Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 30-10-20 kl 08:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Eneste skifte i rutinene her er at jeg sitter ved spisebordet i stedet for i sofaen. Jeg må bruke en del notater jeg har tatt på møter de siste dagene og det er lettere ved ett bord.

Det har vært tre ganske travle møtedager og i dag er det egentlig helt greit med hjemmekontor, kaffe og litt roligere tempo. Masse etterarbeid etter møtene, så jeg må bare prøve å sette opp prioriteringslisten riktig, så i hvert fall de viktigste tingene blir gjort i dag.
Postet 30-10-20 kl 08:47 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi skal ha allmøte kl 9. I mine tidligere jobber har innkalling til allmøte vært fryktelig skummelt og ikke rent sjelden vært en beskjed om omorganisering/nedbemanning, men der jeg er nå innkalles det til allmøter både støtt og stadig. Det gis generell informasjon og ofte litt faglige oppdateringer. Det var forvirrende i starten at navnet på møtet var likt, men innebar så forskjellige ting. Men nå er jeg "omprogrammert".

Jeg har arbeidsoppgaver nok å ta tak i, men gleder meg veldig til helgen kommer. I morgen skulle vi hatt minnestund for onkelen min som døde i begynnelsen av april. Den gang var det utenkelig at vi skulle samles, men vi var sikre på at alt ville være i orden igjen innen det som skulle vært bursdagen hans i oktober. Vel, sånn ble det ikke. Så onkel får nok ingen minnestund. Jeg har isteden invitert min mor på middag i morgen. Hun savner broren sin fælt.
Postet 30-10-20 kl 08:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Oppdatert 30-10-20 kl 09:34 av Tjorven
Gammel
Adrienne sin avatar
Åh, Tjorven. Stakkars moren din som ikke har fått en minnestund.

Jeg har en relativt møtefri hjemmekontordag, hvilket betyr at jeg får plenty tid til å lage en superviktig presentasjon. Noe sier meg at det kommer til å gå med litt kaffe i dag, for jeg har sovet litt for lite og litt for dårlig i natt. Men, men. Det er fredag. Kan ikke klage for mye, da.
Postet 30-10-20 kl 09:01 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Og så kunne facebook by på denne lille perlen i dag.


(Kilde: youtube.com)
Postet 30-10-20 kl 09:01 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven.
Postet 30-10-20 kl 09:13 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Tjorven, så leit.

Jeg skal på vinsmaking i dag og det skal bli fint! Viner jeg ikke kjenner fra før og forhåpentligvis god middag til. Det er ikke ofte vi er ute og "lufter" oss for tiden, men i dag får jeg altså med mannen også.

Siden det er siste fredag i måneden blir det kake på jobben også. Jeg skal bare gjennom en lang formiddag med møter først.
Postet 30-10-20 kl 09:31 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Så vondt, Tjorven.

Har en på FB som delte denne i går;




Her er det hjemmekontor i dag. Blir en innstramning på kontoret hos oss noen uker nå ser det ut som.
Postet 30-10-20 kl 09:40 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Tjorven, det er vondt. Vi hadde bisettelse og minnestund for moren min for en uke siden i dag, i Bergen. Hadde det vært nå hadde det jo ikke gått på samme måten, så midt i alt får vi være glade for at vi fikk samlet de nærmeste.

Dag 2 med delvis jobbing, og nå datt det jommen inn et møte, så da får jeg prøve å skru på jobbhodet.
Postet 30-10-20 kl 09:56 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Har fri i dag, og skal jobbe heime, hahaha. Har ikkje timar, i alle fall. Så skal eg og jenta møte pappen hennes og sjå farfaren hennes som døde på tirsdag. Det er nok viktig for sorgprosessen. Etterpå får me kose oss med taco.
Postet 30-10-20 kl 10:00 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
En på skolen og en hjemme. De får motsatte dager ser jeg.
Jeg skal til optiker og kiropraktor i dag.
Postet 30-10-20 kl 10:29 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ei hjemme som skal testes i dag og en på skolen. Vi voksne har hjemmekontor. Det blir mye jobbing hele helgen, stor oppdatering på gang.
Postet 30-10-20 kl 11:27 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg oppdaget heldigvis i går kveld at det er planleggingsdag i barnehagen i dag.

Nå sitter femåringen og jeg og slenger i hver vår putehaug, jeg jobber og hun fjaser, og om litt skal vi lage kattekostyme til i morgen, (altså hun skal kle seg ut som en katt, katten skal slippe å kle seg ut) og skjære ut gresskar.
Postet 30-10-20 kl 11:42 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar


Vi har "sosial samling" i avdelingen min hver fredag. Denne gangen var ikke sjefen med så vi diskuterte for en gang skyld andre ting enn bare jobb (en del jobbrelatert, men praten gikk veldig fritt). Og så viser det seg at en av kollegene mine ville stemt på Trump hvis han bodde i USA. Jeg ble helt sjokkert. Er det mulig?
Postet 30-10-20 kl 13:32 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Gosh Tjorven, man håper jo helst at man ikke kjenner noen.

Jeg er installert på hjemmekontoret igjen. Det fungerer utmerket rent teknisk/praktisk. For alle andre formål, not so much. Men kan dra til provinsbyen og jobbe fra hovedkontoret når jeg vil, kanskje jeg må planlegge inn det 2-3 ganger i mnd. 1,5 time i bil hver vei, men det kan bryte opp tunge hjemmedager. Jaja, snart helg uansett da.
Postet 30-10-20 kl 13:41 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg får være en dag i uken på kontoret likevel.

Jeg lever forsåvidt godt med hjemmekontor så lenge jeg får brutt det opp av og til, så dette var deilig.
Postet 30-10-20 kl 14:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Godt det er fredag. Tror jeg skal prøve å komme meg hjem i fornuftig tid. Hytteturen jeg skulle på i helgen er naturlig nok avlyst, så eneste sosiale fram til jul er håndballkamper i helgene.
Postet 30-10-20 kl 14:47 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg får være på jobb hver dag, da. Det er positivt.
Postet 30-10-20 kl 14:47 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
jeg har meldt meg fast i sekretariatet på knertens håndballkamper. Det er liksom den måten man er sikker på at man får sett kampen (og det er ikke så mange foreldre på laget som kan styre tavle eller pc, så der slipper jeg som regel til).
Postet 30-10-20 kl 15:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ferdig med ukas undervisning!
Postet 30-10-20 kl 15:43 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no