Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Siri

Gammel

Å eldes med verdighet

Postet 13-09-10 kl 11:27 av Siri
Oppdatert 13-09-10 kl 11:32 av Siri
Jeg hadde tenkt å skrive et innlegg om Botox og aldring og rynker og om å tåle tidens tann, men først må jeg skrive litt om andre ting alderdommen kan føre med seg, utover det som faktisk synes utenpå.

Jeg jobber altså for tiden på sykehjem og møter mange flotte eldre mennesker, mye av minnene er utslettet og i de fleste tilfellene evnen til å føre adekvate samtaler, men evnen til å uttrykke glede, tilfredshet og takknemlighet er hos mange fortsatt på plass og bidrar til å gjøre dagen...
Siri sin avatar
seru
Postet under Uten kategori
Kommentarer 10 Siri er ikke aktiv
Gammel

Kjære svigermor, jula 2009

Postet 30-12-09 kl 11:41 av Siri
Jeg har visst forsnakket meg, eller i det minste gitt feil signaler, for Tupperware er sikkert helt topp det, sikkert både praktisk og slitesterkt. Det er bare det at jeg slett ikke har bruk for 12 grantrær i plast til å putte navnelapper oppi til middagsselskaper, to bokser formet som epler, to bokser som ser ut som druer, en formet som en svær hvitløk, et litermål med lokk som tåler å fryses for deretter å settes i stekovn på 200 grader, tre kakebokser til å sette oppå hverandre slik at de sammen...
Siri sin avatar
seru
Postet under Uten kategori
Kommentarer 95 Siri er ikke aktiv
Gammel

Drømmer

Postet 22-12-09 kl 11:11 av Siri
Oppdatert 22-12-09 kl 12:38 av Siri
For tiden drømmer jeg stadig at jeg roter meg bort, at jeg befinner meg på feil plass og ikke finner stø kurs. Jeg husker ikke navn, finner ikke telefonnummer og mobilen min virker ikke. Navn og ansikt fra tidligere tider flimrer forbi og alle er like tydelige eller utydelige.
Jeg tror det handler om at jeg har en flytteplan som er i ferd med å bli virkelighet. Jeg hørte en gang at nest etter sykdom og død er flytting og jobbskifte noe av det mest opprivende et menneske kan gå gjennom. ...
Siri sin avatar
seru
Postet under Uten kategori
Kommentarer 5 Siri er ikke aktiv
Gammel

En ny æra...

Postet 28-05-08 kl 13:07 av Siri
Riktignok begynner det å bli en stund siden jeg tippa 30, men allikevel - først nå begynner jeg å kjenne tida snike innpå meg. I første omgang i form av at jeg har begynt å etterape mine middelaldrende naboer og deres strigla hager og rosebed. For ikke å snakke om hvitmalte stakittgjerder og ikkeeksisterende løvetenner i full blomst. Jeg har riktignok hatt et snev av kjerring i blodet all den tid, men nå har jeg virkelig nådd nye høyder. Jeg har vært typen som har kjøpt inn blomster og satt ut i...
Siri sin avatar
seru
Postet under Uten kategori
Kommentarer 5 Siri er ikke aktiv
Gammel

Å jobbe med mennnesker...

Postet 09-04-08 kl 13:09 av Siri
Jeg hører mange snakke om hvor fantastisk det er å få lov til å hjelpe andre mennesker, bidra til at livet blir litt mer lystbetont og lettere og leve. Allikevel ser jeg at min største inspirasjonskilde er at jeg fascineres av mennesker og skjebnene deres. Jeg fascineres av livshistoriene deres, hva som har formet dem, hvilke valg vi mennesker tar eller unnlater å ta og hvordan disse igjen former skjebnen vår.

Samtidig er jeg jo en introvert personlighet som finner det gørrkjedelig...
Siri sin avatar
seru
Postet under Uten kategori
Kommentarer 3 Siri er ikke aktiv
Gammel

Og etter gårsdagens proletaropprør er det vel på sin plass med en fridag

Postet 13-03-08 kl 08:42 av Siri
Lenge siden det har vært en sånn her! Vel, jeg har min første FRIDAG, til fri disposisjon for første gang siden lillesøster kom til verden for to år siden!

Det vil si, dagen starter med tannlegetime kl 09:00, men etter den tid kan jeg gjøre nøyaktig hva jeg vil... Problemet er bare å finne ut hva man vil... Alternativene er som følger:

Legetime... (etter at vovva dro meg overende på skitur sist helg og mest sannsynlig smadra ryggen min enda litt til...) Spørs om jeg...
Siri sin avatar
seru
Postet under Uten kategori
Kommentarer 5 Siri er ikke aktiv
Gammel

En bitch blir til...

Postet 12-03-08 kl 21:03 av Siri
Oppdatert 13-03-08 kl 18:57 av Siri
Uvisst av hvilken årsak greide jeg å unnasluntre noen mnd uten å betale fagforeningskontingenten min, hvilket jeg nu, som det skikkelige mennesket jeg er, da har gjort. 1500 kroner jeg har stor tiltro til at blir brukt i det godes tjeneste og med håp om at framtiden min i arbeidslivet skal bli så mye bedre. (Selvsagt også mine kolleger, men man står jo som kjent seg selv nærmest...)
Vel, punkt én i tankerekken denne unnasluntringen satte i gang er som følger: Jeg skal bli en bitch. I den...
Siri sin avatar
seru
Postet under Uten kategori
Kommentarer 9 Siri er ikke aktiv
Gammel

Jøss, jeg har visst også en blogg...

Postet 13-02-08 kl 12:00 av Siri
Vel, etter å ha skjønt at en blogg visstnok er en ganske privat greie og en sak som man lukker for innsyn tenkte jeg at jeg like godt kan opprette min egen for liksom mer å skjønne poenget med det hele... Tviler på at jeg kommer til å dele de helt store tingene her inne, så behovet for å stenge den for innsyn har enda ikke dukket opp, men med min ambivalente innstilling til det meste kan man dog aldri vite... En annen ting er hvorvidt folk kommer til å lese mine velvalgte ord her inne - det er kanskje...
Siri sin avatar
seru
Postet under Uten kategori
Kommentarer 3 Siri er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no