Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 04-01-23 kl 05:41 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 16

Kommentarer

Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! På kontoret, vind og regn ute, men jeg har kjørt fra dør til dør, så jeg klager ikke.
Postet 04-01-23 kl 07:23 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Serafin sin avatar
God morgen. Jeg ble vekt av hunden kl 05, og tok ikke sjansen på å legge meg igjen, og risikere å sovne av.

Samboeren fortsatt på sykehuset, INR hadde økt igjen i går, og de aner ikke hvorfor eller hva som skjer. Legene har spurt om alt fra alkoholbruk til mye rosenkål i jula liksom. Og når han svarte at han drakk sist i 2010, så ble de litt "ehm, men dette skal ikke gå ann?"

Så, jeg tror ikke han kommer hjem i dag heller. Enten så må de greie å finne ut hva som skjer, og behandle det.
Eller så må det fikse seg selv, og da kan de sende han hjem, når det ikke lenger er fare for at han skal få indre blødninger.
Eller så må de gi k-vitamin, men det vil de utsette så lenge som mulig, pga. mekanisk hjerteklaff og faren for blodpropp.

Pr nå klør hjertelege, nyrelege og legen på rikshospitalet seg i hodet, mens vi bare må smøre oss med tålmodighet.

Jeg gjør mitt beste i å ikke tenke "worst case scenario", men glad for at lever-prøver var okay iallfall, for det er liksom lever-svikt og blødersykdom som kan forklare dette. Og bløder-sykdommer oppstår liksom ikke når man er 50 år.
Så er vel en kombinasjon av ørten ting gjetter jeg.
Postet 04-01-23 kl 07:27 av Serafin Serafin er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor i dag, det blir nok kaos på veiene om snøvarslet slår til. Uansett deilig med noen hjemmedager, kommer tidlig i gang og ro mellom møtene. God kaffe har jeg også.
Postet 04-01-23 kl 07:31 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Så skummelt Serafin, god bedring til mannen!
Postet 04-01-23 kl 07:31 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Håper de finner utav det kjapt Serafin, og god bedring til mannen.
Postet 04-01-23 kl 07:33 av Sissel Sissel er aktiv nå
Gammel
Neket sin avatar
Så skummelt, Serafin. Håper de finner ut av det raskt.

Jeg er på kontoret, tok sjansen tross snøvær. Lite kø, så de fleste velger nok hjemmekontor. Jeg tenker jeg drar før ettermiddagsrushet så går det sikkert fint, blir det krise så bor heldigvis foreldrene mine fem min fra kontoret så jeg kan dra dit og få middag mens jeg venter på at det går over.
Postet 04-01-23 kl 07:43 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Krysser fingrene for at de finner ut av det snart, Serafin, og for snarlig bedring til mannen!

På jobb, har ikke snødd veldig mye i natt, men det tar seg opp, i følge lokale aviser.

Vel, her er det fortsatt kurs og papirarbeid ellers som gjelder. Jeg trenger mer kaffe, kjenner jeg.
Postet 04-01-23 kl 07:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Å, så stress med høy INR, Serafin! Det er ikke bare-bare med medikamenter som er livsnødvendige og som kan bli påvirket av så mange variabler. Håper de får det stabilisert og at han snart får komme hjem.

Jeg gleder meg til helg, men får vel arbeide litt i mellomtiden.
Postet 04-01-23 kl 08:19 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Nei, det er akkurat det. Han må jo ta marevan, hvis ikke så går det jo galt. Og han har jo ikke forandret medisin-dose, og har vært stabil i all evighet, minus litt problemer rett etter operasjon da han fikk den fistelen til dialyse i sommer.
Og har hatt litt høy INR tidligere, men aldri over 4 liksom.

Og ettersom han har fistelen, kan de kun ta blodprøver på en arm. Så han ser jo ut som en blå nålepute nå.
Postet 04-01-23 kl 08:30 av Serafin Serafin er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Så ekkelt Serafin. Lykke til.

Jeg har en hektisk møtedag. Men, jeg har i hvert fall kommet meg til møtelokalet og alt er på plass. Så nå har jeg en rolig halvtime til eposten før deltakerne kommer
Postet 04-01-23 kl 08:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Huff, god bedring til samboeren, Serafin. Håper de finner ut av det.

I dag må jeg prøve å være litt mer effektiv enn jeg var i går..
Postet 04-01-23 kl 08:48 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Håper de finner ut av det, Serafin!

Jeg har endelig sovet en natt; det var virkelig på tide. Gikk tur i to timer sent i går kveld og tok koronavaksine; mulig det hjalp. Håper det varer.
Postet 04-01-23 kl 08:59 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Så skummelt, Serafin! God bedring til samboeren din!

Er ikke så tett som i går, men til gjengjeld så skraller det bra i lungene. Heldigvis ikke feber (bank-i-bordet).
Postet 04-01-23 kl 10:03 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Uff, Håper de finner ut av det kjapt, Serafin.
Postet 04-01-23 kl 10:15 av star star er aktiv nå
Gammel
Serafin sin avatar
De har visst ingen teorier om hva det kan være, men er det like høyt i morgen, så får han k-vitamin. Så får vi se da. Håper vi får han hjem til helgen, og tror han håper det selv også.

Jeg har fått vært effektiv og fikset identifisering av begge ungene hos DNB, bestilt pass og id-kort time til vinterferien, og prøver å få time til DNB samtidig, sånn at de kan få bank-id. Må kjøre en 40 minutter for å komme dit, da ingenting sånt er her lenger.
Postet 04-01-23 kl 11:35 av Serafin Serafin er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Interessant ettermiddag og kveld med stresslogistikk og galopperende prolaps på deilig vinterføre.

Lenge leve piggdekk, men på småveiene her hjemme har det ikke vært brøyta i hele dag, (forståelig nok), så jeg kom meg ikke inn egen innkjørsel i kveld. Jaja.
Postet 04-01-23 kl 20:22 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no