Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 27-08-20 kl 08:53 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Sånn. Da var det tilbake på hjemmekontor. Jeg var fysisk på kontoret i går, og jeg ble jo helt utslitt. Det var så uendelig mange samtaler man måtte ta. Det ble jo knapt tid til å "jobbe". Men jobben min er jo nettopp å gjøre alle disse avklaringene, og jeg ser jo at det går uendelig mye lettere når jeg møter folk ansikt til ansikt.

Samtidig liker jeg den konstentrasjonen man får mulighet til på hjemmekontor. Jeg tror aldri at jeg kommer til å gå tilbake til å møte på kontoret hver eneste dag.


Sånn på det private: Jeg er fremdeles lettere euforisk etter gårsdagens fotballkamp. Det var riktignok damelaget som spilte, men de spilte så bra! Og det er så stas å ha en gjeng å gjøre dugnad med og dermed kan se kampen sammen med. På alle seiersintervjuene etter kampen kan jeg se meg selv jobbe i bakgrunnen, og jeg kjenner at det gir meg så mye å være en del av dette.
Postet 27-08-20 kl 09:05 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
En god blanding av fysisk kontor og hjemmekontor er ofte veldig bra. Da får man ro innimellom til å sitte litt mer konsentrert.

Så kjekt med fotballkampen da.

Jeg sitter på Hurtigruta carglass og venter på at frontruta skal få fikset noen steinsprutskader. Og så må jeg fysisk innom fjernkontoret et par timer før jeg kjører hjem og tar etter-lunsj-tiden på hjemmekontor.
Postet 27-08-20 kl 09:17 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Kaldt på hjemmekontoret mitt i dag, så her måtte skru opp temperaturen på varmekablene i dag, det er virkelig høst.
Postet 27-08-20 kl 09:17 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Kontorkontor.

Og jobbmøte på dagen og frivilligmøte på ettermiddagen. Begge deler fysisk. Jeg skal se og snakke med mennesker nesten helt til kl. 19 i dag.

Og ja, da blir det sikkert deilig å sitte hjemme i morgen. :mantra:
Postet 27-08-20 kl 09:25 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har min andre vakt i dag og gru-gleder meg. Jeg lurer på hvordan kveldsvakt er i forhold til dagvakt. Jeg har fortsatt problemer med å skjønne at det endelig har skjedd, og så håper jeg at jeg gjør et så godt inntrykk at de vil bruke meg.
Postet 27-08-20 kl 09:38 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Pappalille, jeg er så glad på dine vegne at det endelig har løsnet. Jeg har trua, og tror de vil beholde deg!
Postet 27-08-20 kl 09:46 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dugnad i borettslaget i efta. Ikke så veldig mye som skal gjøres.
Postet 27-08-20 kl 09:50 av star star er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
Hjemmekontor i dag. Startet med kundemøte med Australia, og så blir det stort sett Teams møter resten av dagen. Sånn sett liten forskjell på å være på kontoret og hjemme.

Litt spent nå - arvingen ha oppkjøring på lett MC. Liker det ikke, men håper jo selvsagt at hun består.
Postet 27-08-20 kl 09:51 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
I dag var det veldig tungt å stå opp, enda jeg har sovet som en sten i hele natt. Jobbe litt fra hjemmekontoret og så på fotballkamp til Gut.
Postet 27-08-20 kl 10:13 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Litt kaldt til morgenen, men nå kommer solen og det blir en fin dag.

Fått hjelp av IT til headsetet mitt, så da kan jeg fortsette med Teams møter.
Postet 27-08-20 kl 10:27 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skulle ha hatt noen av folkene til Mave i noen uker her. Er så lei av å ikke ha nok folk.
Postet 27-08-20 kl 10:29 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er så fascinert av dere som konsentrerer dere bedre hjemme. Jeg er helt i motsatt ende av den skalaen, jeg sturer bare og lengter bort. Heldigvis har jeg nå muligheten til å dra på jobb hver dag.

I dag skal jeg både undervise selv og ha egne forelesninger. Da passer det ikke så bra at jeg har migrene på gang.
Postet 27-08-20 kl 10:31 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hjemmekontor for å få jobbet, kontoret for sosial omgang.

Enn så lenge er det kun hjemmekontor her. Det passer utmerket nå med valp, men jeg kjenner at jeg håper vi får en dag eller to på kontoret etterhvert. Vi skal gjennom organisasjonsendringer (igjen) og det vil være viktig at vi får møttes fysisk iblant.
Postet 27-08-20 kl 10:48 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret, det er deilig med en "rolig" dag etter 3 dager på skolen.
Postet 27-08-20 kl 10:58 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Taien sin avatar
Mest siste dag av sykemelding, og jeg føler meg 100% bedre! Om ikke annet så har jeg i alle fall fått gjort husarbeid denne perioden! Hvis jeg hadde fått en 5-er for hvert plagg jeg har brettet siden jeg ble syk, hadde jeg vært søkkrik!! Jeg har fått klarsignal på at jeg kan gå i butikk i dag! For nå er jeg totalt symptomfri! Og siden jeg testet negativt var det ikke noe i veien for det. Vi har tilnærma tomt kjøleskap, og det er tydeligvis vanskelig å tenke seg hva som trengs framover....Mannfolk!!
Postet 27-08-20 kl 12:00 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Så bra du føler deg frisk igjen, Taien!
Postet 27-08-20 kl 12:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg burde ikke ha skrytt på meg så innmari mye konsentrasjon og effektivitet på dagens gjemmekontor, gitt.

Noen dager er jeg bare helt håpløs.
Postet 27-08-20 kl 13:57 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Så moro, Pappalille! Lykke til.
Postet 27-08-20 kl 14:02 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Vi driver med oppussing, og har endelig fått tilkoblet vaskemaskin etter to uker uten. Sjeldent jeg er så glad for å få vaske klær. Og sånn sett er jo hjemmekontor praktisk da.
Postet 27-08-20 kl 14:50 av Neket Neket er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no