Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 18-05-20 kl 08:52 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Sånn der inspirert til å jobbe i dag kjenner jeg, men det er vel bare å hoppe i det. Har vært innlogget i over en time allerede, og har jo fått gjort litt. Mannen har ikke stått opp ennå, ene sønnen sover (skal på skolen etter lunch)og den andre er på skolen. Studentdattera sitter og strever med Regnskap og budsjettering i kjelleren - eksamen i morgen. Godt det ikke er meg sier jeg bare.
Postet 18-05-20 kl 08:55 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, Jeg er på plass på hjemmmkontoret, mann på jobb og to av tre på skolen. Ett stk barn våknet med sår hals og hoste så da må hun bli hjemme etter udir.
Veldig klar for kort uke- bare jobbe mandag- onsdag. Også reiser vi på hytta. Det er første gang på flere måneder jeg gleder meg til noe, og det gjenspeiler humøret kjenner jeg.
Postet 18-05-20 kl 09:19 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg jobber!
Postet 18-05-20 kl 09:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Jeg har lidd meg gjennom morgenstellet og er snart klar til å gå på jobb. Har heldigvis fått time hos legen 12.30 og håper han kan hjelpe meg med den vonde skulderen og armen før jeg blir gal. Det verste er at jeg ikke kan trene (annet enn å gå tur) eller sykle.
Postet 18-05-20 kl 09:29 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg er på k_o_n_t_o_r_e_t.
Postet 18-05-20 kl 09:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Begge guttene er ute av huset og på skolen nå i formiddag. Hjemmekontor på meg i dag, men i morgen og onsdag drar jeg på jobb.
Postet 18-05-20 kl 09:32 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Begge på skolen, kjæresten på jobb. Jeg hiver i meg litt mat før skype-møte med BUP nå kl 09. Endelig oppstart med utredning av Lillesøster!

Kjæresten skulle fikse pcen min i går, det ender visst med nytt hovedkort og prosessor på meg, jaja. Blir jo bare bedre pc, haha. Så da vet vi iallefall hva vi skal holde på med i ettermiddag gitt.
Postet 18-05-20 kl 09:46 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret. Lite motivasjon for å jobbe, er litt lei kjenner jeg.
Postet 18-05-20 kl 09:48 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her har det vært massiv meltdown i den yngre generasjon på morgenkvisten, jeg er støl i kjeven etter sammenbitte tenner. Nå er det trøtte, lille b-mennesket straks klar for Teams-møtet sitt og jeg skal snart på kontoret. Jeg håper på bedre tider snart.
Postet 18-05-20 kl 09:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Så trøtt. Jeg har fem timer fjernundervisning med diverse VG3-elever i dag, og de er vel ikke så voldsomt på hugget så det gjør noe, de heller... Kun to som har gitt lyd fra seg så langt. Jeg skal finne meg en tekopp og gå og vurdere engelsktekster, men må finne ut hvordan beina virker først.
Postet 18-05-20 kl 09:57 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Her er det en uvanlig sosial dag i dag. Jeg har allerede gitt blod og nå har jeg en liten pause hjemme før jeg skal på et fysisk møte i byen. Vi skal være fem mennesker og det blir jo en opplevelse.

Hverdagen hjemme blir bare rarere og rarere nå. Mannen som har tiendeklasse er på jobb hver dag. Jentene som går på vgs har bare noen dager på skolen og det virker som om det ikke er noe opplegg for de dagene de ikke er der, så de kommer til å gå mer på selvstyr enn de har vært tidligere. Det er godt at det ikke er så mye igjen av skoleåret.
Postet 18-05-20 kl 10:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg er på kontoret! Det er altså så stas å se kollegaene som ikke er på teamet mitt igjen (teamet har hatt walk and talk en gang i uka i en mnds tid, så vi har sett hverandre). Det er ikke så mange her, men veldig deilig å komme ut av hjemmekontorbobla.
Postet 18-05-20 kl 10:33 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Embriksmamma sin avatar
Første dag med alle fire hjemmeboende barn på skolen siden 12. mars!
Det varer ikke lenge siden 9. trinnseleven har hjemmeskole hver tirsdag og vgs-eleven går på skolen bare annenhver uke, men likevel!
Postet 18-05-20 kl 10:45 av Embriksmamma Embriksmamma er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er hjemme alene for første gang siden 12.mars. Den store gleden uteblir, men må innrømme at det er litt deilig.
Postet 18-05-20 kl 10:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er også på kontoret!! Stas å se igjen folk IRL, være et annet sted enn hjemme, kjøre til jobb, alt det vanlige.
Postet 18-05-20 kl 10:55 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg vurderer om jeg skal kapitulere og kjøpe egen skrivepult og stol. Har hatt en grundig vurdering i helga og om det ikke er så stort kan det være plass i et hjørne om vi flytter litt på hyller og slikt.
Postet 18-05-20 kl 11:04 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har fått unna en oppgave jeg grudde litt for, og det ser ut til å ha gått bra. Ville skal til tannlegen i dag og sette på et plastskall til erstatning for et som datt av i går, og i kveld skal jeg på møte (fysisk! med flere mennesker i samme rom!) for første gang på mange, mange uker.
Postet 18-05-20 kl 11:37 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb, men vil ikke. Fysio om noen timer.
Postet 18-05-20 kl 11:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Det yrer av folk på kontoret i dag! Vi har "offisiell" åpning av kontorene denne uka, og de alle fleste skal avslutte hjemmekontor. Jeg har vært på kontoret fra og til hele perioden, og dette her er altså uvant! Folk liksom!
Postet 18-05-20 kl 12:31 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Fersken, jeg kjøpte meg hev/senk pult og stol til fra Ikea, og det hjalp betraktelig på hjemmekontoret mitt. Nå står det i endel av stua, og det er godt å ha jobbting der, istedet for å sitte på kjøkkenet.
Postet 18-05-20 kl 13:12 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har sett på den og det er alt for dyrt. Har et stramt budsjett, så det blir mye enklere. Det hjalp med en ekstra pute på stolen (at jeg ikke har kommet på det tidligere ).
Postet 18-05-20 kl 13:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Takk for påminnelsen Frøy. Jeg er også alene hjemme, men kjenner på manglende entusiasme og motivasjon til å gjøre fornuftig arbeid. Heldigvis har jeg en leder som ringer meg og forteller hva jeg skal gjøre.
Postet 18-05-20 kl 13:21 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Fersken: Har du sjekket Oppreist?

https://www.oppreist.com/

Enkelt og billig. Litt begrenset levering til privatpersoner, men det kan sikkert ordnes på et vis, eller kanskje dere er flere på jobben med behovet? (disclaimer: Kjenner gründerne).
Postet 18-05-20 kl 13:23 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Eller bare bruke strykebrettet, som mange allerede har.
Postet 18-05-20 kl 13:53 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Kjøkkenbenken fungerer kanskje for de som ikke er så høye?
Postet 18-05-20 kl 15:40 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Takk for innspill, men jeg greier ikke å stå og jobbe, så det er nok mer stolen enn selve pulten som er greia.
Postet 18-05-20 kl 15:45 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Kjøkkenbenken blir for lav for meg å stå og jobbe ved, jeg er 163.
Postet 18-05-20 kl 15:47 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Du måtte nok hatt en Oppreist der
Postet 18-05-20 kl 15:55 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Aha. Ja, jeg står ikke og jobber selv, men varierer stilling mye, og har noen møter der jeg bare skal lytte og av og til kaste et blikk på en slide, og det kombinerer jeg gjerne med hjernetomt husarbeid eller å kose meg hunden. Men noen dager er jo ikke sånn.
Postet 18-05-20 kl 16:19 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Fersken, er det en mulighet å hente en ordentlig kontorstol på jobb? Det har jeg gjort, og sammen med et enkelt arbeidsbord fra ikea har jeg nå fått en god hjemmekontorløsning. Toppet med skjermer og docking, også fra jobb.

Ved langvarig hjemmekontorløsning så burde vel arbeidsgivere være på tilbudssiden overfor ansatte som har behov for å anskaffe kontorutstyr? Er det en selvfølge at man skal betale det selv, liksom?
Postet 18-05-20 kl 16:59 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det spørs jo hvor man jobber? Jeg jobber fylkeskommunalt og må fikse ting selv. Ikke at jeg hadde hatt plass til kontorstol, skrivebord eller ekstra skjerm uansett, men det er jo ikke uvanlig.
Postet 18-05-20 kl 17:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Vi får heller ikke dekket noe (kommunalt), men de fleste av mine kollegaer har hentet skjermer og tastatur, og en del har tatt med stoler også. Her i huset er det såpass mye datautstyr at vi mekket til selv, men kontorstolen kunne nok vært bedre. Jeg bytter litt på hvor jeg sitter nå som ungene er på skolen om dagen, så går det noenlunde.

Her er det en småtung dag i dag, kroppen er sliten etter mye tråkking i bunadsko og hodet er slitent etter planlegging og organisering. Så selv om jeg burde sprengjobbet hele kvelden, tror jeg det må bli rolig i dag og heller full fart i morgen.
Postet 18-05-20 kl 18:53 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg jobber i staten og det skal være svært tungtveiende grunner for å hente kontorstolen. Ikke har jeg plass til den heller, for den er på størrelse med en gamingstol. Har fått hentet ut tastatur og mousetrapper, ekstra skjerm hadde jeg allerede hjemme.
Postet 18-05-20 kl 22:49 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg har fått dekket en ny, rimelig kontorstol (900 kr). Alternativet var å sende en 25 km fra kontoret med bud, og det ville nok kosta vel så mye.
Postet 18-05-20 kl 23:40 av Bluen Bluen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no