Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nabbe

Den 13. Ramadan

Rangér dette innlegget

Den 13. Ramadan

Postet 25-09-07 kl 18:11 av Nabbe

13. Ramadan

Faster: 0553 til 1935

Frokost: Turbofrokost med en skive brød, noen dadler, litt juice og litt kake.
Middag: Tja, vet ikke helt, tror det blir pølsestappe. En av mine favoritter.

Khadi var i barnehagen en tur i dag, og så dro vi til byen for å handle litt.

Vi dro til byen, og skulle ta en sånn gratis-buss som går fra den ene siden av byen til den andre. Hun ville gå igjennom "pippe-parken", men jeg sa at jeg hadde så vondt i foten, så vi måtte ta bussen.

Javell, det var greit. Bussen kom, og vi hoppa på.

Inne i bussen var det en flue, og så sitter Khadija og ser på flua, og så sier hun "Mamma, flua tar bussen, hun har vondt i vingen"

I dag hadde jeg en rørende opplevelse på bussen hjem. En somalisk dame satt der med en pose full av hijaber, og så tok hun en opp, og la den ned, og tok den opp igjen... Så sa jeg "Så fin den var", og så sa hun at jeg bare skulle ta den... Neei, sa jeg, jeg sa bare at den var fin... "Ja, du norsk, du muslim, du ta den". Jeg ble så rørt, at jeg fikk tårer i øynene. Da dro hun opp ENDA en hijab til meg, en sånn stor somalisk flagrende sak, og prakket den på meg også. De var jo helt nye... Jeg ble så rørt, jeg...

Kom hjem, og så at den somaliske faktisk hadde skjørt med som sto i stil, også... For en gave å få i Ramadan.

Men i Ramadan er det ekstra velsignelser fra Allah om man gir gaver, inviterer folk på mat, eller bare er snill, så hun tok vel sjangsen hehe.

Det var kanskje en sånn "Pass it on"-greie, fordi rett før hadde jeg vært å sendt noe armforlengere og noe småting til en søster i Oslo.

Postet under Ramadan
Kommentarer 1 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 1

Kommentarer

Gammel
Sitron sin avatar
Jeg vil ha mat.

Men ja, det var snilt gjort av henne.
Postet 25-09-07 kl 21:01 av Sitron Sitron er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Nabbe

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no