Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 24-05-22 kl 08:09 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 14

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
På kontoret.
Lillelørdag for meg i dag og fredag i morgen sånn jobbmessig. Jeg skal ha fri fredag.
Postet 24-05-22 kl 09:07 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal lede en heldags workshop for det som egentlig skulle være 30 personer. Fra lunsjtider i går begynte det å komme inn et rush med avmeldinger, så nå har jeg mistet helt oversikten over hvor mange vi blir. (Jeg har definitivt sympati med ham som i natt sendte melding om at han nettopp hadde mistet moren sin og derfor ikke kunne komme. Ikke alle hadde like gode unnskyldninger som det.)

Men den gruppa jeg har ansvar for ser bare ut til å mangle én person. Så vi får forhåpentligvis gjort det vi skal.

Jeg er gira og stressa på en gang.
Postet 24-05-22 kl 09:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg avventer mekling, det vil bety endel for lin dag fremover. Jeg er ikke streikeuttatt selv, men er med i organiseringen.
Postet 24-05-22 kl 09:50 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg avventer også mekling. Jeg skal på endel drøftinger og andre møter med arbeidsgiver framover, men det blir jo ingenting av dersom det blir streik siden vi da ikke skal ha noen samhandling med arbeidsgiver. Er heller ikke tatt ut verken nå eller neste runde.
Postet 24-05-22 kl 09:58 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her avventes det også megling. Jeg satser på at de blir enige for jeg har ikke kapasitet til noe streik nå, da kneler jeg tror jeg.
Postet 24-05-22 kl 10:34 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Streik er alltid den dårligste løsningen, men noen ganger er det nødvendig. Jeg håper at mekling såpass på overtid betyr forhandlingsvilje.
Postet 24-05-22 kl 11:46 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Avventer meklingen her også. Er heller ikke tatt ut i første fase og som statsansatt er det et virkemiddel som bare har blitt brukt 2 ganger, i 1984 og 2012. Men nå har de holdt på så lenge på overtid at jeg tror det blir enighet. Muligens ikke ønsket resultat, men en enighet.
Postet 24-05-22 kl 11:58 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har trent! Det var jaggu på tide, det ble liksom aldri tid i alt styret med konfirmasjon, møter og alt annet som dukket opp i mai. Men nå har jeg en plan for tida framover, og en kalender som ser betraktelig bedre ut.
Postet 24-05-22 kl 13:16 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Synes det er leit at mellomste sin skole er i førsteuttaket i år også (jf. fjorårets streik, og så utrolig mange skoler i Bergen), men krysser fingre for at det blir enighet!
Postet 24-05-22 kl 13:36 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er tatt ut, men sykmeldt. Hvis det blir streik sliter funksjonen jeg har ansvar for skikkelig siden nesten alle er tatt ut, så jeg håper det heller blir et godt oppgjør så vi slipper.
Postet 24-05-22 kl 13:42 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Må man ha gyldig pass til fjortisen for å ta en liten tur over til Danmark med DFDS? Noen som vet? *ferieplanlegger
Postet 24-05-22 kl 14:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Fra google:

Kan barn reise til Danmark uten pass?
Derfor anbefaler vi at du har med pass, ID-kort eller gyldig førerkort på reiser mellom de nordiske landene. Barn som reiser sammen med foreldrene sine trenger ikke egen legitimasjon. Dette gjelder så lenge de foresatte kan vise legitimasjon.
Postet 24-05-22 kl 14:23 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ja, jeg så også det. Jeg er bare usikker på om de er så lettvinne på ferja. Ungens pass har gått ut og det er litt kjedelig om vi blir stoppet der.
Postet 24-05-22 kl 14:26 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Ja, enig. Ring DFDS og spør for sikkerhets skyld.
Postet 24-05-22 kl 14:33 av Sissel Sissel er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no