Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 21-09-16 kl 07:27 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
celebelen sin avatar
Startet dagen på jobb med å ringe vaktmestertjenesten for å få fikset brannvarsleren som tydeligvis hadde dårlig batteri. Det er den verste lyden jeg har hørt på lenge, gjennomtrengende og grusom.

Nå trenger jeg kaffe!
Postet 21-09-16 kl 08:02 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Vekket av tissatrengt katte og sto like gjerne opp for å komme tidlig på jobb. Oppdaga at pcn ligger igjen hjemme, så nå sitter jeg og blomstrer og venter på at noen hos it skal dukke opp. Dårlig morgen? Oh yes!
Postet 21-09-16 kl 08:05 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar

Sammendrag og nye rutiner skal skrives. Godt jeg har kaffe.
Postet 21-09-16 kl 08:18 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
For eit fryktelig bilde. Eg skal på jobb. Forelese. Det er igrunnen ganske kjekt. Så skal eg prøve å ikkje ta av på fotballkampen til jenta i kveld, men vere like uengasjert som ein del av dei andre. Eg kan ikkje forstå korleis det går an å vere på fotballkamp og ikkje heie spelarane fram....
Postet 21-09-16 kl 08:21 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har kaffe, men den er for svak. Neste kanne må jeg nok sette på selv. Jeg er sur. Har bekymringer rundt tenåringen, soverommet er under oppussing, og selv om jeg ikke gjør en skjit av arbeidet selv, så er det fullt kaos i heimen og så blir det jo så dyrt! At folk har råd til å pusse opp i eininga, fatter ikke jeg. Vel, det har kanskje noe med at folk fleste kjenner et tosifret antall tusen mer enn meg i måneden. Noe jeg også er grinete for. Pluss pluss de fjørti andre tingene jeg er grinete for.

Nei, gud bedre – i dag er jeg SUR, altså.
Postet 21-09-16 kl 09:08 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Har vasket bil på vei til jobb. En takbøyle løsnet i vaskemaskinen, fikk ny vask for å bøte på opplevelsen. Kan ikke helt fatte at vi har kjørt rundt med løse bøyler i hele sommer. Husk å etterstramme!

Nå er det kaffe og skrivebordfrokost.
Postet 21-09-16 kl 09:14 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg måtte sove litt lenger i morges, men nå er jeg visst noenlunde operativ. Jeg har masse mase-på-folk-ting på agendaen, og det pleier å utløse massiv prokrastinering hos meg, men jeg får prøve å være litt effektiv, i det minste. Hepphepp.
Postet 21-09-16 kl 09:15 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har vondt i tennene og ørene og halsen og hodet. Og vekket meg selv med hosting i natt. Stakkars, stakkars, stakkars meg.
Postet 21-09-16 kl 09:23 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Stakkars Candy!
Postet 21-09-16 kl 09:26 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Tilbake fra konferanse og har en lang liste. Som jeg ikke orker å begynne på. Men jeg må. Jaja, det er bare å sette i gang.
Postet 21-09-16 kl 09:40 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Nina sin avatar
God morgen, kaffe er inntatt og gode nyheter mottatt på morgenkvisten. Spennende oppdrag landet for ca. et år framover.
Postet 21-09-16 kl 09:43 av Nina Nina er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God bedring Candy. Jeg pakker for å rømme til hyttekontoret noen dager. Må bare få unna et krevende møte først.
Postet 21-09-16 kl 09:43 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Stakkars Candy.

Jeg sitter på forelesning som jeg ikke har lest til. Ikke fordi jeg ikke satt i halvannen time etter klokka åtte i går kveld og leste, trøtt som få, men fordi foreleseren er syk i dag og ergo har foreleser og emne blitt byttet.

På den lyse siden er jeg godt forberedt til neste uke.

Jeg liker ikke å ikke ha lest stoffet, føler ikke jeg får stort ut av dette.

Kaffffe!
Postet 21-09-16 kl 09:43 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Gratulerer Nina!
Postet 21-09-16 kl 09:45 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Stakkars Candy!


Jeg er hjemme med plutt som kastet opp i går kveld, nå har sovet i 12-13 timer og virker pigg som bare det. Har kunde-citrix på pc-en hjemme, men får ikke tilgang til alt, så må snart stikke ut og hente pc-en hos kunden, så jeg får gjort alt jeg skal i dag. Vil bare være sikker på at han beholder frokosten først.

Kaffe mens jeg venter, kanskje?
Postet 21-09-16 kl 09:48 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
på syke og gratulerer til Nina!

Jeg har vært på et av mine aller siste møter og skal få unna mest mulig mikkmakk i dag så jeg kan surre rundt og si hadet til folk i morgen. Er en blanding av for nye muligheter og for å si hadet etter nesten 11 år, så det er litt rare dager.
Postet 21-09-16 kl 10:12 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Divine.

Den blåmandagen jeg hoppa over på mandag, har jeg i dag. Og jeg finner ikke brillene mine og det er helt krise.
Postet 21-09-16 kl 10:43 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
(Jeg tror for øvrig ikke "folk flest" tjener så mye, Divine, uten å vite hva du tjener. Snittet her inne er vel omtrent ganske gjennomsnittlig ift befolkningen, så vidt jeg husker. Vi kan heller ikke pusse opp i hytt og pine, og har refinansiert for å få det til.)
Postet 21-09-16 kl 10:55 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Men Divine, jeg skjønner det heller ikke. Så det er ikke bare deg. Hvordan kan folk kjøpe disse bittesmå leilighetene til 5-6 millioner og fortsatt reise jorda rundt og gå ut hver helg før de fyller 30? Eller de på vår alder, som pusser opp kjøkkenet og kjøper ny bil og ny hytte samtidig?

alle syke, og WEEE grattis! til Nina. Skal du på tur på torsdag også forresten?
Postet 21-09-16 kl 10:59 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Jeg er på forelesning, kun avbrutt av brannøvelse.

Divine: jeg tror ikke mange tjener så mye altså.
Postet 21-09-16 kl 11:01 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Bare å kikke på statistikk for forbruksgjeld, det, så skjønner man hvordan oppussing gjerne blir finansiert.
Postet 21-09-16 kl 11:02 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal snart drikke litt kaffe igjen før jeg skal hasteskrive resten av studieoppgaven min. :svisj:

Jeg tjener garantert mindre enn de fleste og det vi bedriver av oppussing er av opptjente midler. Det betyr at vi ofte ikke drar på lengre ferier, for eksempel, vi låner familiehytta istedet.
Folk flest har ikke økonomisk mulighet til å gjøre hva som helst hele tiden.
Postet 21-09-16 kl 11:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Bare å kikke på statistikk for forbruksgjeld, det, så skjønner man hvordan oppussing gjerne blir finansiert.
Uff. Det er jo bare tragisk. Men ER det virkelig sånn, altså? :naiv:

Vi holder oss tross alt til å skyfle penger mellom kontoer, og finner trøst i at vi har fleksilån. Men himmel og hav, altså. Allerede før vi har kjøpt så mye som en ny gardin, har vi brukt flerfoldige tusen bare på maling og utstyr fra Byggmakker.
Postet 21-09-16 kl 11:25 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Nina sin avatar
Jepp Palmen, tur til Piemonte i morgen.
Heldig med jobbturene altså.
Takker for gratulasjoner, det var godt å lande nytt oppdrag.
Postet 21-09-16 kl 11:29 av Nina Nina er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg er så trøtt for tiden og forstår ikke hvorfor. Begynte etter lunsj i går, duppet nesten av på konferansen jeg var på. Sovnet på sofaen etter middag og klarte å holde meg våken en liten stund før jeg kapitulerte og la meg. I 22-tiden. Noe som vel har skjedd... hm.. aldri før. Burde være uthvilt i dag, men den gang ei. Hadde jeg lagt hodet ned på skrivebordet ville jeg ha sovnet med en gang.
Postet 21-09-16 kl 12:03 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Vi pusser vel opp ganske mye, men vi gjør alt sjøl, og vi bruker feriene på det - altså både tid og penger som kunne ha gått til ferie. Og så har vi ikke hus til 5 millioner i utgangspunktet. Men ja, maling og andre materialer koster mye, sjøl om man ikke betaler håndverkere, så det hender jo sånne prosjekter trekker litt ut i tid...

Jeg er sulten. Kantina er stengt, og jeg rakk ikke frokost.
Postet 21-09-16 kl 12:10 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har svosjet i vei i hele dag til nå og svosjer videre, må gå tidlig pga. massasjetime (deilig!) og huskonsert med korpsene (sikkert bra, men litt stress å rekke). :svosj:

Pjusk på alle syke og sure, grattis Nina!
Postet 21-09-16 kl 12:15 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Kommet meg hjem, og big pharma's blessings er på vei ut av kroppen. På tide å fylle på igjen før middagslaging og utviklingsamtale. :martyr:
Postet 21-09-16 kl 15:42 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
Jeg e r så trøtt i dag at jeg vet ikke min arme råd. Og nå skal jeg snart delta på et telefonmøte. Som er på engelsk. Sent på dagen. Med 4 timer søvn i natt.

Og så har jeg leamus på øyet! :blir snart gal:
Postet 21-09-16 kl 15:43 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no