Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 06-08-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 46

Kommentarer

Gammel
Che sin avatar
Første Jobbdag etter fire uker ferie......
Postet 06-08-18 kl 08:05 av Che Che er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Mandag i jobbuke nr 2.
Dette går fremover, jeg våkna til og med rett før klokka.
Nok å gjøre og lange dager venter, bare å brette opp ermene.
Postet 06-08-18 kl 08:18 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Idag skal rehabilitering av huset starte, lurer på når disse folka kommer...
Få være effektiv å få gjort noe idag da.
Postet 06-08-18 kl 08:32 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Straks klar for å suse på jobb, i dag er det mange som er tilbake, så da blir det nok mer å gjøre.
Postet 06-08-18 kl 08:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Da var det tilbake til hverdagen igjen.
Heldigvis har jeg en uke ferie igjen, som jeg skal ta i høst/vinter en gang. Jeg gleder meg allerede.
Det var vanskelig å sovne i går kveld, så jeg har vel hatt to og en halv time effektiv soving i natt. Det blir en laaaaaang dag.
Postet 06-08-18 kl 09:18 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Første jobbdag her også. Har begynt såvidt på mailboksen, men jeg har litt vondt i viljen, kjenner jeg.
Postet 06-08-18 kl 09:22 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Har ferie en uke til. I dag skal jeg og junior til trondheim for å besøke en gammel kompis og hans mor. Hyggelig at de holder kontakten tre år etter vi flyttet. Mini har begynt på SFO og han synes det er stor stas å være skolegutt.
Postet 06-08-18 kl 09:25 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Jeg gruer meg litt til en legetime senere i dag, men forhåpentligvis blir jeg kvitt den plagsomme fettkulen.
Ellers er det pangstart på korpssesongen i dag, spilling 3 kvelder denne uken.
Postet 06-08-18 kl 09:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Første dag på jobb etter ferien. Innboksen har ingen ende og telefonen min virker ikke, men jeg har kaffe og ute regner det, så det er ikke så aller verst!
Postet 06-08-18 kl 09:56 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg har fremdeles en uke igjen av lærerferien, men nå gidder jeg ikke feriere mer og rusler en tur på jobb.

Eldste, som bor midlertidig hjemme, har flyttelasset sitt over hele huset. I går begynte mellomste å pakke også, så nå er det komplett kaos i hele loftsetasjen.
Postet 06-08-18 kl 09:56 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Mandag. Og første jobbdag etter ferie. Pissregn og surt, forferdelig dag i grunnen.
Postet 06-08-18 kl 10:07 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Flyttelass fra kommende student i hele huset her også. Heldigvis blir ikke jeg så irritert av sånt.
Postet 06-08-18 kl 10:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg er på jobb men å si at jeg suste hit er en overdrivelse. Siste fly hjem i går så det føles som om kroppen er kjørt over av en dampveivals. Litt mere kaffe, takk!
Postet 06-08-18 kl 10:37 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Deilig å sykle til jobb, og nytt forsett er 10 min yoga eller en liten tabataøkt i treningsrommet før jeg går i dusjen. 1 down, 365 to go!
Postet 06-08-18 kl 10:41 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Et barn levert på kodekurs på sommerskolen, ett barn på ferie hos bestefar på øya i havgapet og jeg er omsider på jobb. Nå må jeg ha kaffe.

Jeg var på jobb forrige uke også, men da var det jo nesten ingen andre her. Denne uka kommer det til å være travelt ... og egentlig skulle jeg hatt ferie denne uka. Sjefen min har snakket om at jeg kan få overføre ferie til neste år, men jeg tror ikke akkurat at det blir bedre tid til å ta ferie da. Jeg har fremdeles 2 uker igjen med ferie i år, og sjefen ble veldig svevende da jeg foreslo at jeg skulle ta fri i høstferien. (Vi har fri uten å bruke feriedager både i jula og påsken.)
Postet 06-08-18 kl 10:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har startet på siste hele uke med ferie, starter med planleggingsdager onsdag neste uke. Kommer nok til å stikke innom jobb en dag eller to denne uka, var der et par dager i forrige bruke også. På fredag reiser jeg og lillebror til Tromsø, vi skal bo på hotell og kose oss er planen.

I dag skal lillebror til legen, og jeg skal på venninne besøk i ettermiddag.
Postet 06-08-18 kl 10:53 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg startet dagen hos Biltilsynet og er nå godt i gang med prosjekt «få pickupen tilbake på veien».
Postet 06-08-18 kl 10:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pepper Lemon sin avatar
Tøft, Candy!
Postet 06-08-18 kl 10:58 av Pepper Lemon Pepper Lemon er aktiv nå
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er sur og trøtt. Var på kino i går, og likte ikke filmen, og da vi kom ut, hadde vi fått parkeringsbot. Jada, det var vår egen feil, både mannen og jeg hadde glatt oversett et parkering forbudt-skilt, selv om vi begge to hadde dobbeltsjekket om det var lov å stå der. og

Nå er jeg på jobb, og identifiserer meg veldig med Bartleby the Scrivener i dag. I would prefer not to.
Postet 06-08-18 kl 11:06 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg lurer på hvordan jeg skal få unnagjort dagens bad. Det var 13 grader da jeg dro på jobb i morges. I luften. Da er det faktisk varmere i sjøen.

Jeg har badet 12 dager på rad, eller noe slikt, så jeg må holde oppe streaken!
Postet 06-08-18 kl 11:11 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
I dag har jeg og mannen vært gift i tretten år, tida flyr når man har det travelt. Jeg skal være hjemme med to barn i dag og bare pusle litt. Jeg begynner å glede meg til å gå i gang med det (foreløpig) siste studieåret mitt, men det snurper seg i halsen hver gang jeg kommer på at jeg skal skrive en bachelor i løpet av våren ...
Postet 06-08-18 kl 11:28 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det er bare å ikke slutte, Ru! Jeg fortsatte til januar et år, det lå is på vannet. Det er faktisk skikkelig digg, man får et kick av det. Spesielt om man er varm "innenfra" når man dypper uti, fra å løpe eller sykle. Da blir man KJEMPEVARM når man kommer opp, og det varme blodet raser rundt i hele kroppen.
Postet 06-08-18 kl 11:56 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Det var planen, Polyanna. Eller, vi tar det som det kommer, men har selvsagt lyst å se hvor langt vi kan dra det. Men det kommer nok ikke til å gå med daglig bad når hverdagen innhenter oss helt.

I følgen Snapchat er det 11 grader ute. Fy faen.
Postet 06-08-18 kl 12:01 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med bryllupsdag, Pappalille!

Jeg har ikke badet på en uke, men har ellers badet siden mai/juni daglig. Nå regner det plutselig.
Postet 06-08-18 kl 12:02 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Jeg har ikke badet i hele sommer. Er skikkelig pysete på kaldt vann og har ingen glede av det, så da lar jeg være. Enda mer trassig blir jeg når folk sier at "nå er det så deilig i vannet at du snart må uti, du også". Never!

Andre uke på jobb her, og begge ungene er på fotballskole. De havnet på gruppe med vennene sine og var godt fornøyd begge to da jeg forlot dem.
Postet 06-08-18 kl 12:54 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har aldri noen sinne badet så mye i Norge som jeg har gjort i år.
Bortsett fra det året jeg var badevakt på Ingierstrand, da. Da svømte vi jo både sent og tidlig.
Postet 06-08-18 kl 13:16 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg er så trøhøhøtt! Også har jeg jobbet en uke allerede (velvel), og har koll på mailen og min del av prosjektene, så nå sitter jeg bare og venter på at alle som startet i dag skal komme i gang med alt de skal sende tilbake. Znork.
Postet 06-08-18 kl 13:18 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Bluen: Men vannet har altså vært skikkelig varmt, 22-23 grader.
Postet 06-08-18 kl 13:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Først når vi snakker 30, kan jeg motvillig gå uti. Det vil si innendørs, som regel. Jeg liker rett og slett ikke å bade. Det gir ikke mening for meg.
Postet 06-08-18 kl 13:41 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Første dag på jobb etter ferien, har ikke akkurat savnet kontoret.

Bluen - jeg gikk på bassengtrening da jeg var gravid, med drøyt 30 grader i vannet. Da orket jeg ikke være der, det ble for varmt. Forskjell på folk, ja!
Postet 06-08-18 kl 14:00 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har flyttet rett i nærheten av Oslos varmeste badevann (visstnok), så i år har til og med jeg badet. Det skjer ikke hvert år.

Jeg kjenner at jobbstresset tar meg allerede, og det var altfor tidlig.
Postet 06-08-18 kl 14:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Første feriedag her også, og en herlig sommerforkjølelse har satt inn med full styrke. Men on the Bright side, fikk sove greit i natt med ok temperatur, første gang på ukesvis. Og første gang på mange år jeg ikke sover dårlig og gruer meg forferdelig til jobbstart etter ferie. Hjelper med ny jobb, tydeligvis! Men, litt post-vacay blues må man jo bare gjennom.
Postet 06-08-18 kl 14:23 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har unnagjort årets siste cruiseguiding, med tur til Saltstraumen med en gjeng tyske pensjonister.

Kom hjem til mail fra Onepark om at det ikke var dekning på kontoen min for de 250 kr de skulle ha fordi jeg liksom parkerte på det lokale kjøpesenteret fra 11 til 19 forrige onsdag. Like greit at det ikke var dekning (snart lønn, heldigvis ), for jeg parkerte slett IKKE så lenge, nei. Derimot var jeg der to ganger på samme dag. Heldigvis har jeg dokumentasjon på at jeg kjørte gjennom bomringen flere ganger innenfor tidsrommet, og jeg skal vel klare å spa opp bevis på at jeg parkerte på flyplassen også, da jeg kjørte Frøkna og kjæresten dit.

Håper det går greit å ordne opp.
Postet 06-08-18 kl 14:35 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Første dag etter ferie her også.
Nå har jeg endelig fått opp e-post og Skype (IT har byttet e-postadressene våre i ferien.. jippi!! ) , og begynt å ta fatt på alt som ligger der.
Postet 06-08-18 kl 14:37 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg er på en strand med 3 12 åringer og det er iskaldt....
Postet 06-08-18 kl 15:06 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg er hos frisøren for å få gråfargen tilbake og har klippet en kul sveis. Går bare rundt og gliser for tida, er tussete lykkelig. Lurer på hva jeg har gjort for å fortjene dette, det er helt absurd at jeg skal få lov til å oppleve slike intense følelser. Livet, ass.
Postet 06-08-18 kl 15:15 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Så herlig, Albertine!
Postet 06-08-18 kl 15:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Fekk telefon frå sjefen min med tilbud om 100% stilling i 14 dagar. Så dermed er min ferie slutt på mandag og. Litt dumt at mine siste feriedagar med ungane utgår, men men. Kontoen min er nok meir glad for jobb enn kos
Postet 06-08-18 kl 16:02 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Så bra med jobb, Hjertensfryd! (Men skjønner ferieambivalensen.)
Postet 06-08-18 kl 16:08 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Jeg er på Værnes, og er bare passe fornøyd med det. Jaja.
Postet 06-08-18 kl 16:24 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Hjertensfryd, det blir nok kontoen glad for ja! Godt du sa ja.
Postet 06-08-18 kl 16:33 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Snart ferdig med denne mandagens jobbing. Tøffere enn forrige mandag. Nesten så jeg savner jetlagen.
Postet 06-08-18 kl 16:37 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Dette må ha vært verdens lengste mandag.
Postet 06-08-18 kl 16:38 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Trøtt, ja, men min egen feil når jeg ikke kom meg i seng før halv to. Venter på svar på en email før jeg kan gå hjem.
Postet 06-08-18 kl 17:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Håpar at eg får noko fast etterkvart. Ulempen med å vera ringevikar er jo at eg må sei ja til alt. Veit jo aldri når det blir stille.
Postet 06-08-18 kl 19:27 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da har jeg hentet øya-armbånd og er klar for festival. Det hadde virkelig vært ålreit med ferie denne uka også, men den ferieuka ble visst kansellert. Jeg håper at jeg kan ta fri på fredag, i det minste.
Postet 06-08-18 kl 19:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no