Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 06-06-19 kl 08:24 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 48

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Sommerkjole, bare legger og sandaler. Klar for å motta sommeren 2019.
Postet 06-06-19 kl 08:35 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Her er det støvler, strømpebukse og paraply. Jeg håper det virkelig blir så mye vær som spådd i dag.
Postet 06-06-19 kl 08:54 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
For en miks av vær som er ventet i dag! Jeg gikk av t-banen flere stopp før jeg pleier i dag og gikk resten av veien. Nå er det behagelig temperatur. I løpet av arbeidsdagen skal det bli skikkelig varmt, og så skal det komme en syndeflod. Og den syndefloden skal pågå til snuppas lag har spilt fotballkamp. I dag skal jeg være kampvert, så jeg må være der også.

Jeg er veldig spent på om dreneringen på banen klarer å ta av for nedbøren. Og hvor mye det skal lyne og tordne under kampen. For ikke å snakke om de meldte tornadoene!
Postet 06-06-19 kl 09:00 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er fortsatt hjemme, siden jeg har muntligparti kl 14 og neppe er ferdig før bortimot 18.30. Skal sensurere litt før jeg drar på jobb og tar de siste forberedelsene.

Herremannen sover søtt. Han har fri fordi vi har så mange eksamener i dag at alle andre elever er permittert.
Postet 06-06-19 kl 09:11 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Tjorven: lynet slo ned i paraplyen til mannen min en gang han så fotballkamp. Det var nok bare en gren av lynet, men det hadde stått en blå bue rundt ham. Han holdt heldigvis bare i håndtaket og ble ikke skadet.
Postet 06-06-19 kl 09:14 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Fotballkamp når det lyner er no-go!

Her er det idrettsdag for småskolen, og temperaturen skal stige omtrent 15 grader i løpet av skoledagen. Syndeflod i kveld, men det meldte tordenværet ser ut til å være avlyst.
Postet 06-06-19 kl 09:29 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har et fly som skal lande på Gardermoen i halvellevetida i kveld, så jeg håper de verste tornadoene er ferdige innen den tid.
Postet 06-06-19 kl 09:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Sommerkjole, bare legger, joggesko, solbriller og regnkåpe.
Sommeravslutning på jobb i dag.
Postet 06-06-19 kl 09:56 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg skal i narkose i dag. Trenger og ønsker gode tanker, om noen har til overs.
Postet 06-06-19 kl 10:04 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
I går hadde jeg strømpebukse under kjolen, og det var for varmt. I dag ser det ut til at det er akkurat litt for kjølig til å gå uten.
Postet 06-06-19 kl 10:12 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ønsker og gode tanker til Anda! Har vært kjempenervøs før mine ganger, men det går jo fint!



Jeg er trøtt som en strømpe etter nattevekking av han som kom hjem svimmel og forvirret etter smell i hodet i går, så her trengs det kaffe!
Postet 06-06-19 kl 10:19 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Anda:

Snuppa skal opereres på fredag og var på forundersøkelse på tirsdag. Legen presenterte henne for hva som skulle gjøres og uttrykte deretter: "Nå ble jeg skikkelig glad. Dette kommer du til å takle helt brillefint. Da trenger vi ikke narkose. Dette gjør vi med bare lokalbedøvelse". Som mor ble jeg uendelig lettet. Å se ungene forsvinne inn i narkose er skikkelig fælt. Heldigvis er det mindre fælt når det gjelder en selv, selv om det slett ikke er behagelig.
Postet 06-06-19 kl 10:21 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Frøkna opererte albuen i september, og det ble også gjort med lokalbedøvelse (som i at de lammet hele armen). Det var en lettelse for mamma, ja - selv om narkose heldigvis bruker å gå bra.
Postet 06-06-19 kl 10:33 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg blir så uendelig kvalm etterpå, men er glad for kvalmestillende, som det er mer av nå.

Enig i at det er fælt å se egne barn bli lagt i narkose.

Mulig at større barn (46) ikke lenger faller i den kategorien. Min mor husker ikke å si lykke til en gang.
Postet 06-06-19 kl 10:37 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Morn! Fridag, har løpt en rolig tur og nå er det straks førskoledag med den lille babyen min. Hva skjedde der, liksom?

Lykke til, Anda.
Postet 06-06-19 kl 10:38 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Lykke til Anda! Be dem gi deg kvalmestillende intravenøst før du våkner. Det gjorde jeg sist, og det hjalp en del. Men den dagen jeg hadde narkose, husker jeg bare som en veksling mellom soving og intense brekninger. Det var helt grusomt. Fikk heldigvis kvalmestillende veldig kjapt hver gang det begynte.

Avlyser dere ikke kampen, Tjorven?
Postet 06-06-19 kl 10:39 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Anda

Jeg sitter her og frustrerer meg over datatilganger som ikke virker. Alt var på plass i går, men nå var det plutselig rot igjen. Og det jeg skal gjøre haster selvsagt. Det gjør det jo alltid.
Postet 06-06-19 kl 10:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Veldig vondt i viljen i dag. Det er drittravelt de neste ukene, men i dag har jeg nesten ingen møter, siden Sverige har stengt. Og hvis jeg hadde vært lur, hadde jeg utnyttet det til fulle for å få gjort alt som trengs, i stedet for å kaste bort dagen.
Postet 06-06-19 kl 10:41 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tannverk og tannlegeskrekk går ikke over ens. Knasker ibux og satser på at det går over.
Postet 06-06-19 kl 10:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Huff, jeg må vel komme meg i dusjen og på jobb. Jeg gruer meg alltid intenst før muntligeksamen. Vil så gjerne at elevene skal få vist seg fra sin beste side, og er alltid nervøs for å ikke eksaminere godt nok til at de får det fram. I dag har jeg et felt med god strekk, og er like nervøs for dem i begge endene ...
Postet 06-06-19 kl 10:46 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Hva du har dem oppe i Stompa?
Postet 06-06-19 kl 10:52 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Lykke til, Anda!
Ville skal i narkose om halvannen uke, og jeg kan ikke si jeg gleder meg.
Postet 06-06-19 kl 11:04 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Lykke til, Anda!
Postet 06-06-19 kl 11:10 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tvi tvi, Anda!
Postet 06-06-19 kl 11:12 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Lykke til, Anda!

Lykke til Stompa og alle elevene som skal opp.
Postet 06-06-19 kl 11:17 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lykke til Anda!

Siste lesedag før eksamen, og jeg gleder meg vilt til å bli ferdig nå.

Sitter ute og skyene har begynt å komme og alt blitt litt kjøligere. Barnehagen valgte å være ute før været kommer og det er sikkert lurt.
Postet 06-06-19 kl 11:18 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
Lykke til, Anda!
Jeg er ikke fan av narkose selv, og gruer meg lett mer til det enn inngrepet, men det har gått bra så langt.
Postet 06-06-19 kl 11:30 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
OK, en liten realitetssjekk. 6. klasse på tur til Kolsåstoppen, ukjent del av byen for de aller fleste. 2 jenter må på toalettet når de kommer frem på t-banen, sier fra til lærer. Når de kommer ut, er alle forsvunnet. Legg til tordenskrall og to vettskremte jenter som ikke aner hvilken vei de skal gå.

Er det for mye forlangt at en av lærerne venter hvis de har gitt barna lov til å gå på do? Må det forventes at 12-åringer finner veien fra en ukjent t-banestasjon til en ukjent sti?
Postet 06-06-19 kl 12:24 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Nei Candy, det er for dårlig.
Postet 06-06-19 kl 12:24 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Det ER det? De ringte meg oppløst i tårer, men jeg har jo ikke nr til lærerne. Nå prøver de å få tak en av de andre elevene, det hadde de ikke tenkt på.
Postet 06-06-19 kl 12:27 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Du klarer vel å finne nummeret til lærerne? (Og enig i at dette ikke skal skje, selvsagt.)
Postet 06-06-19 kl 12:28 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Det deles ikke ut, og det var ikke noen av kontaktlærerne. Nå fikk de tak en en jentene, og de snur og henter dem, ellers hadde jeg ringt kontoret. Det er jo ikke farlig, de måttet bare ventet på t-banen, men jeg synes det må gå an å ha kontroll på en klasse på 25 stk når de sier fra at de går på do, og de er to lærere.
Postet 06-06-19 kl 12:31 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Fy fader, det der er ikke holdbart.
Postet 06-06-19 kl 12:39 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Bluen sin avatar
Aha, skjønner! Så nok for meg at det var kontaktlærerne. Bra det løser seg, da.
Postet 06-06-19 kl 12:42 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her har de flyttet regn og torden fram flere timer.

Syns det var fryktelig dårlig, Candy.
Postet 06-06-19 kl 12:52 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det ville jeg også ha reagert på Candy. Godt at det ordner seg.

Jeg har prokrastinert reiseregninger. Og nå sitter jeg er med et tungvint system og skal legge inn flere. Og hele livsgleden min forsvinner i dette.
Postet 06-06-19 kl 13:01 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Ja, jeg har ikke akkurat tenkt å stå frem fortørnet i lokalavisen, men en liten mail til skolen om hvordan misforståelsen oppsto så det ikke skjer i mer prekære situasjoner en annen gang er vel ikke overreaksjon? Gitt at de ikke sto og ventet rett utenfor hovedinngangen og det bare er mitt barn som et stapptett, så klart. Skal aldri si aldri.

Til alt overmål mistet de 3 andre i skogen på orienteringsløp i går, også. Det var veldig nærme skolen, men det er en stor skog hvis man går feil vei, det er Hønefoss neste, liksom. De andre ungene lette og lette, men de voksne gikk tilbake til skolen og mente de helt sikkert kom til slutt. Kanskje vi har litt forskjellig oppfatning av hva 12-åringer bør få til? Eller de tror de faktisk har lært dem kart og kompass etter 3 timers virring i skolegården?
Postet 06-06-19 kl 13:25 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Det skal alltid telles når man går fra steder som f. eks en T-banestasjon.

Ellers hender det noen forsvinner i skogen selv om man stopper og teller i alle stikryss. Det er IKKE gøy kan jeg melde, var fullstendig livredd den gangen det skjedde meg. Viste seg at eleven hadde gått hjem fordi han var lei av tur...
Postet 06-06-19 kl 14:27 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Den skolen bør se på beredskapsplanene sine. Vi fant en liten fyr oppe ved vår skole fredag før påske, han var fra mottaksklasse på en skole langt unna og hadde gått på feil buss, ble kastet av bussen på endeholdeplassen og kom gråtende, ble plukket opp av to av våre elever og fanget opp av en av lærerne våre. Han ble sittende å tegne på kontoret mitt til de kom og hentet han. Da jeg ringte skolen for å fortelle at han var hos oss var det tydelig at alle på skolen var informert og at de jobbet hardt for å finne han.
Postet 06-06-19 kl 15:03 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Kjent fenomen, Candy.

Jeg har hundre ganger bedre rutiner for å holde styr på menneskeansamlinger enn noen av skolene jeg har vært borti, og blir gjerne litt sånn: av mangelen på kontroll.
Postet 06-06-19 kl 15:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Etter 20 år har jeg altså mistet en elev - som bevisst valgte å stikke av. Det er ikke lett å forsikre seg mot når de er så store som mine. Men tellerutiner hyppig er kjempeviktig! Av buss, på buss, inn til pause, ut fra pause, osv. Håper det er vanlig standard rundt omkring!
Postet 06-06-19 kl 15:44 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Der kom det beskjed om at samtlige klasser på trinnet til knerten beholder kontaktlæreren sin til neste år. Det var skikkelig gode nyheter! (I hvert fall for knertens klasse som har en super lærer.)
Postet 06-06-19 kl 16:07 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg har 13 åring i dag!
Postet 06-06-19 kl 20:25 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Hurra for tenåring, Palmen! Synes det er strålende å være tenåringsmamma. Fin tid.
Postet 06-06-19 kl 20:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Endelig hjemme etter verdens lengste dag. Det gikk heldigvis kjempebra. En elev fikk totalt blackout og gikk ned to karakterer fra standpunkt, alle andre ble stående eller gikk opp.
Postet 06-06-19 kl 21:10 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med tenåring, Palmen

Her for akkurat uværet over. Masse lyn inni skyene og ett skikkelig brak. Litt nedtur altså.
Postet 06-06-19 kl 21:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Gratulerer med tenåring, Palmen!

Godt jobba, Stompa, det er krevende å være eksaminator.
Postet 06-06-19 kl 23:15 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gratulerer så mye med tenåring Palmen!!
Postet 07-06-19 kl 01:14 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no