Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 10-08-16 kl 08:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Anda sin avatar
Oh, søt!

Fy, det var vått på vei til jobb i dag. Og.

Og så hjalp det jo ikke at jeg drakk meg fast med bobler i går kveld, og derfor ikke har sovet noe særlig i natt. Men hyggelig var det!
Postet 10-08-16 kl 09:22 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Blå himmel over Bergen idag, du og du for et nydelig syn! Men kaldt....8 grader.... Trøtt, mer kaffe da, og så jobbe litt, kanskje.
Postet 10-08-16 kl 09:34 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Offe. Jeg tar kaffen svart i dag. Først må jeg få slutt på surremorgen og få ungene av sted, og så skal jeg liksom beise trapper. Tror kanskje det blir klesbretting i stedet...
Postet 10-08-16 kl 09:36 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Fine kaffen!

Jeg er fortsatt der at jeg ikke synes det er det minste godt å "komme igang igjen" som det kvitres så entusiastisk om på radioen. Jeg har ikke hatt nok ferie!
Postet 10-08-16 kl 09:39 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Jeg har heller ikke hatt nok ferie, ikke nok sol heller selv om vi visstnok hadde flest soltimer i landet i juni og juli.

Men, vi er halvveis i uken, så det er ikke så galt. Sluttet å blåse og regne også.
Postet 10-08-16 kl 09:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Kaffe! Jeg venter på skyttelbuss, og kaffeserveringen har ikke startet for semesteret her jeg sitter. The hardship!

Jeg var flink og gikk tidlig hjem fra jobbfest i går, veldig glad for det siden dagen byr på minst ett møte som kan bli krevende. Og i dag blir kjøkken og stue og gang og do og alt helt ferdig!!!
Postet 10-08-16 kl 09:55 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Morn! Våt affære å komme seg til jobb i dag også, men jeg er her, har kaffe og ellers er alt bra. Eldstebarnet klarer å komme seg fra T-banen og til skolen der hun har sommerskole på egen hånd, det er ganske kult å se hvordan hun vokser på å få bli selvstendig.
Postet 10-08-16 kl 09:56 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Plask, plask! Men jeg har fått kaffe, da, og så er det vel bare å gyve løs.
Postet 10-08-16 kl 10:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Eldstebarnet til Palmen ble observert rett i nærheten av skolen, så hun klarer seg helt fint. Min minstemann går nå fra bussen og til skolen alene. Bussen er en skikkelig melkerute, men den tar meg relativt greit hjemmefra og til jobb via knertens sommerskole.

I dag skal jeg på Øya. Jeg føler meg som en skikkelig førtisungdom, men det skal jeg stå av. Jeg har kledd meg for alderen da. Jeg har på gummistøvler, ullstrømpebukse, regnjakke og så har jeg ullgenser i nettet. Snuppa maser om å få komme og se Aurora sammen med meg. Hvis faren hennes kan fikse henne bånd, så skal det la seg ordne. Det er siste året hun kan være med uten å betale, så jeg bør kanskje la henne få lov. (For jeg betaler ikke 2500 for å ha henne med til neste år.)
Postet 10-08-16 kl 10:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
godt å høre, Tjorven! Hun gikk alene til og fra T-banen i går også, dette hadde aldri gått så bra hadde ikke du hjulpet meg med å slippe fuglen ut av redet.
Postet 10-08-16 kl 10:14 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Jeg somlet så lenge i morges at silregnet hadde roet seg litt da jeg gikk til jobb. Skal også på Øya i dag, og er usikker på antrekket. Jeg får ta med og på meg et par ting som går an å ta av og på etter nedbørsmengde og temperatur. I morgen skal det visst bli OK, så jeg tror jeg satser på gummistøvler i dag, så jeg holder skoene tørre til i morgen. Ser uansett frem til festival og en liten miniferie.

Så bra med Palmesnuppa som går på egen hånd! Det er kjempefint for ungene selv også å oppleve den typen mestring. Og det er noe litt annet å skulle gå til og fra et helt nytt sted som man ikke kjenner riktig enda, det har jeg (og Poden) kjent på i en rekke sommerskolesomre før.
Postet 10-08-16 kl 10:23 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tror også at de har godt av det. Det er bittelitt skummelt både for store og små, men det er jo ikke enorme avstander de beveger seg over. Og det er plenty av folk å spørre hvis noe skulle skje. Mitt mantra er: "Hvis noe skjer, så spør en som du ser er mamma eller pappa. Da får du helt sikkert hjelp." Nå har de aldri trengt det, men jeg vet at de vet.
Postet 10-08-16 kl 10:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heihei! Mannen er og leverer den unge til dag 3 i barnehagen - "være der i fire timer alene"-dagen!

Jeg sitter hjemme og venter på at han skal komme hjem, sånn at jeg kan dra på jobb. Øya, ja, jeg dropper def i dag, men kanskje fredag.
Postet 10-08-16 kl 10:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Her er det kaldt og hustrig, og det regner. Helt greit; vi har hatt en nydelig sommer. Men litt kjipt for de som har følelser rundt Arctic Race of Norway (sykkelritt) selvsagt.

De eneste følelsene jeg har er irritasjon fordi alt av veier stenges i morgen og søndag. Og da mener jeg nesten alt; det er flere timer der det ikke vil være mulig å kjøre inn i/ut av byen fordi eneste utfartsåre - Riksvei 80 - stenges. Og på søndag skal de sykle i byen, så da blir bl.a. vi fullstendig isolert og må enten gå eller sykle hvis vi skal noen steder siden løypa går forbi huset vårt.

Jaja. I dag kommer jeg meg i hvert fall på trening uten å bli våt. Må bare finne motivasjonen først.
Postet 10-08-16 kl 11:07 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg er lei meg fordi Anohni er blitt syk og ikke spiller på Øya i kveld. Hun er en av dem jeg hadde sett mest frem til å se live i år.
Postet 10-08-16 kl 11:28 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Regn og kaldt her også, men jeg har på meg ulltrøye i dag så jeg i det minste ikke skal fryse inne på kontoret (som har en aircon med hikke). Og så har jeg funnet ut at regnvær blir bedre med gøyale støvler, så jeg trasker rundt i knall gule støvler til og fra jobb. Ulempen er at jeg må skifte sko når jeg kommer på jobb, og her har jeg bare høyhæla sko stående, og kombinasjonen høye hæler og støl bakende er ikke helt heldig.
Postet 10-08-16 kl 11:50 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Halvveis i første arbeidsuke etter F. Motivasjonen er fortsatt på bunn, men jeg gjør da jobben min og det går seg vel til.
Kaldt ute, på tide å finne frem høstantrekkene skjønner jeg.
Postet 10-08-16 kl 13:32 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg teller timer slik at fag- og timefordelingen stemmer med timeplanene + riktig lærer + riktig timetall/bundet tid for lærerne... Blæh!
Postet 10-08-16 kl 14:59 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Æh, dag 3 i barnehagen gikk visst ikke helt som smurt, en del tårer og skrik, men Mannen hentet henne litt tidligere etter forespørsel, og så prøver vi igjen i morgen.
Postet 10-08-16 kl 15:00 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Prøv igjen i morgen! Tvinsa mine brukte mer enn de tilmålte 3 dagene på tilvenning. Men etter 6-7 dager i barnehagen var de akkurat like blide og fornøyde som de som hadde gått der i noen måneder. Det går seg til!
Postet 10-08-16 kl 15:48 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, jeg har trua jeg, altså. Nå har det jo blitt sånn at det er pappaen som tar tilvenningen, men han håndterer det med forholdsvis stoisk ro.
Postet 10-08-16 kl 15:51 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Urk, siste feriedag er straks over. Hyggelig venninneskravling i går, overnattet, familiesamvær med nieser, svigerinne og bror i dag. Bare å forberede seg på postferieblues. Og en bratt oppstart. Det går seg som regel til. Men usj!!
Postet 10-08-16 kl 23:16 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no