Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 26-06-18 kl 07:23 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
Postet 26-06-18 kl 07:48 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tidlig oppe. Et barn er sendt på tur og et skal snart smøres godt før han skal ut på tur på sjøen. Jeg, jeg skal kun på jobb.
Postet 26-06-18 kl 08:24 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
God morgen. Jeg har siste uka før f. Det er vaaaaanskelig å motivere seg for å dra på jobb når ungene har skoleferie. Derfor sitter jeg ved kjøkkenbordet og drikker kaffe det blir visst en sen start på dagen i dag, gitt.
Postet 26-06-18 kl 09:04 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Inne i siste uka før f her også. Godt er det, begynner å bli sliten og lei nå.
Postet 26-06-18 kl 09:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn, morn! En sjelden start på en hverdag; hjemmekontor og hjemmekaffe.

Straks skal jeg av gårde på heldagsmøte med frivillig-jobben. Det rekker jeg å være med på frem til lunsj - da er det rett på jobb resten av dagen, og vel så det.

Heldigvis er mannen hjemme igjen, og kan jage gutta i ferie-, og dermed slækkemodus, bort fra skjermen av og til.
Postet 26-06-18 kl 09:17 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
God morgen. Snart klar for barnehagedag, uten stemme. Men siste dag før F i dag, så det får bare gå greit. Ungene er hos besteforeldrene, så her er det lat morgen.
Postet 26-06-18 kl 09:27 av Musemus Musemus er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg er oppe og lillebror sover. Bare late dager her, og siden været er som det er så tvinges han ikke ut.

Jeg skal på kafe i dag. Ja også må jeg få fikset bursdagsgave til pappa. Jeg og broren min pleier og spleise og den som nevner det sist må fikse gaven.
Postet 26-06-18 kl 09:50 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Til dere på jobb

Vi nyter en uke ferie før det er en uke jobb og deretter 3 uker ferie.
Etter 2 sløve dager ved bassenget så skal vi på bytur med strandbesøk, det blir bra.
God tirsdag til folket.
Postet 26-06-18 kl 09:54 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg har startet dagen med å gå 3 km på morgenkvisten nå. Har forflyttet meg fra pappa til mamma. Førstenevnte har et litt belastet nett tidlig på dagen (les: ungene spiller og ser på youtube) og jeg har et 3 timer langt skypemøte..
Postet 26-06-18 kl 09:55 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har sovet i natt. Det var lenge siden sist.

Vi fikk pakket masse i går, og jeg begynner endelig å få troen på at flyttinga skal gå ganske greit. Nå får vi betalt for den gigantiske ryddejobben vi gjorde i påska. Det er jo nesten ikke noe å pakke ned nå.

Ungene mine er på leir og skal være det lenge. Det var veldig stille og rolig i morges. Jeg har sett på facebook at i hvert fall knerten har kommet frem. Og jeg antar at det samme gjelder snuppa selv om jeg ikke har fått noe bildebevis.
Postet 26-06-18 kl 10:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi skal på ferie til fjellheimen i dag og iveren er litt varierende i husstanden.
Postet 26-06-18 kl 10:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag! Vi ble plutselig helt barnløse i går kveld. De eldste er på leir, og lillesøster ble plutselig invitert på overnatting hos naboen.

Må skrape fram litt motivasjon for de siste halvannen ukene før ferien slår inn.
Postet 26-06-18 kl 10:14 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har også veldig vondt i motivasjonen min kjenner jeg.

7 arbeidsdager til ferie. Og jeg har egentlig bare ryddearbeid og planlegging å gjøre. Ikke at jeg ikke fint kan fylle 7 dager med det. Men jeg er trett og lite motivert.

Så nå sitter jeg her og prøver å være flink pike og virkelig lære meg en del av det nye saks- og arkivsystemet, som jeg ikke har vært så god på. Og så kan dere lure på om jeg blir mer motivert av det.
Postet 26-06-18 kl 10:29 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God morgen. Jeg har gjort yoga og skal se om jeg kan ta med meg roen og energien fra matta og inn i dagen.
Postet 26-06-18 kl 10:29 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Du får si fra hvis du trenger brukerstøtte, Blå. Skjønt, jeg tror muligens dere har et av de jeg ikke kan så godt.

Jeg har sost vekk masse tid siden jeg kom klokken ni, så nå må jeg ta meg sammen. Vondt i hodet, men satser på at det går over, for etter en tur ut til lunsj om litt skal jeg jobbe intenst med noe jeg ikke kan så veldig godt, frem til jeg er ferdig. Det kan bli seint.
Postet 26-06-18 kl 10:49 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk ingling. Jeg har allerede innsett at jeg trenger brukerstøtte, men hun som kan hjelpe meg er der ikke akkurat nå, så jeg har utsatt det og begynt på noe annet.
Postet 26-06-18 kl 10:53 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Like lurt. Håper du får god hjelp!
Postet 26-06-18 kl 10:58 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Tjorven: kjenner igjen det der med å saumfare bildene de legger ut i håp om å få et glimt av poden. I fjor fikk jeg et fantastisk bilde av en kliss våt gutt i t-skjorte og joggebukse. Regnet pøser og han gliser fra øre til øre. Han takket for en gjørmebrytingskamp.

Jeg er forøvrig også en av de umotiverte på jobb. I morgen skal vi ha seminardag som avsluttes med seilas på Oslofjorden. Det blir bra.
Postet 26-06-18 kl 11:01 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Forresten, du vet de legger ut bilder på instagram også, Tjorven? Ofte ikke de samme.
Postet 26-06-18 kl 11:05 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har fått beskjed av Benzo. Hun har hatt unger der før. Så jeg følger på både instagram og FB - og gitt moren min beskjed om at hun kan gjøre det samme.

Mamma ringte meg nemlig i går og lurte på hvordan det gikk med ungene på leir. Ikke at jeg hadde så mye mer peiling på det enn henne.
Postet 26-06-18 kl 11:28 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Tror jeg så knerten, Tjorven. Ingen bilder av min foreløpig, men han er kjent for å stikke så fort kameraet viser seg.
Postet 26-06-18 kl 13:30 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Åh, er Knerten på Facebook-bildene, Tjorven? De har ikke vært på kolonien til storebror med bilder ennå. Men de ringte derfra i dag tidlig for å spørre om noe med allergitablettene. De sa han hadde det fint.
Postet 26-06-18 kl 13:35 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ja, knerten er på Vika og kunne skimtes på et av bildene fra i går.
Postet 26-06-18 kl 13:37 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God formddag fra solkysten i sydenland.
Vi var tidlig på’an for å få mest mulig ut av dagen innimellom fotballkamper. Ryktet sier at det blir Islandkamp i dag, usikker på om det er i kveld eller på dagtid. Solen steiker noe enormt, så her går det unna med faktor 30. Mannen bommet på ryggsmørningen mn, så jeg har et belte over korsryggen som er nesten burgunderrødt. Jeg kjører på med faktor 50 og høy bikinitrusen, men det er vondt likevel.
Postet 26-06-18 kl 13:47 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
God ettermiddag! Er det lov å hviske: Jeg har fått f i dag etter siste ryddings på jobb. Eldste er på håndballcamp og yngste skal jeg straks ut og hente etter dag 2 av klatre-sommerskole. I dag har de reist kollektivt til «noen klipper utenfor Oslo», badet og grillet, og er spent om hun er like happy i dag som hun var i går. Været har de i allefall full klaff med!
Postet 26-06-18 kl 16:13 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Åh, unnelig på alle f-folk!! Nesten tre uker til for min del, men blir i det minste ikke så lenge til juleferien! Har massevis å gjøre på jobb, ikke helt kontroll, men man kjenner at man lever!
Postet 26-06-18 kl 16:57 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Ikke f her. Bare jobbejobbejobbe. Men hey, i dag har jeg fått spist lunsj, og det er omtrent en uke siden sist.
Postet 26-06-18 kl 17:28 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
:stakkars: Anda.

Jeg har ikke ferie før i slutten av neste uke, men forholdsvis rolige dager på jobb så jeg har det helt fint.

I dag har finværet kommet tilbake i Bergen og jeg gjør hagearbeid i shorts og singlet og koser meg. Satser på at mannen lager noe godt til middag.
Postet 26-06-18 kl 17:43 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har siste arbeidsdag før f den 6. juli. Men jeg er midt i flyttekaos og uten barn, så jeg føler ikke helt at vi har vanlige dager uansett. Og det hjelper på.

I dag skal jeg og mannen dra til kontraskjæret for å se fotballkamp. Noe må vi jo bruke barnløse dager på.
Postet 26-06-18 kl 18:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no