Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 25-12-17 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
nokon sin avatar
06:20:
Romjulsfemåring: « Kanskje vi skal stå opp og leke med den nye bilen»
Postet 25-12-17 kl 09:29 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Nåh, små barn i jula!

Jeg våknet og sto opp kl fire, kroppen responderer dårlig på julemat. Flaks at vi skal ha gjest til frokost, da kan jeg kanskje slappe av litt i ettermiddag.
Postet 25-12-17 kl 09:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Minsten er ikke så liten lenger, men tidlig opp, det skal han. Så nå ligger vi i hver sin ende av sofan, han med den nye nintendoen og jeg med bok og mobil, og resten av huset sover. Koselig!
Postet 25-12-17 kl 10:18 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Oppe litt tidlig her også, men bare kos.
Postet 25-12-17 kl 10:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Sein innsovning, tidlig våken. Har ikke små barn, en gang. Familierelasjoner krever sitt, altså.
Postet 25-12-17 kl 10:26 av Anda Anda er aktiv nå
Gammel
Palmen sin avatar
De små her sov til 8, men nå er de nede og drikker kaffe på senga med mormor så det blir slumreatund for oss andre. Julemorgenbliss. God jul alle sammen!
Postet 25-12-17 kl 10:29 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Ungene aov til åtte her også. Jeg stupte i seng i går kveld helt kaputt. Stod opp til shinet stue og kjøkken. Deilig. Svoger og mann sover. Snø har det kommet og det er fyr i ovnen og tente lys. Skikkelig julestemning. Hyggelig julekveld. Bare oss, min svoger og.min mor. I dag må vi en tur ut. Junior har ikke vært ute omtrent siden torsdag.
Postet 25-12-17 kl 10:43 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten stod tidlig opp (nesten like tidlig som meg ), for å spille litt på den nye pcen før vi drar på fjellet.

Vi har fått låne en bedriftshytte midt på Sjusjøen av jobben min. Så jeg ser frem til en sløv romjul med skiturer og ingen familieselskaper.

Jeg bare ser inn i spåkulen at snuppa kommer til å bli litt lei skiturer og savne sosial omgang med venner. Enda hun virkelig har insistert på denne hytteturen. Vi håper at vi holder ut til over nyttår.
Postet 25-12-17 kl 10:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen ! Her sto mellomste og minste opp først. Stua Ser ut som en slagmark for jeg gadd rett og slett ikke rydde igår kveld.
Nå skal straks vi 3 se Mary Poppins på TV, jeg skal drikke kaffe og resten av dagens planer er å rydde opp etter gårsdagen og komme seg uten tur.
God jul alle sammen.
Postet 25-12-17 kl 11:02 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Her er det bare den unge enhjørningrytteren (to år) og jeg som er våkne, jeg har snikjobbet litt ( ), og klør meg i hodet over hvorfor T-We-boxen vår ikke er på nett lenger, og klør meg enda mer i hodet over hvordan jeg skal få den på nett igjen.
Postet 25-12-17 kl 11:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
... og så er jeg begeistret over at gårskveldens utgave av Maverick shinet stue og kjøkken sånn at det var ekstra hyggelig å stå opp i dag.
Postet 25-12-17 kl 11:25 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg er nesten frisk
Ingen unger hjemme, det er rart, men jeg får vel dagen til å gå. Om kroppen aksepterer litt mat skal jeg ut å gå meg en liten tur, blir brakkesyk av å være inne.
Postet 25-12-17 kl 11:28 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Når man får en melding av naboen som lurer på om man har glemt å lukke bildøra i natt...i øspøs og frisk bris...da blir det fart i førstejuledagsfreden si!
Nå har vi satt ut musefelle, og håper ingen passer deg for den, så kan vi fortsette med julefeiringen.

Men ellers har vi en fin julemorgen!
Postet 25-12-17 kl 11:44 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Spisebordet er dekket med Lego og symaskingreier, så det ble frokost i sofaen med film på TV. Mens får bygger Lego for yngste.
Postet 25-12-17 kl 11:44 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er i England, så det er dagen i dag som er dagen. Vi har hatt frokost og gaveåpning. Nå slapper vi av før storfamilien på fjorten stk. skal spise julelunsj på fænsi pub. Så blir det hjem til mannens tante og onkel til mer gaveutdeling, brettspill, vin og mince pies. Love actually IS all around.
Postet 25-12-17 kl 12:42 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Så koselig, divine!

Det er koselig her og. Jenta hobbyerer, eg drikk kaffi og et sjokolade, og me ser på noen som er ute og aker. Snart skal me gå tur og, men foreløpig er det pysj og kos ass. Herlighet som julefreden har landa i meg. Utrolig deilig.
Postet 25-12-17 kl 13:05 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det bygges Lego over en lav sko, ute er det disig og vått. Planen er å gjøre minst mulig og kose oss.
Postet 25-12-17 kl 13:15 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det var faktisk ingen lego-pakker i år!
Postet 25-12-17 kl 13:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Alle barn trenger en enhjørning i livet sitt, Maverick. Mine minste fikk digre enhjørningbamser av storesøster, og storesøster fikk enhjørningpysj og enhjørningsokket. Komplett lykke.
Postet 25-12-17 kl 13:21 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her har vi nettopp hatt brunsj. Mannen sto opp lenge før meg og hadde ryddet både kjøkken og stue. Nå mumler han noe om å gå for å trene. Mitt senter er stengt og jeg er ikke spesielt lei meg for det.
Postet 25-12-17 kl 13:41 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg fikk T-We-boksen på nett igjen! Et julemirakel.
Postet 25-12-17 kl 14:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Juleskills, Mave!
På vei til besteforeldre for et par dager. Jeg er noe gretten over atd et er kommet kondens på iPhone-kameraet, en 7’er. Jeg har ikke engang dusjet med den. Grumpf. Alle triks i boken er prøvd, Eplehuset next når helligdagene er over
Postet 25-12-17 kl 15:06 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Ja Ja, her har Lillesøster fått feber og sover . Eldste har venninner på besøk, mellomste og mann bygger technic Lego.
Jeg ser på Holiday.
Postet 25-12-17 kl 16:23 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Håper hun blir frisk fort, Millen!

Her ser vi tv, rydder litt etter i går, spiser julekaker og skal på julemiddag om en stund.
Postet 25-12-17 kl 16:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Legobygging, litt TV og mye Brio-tog her. Vertskapet for dagens middag blei sjuke, men vi har pinnekjøttrester på gang, så skal nok klare oss. Deilig sløvedag!

God bedring til sjuklinger!
Postet 25-12-17 kl 17:54 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg skal ut og ta meg en liten dukkert i sjøen.
Postet 25-12-17 kl 18:44 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Appelsin:
Førsedagssløving her i huset. Mellomsøster og jeg har vært ute og gått en liten runde, ellers er det spising og sløving og sløving og spising.
Postet 25-12-17 kl 19:55 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Hvor finner du Holiday, Millen?

Her er det kun jeg som har kommet seg ut pysjen i dag, uten at det betyr at jeg har vært utenfor døra overhodet. Sløv dag!
Postet 25-12-17 kl 19:55 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
den er kjøpt på butikken You & I på Aker brygge. Merket er By Malina.
Her er alle ute av pysjen. Mellomste etter store protester, men pysjen gikk nesten av seg selv til vaskemaskinen...

Nå har jeg lagd skikkelig julemat til middag. Ribbe med sprø svor. (vi har pinnekjøtt på julaften - det er feil julemat). Siden mamma ikke er i Norge i jula måtte jeg lage den selv.
Postet 25-12-17 kl 20:10 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
The holiday går på TV3, vi tar opp den og skal se Flåklypa nå. Skkkelig sløvekveld.
Postet 25-12-17 kl 20:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Tok opp Holiday tidligere fra tv3 så jeg har den på pvr.
Postet 25-12-17 kl 20:36 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Tusen takk, Blondie!! Da fikk jeg satt på opptak. Så vidt jeg fikk lov til å forstyrre ungene midt i Charlie og sjokoladefabrikken...
Postet 25-12-17 kl 20:39 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Håper dere hygger dere, Tjorven! Det er vårt vinterparadis, vi er akkurat hjemme etter å feiret jul på hytta. Jeg reiser tilbake på onsdag.
Postet 25-12-17 kl 20:41 av Sol Sol er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no