Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 28-01-19 kl 06:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg ligger en time foran dere.

Jeg er i ørkenen i Sudan, og har sovet i telt i natt. I går var det 40 grader, og i dag er det kjølig sandstorm. Kontrastene i været er store, men resten av landet er også relativt kontrastfullt. Så dette er noe jeg kommer til å huske ganske lenge.
Postet 28-01-19 kl 06:17 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg står i dusjkø. To tenåringsdøtre og én dusj sier nå bare jeg.

Høres spennende ut i Sudan, Tjorven!
Postet 28-01-19 kl 06:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
God morgen,
Sudan høres ut som et sted litt utenom det vanlige. Fortell gjerne litt mer i dagene som kommer.
Postet 28-01-19 kl 07:16 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Foretrekker Sudan fremfor snøfulle Sørlandet! Må ut og skuffe foran dobbel garasje så jeg kan komme meg på jobb.
Postet 28-01-19 kl 07:31 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Oi, Sudan. Det var et reisemål litt utenom det vanlige. Spennende!
Mandag. Bah.
Postet 28-01-19 kl 08:00 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg satt og lå i sofaen hele dagen i går med en kraftig forkjølelse og syntes synd på meg selv. Og i dag har jeg funnet ut at det egentlig er det eneste jeg er i form til. Det virker litt voldsomt å holde seg hjemme for en forkjølelse, men jeg er virkelig ganske dårlig og satser på at en dag til hjemme vil sørge for at jeg kan jobbe ordentlig resten av uken.

Så i dag skal jeg lese bok, strikke, drikke varmt og jobbe litt. Men jobbe fra sofakroken er tross alt noe annet enn å være på kontoret.
Postet 28-01-19 kl 08:15 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Spennende Tjorven. Håper du oppdaterer oss.
Ny uke og fortsatt delvis sofa/ sengeliggende.
Postet 28-01-19 kl 08:15 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fakse sin avatar
Wow, Sudan høres skikkelig spennende ut, og spesielt med overnatting i telt!

Jeg har sykt barn - vannkopper i hus. Men greit å bli ferdig med det da.
Postet 28-01-19 kl 08:34 av Fakse Fakse er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Postet 28-01-19 kl 08:58 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Wow, fortell mer, Tjorven!

Jeg er hjemme igjen. Noe så innmari også. Kom hjem i natt, og foreløpig bragd er å ha klart å forflytte ungen fra senga til sofaen. Hvordan jeg skal få ham derifra og til barnehagen er høyst uklart.
Postet 28-01-19 kl 08:59 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Guri, jeg skulle gjerne våknet opp i et telt i Sudan!

Istedet er det snø så langt øyet rekker, strabasiøse arbeidsoppgaver og kaos på relasjonsfronten. Bah. Det ER så mandag.
Postet 28-01-19 kl 09:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tjorvens uke blir spennende å følge med på! Skikkelig mandag her også.
Postet 28-01-19 kl 09:10 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg kan tenke meg at det er en kontrastfylt og ganske unik opplevelse, Tjorven!

Mandag. Trillet sykkelen ut for å sykle til jobb, men trillet den tilbake igjen. Gidder ikke å bale med ubrøytede gangstier - et sted går grensa.

Litt mer kaffe, så tenker jeg hjernen funker igjen også. :mandag:
Postet 28-01-19 kl 09:12 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg skulle definitivt ikke gjerne våknet opp i et telt i Sudan - da er faktisk ørti cm snø å foretrekke. God tur, Tjorven - sprekt!

All sympati, Eia - jeg HATER denne snøen. Hilsen sur medsyklist
Postet 28-01-19 kl 09:19 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det er så innmari mandag.
Tvang meg selv til å reise på jobb, selv om det var mer fristende med hjemmekontor. Ingen overraskelse at bussen var forsinket, og at det var kø nedover. Men da en ombord fikk epileptisk anfall, var det i grunnen greit at det skjedde på bussen hvor det var en sykepleier som tok seg av ham. Og køen var tett nok nedover til at det ikke gjorde noe fra eller til tidsmessig at vi ventet på ambulansen - vi kom ingen vei uansett.

Og når jeg først bruker en time lenger til jobb, er det jo greit at det er den dagen epost-systemet streiket (det løste seg omtrent da jeg kom inn døra), og jeg ikke kommer inn på serveren jeg har systemene mine på.
Postet 28-01-19 kl 09:28 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg våknet blid, og etter en forfriskende tur i nysnøen var jeg klar for dusj og så skole, men så ble jeg plutselig så trist og tungsindig. Det er merkelig med sorg og hvordan det plutselig kommer ramlende.
Postet 28-01-19 kl 10:23 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Mandag, men bra mandag. Jeg skal etter idag ikke på jobb før fredag siden jeg skal på fotballtur sammen med mor og to brødre. Liverpool og Manchester here we come!
Postet 28-01-19 kl 10:35 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Veldig mandag, ja. Stilte i grunnen godt forberedt med matpakker som var ferdige i går, klær lagt frem på forhånd og ganske samarbeidsvillige unger, men altså... Snø, saktegående trafikk, glatte veier, ski og sko og staver som skal hit og dit og tjo og hei... Og så forsinket buss på toppen av det. 25 minutter ute i iskald vind mens en venter på bussen er liksom ikke favoritten. Og så må jeg dra fra jobb igjen supertidlig for å rekke å hente siden det sikkert er kaos da også... Skikkelig solstråle der, altså.
Postet 28-01-19 kl 11:37 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Veldig mandag, veldig vinter! Mannen måtte måke halve gårdsplassen for at vi skulle komme ut med bilen. Eller ut av døren for den del. Nok snø nå, kjenner jeg.
Postet 28-01-19 kl 12:29 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Bobbelur sin avatar
Er det lov å si at jeg er veldig glad for at jeg ikke bor i Lofoten? At jeg er glad for at vi bare har fått en liten smak av snøfallet på andre siden av fjorden? Det må måkes her også, som hos de fleste andre av dere, men... det er kjørbare veier og jeg kan gå til butikken om det er noe jeg trenger.
Akkurat i dag er jeg glad for at jeg bor i Vesterålen gitt.

God mandag!
Postet 28-01-19 kl 13:28 av Bobbelur Bobbelur er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Veldig mandag. Trodde først jeg var veldig veldig trøtt, så viste det seg bare at synet mitt har gått åt skogen den siste tiden, og at jeg må gå direkte fra ingen briller til progressive briller. Gud nå føler jeg meg gammel.
Postet 28-01-19 kl 14:22 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Bobbelur; Vi har ikke måket på flere dager, så her er det bare kaldt, -10 er ikke helt vanlig her.
Postet 28-01-19 kl 18:53 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Bobbelur sin avatar
Polarjenta, det er forskjell på folk skjønner jeg. Eller mer riktig - forskjell på hvor vi bor. Lengst nord og lengst sør i distriktet har tydeligvis mye å si. Gikk tur med bikkja, og på den drøye halvannen timen vi var ute møtte vi mange som pløyde vekk snø på veiene og gangstiene. Og snømåking i hver innkjørsel omtrent. Vi fikk bare brøkdelen av vind og snø sammenliknet med Lofoten, og det er evig nok det vi fikk...
Postet 28-01-19 kl 19:51 av Bobbelur Bobbelur er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Ja, vi har jo hatt værvi også, men i det siste har det vært endel vind og kaldt, men vi har ikke fått mer snø.
Postet 28-01-19 kl 19:58 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no