Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 24-09-20 kl 08:01 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sitter mutters alene på kontoret og lurer på om det er noe jeg ikke har fått med meg. Vått og varmt ute, ekkel kombinasjon når man spaserer til jobb. Hjemmekontor etter lunsj, så her gjelder det bare å kaste i seg kaffe mens en kan.
Postet 24-09-20 kl 08:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jobb!
Postet 24-09-20 kl 08:44 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! Jeg smiler av Pappalilles jobbglede, og det smitter over. Jobb her også!
Postet 24-09-20 kl 08:49 av Eia Eia er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er det hjemmekontor. Jeg begynte med å nettshoppe klær, så det er kanskje på tide med litt skjerpings allerede?
Postet 24-09-20 kl 08:56 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fremdeles hjemmekontor her også, Jeg håper at dagen i dag blir bedre enn i går, hadde et aldri så lite sammenbrudd, og det er ikke bra alene på kontoret. Men det ble ryddet opp i så da er jeg klar for ukens siste arbeidsdag.
Postet 24-09-20 kl 08:58 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På plass på kontoret. Mest lyst til å ligge under dyna hjemme, men det kan jeg jo ikke.
Postet 24-09-20 kl 09:13 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontorist her også. Regner trommer på takvinduet. Jeg innser at jeg har blitt en slask i klesveien på hjemmekontoret. Kanskje jeg må nettshoppe litt hjemmekontorklær? Inspirert av Toffskij..., bare synd jeg har møter i nesten hele dag, og flere av møtene krever at jeg både følger med og bidrar. Makan.
Postet 24-09-20 kl 09:17 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Her høljer også regnet ned på hjemmekontoret. Tenkte på det samme i går Fintdethei, at jeg må kjøpe noen nye klær. Pynter meg ikke akkurat her jeg sitter i stua, men har ihvertfall "vanlige" klær på, sitter ikke i pysj eller joggebukse, så det får være greit nok.

Trodde jeg skulle få en ganske rolig dag, men nå datt det inn noe jeg MÅ gjøre med en gang, så da er det vel bare å henge i stroppen.
Postet 24-09-20 kl 09:21 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
På plass på hjemmekontoret. Jeg har sovet helt utrolig godt i natt og ikke våknet en eneste gang. Det skjer nesten aldri og det var utrolig godt å føle seg helt uthvilt.

Jeg har ganske kjedelige arbeidsoppgaver i dag, så det er tungt å komme skikkelig i gang.
Postet 24-09-20 kl 09:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Hjemmekontor her også, for anledningen fra senga til minste siden vi har håndtverkere nede og vaskedame oppe. Jaja.

Hadde en launch kl 8 i dag, så føler meg egentlig litt ferdig med dagens oppgaver.
Postet 24-09-20 kl 09:37 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Morgenhjemmekontor her. Fra lunsj og ut dagen har jeg et veldig krevende møte. Og det er begrenset hvor mye jeg kan forberede til det, så da sitter jeg her og er nervøs i stedet. Men jeg har egentlig nok annet å gjøre, så jeg ikke tenker på det, håper jeg.
Postet 24-09-20 kl 09:40 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Skal snart på møte der jeg bare skal lytte og ikke bidra. Kaffen er klar og jeg har behagelig stol.
Postet 24-09-20 kl 09:47 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn fra hjemmekontoret her også. Jeg har innsett at jeg ikke trenger flere klær nettopp fordi jeg er på hjemmekontoret hele tiden.
Jeg har kjedelige arbeidsoppgaver foran, og sliter generelt med jobbmotivasjon om dagen av flere årsaker.
Postet 24-09-20 kl 10:06 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg synes de er litt heldige som kan ha heimekontor.... Men det er siste dag før f og eg har baka kake til klassen min som har tatt heile norrønperioden i norsk storm og reflekterer over verdier og livet med stor innsikt. Elskar ungdom!
Postet 24-09-20 kl 10:20 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er superglad for at jeg slipper hjemmekontor hele tiden, så det er ulike tilnærminger. Jeg gjør nesten hva som helst for å slippe, men vi har et stort arbeidsrom og kan ikke være alle her samtidig. Derfor må vi være hjemme når vi ikke underviser.

Jeg elsker også ungdom, mine sammenligner 1800-tallets kvinnekamp med nåtidens transperson-debatter.
Postet 24-09-20 kl 10:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Mine flotte ungdommer har brukt de første skoleukene til å hhv. analysere Bent Høies tale fra 27. april (Vg2) og skrive debattinnlegg og lage muntlig appell om en sak de brenner for (Vg1). Nå er Vg2-elevene mine i gang med norrønperioden sin, og foreløpig går øynene i kryss og vi har definitivt ikke kommet dit at de klarer å se noe i tekstene som er relevant for livet deres enda. Men det kommer nok!
Postet 24-09-20 kl 10:32 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fysio først, men nå er jeg på kontoret. Jeg føler meg helt rar og skjønner ikke hva som foregår. Beina er gele, pusten er skikkelig grunn (men det må jeg prøve å endre) og kroppen i helspenn. Skulle ikke være noen grunn til noe av det.
Postet 24-09-20 kl 10:37 av star star er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Hjemmekontor her også. Det var bare lettest med ettermiddagslogistikken.

Dessuten var det deilig å ikke skulle ut i høljregnet og blesten.
Postet 24-09-20 kl 10:44 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg elsker også ungdommer.
Mine ser NRK-dokumentaren "Sex eller overgrep" nå, og i neste time blir det klassediskusjon om grenser.
Postet 24-09-20 kl 10:45 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Mine ungdommer skriver drøftende tekster om engelsk språkutvikling om dagen, og de er så reflekterte og morsomme. Vi glemte hele friminuttet. Sjøl er jeg ferdig med dagens undervisning, og tenker jeg skal rusle ned til bakeren og kjøpe lunsj og kake, så jeg er godt rusta til å vurdere tekster om sosialisering etterpå. Ganske klar for ferie. Det tar på å ha ti elever i klasserommet og ti elever i Teams - de sju som ikke møter i det hele tatt seiler jobb alle fall sin egen sjø. Jeg strekker liksom ikke til noe sted.
Postet 24-09-20 kl 11:05 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det er definitivt deilig med hjemmekontor noen dager. Særlig når det er dårlig vær.

Jeg er ute på møter tre dager denne uken og akkurat nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å være hjemme i morgen.
Postet 24-09-20 kl 11:05 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Min datter (5) og jeg har hjemmekontor sammen i dag. Enn så lenge har jeg vært mer produktiv enn henne, men hun bidrar til godt arbeidsmiljø ved å lage enhjørningtegninger til meg.
Postet 24-09-20 kl 11:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg liker bare ungdommer sånn passe. Liker hjemmekontor bedre.
Postet 24-09-20 kl 11:11 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Bråstart på dagen her da det ble oppdaget et kvarter på skolestart at det var turdag og at grillmat skulle medbringes.. Hurra for hjemmekontor, bil og åpen butikk på slike dager!!

Jeg har vært på kurs i tre dager, med avsluttende eksamen i går, så jeg er temmelig sliten nå. Da passer det jo skjempebra med innboks fyllt opp gjennom hele uka.
Postet 24-09-20 kl 12:01 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Timar: Vår turdag, dvs med bålmat, ble avlyst i går kunne yngste fortelle (tur i dag, men altså uten bålmat pga vind) så de spiste pølsene til kvelds i går.

Han kunne ikke forstå hvorfor de må ha orienteringsdag i dag, i regn og vind, hva det hadde med skole å gjøre?
Postet 24-09-20 kl 12:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Min eldste kunne ikke skjønne hvorfor de skal ha utegym i dag av alle dager. Det pøser jo ute.
Postet 24-09-20 kl 12:48 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten har friluftsliv i valgfag. I går kom det melding om at siden det skulle regne katter og hunder i dag, så skulle de ha teori: Youtube-videoer om hvordan man bygger lavvo samt at alle skulle skrive pakkeliste til overnattingsturen i oktober. Jeg tror jeg liker friluftsliv-læreren hans litt ekstra.
Postet 24-09-20 kl 14:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Skjønner jeg godt, Tjorven. Det var praktisk og nyttig og fornuftig bruk av tid i regnværet. Det er nok av overentusiastiske friskuser som ville insistert på at det ikke finnes dårlig vær og alt det der og ikke tenkt på at ungdommenes klær skal fungere resten av skoledagen også.
Postet 24-09-20 kl 14:27 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her skulle ett av trinnene på seilbåttur i dag. Den ble avlyst. Snakket med ei av jentene i storefri. Hun var veldig dramatisk. De kunne jo ha drukna.
Postet 24-09-20 kl 14:30 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blånn: De kunne jo det. Kunne i alle fall skapt panikk og kaos slik som i Fredrikstad forrige uke.
Postet 24-09-20 kl 18:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Joda! Men de skulle med en svært solid seilskute, så sjansen for at de skulle gå rundt var minimal. Helt greit å avlyse, da.
Postet 24-09-20 kl 20:07 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no