Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 21-01-17 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
Input sin avatar


6-åringen har fått omgangssyke og jeg må innrømme at jeg er veldig glad for at han endelig er blitt stor nok til å kjenne når han må kaste opp og klare å treffe bøtta, slik at det eneste jeg har måttet gjøre i natt er å holde bøtta og stryke ham på ryggen (etter å ha byttet sengetøy én gang). Blitt litt lite søvn da.

Eller endelig.... Sist han hadde omgangssyke var han 4, så det er heldigvis noe som skjer veldig sjelden her.
Postet 21-01-17 kl 10:05 av Input Input er ikke aktiv
Oppdatert 21-01-17 kl 10:11 av Input
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
6 åringen klager også over vondt i magen og ville ikke ha frokost. Ikke helt typisk han. Omgangssyke nå er rett og slett krise, det velter hele neste ukes nøye organiserte planer.
Postet 21-01-17 kl 10:30 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Omgangssyke er det verste jeg vet, så jeg lærte lillebror(som er den som blir rammet av sånt) å spy på do eller bøtte veldig tidlig. God bedring til de syke.

Her er alle våkne, men bare jeg som er oppe. Rolig helg, ungene skal til besteforeldrene på overnatting, og jeg i 40årsdag.
Postet 21-01-17 kl 10:37 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Vi er våkne. Unger som sniker seg rundt og lokker døra forsiktig inn der jeg sover er helt nydelig altså.

Har vært å kjøpt baguetter, avis og brød på butikken, det var omtrent dagens planer.
Skrive oppgave og trene er vel målet, ungene er slitne og ønsket seg en sløvedag.
Postet 21-01-17 kl 10:37 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
God morgen. Vi har også hatt omgangssyke på de minste ungene. 6 timer intens nærkontakt med bøtta og så ferdige igjen. Jeg kikker ut og ser det er innevær.
Postet 21-01-17 kl 10:54 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heihei!

I dag skal jeg på dugnad, men ville egentlig vært med på kvinnemarsjen. Bruker litt tid på å krangle med gærne amerikanske nazister på Twitter i stedet for.

Og drikker kaffe, da.
Postet 21-01-17 kl 11:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Sola varmer gjennom vinduet, så i dag må jeg ut! Men først kaffe og aviser.
Postet 21-01-17 kl 12:31 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God formiddag! Jeg og fireåringen har akkurat kommer hjem fra dansing, nå er det snart lunsj før det skal handles inn til familiebursdag i morgen. Vaske hus også, vel.
Postet 21-01-17 kl 12:34 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
I dag har jeg en plan og det er å få vasket bilen. Ellers er det en helt planløs lørdag, og det passer meg utmerket!
Postet 21-01-17 kl 12:47 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Trøtt & sliten etter ei møkkanatt med smerter...
Dårlig utgangspunkt for 40 årsdag ikveld, men håper det går seg til.

Svigers er på besøk, og begge mine barn skal i bursdag idag, så jeg driver i grunn bare og kjører taxi rundt omkring i byen.
Postet 21-01-17 kl 13:14 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Sitat:
6 timer intens nærkontakt med bøtta og så ferdige igjen.
Akkurat det ser ut til å være tilfellet her også. Han har spist, drukket cola og kjeeeeeeeeeder seg.

Om han ikke kaster opp noe mer i dag/natt, er det greit å gå på Cinemateket i morgen da? Helgen blir innmari lang om vi må være inne hel til mandag.
Postet 21-01-17 kl 13:28 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har nettopp hatt en eurekaopplevelse da jeg øvde på fiolinen og plutselig skjønte skalalogikken! Så nå må jeg bare lære meg å treffe riktig sted.
Postet 21-01-17 kl 13:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Her har det vært utevær, men vi har strukket oss til en tur til butikken. Det slet ut det lille forkjølte rusket mitt aldeles, så hun har hvilt på sofaen siden.

Deilig med en skikkelig, skikkelig lat dag. Det er fyr på peisen her, og alle sofaer er fulle og alle pledd i bruk.
Postet 21-01-17 kl 18:55 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er egentlig veldig tett i lungene og å drlig form, men jeg MÅTTE bare en tur på fjordisen med skøyter og staver og hund - og det var så fint!
Postet 21-01-17 kl 19:00 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
I dag har eg verkeleg nyte Oslo på sitt beste. Først ein nydeleg morgonløpetur i marka, og så båten ut på Øya vår. Oslo, altså.
Postet 21-01-17 kl 19:01 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Kva har skjedd med nynorsken din, Pøblis?
Postet 21-01-17 kl 19:02 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Åh, eg gøymde det! Eg har vore på skeisser på fjorden og eg har dessuten lært nynorsk av sjølveste Sølve Grotmol.
Postet 21-01-17 kl 20:55 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Var du pøblis elev på Bryne vidaregåande skule?
Postet 21-01-17 kl 21:00 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Hvorfor har vi nynorskdag?
Postet 21-01-17 kl 21:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Fordi -ea- kom med eit forslag i ein tråd ute på forumet. Nynorsk er gøy!
Postet 21-01-17 kl 22:19 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
Når ble nynorsk gøy?
Jeg husker da vi skulle begynne med nynorsk på ungdomsskolen og fikk i lekse å skrive stil på dialekt. Jeg fikk tilbake med beskjed om at jeg ikke hadde nok dialekt.
Postet 21-01-17 kl 22:28 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Aha! Eg er med!
Postet 21-01-17 kl 22:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no