Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 13-06-22 kl 08:48 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
På kontorkontor i dag også, savner virkelig hjemmekontoret mitt og vurderer sterkt å forsøke å få til noen dager i uken der igjen.

Ellers så skal guttungen kjøre opp i dag, men han startet dagen med å glemme lommebok med legitimasjon hjemme så han kommer til å komme for sent til kjøretimen før oppkjøringen. Håper dette ikke setter han helt ut og ødelegger alt.
Postet 13-06-22 kl 08:52 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Mandag!

Spennende møte på fredag, som varte i over tre timer! Kred til meg som absolutt ville ha med vår bedriftsrådgiver, for han fikk vi bruk for. Jobbmessig blir det noen spennende uker fremover. :venter på bud:

Denne uka begynner Porsgrunn Internasjonale Teaterfestival, som er et av årets høydepunkter for meg. I morgen er det brusteinsball på rådhusplassen - sommeren er her!
Postet 13-06-22 kl 09:02 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret.
Kommer til å være litt på tuppa fram til 13 tror jeg. Guttungen skal ha fotballturnering på skolen.
Postet 13-06-22 kl 09:02 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Valgfritt hjemmekontor de første dagene denne uka, men jeg skal på kontoret. Jeg orker ikke pingpong i e-postform.
Postet 13-06-22 kl 09:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på en konferanse i Helsingborg, og skal holde innlegg og greier. Litt spent siden jeg skal snakke engelsk. Jeg kan engelsk, men det er nok en del faguttrykk som ikke sitter helt.
Postet 13-06-22 kl 09:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Tenk om du skulle holdt innlegg på finsk, Tjorven.

For et regnvær, denne sommeren har jeg ikke trua på, og ingen ferie til varmere strøk i sikte. Sukk. Hjemmekontor frem til jeg skal kjøre yngste til fysio i ettermiddag.
Postet 13-06-22 kl 09:33 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg hadde heldigvis satt opp hjemmkontor i dag, for jeg sitter her sørpe forkjølet. Begynte fredag, og det hjalp ikke å traske rundt og være festivalsjef både lørdag og søndag. Men festivalen ble vellykket, og forkjølelsen blir nok borte en gang.
Postet 13-06-22 kl 09:57 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Er på kontoret, men har absolutt ingenting å gjøre. Det er ganske demotiverende på en dag med fint vær.
Postet 13-06-22 kl 10:03 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er i Helsingborg, ikke Helsingfors. Her snakkes det svensk, og det skulle jeg saktens klart (jeg er tross alt vokst opp i grensetraktene og har hatt svensk kjæreste). Finsk hadde nesten vært lettere ... da kunne jeg bare kastet inn håndkleet med en gang. Jeg kan telle til tre på finsk og jeg kan banne.
Postet 13-06-22 kl 10:07 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg leste bare Helsinki . Jeg kan også telle til tre på finsk. Må lære meg å banne…
Postet 13-06-22 kl 10:12 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Helsinki, Helsingfors, Helsingborg, Helsingør. Det er ikke bare, bare å holde alt fra hverandre. Jeg spøkte med det selv - at jeg kom til å dra til feil by.
Postet 13-06-22 kl 10:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Har hjemmekontor og venter på leveranser frs Elkjøp og Bohus. Har starta dagen med å male vegger; skal jobbe litt nå og så legge gulv.
Postet 13-06-22 kl 11:09 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hardt liv når verden åpner
Lykke til med engelsken, Tjorven!

Jeg har fine planer for dagen etter arbeidstid , men har litt å gjøre i mellomtiden.
Postet 13-06-22 kl 11:31 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har en guttunge med ferskt førerkort!
Postet 13-06-22 kl 12:58 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Gratulerer Frøy! Så bra at stresset ikke ble utslagsgivende. Da er han nok en klar sjåfør.
Postet 13-06-22 kl 13:00 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Malama sin avatar
Kontor-kontoret er bestemt at skal være fast fremover. Jeg savner hjemmekontor en gang i blandt i alle fall. Godt det bare er tre uker til jeg har ferie.

I dag er det mange tanker som romsterer. Nedtelling i timer og minutter til guttungen legetime idag, jeg forventer å få beskjed om at det er helsesykepleier som bare ikke er helt vant til den undersøkelsen, det sa hun selv også. Jeg innstiller meg hardt på at jeg forventer det, for jeg orker ikke forvente at han har skoliose. Det tar jeg ikke innover meg før jeg evt må, og håper jeg ikke må.

I dag har jeg nok med at min mor har fått Korona. Det har jeg også skjønt noen dager at kom til å skje, pappa fikk det påvist sist onsdag og hun begynte å bli forkjøla i helga, men testa negativt. I dag tidlig skrev hun at hun ikke er i form og håper hun bare er sylte forkjøla med feber og hodepine. Ingen av oss ble overrasket når pappa hadde fått tak i flere tester og hennes slo ut.

Hun som grunnet sykdom ikke burde få et. Hun som grunnet revmatisme i bindevevet rundt lungene i dårlige perioder ikke klarer hoste opp slimet som danner seg i lungene, og derfor bli innlagt av lungebetennelse eller influensa. Hun har nå fått korona.

Dritt.

Ute ligger tåka langt nei fjellet og jeg er medansvarlig for å arrangere jobbens sommerfest i dag, vi har jo heldigvis droppet grillingen jeg egentlig hadde lyst til, og bestilt mat, og har en plass vi kan være inne, fint for utebuksa mi ligger igjen hjemme.

Men i kveld en gang skal jeg hjem og krabbe inn i armkroken til min bauta, min styrke, min elskede, som skal holde meg rolig mens følelsene jeg i dag kjenner på at romsterer i magen min, kommer ut. Innen da er legetimen til eldstemann ferdig så vi vet hvordan vi skal forholde oss videre (Far og sønn skal være der om under en time) også skal han bare holde meg mens jeg gråter litt og gi meg styrke til å holde ut med daglige meldinger til mine foreldre for å høre hvordan det går.

Denne mandagen er bare litt ekstra lang, siden jeg altså ikke kommer meg hjem før sånn en gang sikkert nærmere midtnatt.
Postet 13-06-22 kl 14:05 av Malama Malama er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Malama:
Postet 13-06-22 kl 14:40 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Malama sin avatar
Da var i alle fall legetimen over og legen finner ikke noe galt med ryggen, men henvist til røntgen i august av skulderblad og mulig noe hypermobilitet.

Langt bedre enn skoliose.

Så får bare den neste uken vise hvordan det går med min mor.
Postet 13-06-22 kl 16:00 av Malama Malama er ikke aktiv
Gammel
Krysser fingrene for at din mor tåler sykdommen bra, Malama.
Postet 13-06-22 kl 16:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Malama
Postet 13-06-22 kl 20:16 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Malama sin avatar
Takk for klemmer. Bare tiden vil vise hvordan det går med min mor. Det er bare så vanskelig å sitte på sidelinjen og ikke vite. Jeg kan jo ikke sende mange meldinger for dagen for å spørre hvordan det går.
Postet 13-06-22 kl 23:05 av Malama Malama er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no