Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 06-08-16 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 41

Kommentarer

Gammel
Hondacrv sin avatar
God morgen!

Når du våkner av regn, med ørepropper, veit du at det regner heftig. Men opp, og lage i stand bursdagsfeiring for jenta.
Postet 06-08-16 kl 09:58 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har spist hotellfrokost og skal kjøre hjem om litt. Ferien er over for i år og det skal bli godt å komme i normalt gjenge igjen. Nå er jeg lei av store folkemengder og bråk på alle kanter.
Postet 06-08-16 kl 10:03 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg våknet opp til stille hus, ungene sover, gærne mannen stod opp tidlig for å få seg en lang løpetur mens huset sover. Nå ligger jeg på sofa med kaffe, kindle, musikk på lavt nivå og en sløv hund på gulvet ved siden av meg. Kunne hatt en verre lørdagsmorgen.
Postet 06-08-16 kl 10:18 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er oppe, helt alene hjemme, det er utrolig deilig kjenner jeg.

Plan for dagen, dra på en lokal festival og høre et veldig bra lokalt band. Så skal kvelden tilbringes på klassetreff, det blir bra, masse bra folk, latter og godt humør. Og forhåpentligvis god thailandsk mat.
Postet 06-08-16 kl 10:30 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Kos deg, polarjenta! Vel fortent alt saman! Klem
Postet 06-08-16 kl 11:09 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.

Ferdig med dagens økt.
Her har det regnet og tordnet på morgenen men nå letter det litt.
Barnefri i kveld, mulig fest på gang.
Postet 06-08-16 kl 11:32 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Jeg var på jobbarrangement i går, et flott sted ved sjøen, med tidenes beste skalldyrbord, virkelig lekkert var det og annerledes.

Sov til halv ti, skal straks på søpla med et bord og så må jeg ut og kjøpe et nytt. Det er nydelig vær, men det blåser.
Postet 06-08-16 kl 11:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Mannen og jeg sto ikke opp før nærmere halv elleve, noe som egentlig er "forbudt". Jeg står nemlig opp senest ti i helgene, men i dag var det så herlig å bare ligge der og høre på regnet og tordenen. Vi hadde planlagt joggetur eller Elixia, og det blir nok Elixia, gitt, for det pøser fortsatt ned. Men først må de to svære brødskivene og de karamellene ( ) jeg spiste til frokost, få synke litt.

Ellers er dagens store plan å kjøpe vin, for det rakk jeg ikke i går. Og i dag VIL jeg ha rødvin.
Postet 06-08-16 kl 11:51 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Regnet har herpet uteblomstene mine. Dagen var allerede viet hagearbeid (og håndballkamp!), så jeg får bare stupe ut i det. Mann og tenåringsbarn sover.
Postet 06-08-16 kl 11:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har sylfersk 9-åring idag, som akkurat nå bygger Lego friends tivoli sammen med sine to eldre søsken . De 3 har også laget sjokoladekake sammen, som nå står i ovnen. Jeg må ha gjort noe riktig har i livet.
Postet 06-08-16 kl 12:44 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Politiet har gått ut i media og bedt folk om å la bilen stå. Og vi som hadde tenkt oss på Elixia. Uff så trist. Nei og nei. Akk ja, får bare synke dypere ned i sofaen da. Hvor er posen med nøttekarameller?
Postet 06-08-16 kl 13:29 av Divine Divine er ikke aktiv
Oppdatert 06-08-16 kl 13:45 av Divine
Gammel
Benzo sin avatar
Best å la bilen stå da, ja.
Postet 06-08-16 kl 13:39 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det er ikke ofte jeg klager sånn voldsomt på været, innbiller jeg meg, men herregud, da, mann?!?!

Jeg er ekstremt sløv etter en tøff jobbstart etter ferie og 12 timer på jobb i går, og syk jente som var mye våken et par netter, så jeg sløver på sofaen.
Postet 06-08-16 kl 13:41 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Mann og barn forsvant en tur til svigerfar, så jeg har inntatt sofaen med te, strikketøy og lydbok.
Postet 06-08-16 kl 14:21 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Vi prøver å komme oss til Sverige, ikke så enkelt i trafikkaoset som det lille regnskyllet har ført med seg ... Vi har kjørt i en time og er fortsatt i Oslo. Jaja, lenge til middag.
Postet 06-08-16 kl 14:32 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har vært og farget (deler av håret) blått, og deretter vært rundt i byen og lett forgjeves etter Pokemon-t-skjorte til Poden, som ukarakteristisk nok ytret et ønske om noe.

Om noen timer er det siste Kraftwerk-konsert for vårt vedkommende, og jeg ser absolutt frem til det fremdeles, selv om det var langt mer overlapp mellom konsertene enn vi opprinnelig trodde det skulle være.
Postet 06-08-16 kl 17:16 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Hører rykter om regn i hovedstaden. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre, og kjenner jeg blir muggen bare ved tanken på sutring om det. Jada, så kom det mye - men vi har føkk all regnet vekk i hele sommer.

Har sett håndballkamp og kjenner at jeg lever. Burde hatt på pulsbeltet, det hadde sikkert vært interessant.
Ellers har jeg fått malt andre strøk i trappen, og jeg lurer på om det holder. Det skal teppe på den delen vi tråkker på uansett ...
Postet 06-08-16 kl 17:29 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Kastet diverse på søpla og fått nytt bord i hus som min eks nå skal skru sammen for meg.

Så har vi vært hos en kollega på terrassen i finværet og skravlet og hatt kaffe mens yngste matet kaninene. Deilig dag. Nå ut og handle middag. Kanskje grille?
Postet 06-08-16 kl 17:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg sutrer ikke over regnet. Det var deilig. Vel, helt til vi var på vei til Elixia og de sa på radioen at deler av storsenteret var stengt pga. oversvømmelse. Jeg ringte derfor Elixia og spurte om de var åpne, og det var de, men det var vanskelig å parkere. Så vi bestemte oss for å droppe det, og vi dro hjem og løp en tur i stedet. Tenkte det ville være deilig luft ute nå etter regnet, men det var fryktelig varmt og klamt. Og vått, så klart.

Skilp: blått hår – så kult!
Postet 06-08-16 kl 17:51 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det er ikke regnet i seg selv, Ru, men mengdene og måten. Når stor deler av veinettet i et område med en million mennesker bor blir stengt pga flom så er det litt mer enn bare litt vann, altså. Mannen sitter per nå fast i trafikken fordi han måtte kjøre og hente barn som stod fast på Smestad fordi t-banen var stanset pga oversvømmelser.

Men ellers all sympati med bergenssommeren, altså. Det har virkelig vært bedrøvelige greier! :dakar: Jeg var i Bergen i to dager og hadde strålende sol, og lurer på om jeg brukte opp hele kvoten deres da?
Postet 06-08-16 kl 17:57 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan det går an at det regner så mye at "hele Østlandet" blir oversvømmet. Hva er det egentlig som skjer som gjør at det blir sånn? (Helt ærlig spørsmål altså, ikke av typen spydig-nordlending-som-synes-østlendinger-syter-over-normalt-vær.)
Postet 06-08-16 kl 18:14 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
I Bergen forrige uke falt det 28 mm nedbør på tre timer og det lagde oversvømmelser og kjørekaos. Her falt det 33 mm på en time, tror jeg. Da tar ikke avløpssystemet unna og det flommer over på veier, inni tunneler og i underganger.
Postet 06-08-16 kl 18:40 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har vært i Bergen 3 av 4 ferieuker, den siste var vi på Østlandet der det var litt både og, men i det minste over 20 grader hver dag.
Jeg vet at jeg er i overkant hårsår pga regnet.

Jeg skjønner også at det går aldeles bananas i avløpssystemene når det bøtter ned, det skjer her også. Men når jeg får snap og meldinger med "huff det regner sutresutre" så får jeg lyst til å kvele avsender.
Postet 06-08-16 kl 19:04 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ja, det skjønner jeg. Og det er ikke bare "jaja, man må regne med regn i Bergen", heller, det er jo verste juli på 46 år eller noe! Og man var millimeter fra å slå rekorden i fjor også, så dette er andre året på rad! Det e jo til å bli helt gæren av.
Postet 06-08-16 kl 19:06 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Ang regn i hovedstaden, så tror jeg de fleste her østpå tåler litt regn uten å sutre, altså. Men når det renner en bred elv over E18, og alle underganger og lavereliggende veier er oversvømt og elvene går over sine bredder og togene står på grunn av lynnedslag og dette skjer i et område hvor det bor oppimot en million mennesker (vi snakker Oslo-Bærum -Asker -Drammen og Follo), så blir det kaos. Og det må da være greit at mediene dekker flom på Østlandet også? Vi brukte 2 timer og 45 minutter på Bærum øst -Lysaker-vindern-Røa - Bærum i ettermiddag.
Postet 06-08-16 kl 19:52 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Gi meg heller 33 mm på en time enn to sommermåneder med siparegn. Neida. Joda.
Klart mediene skal få omtale ekstremnedbør som både lammer og rammer så mange mennesker, det er bare det at vi er litt nedbørsherdet her i vest. Vi hadde en strålende juni frem til skoleferien, etter det har det vært regn, regn og regn. Jeg er glad vi har hatt to uker i Spania, hvis ikke hadde jeg vært værdeprimert. Seriøst!
Postet 06-08-16 kl 20:00 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
Klart mediene skal få omtale ekstremnedbør som både lammer og rammer så mange mennesker, det er bare det at vi er litt nedbørsherdet her i vest. Vi hadde en strålende juni frem til skoleferien, etter det har det vært regn, regn og regn.
Jeg guider tyske cruiseturister på si' nå i ferien, og når de kommer til oss har de gjort unna Vestlandet. De har jevnt over vært temmelig sjokkert over det triste været der i år (og veldig positivt overrasket over været her, som har vært nydelig ved alle anløpene).
Postet 06-08-16 kl 20:52 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Gi meg heller 33 mm på en time enn to sommermåneder med siparegn. Neida. Joda.
Det er jeg helt enig i. Det vestlandske regnværet kan ikke sammenligne seg med regnværet på østlandet. På vestlandet så regner det hele fordømte tiden, fra man står opp til man legger seg. Kanskje ikke så mye, men det varier mellom regn, yr og overskyet og det er ingen ende på det og man kan bli passe gal. På østlandet kan man ha strålende sommerdager med temperaturer på over 20 grader, og så kommer det noen helt absurde regnbyger på ettermiddag og kveld. Regnbyger jeg ikke har sett maken til verken på vestlandet eller i nord. Det er som om alle sluser åpner seg og det blir oversvømmelser på de merkeligste steder, nye bekker og elver dannes og kjellere fylles med vann, rett og slett fordi verken naturen eller infrastrukturen er i stand til å håndtere mengdene.
Postet 06-08-16 kl 21:10 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Det er jo noe i uttrykket at på Østlandet varer en regnbyge i en time og på Vestlandet i en uke.
Postet 06-08-16 kl 21:22 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er jo en sånn raring som elsker regnvær og ble helt fra meg av begeistring da jeg endelig fikk oppleve ekte Bergens silregn sist jeg var der. Jeg blir glad når det regner dager i strekk. Jeg burde nok bodd på Vestlandet. (Jeg elsker Vestlandet! Vær! Regn! Vind! Fjell! Fjord! )

Men de bygene vi får både her på østlandet og også på sørlandet - og som det har vært mye av i sommer, er jo helt elleville. Nesten som et tropisk regnvær når det er på det verste.
Postet 06-08-16 kl 21:47 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Sitat:

Det er jo noe i uttrykket at på Østlandet varer en regnbyge i en time og på Vestlandet i en uke.
Eller tre måneder, man vet aldri.
Postet 06-08-16 kl 21:54 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Gi meg ekstrem-nedbør med 30 mm på en time og temperatur over 20 grader hvilken som helst dag.
Det høstværet vi har hatt nå i sommer, med de elendige temperaturene i tillegg ...
Sorry, men jeg har ikke vært i Spania og er værdeprimert så det holder. Jeg kan sikker skylde på meg selv, men vi har ikke råd til å reise til varmere strøk hvert år. I hvert fall ikke når veranda skal bygges.
I fjor var det samme temperatur i november som det var i juli. Noe sier meg det blir det samme i år.

Jeg slipper i det minste å grave så dype hull til fundamentene til verandaen, det snør kremboller før vi får tele dypere enn en halvmeter.
Postet 06-08-16 kl 21:58 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg tror mitt største problem er at det var like forbannet dårlig vær i fjor. Da dro vi på camping og skulle kjøre dit solen skinte. Vel. Det var i Koblenz, sør i Tyskland, og innen vi kom dit måtte vi snu nesen hjem igjen. Det regnet hele veien ned og hele veien opp.
Det hjelper bare sånn passe at det er 30 grader i april, lizzom.
Postet 06-08-16 kl 22:02 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Forstår godt at du syns det er deprimerende, ru.
Postet 06-08-16 kl 22:17 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Du och jag, Ru .
Postet 06-08-16 kl 22:42 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Og Ru, du kan sikkert halvere størrelsen på verandaen, og bruke pengene på en sydentur, for når får vi brukt verandaen, liksom?

"I bibelen kalte de det syndefloden, i Bergen kalles det sommer". Et sitat som har florert på FB i sommer.
Postet 06-08-16 kl 22:43 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg skjønner godt at du er værdeppa, Ru. Jeg er ikke så verst, sikkert pga nevnte Spaniatur + at vi skal til Mallorca i september. Og så tar jeg 15 min solarium en gang i uka.
Postet 06-08-16 kl 22:51 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har for sikkerhets skyld vært hjemme og malt hus i denne skrekkelige vestlandssommeren. Vi har fått malt, men med det været har det en stressende opplevelse. Og jeg er, for en gangs skyld, litt værdeprimert jeg også. Men nå begynner snart skolen igjen og da kommer vel solen.
Postet 06-08-16 kl 23:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Vi skulle også male, men vi har vannbasert maling, så det gikk ikke i år heller.
Postet 06-08-16 kl 23:41 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Skulle male rekkverk på terrassen, men har ikke fått gjort det. Kanskje når skolen starter? Da pleier det å bli varmt og fint nemlig.
Postet 06-08-16 kl 23:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg skjønner veldig godt at du er værdeprimert, Ru! Vi var bortreist de 2 første ukene i juli, men skjønte av div snapper at det regnet uten opphold.

Ikke er det noe varmt heller. Nesten så jeg har måttet ta fram lue og ulltøy.
Postet 07-08-16 kl 00:42 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no