Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Lørdag!

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Lørdag!

Postet 22-12-18 kl 06:46 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
ingling sin avatar
Mornings! Vært oppe siden før fire, nå er vi straks klare for boarding! Sol og varme-jul!
Postet 22-12-18 kl 07:46 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
God tur!

Jeg er også på reisefot, men fordi jeg må på undersøkelse på sykehus langt hjemmefra. Ikke like lystig å motivere seg til to timer på tog som fastende.
Postet 22-12-18 kl 08:33 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Oh, sol- og varme- jul høres fortreffelig ut! God tur!
Lykke til med undersøkelse, Blondie.
Jeg skal på jule-yoga nå kl 9, og senere venter familieaking med venner.
Postet 22-12-18 kl 09:05 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
God tur til varmen, Ingling! Høres deilig ut.

Lykke til, Blondie!
Postet 22-12-18 kl 10:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pepper Lemon sin avatar
Jeg vil også ha sol og varme! Hvor skal dere, Ingling?
Postet 22-12-18 kl 10:22 av Pepper Lemon Pepper Lemon er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Lykke til, Blondie og god tur Ingeling.

Jeg sitter og moter meg opp til dagens gjøremål. Vi gjorde altfor lite i går, så det er mye gjøre i dag. Starter med kjøkkenet og jobber meg nedover huset.
Postet 22-12-18 kl 10:26 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Gran Canaria, Pepper. Og flyet har wifi, til ungenes glede!
Postet 22-12-18 kl 10:35 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pepper Lemon sin avatar
Herlig, god tur!
Postet 22-12-18 kl 10:41 av Pepper Lemon Pepper Lemon er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Møkkadag. Kan me spole fram nokre dagar? Kanskje til og med nokre månader?
Postet 22-12-18 kl 11:34 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Blondie og Hjertensfryd.

Jeg har en minijulaften med barna i dag, de drar i kveld. Alt er pyntet og bakt og pakket, deilig dag (og så håper jeg at avskjeden ikke blir for vond).
Postet 22-12-18 kl 12:01 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Stor klem til de som trenger det!
Rydding og vasking idag til den store gullmedaljen. Men klarer å lage jul på en dag så det går fint. Sendte gutta i slalombakken så svinger meg alene så det går unna.
Postet 22-12-18 kl 12:39 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Gode tanker til Blondie og Hjertensfryd herfra også.
Jeg har lagd sursild og rocky road i dag, spent på begge delene. Nå skal det jobbes litt, handles litt, og ellers skal det skje minst mulig!
Postet 22-12-18 kl 12:49 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God lørdag! Jeg har satt gravlaks-to-be i kjøleskapet og smeltet sjokoladefløte som står til avkjøling for å bli krem i Sarah Bernhard-kaker. Nå en ekstra kaffekopp før svigermor kommer innom for å få noe å gjøre (jeg tenker det blir et par turer på Kiwi med Poden som bærehjelp). Selv skal jeg på Mathallen for å hente kveite og andebryst, og så må jeg bestemme og handle inn tilbehør til begge deler. Og så skal vi pynte juletre og pakke inn resten av gavene. Den resterende julevasken (mannen har tatt mesteparten i løpet av de siste par dagene) får bli i morgen, og det samme gjelder krumkakebaking.
Postet 22-12-18 kl 13:01 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God lørdag! Vi har startet på fetetiden, gitt. Pinnekjøtt i går, svinenakke i dag, grøt til folket i morgen og så julemiddag. Hjelpes! :kaster vekta ut vinduet:

Skal ut å handle siste lita-julegaver og vaske kjøkken og bad, og dett er dett. (Kanskje vinduene i stua, hvis vi gidder.) Siden eldste pynta juletreet for to dager siden, av ren iver, er det ikke så mye pynting igjen i heimen. Deilig med juleferie!
Postet 22-12-18 kl 13:23 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Alle familiens medlemmer fikk velge én aktivitet vi skulle gjøre sammen i adventstiden. I dag skal vi spise lunsj på Dinner - mannens valg.

Jeg tvang hele familien til å se Love Actually sammen med meg, men kompenserte med absurde mengder smågodt. Jeg synes kanskje at min aktivitet var hakket mer «julete», men det var ikke egentlig et kriterium.
Postet 22-12-18 kl 13:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har juleferie, for jeg har sendt inn artikkelspetakkelet nå rett etter frokost! Så nå spiller jeg høy julemusikk og har akkurat satt pepperkakedeig.
Postet 22-12-18 kl 13:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Blondie trenger du noen til å møte deg i Oslo, så si ifra!

Her tror jeg de siste julegavene er mer eller mindre i hus, satt deig til rundstykker og skal rydde stue og kjøkken og få på noen klesvasker. Ungen er på trening som vanlig, yngste snakker med kamerater og spiller.
Postet 22-12-18 kl 14:17 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg forsøker å Juleshine huset, har fått tatt badet i det minste og deler av stuen. Jeg tenker at det blir jul uansett, men en liten innsats kan jeg da gjøre. Håpet er å bare kunne vaske over gulver å pynte i morgen og det ser ut som at det skal gå bra. Må kanskje handle litt også men tar det senere i kveld når det roer seg i butikkene.
Postet 22-12-18 kl 14:44 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hjelp! Lang handleliste og aversjon mot shopping i alle former går ikke godt sammen. Spesielt ikke på denne storshoppedagen. Wish me luck! :tar på rustningen:
Postet 22-12-18 kl 14:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
til Blondie og Hjertensfryd.

Jeg prøver også å vaske og rydde, men artigere å pakke inn gaver og lese fp.
Postet 22-12-18 kl 14:53 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg er ferdig til jul. Vel, julepynting gjenstår jo, men ellers er vi visst ferdige med det vi har lyst til å gjøre til jula. Det gir meg en skummel følelse av at det må være noe jeg har glemt.
Postet 22-12-18 kl 15:40 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg er nesten ferdig til jul. Huset er rent og sengene har fått på julesengetøy (takk vaskehjelpen ) og i går og i dag har ungene og jeg pyntet. Har igjen å pakke inn noen gaver og en handletur på matbutikken. Ett skår i julelykken er at xxl kun sendte ett og ikke to par ski til mine håpefulle, men det håper jeg vi kan får ryddet opp i i morgen, må nedten ta meg en tur ned i butikken.
Postet 22-12-18 kl 15:45 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har feiret juleferie med skitur i marka og lang, deilig hjemmefrokost.
Postet 22-12-18 kl 16:49 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Og i kveld skal jeg på en 50-års fest. Det hadde jeg nesten glemt.
Postet 22-12-18 kl 16:50 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Åh, skitur!

Vi får vår skidebut for i år om få dager.

Shopping overstått!
Postet 22-12-18 kl 17:30 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Takk for gode tanker! Jeg er ferdig undersøkt og venter på tog hjem. Det er flere som gjøre det nå, gitt. Vel, jeg har kaffe og bok og ingen som venter hjemme.

Skal tilbake flere ganger de kommende ukene, noe som jo er litt stress. Samtidig er det fint å bli utredet.
Postet 22-12-18 kl 17:38 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God bittelillejulaften.
Tøff juletid her i huset. Men jul blir det uansett. Film og rolig kveld på sofaen.
Postet 22-12-18 kl 18:31 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Det begynner å likne på noe. Et bad er vasket, har støvsuget og funnet frem eskene med julepynt. Nå er det pizza og så får vi se om vi pynter litt i kveld eller hva.
Postet 22-12-18 kl 19:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har endelig hatt tid til å være syk, så jeg har ligget på sofaen i hele dag. Fjernstyrer produksjon av Rocky road fra nevnte sofa.
Postet 22-12-18 kl 19:29 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
En av de få som ikke har pynta treet enda. Men det er stort sett det som mangler. Pluss å pakke inn gavene til barna.
Postet 23-12-18 kl 00:08 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Jeg foreslo å pynte treet i dag, men ble nedstemt så det gjøres i morgen.
Postet 23-12-18 kl 00:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Vi pyntet i går siden vi får gjester kl 13 i dag. Så da var det greit å bli ferdig med det som man kunne bli ferdig med.
Postet 23-12-18 kl 09:12 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no