Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 17-01-22 kl 09:41 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
God mandag. I går leste jeg at dette er den statistisk sett blåeste mandagen i året. Velvel, internett sier at det er denne uka nyttårsforsettene ryker. La oss vise internett at de tar feil da folkens. Jeg trenger nemlig fokus og noen marginalt bedre valg innen kosthold og trening også resten av året.

Etter en regngrå uke, så har det endelig kommet melisdryss i natt. Så nå ser alt litt lysere ut.
Postet 17-01-22 kl 09:47 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Okey, jeg feber, tungt hode og litt tett nese. Negativ hurtigtest. Yngste, litt vondt i hodet, tett nese, positiv hurtigtest. Det er mandagen sin, det! :karantenefamilien:

Har fått PC tilkjørt, så det blir vel litt hjemmejobbing etterhvert. Men først litt hvile, for jeg våknet 04.30 og har stresset med koronascenarier etter det (var temmelig sikker på positiv test på meg). Mest synd er det på yngste, som skulle vært på båtførerkurs denne uka.
Postet 17-01-22 kl 09:48 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen og god bedring til syke og sykepleiere.

Her er det anordning som vil ta dagen på jobb, som også gjør at det er mannen og ikke jeg som må følge guttungen til sykehuset, litt flaks skal man ha.
Postet 17-01-22 kl 09:54 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God morgen. Jeg stiller meg i rekken av sykepleiere, selv om pasienten min er innlagt på sykehus for øyeblikket. Uka er ellers full av gode forsetter og viktige gjøremål, så her trengs det masse te og masse viljestyre. Og naprapat-time for kranglete skulder litt senere i formiddag.
Postet 17-01-22 kl 09:58 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Her er det tilbake til toghverdag, og det betyr tidlig opp. Det blåser uvanlig mye på Innlandet, håper det gir seg utover dagen.
Siden denne uken er den uken nyttårsforsettene ryker, så gjelder det å holde på planer. Jeg tenker å gjenta forrige uke med flere gåturer på ettermiddagene. Må bare få skaffet meg noe gnagsårplaster i løpet av dagen.
Postet 17-01-22 kl 09:59 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring til de syke. Lykke til til sykepleierne.

Jeg er på hjemmekontor, men om en stund skal jeg til byen for å få tredjedose med vaksine.

Jeg har et kurs i ettermiddag og to møter med fysisk oppmøte i morgen, så jeg skal nok få dekket noen behov for menneskekontakt.
Postet 17-01-22 kl 10:00 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor her. What else is new. Ekstremt lavterskel påkledning også. Gruppetrening på treningssenteret i ettermiddag. Fint det, når man ikke får lov å gå på kontoret.
Postet 17-01-22 kl 10:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Hjemmekontoret fortsetter. Eldste synes skole på grønt var hardt, tok tid å stå opp, så måtte hun teste seg, så hun ble kjørt på skolen. Så kjørte jeg yngste som har vært syk i fire dager og får en mer enn nok hard dag. Popper opp med positive tester hos alle rundt oss nå. Sovet dårlig i natt pga vinden, men nå har det roet seg.

God bedring til alle, Eia!
Postet 17-01-22 kl 10:10 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Purra sykemelding som var glemt sendt, nå Teams møte.
Og irriterer meg litt over manglende tilbakemeldinger.
Postet 17-01-22 kl 10:11 av star star er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er i karantene, men med hjemmekontor så spiller jo ikke det noen stor rolle. Jeg forventes å ha full produksjon uansett. Jeg har pr nå skrevet 20 e-poster og mottatt et tilsvarende antall, så det har vært nok å henge fingrene i på morgenkvisten.

Et barn er i isolasjon og et i karantene. Ettersom skolene deres går for fullt med fysisk oppmøte, så synes jeg det er vanskelig å sette dem i arbeid. Vi vet faktisk ikke hva de skal gjøre. Begge har greie skoleresultater og har aldri sykefravær, så det er kanskje ikke krise med noen dagers fravær uten arbeid?


Knerten starter mandagen med UDV (utdanningsvalg), så jeg har bedt han finne to videregående skoler han vil besøke på "digital åpen dag" og finne ut når det arrangementet skal være. De starter med slikt denne uka i Oslo.
Postet 17-01-22 kl 10:25 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Albertine sin avatar
Sjukling her også, tung i hodet, vondt i halsen og dyp hoste. Må karre meg ut og ta en PCR-test, stoler ikke helt på de to negative hurtigtestene.
Postet 17-01-22 kl 10:26 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Tjorven, hvis de ikke vet hva de skal gjøre, la dem sette seg ned med en bok. Det blir aldri feil, lesing er utrolig viktig.
Postet 17-01-22 kl 10:28 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
"God" morgen fra hjemmekontoret, som nå er karantenekontor og karanteneskole. Jeg begynte å skrive dette innlegget i sted, men tastaturet streiket midt i, da jeg skulle til å kommentere at det virkelig var blåmandag. Som om jeg trengte en bekreftelse på det... Heldigvis er himmelen også blå, jeg får tvinge Ville ut en tur i løpet av dagen.

Tjorven - hos oss har de lagt ut oppgaver i en felles mappe til elever som er i karantene. Kan de ha noe sånt hos dere? Ellers er det neppe krise med noen dagers fravær, det hender jo i normale tider også.
Postet 17-01-22 kl 10:37 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har kommet meg gjennom nok et digitalt morgenmøte med Herr Anekdote på det kurset NAV har sendt meg på, og jeg har ikke skadet eller fornærmet noen. Får kalle det en god start på mandagen.
Postet 17-01-22 kl 10:41 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen. :kvitre:
Her er det hvitt ute ,og det regner ikke.
Postet 17-01-22 kl 10:45 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Var rastløs i går kveld og ble da sittende å kikke på flightradar. Var et par som måtte ha noen forsøk før de landa og et par som ga opp og gikk til annen flyplass.
Pleier ikke være så "spennende" å følge med. Bmrk *miljøskadd*
Postet 17-01-22 kl 10:54 av star star er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
Ingen sjuklinger her ennå - eneste er at dattara føler seg litt rusken i halsen, men satser på at en Strepsils gjør susen, og at hun kan gå på jobb.

Jeg fyrer i ovnen, og koser meg sånn best jeg kan på hjemmekontoret. Det har blåst en del i natt, men nå er det ok her, og heller ikke regn.
Postet 17-01-22 kl 11:02 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Første dag på grønt og det er helt kaos med manglende ansatte. Jeg hadde gledet meg til å slippe å løpe fra rom til rom i undervisning, men nå gjør jeg det likevel. Må dekke opp for to kolleger som er hjemme.

Jaja. Det kommer vel bedre tider.
Postet 17-01-22 kl 11:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Der kom det en e-post fra skolen til knerten, og det står at det nederst på ukeplan er skissert opp et opplegg for de som er i karantene. Men da hadde det jo vært praktisk om de hadde husket å sende med vedlegget!!!!

Ja, ja. Det kommer sikkert.
Postet 17-01-22 kl 11:19 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Star: Var to fly her som hadde problemer med å lande og måtte fly videre og forsøke igjen. Antar det gikk greit; stod ikke noe mer i avisen.

Nydelig vær her, nesten vårlig, så jeg blir skikkelig sur om vi får snø og mer vinter! Men, vi gjør jo normalt det, her kommer det nesten alltid i februar og mars.
Postet 17-01-22 kl 11:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Millact: 1 landa (etter mye sightseeing )og 1 gikk til Torp. Hvis jeg er i rett by.
Postet 17-01-22 kl 11:34 av star star er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Mannen har fått beskjed om to positive smittetilfeller i klassen sin. Så nå nærmer det stadig mer føler jeg.
Postet 17-01-22 kl 11:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg ville ikke vært superstressa om to skoleflinke barn med lite fravær får et par dager uten ekstra oppfølging altså.

Krysser fingrene for at stormene har lagt seg ettersom jeg skal ut og fly både denne og neste uke.
Postet 17-01-22 kl 11:42 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg burde ikke stresse, men jeg kjenner veldig på at ungene mine burde holde på med noe fornuftig nå.

Knerten har sett på åpen dag-arrangementer, og har funnet to skoler han synes ser interessante ut. Og jeg var ikke overrasket når han fortalte hvilke skoler. Ja, ja. Det får kanskje holde som hjemmeskolelærer for i dag.
Postet 17-01-22 kl 11:48 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Star: Du kom meg i forkjøpet. Ja, flyet fra Bergen klarte å lande på andre eller tredje forsøk. KLM flyet fra Amsterdam måtte gi opp etter flere forsøk og dro til Torp.
Jeg var spent på om taket holdt i natt; kjedelig hvis det hadde røket nå som huset er solgt. Det røsket godt i natt.
Postet 17-01-22 kl 12:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven: Hadde ikke stresset med om de ikke gjør noe. Snuppa kan vel tegne noe? Har hun blyanter og skisseblokk? Clas Olsen har godt utstyr som ikke er så dyrt.

Min 13-åring sin venn har vært borte hele forrige uke, syk, men ikke korona. I dag testet lillebroren positivt, så nå må han være hjemme enda en uke. De er fire barn.......det kan fort bli mange uker på ham.
Postet 17-01-22 kl 12:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg har på denne blåmandagen vekket nybakt 12-åring med donut og gaver og bursdagssang. Det var en glad gutt som gikk til skolen.

På hjemmekontoret fortsetter diverse påloggingsproblemer på forskjellige apper på jobb, så jeg gjør det jeg får til i det tempoet det tar.
Postet 17-01-22 kl 13:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 12-åringen, Fersken.
Postet 17-01-22 kl 13:27 av star star er aktiv nå
Gammel
Hurra for 12-åring, Fersken! Håper han fikk en fin start på dagen, høres slik ut.
Postet 17-01-22 kl 14:16 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no