Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 25-03-20 kl 08:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Må få rævva i gir, men det er ikke så lett gitt.
Postet 25-03-20 kl 08:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
Deilig med hjemmekontor, tar jo så kort vei opp til kjøkkenet fra sengen. Dette kan bli en vane.

Sol ute, første vask er hengt opp, jeg spiser frokost og svarer på mail.
Postet 25-03-20 kl 09:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg begynner å savne kollegaene mine, selv om gutta mine er fine de. Koseklær kontor er ikke like gøy lenger.
Postet 25-03-20 kl 09:29 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hjemmekontor, kort vei til jobb.
I dag skal jeg på facebookspinning, litt spent på opplegget.
Ulempen med hjemmekontor, er at dagene glir litt i hverandre, så jeg trodde spinningen var i går.
Postet 25-03-20 kl 10:04 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg er lei både hjemmekontor og hjemmeskole. Jeg sitter i pysj og drikker kaffe.
Postet 25-03-20 kl 10:09 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor er skikkelig kjedelig. Men kjedelig har vel sjelden tatt livet av noen. Men jeg sliter med fokus.
Postet 25-03-20 kl 10:20 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har jobbet på hjemmekontor i to timer allerede, og har gjennomført dagens først møte.

Jeg trener nå jevnlig med Sats på internett, både lagrede treninger og Live, og synes at det fungerer overraskende greit. Jeg er skikkelig støl etter gårsdagens crosstraining. Men i dag tenker jeg at knerten og jeg får komme oss ut på turorientering. Det blir ikke nok frisk luft om dagen.
Postet 25-03-20 kl 10:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Her blåser og regner det, og det er mer irriterende enn hjemmekontor. Jeg vil ut på tur, men jeg orker rett og slett ikke gå ut når jeg blir klissvåt før jeg har nådd postkassen.
Postet 25-03-20 kl 10:25 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg har gått en liten morgentur, spiser frokost og skal straks i dusjen før jeg skal ha et møte der jeg møter folk! Hjemmekontor resten av dagen.
Postet 25-03-20 kl 10:29 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Ja. Når eg først er i gang med elevane er det kjempekoselig og gøy å jobbe, men å komme i gang om morgenen går innmari treigt. Og å lage nye opplegg og sånn...savner energien den fysiske jobben gir meg altså. Men eg klager ikkje. Flott jobb og flotte elevar. Det er berre at det er rart og annleis.
Postet 25-03-20 kl 10:36 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi hadde kaffeslabberasmøte i teamet i dag klokka ni. Mye frustrasjon og spekulasjoner. Jeg tror vi trengte det.

I ettermiddag blir det allmøte, det har vi hver måned, men dagens møte er utvidet. Jeg vet ikke om det er bra, dårlig eller nøytralt. Alle er jo redde for permitteringer eller enda verre, oppsigelser.
Postet 25-03-20 kl 10:37 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
I dag er det den store vaffeldagen, jeg har røre i kjøleskapet som jeg har tenkt til å steke nå til lunsj. I dag er det team møte på skype så jeg får være litt sosial samt at jeg har hatt flere telefoner i dag enn i går slik at også det hjelper på.
Postet 25-03-20 kl 11:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
På jobb. Undervisning med ein elev.
Postet 25-03-20 kl 11:27 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har også slengt sammen en vaffelrøre i anledning vaffeldagen. Jeg tenker at man må ta de små koselige tingene som man kan ta om dagen.
Postet 25-03-20 kl 11:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne: Sånt er skremmende og trist! Jeg tror jeg har en følelse av hvor du jobber, men vet ikke om det stemmer?

Jeg fikk mail fra fagforening i går med beskrivelse av hva man betaler i kontingent om man skulle bli permittert. Lot være å lese den, vil ikke forhold meg til det. Foreløpig går det bra, men ting kan snu etter som alle land jo stenger ned snart. Vi selger varer til hele verden.
Postet 25-03-20 kl 11:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har laget havrevafler til meg selv. En med spekeskinke og salat og to hjerter med syltetøy og sukker. Alenehjemmekontor-lunsj, der altså.

Jeg kjeder meg så mye alene at jeg vurderer å støvsuge.
Postet 25-03-20 kl 11:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har også planer om vafler i dag.
Postet 25-03-20 kl 11:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Tror det blir vafler her også.

Siste dagen min med 100% hovedtillitsvalgtstilling. I morgen er det tilbake til 60% lærer og 40% hovedtillitsvalgtstilling. Ikke helt fornøyd med infoen om hva jeg skal gjøre i lærerdelen.
Postet 25-03-20 kl 11:54 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Sjuendeklassingen har vaffellaging som en del av dagens undervisningsopplegg. Digger sånt. Og når sekstenåringen skal lage vårruller til middag så blir det bra.
Postet 25-03-20 kl 12:22 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg måtte ta en blodprøve i dag og brukte det som unnskyldning for en litt lang tur. Deilig å være ute og gå. Og så kom jeg meg hjem før det begynte å regne for ille også, så alt i alt en god start på dagen. Nå må jeg bare lade opp til et sannsynligvis ganske frustrerende Skypemøte om halvannen time.
Postet 25-03-20 kl 12:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har lovet at vi skal lage vafler i ettermiddag. Det er ikke lett å fokusere fullt på jobben nå, men det blir vel bedre. Jeg er tett i hodet, og holder meg innendørs, så jeg satser på at konsentrasjonen kommer tilbake når jeg kan gå turer igjen.
Postet 25-03-20 kl 12:35 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg kommer ikke inn på systemene mine, så her har det ikke vært mye hjemmekontor foreløpig. Får lest mail, men ikke så mye annet.
Postet 25-03-20 kl 12:59 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på jobb i dag. Utrolig rart å være på skolen. Helt alene i hele bygget. Ingen andre på jobb. Vi har en fra ledelsen fysisk til stede hver dag. Det skal snart komme en foresatt for å hente bøker til barnet sitt, da.
Postet 25-03-20 kl 13:03 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Allmøtet var faktisk atskillig mer positivt og fremoverlent (for å komme langt inn i bullshitbingoland ) enn forventet. Mye snakk om hva gjør vi nå på kort sikt og hva planlegger vi fremover av forbedringsarbeid etc. Så ingen permitteringer ennå i hvert fall.
Postet 25-03-20 kl 16:33 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så bra, Nenne!
Postet 25-03-20 kl 17:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Det var godt å høre, Nenne!
Postet 25-03-20 kl 19:28 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Ja, jeg ble både positivt overrasket og glad over så mye konstruktivitet.
Postet 26-03-20 kl 07:42 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no