sent. Nå leser jeg på senga og glemmer tiden.
Postet 08-10-25 kl 10:35 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Å lese på senga er min sovemedisin, så det er egentlig bare å komme meg i seng og så sovner jeg.
Postet 08-10-25 kl 10:47 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ble en vaksine og kiropraktortime også. Men så er det hjem.
Postet 08-10-25 kl 11:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
I sol og fint høstvær fikk jeg endelig plantet ut lyngen i hagen. Ellers hvile og ladedag
Postet 08-10-25 kl 14:05 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
tinkadott sin avatar
Pappa døde for noen uker siden og nå har jeg plutselig spurt min mor om hun vil være med på oval helg ned til Østlandet. Og jeg er litt oppgitt over meg selv som tilbydde det, for det kan bli litt i tetteste laget kjenner jeg… men jeg får litt vondt av henne der hun sitter i leiligheten sin hver dag… aner ikke helt hva vi skal finne på der nede, men men… og så må vi få sett om vi får noen til å passe hunden hennes (som var pappa sin…) ellers får den være med.
Postet 08-10-25 kl 16:03 av tinkadott tinkadott er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har startet dagen med å synge bursdagssang for en 18-åring, så fra og med i dag har jeg bare voksne barn. Litt kjipt at vi skal bruke myndighetsdagen hans på å reise nordover fordi bestefaren hans skal gravlegges i morgen. Det er slike slag livet gir.
Postet 09-10-25 kl 08:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Gratulerer med 18-åring, Tjorven!
Ikke den morsomste måten å feire dagen på, nei.
Postet 09-10-25 kl 09:59 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kondolerer til tinkadott!
Og gratulerer til den myndige, Tjorven.
Postet 09-10-25 kl 10:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 18-åringen!
Kondolerer, tinkadott.

Vært på en liten butikktunde og er helt kaputt. Og mens jeg var ute kom jeg på en ting vi straks er tom for. Og siden den butikken også var i området så gikk jeg innom, men de hadde ikke.
Postet 09-10-25 kl 12:42 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Neimen, ingen som har tatt seg en kaffekopp i dag?
Jeg har som tradisjon å finne meg et eller annet godt etter lunsj på fredagene, og i dag fant jeg meg både pepsi max og en sjokoladepudding! Ellers er det jo lite servering av spennende ting på hjemmekontoret, men det er koselig å lage litt tradisjoner for seg sjøl.
Postet 10-10-25 kl 13:58 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg vant jaggu i dag også. Billig drikke.
Hjem om en times tid.
Postet 10-10-25 kl 14:41 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Deilig med helg! Jeg skal straks lage meg frokost (må vente til jerntabletten har fått virke litt). Plan for dagen er sløving og en treningsøkt.
Postet 11-10-25 kl 10:23 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
God morgen, gutten fra Østerrike er levert på Kjevik. Fin uke, men det blir deilig å være bare oss også. Nydelig solskinn er det også.
Postet 11-10-25 kl 11:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen! Sov lenge idag så nå sitter jeg her med kaffen min. Ingen spesielle planer denne helgen heldigvis, vært nok av et i det siste.
Postet 11-10-25 kl 12:25 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God dag, tidlig oppe. skulle ut og sjekke inn på en ny fjelltopp, ved stiststart hang det strømledninger lavt over stien. Jeg lot være å gå ...
Sitter hjemme og venter på bedre tider.
Postet 11-10-25 kl 12:49 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Mann og hund er på helgetur, så Ville og jeg nyter fred og ro hjemme. Jeg/vi har en relativt lang gjøreliste, men det meste går raskt. Og i kveld blir det hjemmelaget sushi og kanskje en film.
Postet 11-10-25 kl 12:59 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her skal det ryddes litt i dag. Har begynt på badet. Og har planer om guttungens rom og klær.
Postet 11-10-25 kl 13:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Fytti helsikke for en treningsøkt. (30 min kondisjon: roing, skierg, mølle, burpees :s, sledepush; 30 min: knebøy, roing m. manual, pushpress, pushups og mountain climbers; 30 min boksin/styrkeøvelser). Nå er jeg småkvalm og sliten.
Postet 11-10-25 kl 16:21 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg må vaske klær i dag, det venter mange reisedøgn de neste månedene og da er det greit å starte med at alle klærne er reine og en plan.
Postet 11-10-25 kl 16:51 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fikk tatt guttungens klær og litt div, så nå ser det ikke ut i resten av leiligheten. En del skal vaskes, noe skal kastes, en skuff limes og klær skal brettes.
Postet 11-10-25 kl 17:38 av star star er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Haha, Star, jeg har det likedan. Men mitt eget rom er rent og pent og grundig rydda og vaska. Satser på at jeg finner ganggolvet igjen imorra.
Postet 11-10-25 kl 23:08 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Plan for dagen er å finne igjen spisebordet.
Og gå igjennom en hylle på badet og finne passende oppbevaring til skapet under vasken.
Postet 12-10-25 kl 10:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God søndag! Kaffe i koppen og ro i huset. Planløs helg gikk over med ett skrik, så idag er det ting som må gjøres. Ikke klar for det, men sånn er livet. Men har sovet godt og lenge inatt så det er da noe.
Postet 12-10-25 kl 10:33 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg tror jeg skal avinstallere body battery-appen, jeg føler meg ikke så fresh når den er på 44% ved oppvåkning. (egentlig føles det litt mye ut i dag, men jeg har dagen til å hvile).
Postet 12-10-25 kl 10:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hahaha, min er aldri over 30, så jeg hadde blitt sjeleglad om min kom over 40.
Postet 12-10-25 kl 14:10 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Min app måler bare søvn, så det er ikke det beste parameteret. Jeg føler meg dritt, hvertfall.
Postet 12-10-25 kl 15:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi er tilbake i heimen ettr helg på danskebåten. Det er ikke sånt vi vanligvis gjør, men det var tanta mi og kusinene mine som dro dette igang. De dro fra Danmark torsdag og hadde en tur i Oslo og møtte annen slekt fredag, før vi sjekket inn på båten og tok turen med dem tilbake, så da hadde vi ettermiddag og kveld sammen. Veldig koselig.

Fin tur i København i går og rolig retur for mannen og jeg. Vi hadde virkelig god middag på båten hjemover.

Det sjøa veldig begge veier, så nå sitter jeg og ettergynger i sofaen her. Det er jeg redd jeg kommer til å holde på med et par dager.
Postet 12-10-25 kl 17:10 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Tviler ikke på at du føler deg dritt, Blondie. Var ikke meningen å si noe annet. Prøvde bare å si at body-batteri målingene ofte ikke er i samsvar med hbordan vi føler oss og at enkeltmålinger er bare det. Det eneste som stemmer noenlunde er når verdien er på bunn, da er jeg ofte sliten også.
Postet 12-10-25 kl 18:46 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen!
Hjemme igjen etter to heftige reiseuker. Nå skal jeg være hjemme noen uker og det skal bli veldig godt. Litt faste rutiner er jamen på tide kjenner jeg.
Snart ferdig med min andre kopp te, godt igang med mailbok backlogg, nå snart tid for tur med hund/første møte. Det har blitt skikkelig mørkt på morgenene nå, så må finne frem lys til hund og refelks til meg selv...
Postet 13-10-25 kl 08:13 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Kort hjemmekontor for å ta i mot en håndverker

Vi kom hjem fra en deilig og varm ferie natt til søndag. Jeg er ikke helt klar for å komme tilbake på jobb kjenner jeg. Jeg kunne veldig godt ha tatt mer ferie. Men, det hjelper i hvert fall at jeg starter litt rolig.

Vi har tydeligvis vært veldig heldige og hatt ferie den verste væruken så langt denne høsten. For nå ser det ut som klart og fint høstvær igjen.
Postet 13-10-25 kl 09:38 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på jobb etter en langhelg i Nord-Norge som inkluderte begravelsen til svigerfar. Det har vært både en trist og koselig helg. Det er vondt å ta farvel med en mann som har vært så viktig for ektemannen min og barna mine. Men det kom slekt fra både fjern og nær, og samvær med dem er trivelig. Særlig når det kom så mange at man kunne velge litt hvem man ville bruke tida si på. Så alt i alt ble det en fin tur. Men reiseveien er lang når svigerfar bodde helt ytterst i havgapet langt mot nord.
Postet 13-10-25 kl 10:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sykedag og time hos kiropraktor. Må ringe legekontoret også. Og så må jeg jobbe litt etter kiropraktortimen.
Postet 13-10-25 kl 10:24 av star star er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag fra OSL. Er på vei til Berlin med 10 elever (og en kollega). Erasmus+ er gull! Slitsomt å forberede sånne turer, men verdt det når elevene er takknemlige og positive.
Postet 13-10-25 kl 10:37 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Nedbemanningsprosessen ruller videre. Det ser ut til at jeg beholder jobben, men malurt i begeret er at favorittkollegaen på nabokontoret gjennom de siste 17 årene har fått rollen sin erklært overflødig. Nå blir det noen tøffe uker før vi vet om det er andre jobber og roller der hennes kompetanse og ansiennitet danker ut noen andre. Jeg håper jo på det, men noen skal ut og det er helt pyton! Dette er ødeleggemde for kulturen og arbeidsmoralen og alt med seg.
Postet 14-10-25 kl 00:30 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
på Nenne. Det er tøft å være i sånne prosesser.
Postet 14-10-25 kl 01:25 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nenne: Sånt er så vondt. Jeg har også vært gjennom en del sånne runder, og det er så smertefullt. Vi var gjennom en omorganiseringsprosess for noen år siden. Da visste vi at alle skulle beholde jobben, men en del skulle få nye oppgaver. Selv det var vanskelig for mange, og prosessen varte så uendelige lenge. Jeg tror virkelig ikke at det var full effektivitet da. Nå er det over tre år siden, og organisasjonen har fremdeles ikke helt skjønt hvordan den skal jobbe, så det kan definitivt diskuteres om det var en optimal prosess.

Jeg er blid og glad i dag. Je ghar konkrete oppgaver på jobben akkurat nå, og det er bare å sette på seg headsett og skrive i vei. Det liker jeg og jeg vet at jeg får til. I ettermiddag skal jeg på tur til et verksted, og skal endelig få se på de nye togene som skal komme til neste år. Jeg liker å se på det jeg jobber med på nært hold.
Postet 14-10-25 kl 09:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har en skulder som ikke fungerer i det hele tatt og skulle få kortison i dag. Begynte nesten å gråte når helsesekretæren ringte og sa at legen var syk.
Postet 14-10-25 kl 09:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
på Blondie
Postet 14-10-25 kl 10:06 av Millen Millen er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.