Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 21-06-18 kl 07:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
2 dager til F.
12 timers dag på jobb idag så det er bare å brette opp ermene.
Siste skoledag for ungene idag, de spratt ikke akkurat opp av senga
Postet 21-06-18 kl 08:41 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg har sovet litt for lite i natt og er litt trett. Men halvdagsmøte, som jeg ikke leder, så ikke veldig anstrengende dag. Og hyggelig ettermiddag med jentene.
Postet 21-06-18 kl 08:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Nest siste jobbedag. Ingen elever, så bare møter, rydding og forefallende. Jeg er helt tom etter sensurmøte i Tromsø i går og har litt problemer med å komme meg hjemmefra ...
Postet 21-06-18 kl 08:50 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. Ingen god natt her. 2 av 3 unger hangler så greit med siste skoledag idag.
Lurer på om motivasjonen til å gjøre noe fornuftig aka få ut søknader er tilstede idag?
Postet 21-06-18 kl 09:00 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Siste skoledag for ungdomsskoleguttene. Storesøster drar på hyttetur for feiring med venninnene i dag. Det var høytidelig og fint i går kveld på skolen, men nå er de nok klare for feiring på egne premisser. Det er vitnemålsutdeling for mellomste i dag og så er ungene helt på selvstyr en stund, mens vi lønnsslaver ennå kan se langt etter ferie.

Jeg føler meg ekstra som en slave i dag. Jeg ble vekket av rabiate fugler i skogen bak huset kl. 03.30 og har sovet lite etter det. Nå er jeg så trøtt at jeg knapt kan holde øynene åpne.
Postet 21-06-18 kl 09:10 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn, morn!

Skal jobbe ut neste uke, men fint vær nå og i helgen, samt utsikter til hyggelige aktiviteter er ikke å forakte.

Men først litt mer kaffe og PC-tid før jeg skifter til arbeidstøy.
Postet 21-06-18 kl 09:12 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det gikk heldigvis greit med elevene jeg selv hadde oppe til skriftlig eksamen. Noen havnet hakket under standpunkt, men det er greit for den er en blanding av muntlig og skriftlig, der muntlig ofte trekker dem opp. Noen få havnet under det jeg forventet, men de hadde faktisk allerede fortalt meg at de syntes oppgaven var grusom og at de ikke fikk til "noen ting".
Postet 21-06-18 kl 09:36 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Siste skoledag for eldste på barneskolen. Avslutning med rektor og lærerne i ettermiddag. Årene har gått fort, gitt.
Postet 21-06-18 kl 09:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa er sendt avgårde på sin siste skoledag på barneskolen. I dag uten mascara, for «den kommer jeg bare å gråte bort uansett». Hun gleder seg over å være ferdig, og er superklar for ungdomsskole i et nytt miljø, men hun har hatt et svært godt forhold til læreren sin og gruer seg til å ta farvel med ham.
Postet 21-06-18 kl 09:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Siste arbeidsdag på denne siden av sommeren for meg, jeg skulker morgendagen for å dra til London. Avslutning med elever, det blir nok hyggelig.
Postet 21-06-18 kl 09:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Og der ringte eldste. De har klart å forsove seg i dag. Siden det er første gang, er det ikke så farlig. Jeg tror dog at jeg drar han ut av senga før jeg reiser på jobb neste gang, i stedet for å bare sikre meg et svakt nikk.
Postet 21-06-18 kl 10:21 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Morn! Første feriedag for gutta, siste skoledag for datteren.

Jeg har gjemt ipader og konsoller og har en jobbeliste som de skal gjennom før jeg oppgir hvor de er.


Rykket plutselig opp et nivå i spillet "Parenting" i går - for første gang satt jeg oppe og ventet på eldstemann som var på avslutningsfest på "sletta" (et område i skogkanten der det er tradisjon for å samles og feste) med hele trinnet. Det er over en kilometer unna, og vi hørte lyden helt hit. Jeg visste jo at det kom til å bli drukket der, og sendte ham for første gang av gårde med formaninger - det har ikke vært anledninger for det før. Gikk en tur i området med bikkja, og traff noen som allerede var temmelig påseilet og kom løpende ut i skogen, snakket litt med natteravnene som vaket rundt der, og luktet godt på den edrue og blide ungdommen min som kom hjem før midnatt. Det så ut til å være tre grupper: En gjeng som drakk seg kanakkas, med den brølingen og hoiingen som følger med det, en gjeng som mest danset og sang og hang og en som spilte fotball. Gjett hvor min var.


Rart, nå er han ferdig med ungdomsskolen. Jeg tror det har vært bare helt passe, nå skal det bli greit å gå videre.
Postet 21-06-18 kl 10:36 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Så greit med en god erfaring første gang ungdommen er ute og lufter seg, Polyanna!

Jeg har vært på jobbreise hele uken, og kontorpult og innboks flyter bokstavelig talt over. Det er gøy å lufte seg og få nye input, men det er med en viss bismak når man vet at det hoper seg opp på kontoret. og :svosj:
Postet 21-06-18 kl 11:14 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg driver fortsatt med å overbevise organismen om at det ikke er ferie. Det går bare sånn passe. Så langt på jobben i dag har jeg sett på hårfrisyrer på nett. Secunda har nemlig bestemt seg for å snaue av seg alt det lange håret, og jeg nekter plent å maskinklippe henne selv, som hun egentlig ville. Og da er det lurt å ha noen bilder å vise til frisøren. Tror hun blir veldig kul, da.
Postet 21-06-18 kl 11:30 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
nokon sin avatar
Kort hår om sommaren er jo deilig, men skjønner motviljen mot maskinklipp. Eg prøvde det som 19-åring, og det var særdeles lite vellykka. Særlig sidan eg hadde eit arr i bakhovudet etter eit uhell i slalombakken, nokre år tidlegare.

Rolig dag her. Akkurat nå leiter eg etter underholdning, men eg trur eg har høyrd alt som ser interessant ut på Storytel. Prøver meg på ein podcast, men det engasjerte ikkje heilt.
Postet 21-06-18 kl 11:53 av nokon nokon er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det høres lurt ut å få en frisør til å gjøre det ordentlig, ja, selv om det egentlig «bare» skal være superkort. Tror hun blir kjempekul med kort hår!
Postet 21-06-18 kl 11:55 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Jeg har kaffe. Det er fint.
Postet 21-06-18 kl 11:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Siste dag på jobb denne uken og deltakelse på en avslutning i kveld. I morgen drar jeg og eldste på fotballcup i Kristiansand. Skal være ansvarlig voksen og sove sammen med jentene på skole.
Postet 21-06-18 kl 11:58 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hun sier hun vil se ut som Eleven i Stranger Things.
Postet 21-06-18 kl 12:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Postet 21-06-18 kl 12:35 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Bitchin'.
Postet 21-06-18 kl 12:35 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Postet 21-06-18 kl 12:44 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Sesong 1 eller 2? Viktig distinksjon.
Postet 21-06-18 kl 16:10 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Sesong 1, så klart. Så ikke bitchin'-looken. Men jeg er sikker på at det blir bitchin' likevel!
Postet 21-06-18 kl 16:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Siste skoledag for elever og lærere i dag. Jeg og resten av ledelsen skal jobbe en uke til før vi tar velfortjent ferie. Skal bli godt med noen dager uten elever og lærere. De to yngste gutta mine skal på skolen i morgen også før de tar ferie. Minsten reiser rett på korpstur. Greit med skole i sentrum når oppmøte er på Oslo S kl. 13.30 (jeg tar med kofferten på jobb og så møtes vi der).
Postet 21-06-18 kl 21:40 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no