Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Kommentarer

Gammel

Novemberkaffe

Travle dager. Kollega videre sykemeldt; vi er nok bare to ut året da. Dagene går i alle fall unna. Om litt er det russemøte om buss. Jaja sier jeg. Jeg får stille noen tøffe spørsmål.
Postet I går kl 19:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Novemberkaffe

Vel unt med skryt av ungen Blondie!

Jeg har startet dagen på kontoret, og skal ut og se på dagslyset mens jeg bruker beina for å komme til et seminar som starter om en halvtime. To dager med seminar og middag blir fint, selv om jeg egentlig ikke har tid...
Postet I går kl 11:33 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Novemberkaffe

Det ble en travel arbeidsdag gitt. Var ikke meningen å jobbe så lenge, men men. Forhåpentligvis er visse ting i orden når jeg er tilbake på fredag.
Postet 12-11-25 kl 15:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Novemberkaffe

Jeg har vært på livets siste foreldresamtale, nå fyller Liten snart 18. Fint å kunne sette av en halvtime til å høre masse skryt om ungen.

Dagen som virket til å ikke kunne by på dagslys, glimtet plutselig til med solskinn. Det var utrolig deilig å kjenne på litt novembersol i fjeset.
Postet 12-11-25 kl 13:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar

Novemberkaffe

Ikke noe rart at vi sliter i november - det er tross alt over 10 timer mindre dagslys enn i juni ...

Men nå kan vi snart begynne å telle ned til solsnu!
Postet 12-11-25 kl 10:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Novemberkaffe

Imponerende annemede! Mannen satte piggdekk på min elsykkel i går, så nå har jeg ingen unnskyldning for å la være å sykle i ukene framover. Bortsett fra i dag, når jeg er på gamlekontoret 3 mil unna hjemme.

Har ingen reiseplaner ut året, men har to konferanser i byen de nærmeste ukene. Da får man på en måte luftet seg litt likevel.
Postet 12-11-25 kl 10:01 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Novemberkaffe

På jobb og tørr, etter å ha syklet gjennom myyye vann og i øs pøs regnvær.
Postet 12-11-25 kl 08:28 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar

Novemberkaffe

Her blir det forhåpentligvis hjemme i Bergen resten av året, og det passer meg utmerket. Jeg har ikke lyst å reise noen steder, for tenk!

Jeg er bare trøtt for tiden. Jeg har funnet frem dagslyslampen, men fikk migrene etter å ha brukt den i går så jeg er litt skeptisk. (Det er ikke første gangen det skjer, nemlig.)
Postet 11-11-25 kl 13:59 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar

Novemberkaffe

Jeg pakker for å dra til Tromsø - og skal være der resten av uken. Men etter 1. desember blir det mye Hjemme i Oslo!
Postet 11-11-25 kl 11:28 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar

Novemberkaffe

Her blir det ikke noe «hjemme i Oslo resten av året»!
Postet 11-11-25 kl 11:20 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar

Novemberkaffe

Jeg er tilbake fra hyggelig novembertur til Tromsø. Nå skal jeg være hjemme i Oslo resten av året, tror jeg - det er i grunnen litt godt å tenke på.
Postet 11-11-25 kl 11:00 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar

Novemberkaffe

Her har hunden og jeg vært på langtur, 1 times tid så nå er vi slakt under hvert vårt ullpledd i sofaen.
Jeg har på noe julemusikk kor fra England på tablet, mens jeg surfer rundt på nett. Har bestemt jul i år skal bli bedre enn ifjor (skal egentlig ikke så mye til) så jeg har begynt å tenke litt på advent og jul. Feks. hvilken adventskalender jeg skal ha.
Postet 10-11-25 kl 14:58 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Novemberkaffe

Da har jeg jaggu hengt opp utelysa også. Pleier å time det en dag det ikke er så veldig kaldt og ellers greit vær. Onsdag skal det visst bli en del varmere, men regn. Og da måtte jeg ha fikla med det delvis i mørket.
Postet 10-11-25 kl 14:42 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Novemberkaffe

Jeg har lusket frem julespillelista og spiser klementin til lunsj. Benytter meg av muligheten mens jeg er alene hjemme.
Postet 10-11-25 kl 12:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar

Novemberkaffe

Nå venter 3 uker med jobbreiser, men jeg er foreløpig struts og ikke en gang funnet fram kofferten.
Postet 10-11-25 kl 12:38 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Novemberkaffe

Svidd av masse penger på nye briller. Vågal denne gangen.
Postet 10-11-25 kl 12:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar

Novemberkaffe

tink og Toffskij + resten!

Sønn har det fint hjemme, jeg jobber og er klar for å svi av helgens opparbeidede krefter..
God bedring til din -12er, tink!

(Jeg løper for fort og svinsete, og får brannsår, det er både mystisk og ikke-mystisk )
Postet 10-11-25 kl 11:55 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar

Novemberkaffe

Morn! Her er det fullt semestertrøkk med tusen baller i lufta. Kjedelig er det jo ikke!
Postet 10-11-25 kl 11:40 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar

Novemberkaffe

God morgen! Long time noe see! Godt å være inne igjen etter noen uker/måneder med delvis selvpålagt isolasjon.

Brannsår på ryggen høres mystisk ut, Appelsin. God bedring til febergutten! Jeg ble vekket av syk datter i natt. Men hun er for stor til at jeg kan holde meg hjemme, hun har heldigvis gitt livstegn til at det går litt bedre nå.

Her
Postet 10-11-25 kl 11:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar

Novemberkaffe

Jeg har hengt med en febergutt, laget lapskaus, løpt på et par fjell og fått brannsår på ryggen
Løpepause i morgen. Deilig helg
Postet 09-11-25 kl 22:55 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

Novemberkaffe

Sløv søndag. Nå: fotball på tv..
Postet 09-11-25 kl 18:22 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Novemberkaffe

Fått gjort litt diverse som skulle vært gjort de siste dagene.
Må ut å være sjåfør etterpå, men skal bare pusle inne etterpå.
Postet 09-11-25 kl 14:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar

Novemberkaffe

Det er nesten ikkje lov å sutre når ein er i Syden med stor S, men no skulle eg altså bruke dei to siste dagane på stranda og så er sjøen stengt pga forureining. Blæh. Men vi har basseng, så det er jo sånn sett ikkje synd på meg da.
Postet 09-11-25 kl 14:49 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar

Novemberkaffe

God morgen! Sitter her med kaffe I koppen i stille hus. Resten sover inkludert hunden i sofaen ved siden av meg. Det er så deilig stille og rolig. Ingen store planer idag, bare få rydder og ordnet her hjemme.
God søndag, folkens!
Postet 09-11-25 kl 09:53 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Novemberkaffe

Ulriken besteget! Kjøpte bakeribrød og boller på vei hjem.
Postet 08-11-25 kl 15:34 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar

Novemberkaffe

God formiddag!
God bedring, fintdethei!
Jeg har fått vinterhjul på bilen og vært ei mil over fjellet i shorts. Hjemme igjen med 13-åringen som plutdelig fikk feber i går kveld. Rolig helg med dagslys
Postet 08-11-25 kl 14:37 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar

Novemberkaffe

God formiddag.
Vi gjør siste finish på nyoppusset soverom, jeg har bare sneket meg til en ørliten surfepause. Mannen skal snart på fyllinga, jeg skal drikke kaffe med venninner og så skal vi til et vennepar for vin&prat i kveld. Deilig lørdag.
Postet 08-11-25 kl 12:54 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Novemberkaffe

God formiddag, folkens!
Sliter med en gjenstridig hodepine, som jeg kjenner har opphav i noen vonde muskler øverst i ryggen. Håper Paracet innabords gjør susen snart. SItter i turklær og skal komme meg ut på en nødvendig tur i dagslys. Etterpå blir det pakking for en ukes jobbtur som starter i morgen. Liker ikke når de etterlengtede helgene blir forkortet på den måten. Har egentlig ikke lyst å reise heller, men har en hyggelig kollega med på turen så det blir nok bra.
Postet 08-11-25 kl 12:35 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Novemberkaffe

Den var nok under normalen, for jeg syns jo det var tungt/slitsomt.
Den er fortsatt lav, men bedre.

Det ble hektisk på jobb, men rakk bussen jeg tenkte. Det trodde jeg ikke for 30 min siden.
Postet 07-11-25 kl 15:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar

Novemberkaffe

Takk dere!

Vi har vært ute nå og bedring fra morgentur ved 8 tiden. Nå har han spist og sover. Nesten som med sykt barn igjen dette her.
Postet 07-11-25 kl 13:24 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar

Novemberkaffe

Ja, god bedring til hunden!

star - ja, hvis oksygemetningen er helt krise er det forhåpentlig klokken som tar grundig feil
Postet 07-11-25 kl 11:50 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar

Novemberkaffe

Dårlig start på dagen, Millen!
Det minner meg på at jeg har et gulvteppe liggende på verandaen etter en runde hundeoppkast for et par dager siden, det må bare kastes.
Postet 07-11-25 kl 11:29 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar

Novemberkaffe

Jeg synes det er flott når andre reiser til kule steder, så kan jeg nyte bilder og slipper å reise overalt selv
(det verste er at det er helt sant!)

Jeg er på jobb og har en siste rest av krefter jeg skal bruke opp. Barna hjemme med planleggingsdag og fikser pizzadeig. Har nok en fin helg foran meg, men samtidig litt for lite tid for både barn og kjæreste og hage og fjellet som jeg bare trenger når det er dagslys, så strever med å prioritere..
Postet 07-11-25 kl 11:08 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar

Novemberkaffe

God formiddag! Jeg er så utrolig trøtt…
Postet 07-11-25 kl 10:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar

Novemberkaffe

Her våknet vi til at hunden er syk, bæsj og oppkast i stua. Så idag er det bra jeg ikke har noen avtaler og er hjemme og kan passe på.
Så nå er det lading og hvile, og kanskje litt husarbeid på planen.
Postet 07-11-25 kl 10:21 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Novemberkaffe

På kontoret. Klokka påstår jeg har rævva oksygenmetning og det tror jeg på. Muligens bare ikke såå rævva som klokka påstår.
Postet 07-11-25 kl 10:17 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar

Novemberkaffe

Gratulerer med vel gjennomført Tjorven. Og god tur til Roma. :unnelig:

Vi spiste på en veldig fransk restaurant i helgen og jeg drømmer litt om Paris akkurat nå kjenner jeg. Jeg har vært en del i Paris, men jeg har aldri vært der i førjulstiden og skulle gjerne prøvd det en gang.
Postet 07-11-25 kl 09:58 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar

Novemberkaffe

Roma! Sikkert nydelig i november!

På jobb, nyter fortsatt å sykle i mildværet. Denne gangen til og med uten regn, og med fuglekvitter. :zen:
Postet 07-11-25 kl 08:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Novemberkaffe

Åh, Roma. Jeg har ei venninne som også drar dit i helga, jeg stålsetter meg for vakre bilder av bygninger og sol.

Det er oppholdsvær her, i det minste, så morgenrunden med hunden gikk endel lettere i dag. Kjipt møte om en time, skal forsøke å gjøre noe hyggelig etterpå.
Postet 07-11-25 kl 08:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 07-11-25 kl 09:18 av Blondie
Gammel
Tjorven sin avatar

Novemberkaffe

Jeg er tilbake på jobb. Jeg overlevde den veldig lange workshopen i dag, og vår vanligvis litt kranglete samarbeidspartner takket for veldig god gjennomføring. I dag har jeg masse veldig korte møter. Da gjelder det bare å rense hodet mellom hvert skifte, og så forhåpentligvis få produserte en statusrapport innimellom.

For i morgen drar jeg på ferie til Roma. Vi lar jo damelaget til Vålerenga bestemme destinasjonen for våre ferier , men i år synes jeg de har vært greie, så vi får besøkt både Budapest og Roma. Kampen er ikke før på tirsdag, men vi bestemte oss for å gjøre en hel liten ferie av det siden det ble så kort sommerferie i år.
Postet 07-11-25 kl 08:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Novemberkaffe

Jeg skal omsider få kortison i en veldig vond skulder, kanskje jeg gleder meg over novemberregnet når jeg kan kle på meg selv?
Postet 06-11-25 kl 11:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar

Novemberkaffe

Sykedag. Føler meg totalt utkjørt.
Ingen store planer for dagen. Skal bare være sjåfør for guttungen.
Postet 06-11-25 kl 11:37 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar

Novemberkaffe

God morgen fra en som liker å sykle i mild novemberluft - selv med tilhørende regndråper! :kvitre:

Ordrekaoset har roet seg noe, og det er godt. Nå gjelder det at ikke mengden faller for mye inn mot årsskiftet. Ja, er det ikke det ene ...
Postet 06-11-25 kl 09:15 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Novemberkaffe

Jeg er på plass på jobb, og sitter og forbereder meg mentalt til å lede en 6-timers workshop. Jeg forsøkte iherdig å kutte det ned til halve tiden, og er veldig usikker på om vi får noe mer ut av at vi skal holde på i en evighet. Men jeg har lovet å gi det et forsøk. Og så håper jeg også at vi kan evaluere i etterkant og dra noe lærdom.

Men først skal jeg ha et kort møte, og jeg skal i hvert fall sørge for at jeg har med meg nok kaffe.
Postet 06-11-25 kl 08:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar

Novemberkaffe

Får noen ganger en eller annen muse kastet over meg og da er det veldig kjedelig å jobbe..
Spennende med dikt-utfordring!
Håper å finne dem på IG, Syrinx
Postet 05-11-25 kl 17:39 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar

Novemberkaffe

Høyrer eg dikt, Appelsin? Deler du?

Eg skriv også dikt i dag. Er med på ei utfordring og då må eg hente dikta i staden for å berre la dei komme til meg som eg brukar. Krevjande og kjekt.
Postet 05-11-25 kl 16:23 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar

Novemberkaffe

Jeg trenger egentlig lys, jeg også. Har kontor uten dagslys, så det blir lite lys mellom søndag ettermiddag og lørdag morgen.

At jeg har brukt halvannen time av arbeidsdagen på å skrive dikt er kanskje signal nok.
Postet 05-11-25 kl 14:08 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar

Novemberkaffe

Det er akkurat den lampen jeg har også, Blondie. Liker min godt, skal straks ta den frem for sesongen nå, bruker den på kontoret på morgenen.
Postet 05-11-25 kl 12:54 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar

Novemberkaffe

Min mann, pragmatikeren, kjøpte den som var på lager på Clas Ohlson (som er på vei hjem fra jobb). Det er en Beurer, tror den heter T35? Den er ikke så stor og har en hendig «veske» å ha den i. Jeg liker at den ikke tar så stor plass.
Postet 05-11-25 kl 10:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar

Novemberkaffe

Blondie, jeg tenkte i morges på at familiemedlemmene mine kan ha godt av en sånn lampe. Det er jo en jungel der ute, vil du dele hvilken lampe du har og hvorfor du valgte den?
Postet 05-11-25 kl 10:21 av Heilo Heilo er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.