Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

It's Friday, Friday

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

It's Friday, Friday

Postet 14-12-18 kl 07:54 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 31

Kommentarer

Gammel
Candy Darling sin avatar
Postet 14-12-18 kl 08:15 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Fredag!

Huset flyter, ryddes i ettermiddag. Må og få kjøpt noen gaver denne helgen og få litt generell oversikt.
Postet 14-12-18 kl 08:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Fin kaffekopp Candy

Fortsatt hjemmekontor her med det pjuske barnet. Det kan vel ikke kalles omgangsyken når han kastet opp engang natt til torsdag? Men vi tar ingen sjanser og blir hjemme i dag også, tross alt snart jul og da vil vi ikke være syke.
Postet 14-12-18 kl 08:36 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn. På jobb, med kaffe.
Postet 14-12-18 kl 08:55 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Morgen.
Straks på vei til jobb.
Hyggelig helg i vente med venninnejulebord idag og helg med kjæresten.
Postet 14-12-18 kl 09:06 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
§9-møte i formiddag og disputas i ettermiddag og jeg har egentlig ikke tid til noen av delene. Det møtet nå i formiddag skal jeg bare være "konsulent" på. Jeg er ikke lenger tillitsvalgt, men han som er tillitsvalgt nå spurte pent om jeg kunne bli med ham, så da gjør jeg det.
Postet 14-12-18 kl 09:19 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er skikkelig pjusk i dag, men har karret meg på jobb. Ser virkelig frem til i ettermiddag, da blir det sofa og pledd. Tenker jeg skal bestikke unger til å lage enkel middag.
Postet 14-12-18 kl 09:21 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har hjemmekontor. Vi pakket oss ut av kontorene i går, og på mandag skal vi være på plass i nye lokaler med over 20 nye kollegaer. Spennende og litt skummelt. Jeg er dog glad jeg er hjemme i dag. Veldig kaldt ute. Ingen planer for dagen utenom å jobbe og ta en iskald løpetur på et eller annet tidspunkt. Mannen skal på julebord, men skal droppe alkoholen. Er ikke det et tegn i tiden, da, at folk er for travle til å ha tid til å drikke?
Postet 14-12-18 kl 09:26 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg er på jobb og har og kaffe. Kroppen verker og jeg begynner å bli syk. Ha'kke tid til det. Ikke avslappende helg i vente heller, må lese til eksamen neste uke. Men ingen avtaler!
Postet 14-12-18 kl 09:45 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God morgen godtfolk. Jeg hadde et lite inngrep i går, dessverre var det ikke etter planen så nå vandrer jeg i gangene på Ullevål og venter på fixing. Rett før jul. Jaja.
Postet 14-12-18 kl 09:54 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God bedring, Palmen!

Jeg jobber med å lukke en del saker på jobb før jul, men det er ikke bare bare når man må gå via ørten personer for å få svar. Det hjelper heller ikke at de personene man vil ha svarene fra er dødsgode på det de gjør, men ikke fullt så gode på å dokumentere. :svett:
Postet 14-12-18 kl 10:11 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har kjøpt svimlende to julegaver, må få tatt meg sammen i morgen. Hva pokker gir jeg til min mor på 73?
Postet 14-12-18 kl 10:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Jeg er på jobb og har viderefaktureringsdag, det betyr at jeg er sur. HATER EXCEL.

I hodet mitt var det en uke lenger til jul enn det var, så plutselig ble det litt mye som må gjøres både på jobb og hjemme. Både jeg og mannen har tatt fri på mandag, da skal vi kjøpe alle julegavene på en gang. Blir gøy.
Postet 14-12-18 kl 10:33 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Uffda, Palmen, god bedring!

Jeg sitter og må skrive ferdig en artikkel som jeg allerede har fått to utsettelser på, så nå er det vel ingen bønn. Har en uke på meg.
Postet 14-12-18 kl 10:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg kome hjem over midnatt etter lang jobbreise. Denne høsten har vært helt hinsides. Nå nytes en etterlengtet langhelg. Drikker kaffe foran ovnen, og skuer over et rotete og skittent hus. Glamorøst. Skal ikke vaske eller rydde før de andre kommer hjem. De skal få svingt seg med vaskebøtten også. Pakke inn julegaver, og handle de siste umulige er min plan. Også trene da. Makan, nakken og ryggen liker ikke lange flyreiser og travle jobbdager. Utrolig at ikke evolusjonen for menneskeheten er kommet lengre, lizzm.
Postet 14-12-18 kl 11:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde en "tøff arbeidsdag" i går. En kunde av meg hadde invitert på "lunsj". Hos denne kunden drikker de med begge hendene. Jeg bestilte prosecco og farris, mens resten av selskapet bestilte prosecco og øl! Og så var det videre på bar etterpå, og med disse folka er det ikke lov tilå gi seg før sjefen sier "god kveld". :japanske tilstander: Jeg er ikke rent lite stolt over at jeg kom meg gjennom gårsdagen med æren i behold. Jeg tuller ikke hvis jeg sier at jeg drakk 3 liter vann/farris for å skylde unna all alkoholen.

Det verste er at det er en ny runde i ettermiddag. Men det er med mine vanlige kolleger, og her er halvparten avholdsfolk, så dette er LANGT roligere former.
Postet 14-12-18 kl 11:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Kjære vene, Tjorven! Kudos til deg for å holde ut.
Postet 14-12-18 kl 11:18 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Herregud, må man finne seg i sånn, altså, Tjorven? Foregår slikt i Norge? :naiv: Jeg hadde hatet det.
Postet 14-12-18 kl 11:23 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Herlighet, for en kultur! Drikkepress, for real?
Postet 14-12-18 kl 11:25 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Hjelpes tjorven. Det er bra eg jobber i fylkeskommunen haha. Men i kveld blir bra, for eg skal til olso med beste skjønnaste venninne og sjå pianotime of the opera og overnatte på hotell. Herlighet for ein staselig kveld det skal bli!! Juhu!!
Postet 14-12-18 kl 11:33 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Måtte se en ekstra gang for å skjønne hva du skulle, Honda. Helt til Oslo for å se på en pianotime!

Jeg har heseblesende møter i ett sett-dag og spiser lunsj foran pcen i ti minutt mellom slagene. I kveld blir det julebord, og jeg har det ikke for travelt til å drikke. Neida, men litt bobler blir ikke feil.
Postet 14-12-18 kl 11:50 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har noenlunde kontroll på jobb, enn så lenge, når kundene driver med årsoppgjør er det ikke tid til å kontakte oss. Hjemme derimot, not so much. 12-årsbursdagsfeiring med familie i morgen, heftig mye som gjenstår. Og jeg skal spille konsert i kveld og er ikke hjemme før i 22-tiden. Hvor ble første halvdel av desember egentlig av?
Postet 14-12-18 kl 11:56 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Tjorven!

Veldig glad for at det er fredag, alt av gaver som skal i posten må kjøpes inn pakkes og sendes. Skal våge meg i kø så jeg kan kjøpe ferdig frankerte esker og ha alt klart til i morgen.

I dag må jeg få klaren haug med timeplaner som skal tre i kraft over jul. Pjusk unge hjemme som jeg har pjusket litt ekstra med i morges. Han klarer seg fint og pappaen var hjemme i går. Men jeg har ikke akkurat høstet mengder med god mor poeng den siste uken.

God bedring, Palmen, håper du kommer deg raskt hjem.
Postet 14-12-18 kl 12:05 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Klem til Palmen, forresten. Kjiper'n.
Postet 14-12-18 kl 12:14 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg har hodepine på femte dagen, ser ikke land hverken jobb eller hjemme, og er så dritt lei gavestyr (primært fra min enke-mor) at jeg er på vei ned i kronisk fosterstilling.

Bah.

Og til Palmen.
Postet 14-12-18 kl 12:16 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hoi. Karakterer ført, ekstra elevsamtaler med litt kjeft og litt ros og litt trøst unnagjort, plan for neste uke noenlunde klar; jammen trur jeg ikke det blir jul i år og. Først drar jeg rett og slett hjem og sover litt før kveldens julebord. Må bare ukehandle på vei hjem.

Klarte å glemme at lillebror hadde Ha-med-dag i barnehagen, så han er nok sint i kveld. Det føyer seg bare pent inn i rekka av juleavslutninger vi har kommet for seint til eller ikke har gått på, glemte uteskoledager uten pølse og grillpinne, og votter som i alle fall ikke er på skolen de dagene det er 15 minus. Blir ikke pris for Årets Mor i år heller. Får tru de liker julegavene sine... :tårnfrid:

God bedring til Palmen!
Postet 14-12-18 kl 13:09 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Pølser og grillpinner, hvilken unge var det som skal ha med det det igjen og når var det? Godt du minnet meg på det, Matilda. Kanskje jeg rekker å sjekke det ut i tide.

Ellers er formen ganske laber, hoster og snyter nesen i ett kjør. Er på jobb, må forberede kurs til mandag.
Postet 14-12-18 kl 13:29 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg er på jobb, i dag som hovedtillitsvalgt. Har vært en tur til legen med storebror, han har vært omtrent sengeliggende siden forrige fredag med feber rundt 39. crpen var bare lettere forhøyet så legen konstaterte med luftveisinfeksjon, det samme han konstaterte på mandag når vi var hos han første gang. Får håpe det blir bedre i løpet av helga..
Postet 14-12-18 kl 13:53 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Klemmer og pjusk til alle som trenger, enten det er sykdom eller stress.

Jeg har vært på treningssenteret for å få nytt program og veiledning, og jammen sto ikke navnet mitt på listen over vinnerne i julekalenderen. Gavekort på milkshake og en morsom glorete pyntefugl i pakken gjorde dagene enda bedre.
Postet 14-12-18 kl 14:08 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God ettermiddag!
Jeg tok meg en feriedag i dag. Den startet jeg med PT-time, før jeg suste ned til sentrum og julemarkedet. I Spikersuppa fant jeg minstemann som sto på skøyter med klassen. Etter at han var ferdig på skolen kjøpte vi varm sjokolade/latte på =Kaffe, var innom garnbutikken på Oslo city og spiste mat på Burgerking.

Nå har vi akkurat kommet inn døra hjemme. Begge måtte tisse like mye, så en løp opp og en løp ned (avtalt hvem som skulle løpe hvor på bussen ). Straks trening og juleavslutning for minstemann og trening for mellomste.
Postet 14-12-18 kl 16:20 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Grrr. Jeg begynte å jobbe klokken sju, slik at jeg liksom kunne avslutte klokken tre og ta meg en løpetur mens det var dagslys. Ja, særlig. Jeg har så altfor mye å gjøre. Og jeg som bare vil ha litt tid til å koooose meg før jul. Det kan jeg bare glemme.
Postet 14-12-18 kl 16:23 av Divine Divine er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no