Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 16-12-20 kl 07:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Da var jeg plutselig i karantene, etter at en møtedeltaker fra fredagens møte fikk påvist smitte (heldigvis lite symptomer på henne). Vi satt med gode halvannen meters avstand, men når smitte er påvist er det visst tometersregel som gjelder som nærkontakt. (Det kunne vi jo lett holdt, dersom vi hadde visst/lest oss opp om dette.) Derav karantene.

Jeg er veldig glad for at høysesong på jobb er over, og at karantenen er over før jul. Fredag blir det test, som forhåpentligvis er negativ så ikke hele jula ryker.

Hele hurven har hjemmekontor, kåken er ikke lagd for verken karantene eller hjemmearbeid for mange, så dette blir spennende. Toppet med hjemmetentamen for eldste blir det, eh, interessant å se om alle fortsatt er venner i ettermiddag.
Postet 16-12-20 kl 07:57 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Her skal vi ha julefrokost med jobben. Via Teams, selvfølgelig. Morgenlevering har levert meg god frokost, så litt ekstra kos blir det!
Postet 16-12-20 kl 08:11 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Eia.

Og julefrokost høres hyggelig ut.

Vi skal faktisk ha fysisk julelunsj på fredag. Vi er ganske få og skal på en restaurant, så jeg regner med at det skal gå bra.
Postet 16-12-20 kl 08:18 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Ojda, Eia, det høres litt intenst ut.

Jeg er på hjemmekontor igjen, stille og rolig. Jeg lurer på om jeg skal benytte lunsjpausen til de siste gaveinnkjøpene, tipper det er litt færre folk i butikkene midt på dagen.
Postet 16-12-20 kl 08:18 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Tungt og grått vær i dag. Tåka lå tjukk og sikten var ikke den beste da jeg sykla. Nå passer jeg på en 1. trinnselev på AKS.
Postet 16-12-20 kl 08:34 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Grått tåkevær her også, den fine snøen som kom her om kvelden er snart ikke mer. Mannen har juleferie og skal av gårde på skitur i dag, kjører opp i høyden et stykke. Masse snø og fine løyper både i Nordmarka og Romeriksåsene! Mens jeg holder fortet på hjemmekontoret.
Postet 16-12-20 kl 08:44 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal også ha samling med jobben min i dag, på teams. Morgenlevering hadde fått for mange bestillinger og kunne ikke levere i dag, men jeg har funnet en sushirestaurant som har Foodora-leveranse til min adresse, så jeg får mat.

Tåka ligger tjukk over mitt nabolag også, så det er helt greit å sitte inne på hjemmekontor. Selv om jeg aller helst skulle truffet alle kollegene i dag.
Postet 16-12-20 kl 08:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jeg skal ha samling med jobben på ekte! Eller bare to kollegaer, vi skal ha en ytterst lokal julelunsj med de som bor i nabolaget. Men jeg gleder meg!
Postet 16-12-20 kl 08:49 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jobben min har fremdeles ikke hatt et eneste felles møte siden januar/februar, har heller ikke hørt om noe som erstatning for den årlige julelunsjen vi pleier å ha. Jeg synes det er så trist, at et sted som hadde SÅ godt arbeidsmiljø kan bli så ødelagt på under et år.

Jeg har o begynt å søke nye jobber. Sendt tre søknader. Intervju på første jobb - fikk den ikke. Intervju to ganger på andre jobb, har ikke hørt noe og nå er det gått to uker, så da får jeg vel ikke den heller. Siste jobb, der har søknadsfristen akkurat gått ut, og fikk nå mail om at de gjorde ikke noe med søknadene før i januar.
Postet 16-12-20 kl 08:50 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Himmel så langt ned i sekken jeg må grave etter motivasjon i dag. Har begynt på en Mail, om ikke annet. Kanskje jeg klarer å få den ferdig til lunsj.
Postet 16-12-20 kl 08:50 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Høres kjent ut, Pelle, vi gikk fysisk ut av kontoret i går alle sammen - ikke et ord. Ingen planlagte digitale hendelser heller, det er bare trist.
Postet 16-12-20 kl 08:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Husk minimum 2! meters avstand, alle dere som skal møtes fysisk, for å unngå karantene som nærkontakt. :åpplyser:
Postet 16-12-20 kl 09:06 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg var innom det fysiske kontoret i går og det var en energiboost, ikke det at arbeidslysten har vært stor nå på morgenen da men.

På fredag skal jeg ha lunsj med tre av mine nærmeste kollegaer, vi skal på Egon, vi har vært der en gang tidligere etter nedstengingen og opplevde at det var lite folk i 11 tiden og lett å holde avstand.

Nå tror jeg rett og slett at jeg skal rydde litt på hjemmekontoret før jeg starter med to-do listen min.
Postet 16-12-20 kl 09:09 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ingen felles møter på så lang tid, Pelle? Det høres helt grusomt ut. Vi har ikke voldsomt mye sosialt vi heller, men hele seksjonen har møte annenhver uke (på Teams, da) og hele avdelingen hver måned. I dag skal vi ha julelunsj med seksjonen, det føles litt rart å skulle spise foran skjermen, men det er jo mye rart en har gjort for første gang i år.
Postet 16-12-20 kl 09:19 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
På kontoret i dag - hadde nemlig hyret inn fysioterapeut, så fikk behandling av stiv rygg og lår. Herlig

Her foregår alt organisert sosialt på jobb på Teams. Kjipe greier
Postet 16-12-20 kl 09:52 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Er det ikke det ene så er det det andre. Nå får jeg ikke låst bilen. Hvert fall ikke over lang tid. Nøkkelen går ikke inn og alarmen lever sitt eget liv.
Postet 16-12-20 kl 10:32 av star star er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Ny runde med rundstykker i dag, skal straks sette inn siste brettet.
Så vurderer jeg faktisk å krype opp i senga og sove. Det er det ekstremt sjelden jeg gjør på dagtid, men jeg er helt kake.

Tror jeg brukte opp alle skjeene mine på å motivere Lillesøster på skolen i morges, blir helt utslitt av å måtte være super-motivator nesten før vi har slått opp øynene.
Postet 16-12-20 kl 10:37 av Serafin Serafin er aktiv nå
Gammel
Neket sin avatar
Vi har avdelingsmøte på teams en gang i uka (det har vi uavhengig av korona, siden vi sitter over hele verden), og nå har vi begynt med avdelingskaffe (=ikke lov å snakke jobb) hver fredag. Det er hyggelig! Men jeg savner veldig kontoret.

I morgen skal vi ha afterworks drinks på teams. Akkurat det får jeg ikke dreisen på, syns fortsatt det er kleint. Men hyggelig da, for all del.
Postet 16-12-20 kl 10:45 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er til stadighet en eller annen samling, allmøte eller gruppemøter på skype eller streamet. Nå har vi akkurat fått beskjed om at hjemmekontor fortsetter en stund også etter nyttår.

Og så leter jeg etter arbeidslysten min, den har forsvunnet gradvis de siste ukene.
Postet 16-12-20 kl 11:00 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jobben min har hatt digital escape room som avslutning. Det var faktisk veldig gøy!
Postet 16-12-20 kl 12:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så kult, Tjorven.
Postet 16-12-20 kl 12:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Vi hadde quiz på den digitale julelunsjen vår. I motsetning til sist vi hadde det vant jeg ikke. Men moro var det likevel! Det blir veldig stille hvis en ikke har noe opplegg, så glad for at noen fikset.
Postet 16-12-20 kl 13:09 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hvilken leverandør av escape room brukte dere, Tjorven? Skal tipse noen....
Postet 16-12-20 kl 14:04 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det står "Concept of Green Hat People" på den linken jeg fremdeles har åpen. Men jeg fikk ikke egentlig med meg navnet.

Det var i hvert fall veldig gøy, selv om jeg (som vanlig ) ble litt FOR engasjert.
Postet 16-12-20 kl 14:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no