Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Veien til et lettere liv

Så var det på'an igjen...

Et sted i all hemmelighet på et offentlig forum hvor jeg kan skrive ned litt tanker og følge vektnedgangen.
Rangér dette innlegget

Så var det på'an igjen...

Postet 09-05-12 kl 10:32 av Arona
Oppdatert 09-05-12 kl 11:16 av Arona

Før-juls-slankeprosjektet ble nedlagt, og over jul og nyttår kom kiloene snikende tilbake. En liten down-periode trengtes for å få motivasjonen på topp, men siste uka i april var det å brette opp armene til ny start.
Gikk ned en kilo første uka, og da jeg hadde legetime andre uka snakket jeg med legen om å forsøke Xenical for å få litt mer fart i sakene. Og det fikk jeg. Jeg var litt redd for å ende opp med de herlige bivirkningene som felleskatalogen nevner er vanlige (Oljeaktig lekkasje fra rektum, flatulens/flatulens med tarmtømming, kraftig avføringstrang, hyppig, kraftig og fettrik oljeaktig avføring, magesmerter/ubehag, flytende avføring..... mmmm, deilig... ). Gikk på med strak hals og lite fett i kosten, og det har gått bemerkelsesverdig bra. Nå har jeg brukt de en uke, men har kost meg litt i helga med "normal kost" og har da ikke tatt tabletter for å unngå nevnte bivirkninger. Og det har funka bra. Ingen større mageproblemer. Fiser litt om kvelden, men det får heller stå sin prøve.
Det som er viktig, er jo at jeg ser resultater! Jeg ville nok uansett gått ned, men det er absolutt mer motiverende når man går raskere ned. Planen er å endre kostholdet (og med det hele familiens, siden det er jeg som handler...), slik at jeg kan leve med det videre fremover, slik som tanken var sist. Min største synder er godiset på kvelden, og det har vært og er til tider ganske tøft når suget setter inn, men det er i bedring. Vi spiser mer frukt og grønnsaker, og så kan vi heller kose oss litt mer i helgene. Sånn som det skal være!

Tam-ta-ra-ra....Og så det viktige og fæle... Vekta. Her er de fæle tallene, men det gode er at de peker rette veien etterhvert!

23.04.12 97,9
30.04.12 96,9
08.05.12 94,7 (og dagens snikveeiing 93,9 )

Kommentarer totalt 6

Kommentarer

Gammel
dutte sin avatar
Dette kommer til å gå helt fint ! Jeg startet på 91 kg i fjor sensommer, var flink en god stund, så litt utskeielser, men nå veier jeg altså 14 kg mindre enn startvekt, og er påan igjen ! Du kommer til å klare det !

Skal heie deg frem !
Postet 09-05-12 kl 11:05 av dutte dutte er ikke aktiv
Gammel
Arona sin avatar
Takk Dutte!
Første mål er å komme ned på 80-tallet, deretter er vektmålet 83 kilo.

Overordnet mål er en endring av kosthold generelt, for dette handler ikke bare om meg men om å legge gode vaner inn for neste generasjon også. Blir litt småfrustrert når unga maser om godteri til alle døgnets tider, og det er det blitt bedre nå for de vet at i uka er det ikke godis.
Ikke midnre frustrerende egentlig, når kompisen i gate kommer ut og skal leke en vanlig ukedag med nærmere en bærepose med slikkerier...
Postet 09-05-12 kl 11:14 av Arona Arona er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar


Jeg heier på deg, og prøver å henge med selv. Jeg har kuttet ut cola da. Men ellers er det så som så.
Postet 09-05-12 kl 12:46 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Sure Eplet sin avatar
dette går rette veien, masse lykke til videre! Krysser fingrene for at du slipper de verste bivirkningene, herlighet de hørtes gufne ut.
Postet 09-05-12 kl 15:43 av Sure Eplet Sure Eplet er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Etter å ha prøvd å lese så raskt at jeg ikke fikk med meg bivirkningene, hehe,så synes jegdette høres ut som en god plan! Lykke til videre!
Postet 09-05-12 kl 21:07 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Zip sin avatar
Fantastisk
Postet 09-05-12 kl 21:28 av Zip Zip er ikke aktiv
 

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no