Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 23-03-20 kl 08:52 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Huhei! Mandag og ny hjemmekontor/skoleuke.
Jeg er på plass på «kontoret mitt». Havregrøt spist og kaffe i koppen. Ute blåser det fryktelig til å være i slutten av mars.
Postet 23-03-20 kl 09:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Hjemmekontoret er åpent her også. Jeg sitter på soverommet og hører på vinden. Og skal prøve å stramme meg opp til litt aktivt arbeid. Jeg kjenner at jeg lengter veldig til kontoret.
Postet 23-03-20 kl 09:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hjemmekontoret er i gang. Jeg har vanvittig mye å gjøre, men er så stressa at jeg sikkert bare kommer til å få gjort halvparten. Ikke har jeg sovet i natt heller, for det er så mye å tenke på. Jeg er ikke redd for korona, men jobben min er helt vanvittig nå. Jeg føler det litt som å springe i sirup. Jeg føler at jeg prøver å gjøre veldig mye på en gang, men uten at nevneverdig egentlig skjer.

Og så sliter jeg fælt med den hypersosiale 15-åringen som virkelig ikke egner seg til slike tilstander som vi har nå. Vi har sluppet litt opp og hun har to venninner som hun får gå tur med, men å si at dette går knirkefritt er svært langt unna sannheten. Disse dagene gjør uopprettelig skade på et allerede skjørt mor-datter-forhold.
Postet 23-03-20 kl 09:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!

på Tjorven!

Jeg er på kontoret, om mulig enda færre her i dag. MEN det var merkbart flere biler på veiene i dag. Mange arbeidsbiler, men også en del personbiler. Kjenner jeg er spent på når videre plan fra regjeringen kommer!
Postet 23-03-20 kl 09:17 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb. Må gå tidlig i dag for orker ikke ha skravletime (tlf eller video) på jobb.
Postet 23-03-20 kl 09:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven,håper det går seg til litt. Min var på rommet mesteparten av dagen i går (kun oppe med oss for å spise) mens hun satt i sengen og se serier på Netflix. Ikke optimalt, men hun trengte nok alenetid og slippe familie 24 timer i døgnet. Vil det hjelpe hos dere med noe sånt? Kan hun og vennene snakkes på facetime?

Jeg som alltid sover som en stein har også sovet dårlig i natt. Det var varmt. Innser at jeg må bytte ut vinterdynen med en tynnere, så det får bli dagens prosjekt.

Hadde glemt å ta opp brød fra fryseren, så jeg har spist varme rundstykker til frokost. Grått ute, men ikke regn.
Postet 23-03-20 kl 09:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Heier på deg, tjorven!

Eg begynner halv ti. Då skal eg prøve å samle gjengen min, ha undervisning på teams og ringe eller melde etterpå til dei som ikkje var der. Trur denne veka blir litt mindre heftig enn forrige. Men me får no nett sjå
Postet 23-03-20 kl 09:43 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg savner en skikkelig kontorplass – jeg er stiv og rar i korsrygg og hofte etter diverse tvilsomme arbeidsstillinger. Får bryte opp hyppig og gjøre passende øvelser.

Ellers er det stille før stormen, mistenker jeg. For nå må vi straks finne ut av hvordan eksamenene skal avholdes i mai.
Postet 23-03-20 kl 09:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn fra hjemmekontoret i sofaen.Savner kollegaer og er lei av å være stuck hjemme 24/7. Heldigvis har teamet mitt chat og fjasefunksjon på daglig basis.
Postet 23-03-20 kl 09:51 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
Dag 14 av isolasjon, og hosten jeg trodde var borte blomstret opp igjen i helgen, så ikke ferdig med "syv symptomfrie dager" i morgen som jeg trodde.

Men ryggen er nesten bra og jeg har fått ordentlig kontorstol og diger skjerm på hjemmekontoret, så i dag håper jeg på at jeg faktisk får jobbet. Og det er jo bra, siden sykemeldingen har gått ut og jeg ikke ser poenget med å be om mer, siden jeg bare subber hjemme uansett.

Men, nok surmuling, det er de som har det verre enn meg.
Postet 23-03-20 kl 09:55 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Ukas første undervisningstimer er i gang. Hjemmeskoleungdommen er våkne, å starte dagen med UDV gir en rolig start for dem. Å være lærer i denne hverdagen er krevende og rart. Jeg savner elevene mine, å se dem via en skjerm er ikke det samme, og jeg er redd for de som glipper.
Postet 23-03-20 kl 09:57 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Min eldste er nok noe enklere, men jeg kjenner likevel på at de spenningene som er der forsterkes når vi må begynne å være strenge og sette grenser på en annen måte enn vi har gjort før.

Jeg er veldig lei av hjemmekontor og savner de to store gode skjermene på kontoret. Det er ikke det samme med den lille laptopskjermen. Det har fungert godt de gangene jeg har jobbet hjemme før, men da har det vært kortere perioder. Men, men. Jeg er heldig som har jobb og noe å gjøre på. :mantra:
Postet 23-03-20 kl 09:59 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Klem til deg Tjorven!
Morn fra hjemmekontoret. Skal få gutta i gang med skoledagen også nå. Først litt mer kaffe.
Postet 23-03-20 kl 10:00 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Barna er tilbake så nå er vi igang med hjemmekontor/hjemmeskoletilværelse. Blir spennende.

Klem til Tjorven.
Postet 23-03-20 kl 10:02 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Herlighet, jeg skal aldri noensinne igjen klage over at mine elever er lite strukturerte. Jeg har nettopp overvært en times Teams-møte med 6. trinn, som stort sett besto av "Hæ?", "Hører dere meg?", "Hallo, hallo!" etc.

Jeg håper denne uka blir roligere på jobb.
Postet 23-03-20 kl 10:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg er kjempeglad for at jeg arvet en gammel kontorpult da jobben bygget om i sommer. Jeg har også skaffet meg en kontorstol fra ikea, og eneste som plager meg nå er for mye motlys når været er fint. Men hjemmeskole, uten personlig oppfølging fra lærer, det suger altså...
Postet 23-03-20 kl 10:26 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Blondie: Det hørtes temmelig kjent ut.
Postet 23-03-20 kl 10:38 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg er veldig glad jeg hentet hjem ekstra skjerm, docking til PC og stol forrige helg. Det gjør fasilitetene på hjemmekontoret litt bedre.
Postet 23-03-20 kl 10:39 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Her er det full kollaps på hjemmeskolen. Andreklassingen nekter å forholde seg til skriveoppgaven, og jeg har egentlig ikke tid/lyst/hode til å mase...

På jobb får jeg heller ikke gjort stort føler jeg. Blærg.
Postet 23-03-20 kl 11:14 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg sitter bedre i godstolen på stua enn i kontorstolen på jobb. Den er gammel og slitt. Setet heller nedover, så om jeg ikke har rumpa helt bak sklir jeg av stolen. Og fjernarbeidsløsningen er nesten mindre treg en å jobbe på jobben (og i dag kommer visst ikke rektor inn i det hele tatt).
Postet 23-03-20 kl 11:16 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
God morgen. Her er det full kollaps på hjemmeskolen. Andreklassingen nekter å forholde seg til skriveoppgaven, og jeg har egentlig ikke tid/lyst/hode til å mase...
Jeg tipper at det er mange som kommer til å oppleve dette utover i uka. Forrige uke var alt nytt og spennende, og all erfaring tilsier at det er noe mange elever liker. Denne uka vil nok bli tøffere. Og for de minste er det i tillegg kanskje først nå det går opp for dem at dette kan bli langvarig.
Postet 23-03-20 kl 11:22 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
All sympati til dere som må følge opp skolebarn i denne tiden. Jeg er så utrolig glad for min selvdrevne 17-åring, hun svosjer gjennom oppgaver og koser seg med denne typen arbeidsform.

Eller så blåser det som pokker her i vest, det kommer sikkert regn også.
Postet 23-03-20 kl 11:25 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag. En tur innom jobb for å hente strømkabel og diverse. Mannen tar seg av hjemmeskolen i dag, så jeg får bedrevet frivillig arbeid for organisasjonen jeg er i styret for.

Litt rar periode nå, for jeg er også i spennende samtaler med ny potensiell kunde, som kan gi arbeidsplassen min et solid løft når den sosiale distanseringen slipper opp en gang ...
Postet 23-03-20 kl 11:27 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Her er vi på dag 1 av hjemmeskole, ungene kom til oss i går. De er oppe og pålogget, og jeg skal ta runden rundt og være ekte lærer for alle tre. Kjæresten har hjemmekontor og sitter i telefonmøter, så jeg føler meg litt alene. I morgen håper jeg at fryseren vi har bestilt dukker opp, da er det matlaging som står på programmet.
Postet 23-03-20 kl 11:36 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er alene fra i morgen, må fundere ut en plan for å ikke bli helt avsindig gal. Jeg hater alenetid, har aldri forstått meg på det begrepet. Tror jeg må lære bikkja noen nye triks, i det minste.
Postet 23-03-20 kl 11:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg blir litt gæærn av hjemmeskolen. Rett og slett. Hvordan motivere ungdom som ikke vil når det er Teams-møte om 5 min? Det blir ikke så bra opplæring i de fagene han ikke er motivert for, jeg har jo ikke verktøy for å klare det.
Postet 23-03-20 kl 11:59 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hjemmekontoret er i gang, hjemmeskolen er bare sånn delvis opp. Vi er ikke så nøye på når de gjør oppgavene, bare de blir levert innen fristen som er satt(om de i det hele tatt har fått frist).
Postet 23-03-20 kl 12:07 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har to supermotiverte hjemmeskolebarn og krysser alt jeg har for at det fortsetter for rektor begynner å bli drøyt brakkesjuk nemlig. Jeg har ikke snakket ansikt til ansikt med et annet voksent menneske enn mannen min siden 12. mars og er i ferd med å tippe. Nå fikk jeg invitasjon av en kamerat til å komme opp og ta en kaffe med ham i hagen og på god avstand, så jeg tror jeg skal si ja, takk til det snart.

Ellers er alt veldig bra. Jeg venter litt på krasjlandingen.
Postet 23-03-20 kl 12:24 av Pappalille Pappalille er aktiv nå
Gammel
apan sin avatar
Her sliter vi også med hjemmeskolen og særlig hjemmebarnehagen dag 1 i uke 2. Jeg har krevd avløsning av mannen og forsøker avreagere med min egen mailboks.
Postet 23-03-20 kl 12:58 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Min 6.klassing har nå omsider lest en stund. Alt det andre han skulle gjøre er han visst ferdig med og når det står at da "kan man" så må man jo ikke? Jeg orker ikke ta kampen i dag, kanskje jeg kan sitte litt med ham senere, i ettermiddag. På min jobb er det nå flere småkriser og om en snau halvtime ville legen min ha videochat av utslettet mitt som ikke er bedre. Dersom det ikke er flått, hva er det da liksom? Kjenner jeg er redd for det nå, mest av alt.
Postet 23-03-20 kl 13:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
En superfrustrert hjemme som ikke skjønner noe av matten. Jeg sitter på jobb og prøver å hjelpe. Innlevering om halvannen time.
Postet 23-03-20 kl 13:08 av star star er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Star, sjekk ut denne siden. Veldig bra mattehjelp med youtubevideoer.
https://www.matematikkensverden.no
Postet 23-03-20 kl 13:19 av Benzo Benzo er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Pappalille, jeg syns du skal takke ja med en gang til en prat ute med kameraten din. Hold god avstand, så tror jeg det er bedre for helsa di enn å kun være inne med barn. Gitt at du ikke er i isolasjon pga sykdom, selvfølgelig.
Postet 23-03-20 kl 13:40 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi har hatt bil på service i dag, så jeg har hatt to svippturer ut for levering og henting. Ellers surrer vi rundt hverandre her som vi pleier nå.
Postet 23-03-20 kl 14:29 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Dagen holdt på å starte med fullstendig nedsmelting hos 9-åringen, men han tok seg heldigvis inn igjen.
Så langt har ting gått overraskende greit. Men jeg kjenner at jeg er klar for å komme meg tilbake til kontoret. Håper at jeg kan få til det i neste uke. Egenopplæring og youtube videoer er litt kjedelig i lengden.
Postet 23-03-20 kl 14:45 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Har hatt videokonsultasjon med lege og er i grunnen stolt over at jeg fikk det til uten hjelp!
Postet 23-03-20 kl 14:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Kaprifol: Ja, vet du, det tror jeg at jeg gjør. Jeg er ikke syk, da hadde jeg ikke gått ut. =)
Postet 23-03-20 kl 15:05 av Pappalille Pappalille er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no