Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 20-08-20 kl 07:35 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Morn! Jeg er i svevet, på vei til det jeg egentlig driver med - undervisning! Blir fint å komme igang, jeg misliker trege oppstartsdager sterkt. Mange nye klasser, nye fjes, nye navn å lære.
Postet 20-08-20 kl 08:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen.

Hjemmekontordag, en del Teamsmøter og så skal visst 9-åringen koronatestes.
Postet 20-08-20 kl 08:35 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Blondie. Og til alle andre lærere med nye klasser. Spennende tider.

Jeg starter dagen på hjemmekontor, men etter hvert skal jeg til byen og ha et ettermiddags/kveldsmøte. Enn så lenge er det nydelig vær, men værmeldingen tilsier at jeg må kle på meg litt mer før jeg går inn.

Vi gjennomførte et stort og langt og veldig vellykket digitalt møte i går. Det går jo bra, men er ikke veldig morsomt. Jeg gleder meg til vi er tilbake til det fysiske igjen.
Postet 20-08-20 kl 08:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hjemmekontor i dag etter jobb på kontoret i går. Jeg må rett og slett være kortere dager på kontoret de dagene jeg er det. Jeg blir jo fullstendig overstimulert av all den sosiale kontakten. Jeg trodde ikke det var mulig for en med min personlighetstype, men man blir jo helt ødelagt etter måneder på hjemmekontor.

I dag skal det være allmøte på jobben, og jeg tenker vi får "nye" retningslinjer knyttet til videre hjemmekontor og møtevirksomhet. Vi har i utgangspunktet fått beskjed om "hjemmekontor ut året", og jeg tror egentlig bare vi får beskjed om at det fremdeles er strategien.
Postet 20-08-20 kl 08:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Hjemmekontor her også i dag. Nå er jeg flere dager på jobb enn hjemme, så det er deilig å få en hjemmedag innimellom. Men jeg kjenner meg igjen i den snedige følelsen av å bli overstimulert og egentlig ikke få gjort noe fornuftig de første dagene på ekte kontor, med ekte kollegaer som man ikke har pratet skikkelig med på lenge. Det blir en annen form for produktivitet.
Postet 20-08-20 kl 08:48 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her er det som vanlig hjemmekontor og i dag er det helt greit kjenner jeg. Har oppdaget at så lenge jeg har en plan for dagen så går ting mye greiere. Så svosj med meg.
Postet 20-08-20 kl 08:51 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg skal innrømme at kombinasjonen av hjemmekontor og kontorkontor er ganske deilig. Det kan jeg godt fortsette med lenge.

Spent på om det blir noe informasjonsmøter på oss på en stund. Jeg har en veldig hyggelig ledelse, men de er fullstendig inkompetente på å forstå at det ikke hjelper at de ser mennesker og har informasjon når de ikke deler den. I slutten av forrige uke ble det signalisert et møte denne uken. Nå er det torsdag og vi har så langt ikke hørt ett kvekk.
Postet 20-08-20 kl 08:52 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg har kommet meg på jobb og lurer på hvor lenge jeg varer. Føler jeg har feber, men det har jeg ikke. Har målt. Og å våkne med hodepine er ikke det helt store.
Det er ganske stille og rolig på jobb når ikke sjefa er her.
Postet 20-08-20 kl 09:15 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er på kontoret så og si hver dag, men i morgen må jeg ha hjemmekontor fordi vi skal ha takst på huset i forbindelse med bankbytte. Det tror jeg neimen ikke vi har hatt siden vi flyttet inn for nesten 20 år siden, så det blir jo litt spennende.

Guttene er opp og ute av huset før vi er ferdige med vårt morgenstell, så nå er det virkelig hverdag. Begge er entusiastiske og fornøyde så langt med skolen og klassen og å være tilbake i normal gjenge. Måtte det vare! Både entusiasmen og det å få gå på skolen.
Postet 20-08-20 kl 09:21 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hjemmekontor her, og snufsete barn hjemme. Dette skal bli en interessant høst... Møtehyppigheten har gått opp nå, heldigvis kan de fleste gjennomføres på Teams. Jeg synes også det er fint å bytte på hjemme og på kontoret, men er usikker på hva føringene blir for oss fremover. Håper å kunne ha litt 50/50 en stund.
Postet 20-08-20 kl 10:23 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg kjenner meg litt...profetisk. Sa i klassen i går at fraværsgensa kom til å ryke ganske kjapt og i går kveld kom forslaget. Passer godt med litt profetiske evner, eg skal ha min første religionstime på to år i dag. Og helse på 27 nye elevar.
Postet 20-08-20 kl 10:33 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nå har vi hatt allmøte, men at jeg føler meg særlig informert er en sterk overdrivelse. Vanligvis er sjefen vår god, men nå virket h*n rett og slett uforberedt.

Men fortsatt oppfordring om massiv bruk av hjemmekontor og at vi med våre muligheter for både hjemmekontor og fleksitid IKKE får lov til å bruke kollektivtransport i rushen. Og jeg vet akkurat hvem som kommer til å forholde seg til dette, og hvem som driter i beskjeden av "mine folk". (Jeg er bare prosjektleder og ikke personalleder, så jeg har ingen myndighet til å be dem skjerpe seg. Men jeg kjenner at jeg har godt lyst bare i rollen som regelrytter.)
Postet 20-08-20 kl 10:40 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg er sliten og trøtt i dag. Blæh! I tillegg er jeg så støl at jeg knapt kan gå og gruer meg til sykkelturen hjem.

Jeg er jo heldig og kan være fysisk på jobb hver dag. Mannen min sliter på hjemmekontor. De hadde planlagt for at han skulle få komme inn to dager i uka, men etter oppblomstring ser det mørkere ut igjen.
Postet 20-08-20 kl 12:43 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Blånn: Be mannen din få legeerklæring på at han sliter på hjemmekontor, det må de ta hensyn til når de skal planlegge og tilrettelegge hvem som skal få tilbake på kontoret.
Postet 20-08-20 kl 13:05 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg skriver altså helt håpløse søknadstekster. Ørten stykker har lest gjennom og sier de er bra, men de sier jo ikke det jeg så gjerne vil at de skal si!

Postet 20-08-20 kl 13:24 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Fersken: Han sliter ikke i så stor grad at det trengs legeattest. Men han synes det er kjipt. Litt bedre nå som han kommer seg fast ut et par kvelder i uka (rollespill og tada HEMA - historical European Marthial Art). Nå har han fått langsverdet sitt som han bestilte i vår, så jeg regner med at jeg kommer hjem til en svært lykkelig mann.
Postet 20-08-20 kl 13:49 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Min jobb driter i det meste mht smittevern, det er null info og ingen tilgang på ledelse. Veldig lite motiverende i grunnen.
Postet 20-08-20 kl 13:55 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Det er kjipt Pelle! Her må jo alle være fysisk på jobb og vi håper og tror at vi har gjort gode tiltak. Vi ser dog at det er mange av de voksne som strever litt med rutinene. Og barna strever også litt.
Postet 20-08-20 kl 14:20 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her er vi på jobb alle. Men vi prøver så godt vi kan å holde avstand og bruke antibac. Har åpent landskap, men god plass mellom hver.
Postet 20-08-20 kl 15:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er kalt inn til jobbintervju på den interne stillingen neste fredag. Jeg er spent!
Postet 20-08-20 kl 15:34 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pelle: Kan du "varsle" noe sted? Verneombud? Bedriftshelsetjeneste?
Postet 20-08-20 kl 15:39 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no