Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 08-01-20 kl 07:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Først, altså?
Rapporteringstid.
Postet 08-01-20 kl 09:08 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn. Litt prokrastinering før produksjonstid. Sånn, ut med seg!
Postet 08-01-20 kl 09:38 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb, men både kvalm og med snikende hodepine. Usikker på om jeg skal ta en smertestillende, forebyggende medisin eller ikke gjøre noe.
Postet 08-01-20 kl 09:44 av star star er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Bursdag! God frokost, gaver og kort, og både mann og barn blide. God start på dagen! Nå venter maratondag på jobb, men jeg er godt rustet etter en slik start!
Postet 08-01-20 kl 09:47 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
På plass på hjemmekontoret, klar for å fordype meg i regionlitteratur. Men blir litt distrahert og satt ut av nyhetene fra Iran og Irak. Missilangrep, flystyrt og jordskjelv på en natt?! Er det starten på en storkrig vi ser?
Postet 08-01-20 kl 09:50 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med dagen, Timar!
Nok av saker å ta fatt på i dag også, så bare å brette opp ermene og sette i gang.
Støl i kroppen i dag etter nesten 2 timer i slalåmbakken med minstemann i går kveld. Jeg trodde at jeg kanskje skulle stå å se på for det meste, men det blåste jo opp til stiv kuling i fjellet, så man måtte være i bevegelse for å ikke begynne å fryse.
Postet 08-01-20 kl 09:51 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn. Minsten har strammet reggisen, så vi er på vei til sentrum. Spent på hvordan denne dagen blir.
Postet 08-01-20 kl 09:51 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jordskjelv? Hvor har det vært jordskjelv? Det som var i forgårs i Puerto Rico?
Postet 08-01-20 kl 09:52 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på hjemmekontor. Avdelingen min fikk en ny medarbeider i går, og jeg håper at noen snarest lærer henne begrepet "innestemme". Sånn kan man rett og slett ikke snakke når man sitter i åpent landskap.

Jeg leser rapporter. Utrolig spennende temaer, men det krever mer konsentrasjon enn jeg kjenner at jeg har.
Postet 08-01-20 kl 09:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
NRK melder om et jordskjelv i Iran, nært et atomkraftverk. Men det virker ikke å ha vært et stort et. Likevel veldig mye som skjer på en gang.
Postet 08-01-20 kl 09:55 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Heftig diskusjon med italienere om betalingsbetingelser. Godt vi har rett selv om de nekter å innse at de har gjort feil i årevis. Heldigvis støtter kredittsjefen oss også. Om to timer blir det Skypemøte.
Postet 08-01-20 kl 10:08 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Timar
Postet 08-01-20 kl 10:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor her også. Er greit med en dag med lite distraksjoner for å jobbe med noen kjedelige ting.
Postet 08-01-20 kl 10:29 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hjemmekontor her også.
Postet 08-01-20 kl 10:36 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Her er brannen i parkeringshuset det store samtaleemnet. Virker som alle kjenner noen som har en bil som står der.
Postet 08-01-20 kl 10:39 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Jeg er syk hjemme, og prøver - til tross for at jeg knapt har stemme - å få tak i noen på inntakskontoret hos fylket for å avklare noen viktige greier.
Postet 08-01-20 kl 10:46 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer Timar.
Postet 08-01-20 kl 10:51 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen, Timar!
Postet 08-01-20 kl 10:52 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Hun som skal sette opp budsjett for 2020 er borte fra jobb på ubestemt tid (veldig gyldig og forståelig fravær), så det ser ut som jeg får et kræsjkurs i budsjettering. Dette kan bli heftig.
Postet 08-01-20 kl 11:23 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fersken: det står i avisa at det er 1600 biler i det parkeringshuset, så at veldig mange kjenner noen som har en bil der i ditt område høres slett ikke urimelig ut. Jeg kjenner at jeg er glad jeg ikke er økonomisjef i det forsikringsselskapet som har forsikret bygget.
Postet 08-01-20 kl 11:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg er forbauset over hvor dårlig brannsikring det var i det parkeringshuset, at det skal være lov å være så dårlig sikret når det huser så mange branner.

Ang forsikring så vil jeg tro det er en god del leiebiler i huset, og de er i stor grad forsikret av utenlandske selskaper. Privatbiler som har kasko eller delkasko er dekket mot brann, i hvert fall hvis de har forsikringen sin hos de store selskapene, jeg så If var ute i media og uttalte seg om det i går. Og de store selskapene tåler nok et sånt skadeomfang helt fint, det her er mye mindre enn f.eks. noen av storflommene som har vært de siste årene mye, mye dyrere.

Jeg synes i så måte mer synd på de avdelingene som tar mot alle skademeldingene, de har nok en travel dag på jobb.
Postet 08-01-20 kl 11:39 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Glemte det viktigste: Gratulerer med dagen, Timar!

Det viser seg at jeg har lagt igjen arbeidslysten min hjemme, så til nå har jeg putlet med fordeling av tid, skrevet lister over oppgaver og utsatt avgjørelser som kan gi meg litt mer jobb.
Postet 08-01-20 kl 11:40 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Hurra for Timar!

Jeg skulle gjerne hatt sofakontor, for både hode og nakke verker, selv etter smertestillende. Men det går da sånn tålelig greit, og ute skinner solen! Liten pause mellom møter nå. Har gjort ting jeg ikke kan på løpende bånd i det siste, men fy søren så mye en lærer!
Postet 08-01-20 kl 11:42 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Grattis, Timar!

Jeg er med i hjemmekontorkoret, men det er jeg jo nesten alltid. I morges skjønte jeg ikke at det skulle gå an å stå opp, men det gikk jo, det. Merkelig. Nå forsøker jeg å angripe en vanskelig arbeidsoppgave på samme måte - den må da gå, den også?
Postet 08-01-20 kl 14:20 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Grattis, Timar! Håper du blir feiret skikkelig.

Skypemøtet gikk fint. Italienerne har gjort feil i årevis og trodd de da hadde kredittforsikring, noe de ikke har hatt. Men min kollega og jeg kunne godt fått litt mer skryt for å ha ryddet opp i stedet for at «vi alltid et vanskelige».
Postet 08-01-20 kl 19:26 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no