Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 03-06-18 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Først! Sol og meldt 30 grader her. Blir definitivt en holme og bading.
Postet 03-06-18 kl 10:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
God morgen. I dag står husarbeid på planen til tross for fortsatt fint vær. Forferdelig skittent og rotete hus. Først kaffe og frokost. Gutta skal til byen å besøke svigermor så da blir jeg alene hjemme.
Postet 03-06-18 kl 11:01 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Husarbeid burde stått på planen her, men ikke i dette været. Fikk vasket et bad i går og må ta det andre i kveld tror jeg. Støvsuger og rydder litt innimellom og fikk hengt ut en vask sent i går kveld. Dermed hoper det seg ikke helt opp heller.
Postet 03-06-18 kl 11:10 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Badenymfa mi har blitt pjusk stakkar. Så ingen bading på oss idag. Sløvedag på terrassen i skyggen på henne. Jeg var en tur ute med venninner igår, men har likevel lyst på en fjelltur. Husarbeid? Skjønner ikke spørsmålet i dette været.
Postet 03-06-18 kl 11:16 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sitter i skyggen og forbereder meg på kommende eksamensuke. Mye å styre med, jeg vil gjerne være godt forberedt. Må begynne tidlig, jeg fungerer ikke i det hele tatt fra 12 og utover i denne varmen.
Postet 03-06-18 kl 11:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg har våknet i en hengekøye under et tre ved Bunnefjorden, og håper jobbtelefonen venter en stund før den ringer.
Postet 03-06-18 kl 11:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Vet ikke helt hva som står på planen her, men er fornøyd med allerede å ha strøket klær.
Blir vel sikkert stranda og tullete mat i dag også :solbriller:
Postet 03-06-18 kl 11:44 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg våknet 9.30 noe som skjer ekstremt sjelden. Dermed er jeg litt sent ute til dagens jobbøkt, men det går fremover. En time eller to til før en holme og salt sjø.
Postet 03-06-18 kl 11:52 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Vi skulle ha besøk, men det blei avlyst. Jeg er litt sliten i dag sjøl, så passer meg bra med ryddig hus og sløvedag. Skal få opp ei hylle i drivhuset og potte om noen paprika-planter, og så spille sjakk og Uno med ungene, tenker jeg. (Kan ikke fordra sjakk. De to eldste ELSKER det. Gjett hvem som taper hver gang.)
Postet 03-06-18 kl 12:08 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg elsker forøvrig Storytel! Nå har jeg puslet rundt i hagen med Terje Vigen på øret.
Postet 03-06-18 kl 12:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Vi er Oslo-turister i helga, alle fire. Bygater i går. Det ble litt vel varmt i går så i dag soler vi oss på Hovedøya
Postet 03-06-18 kl 13:22 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her går det i retting. Bytter mellom eksamensbesvarelser og kåseri fra egne elever.

Satte 6 på et eksamens-kåseri i sted. Jeg lo høyt flere ganger mens jeg leste det. Så deilig når det dukker opp en perle innimellom alle de nesten identiske reklameanalysene. Bare å håpe at medsensor likte kåseriet like godt!
Postet 03-06-18 kl 14:12 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God formiddag! Vi har sløvedag hjemme idag, det er fullt kjør hver helg så idag ble vi hjemme rett og slett. Mannen fikser i hagen og jeg prøver å skrive søknad... en unge er hjemme og fikser rommet sitt, de to andre er rundt omkring i nabolaget.
Postet 03-06-18 kl 14:22 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Hallois, her er det ubønnhørlig tid for husvask, det er grenser gir hvor lenge fint vær er unnskyldning her i hvert fall! Snart ferdig, så plenty av tid til å være ute etterpå. Ungene er uansett ganske mettet av sol og varme, tror de synes det er digg å være inne. Men jada, vi skal jo ut.
Postet 03-06-18 kl 14:51 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg var sikker på at Poden skulle sove til utpå ettermiddagen i dag, men plutselig var han oppe og dusjet (og gredde håret! ) i ellevetiden fordi han hadde invitert en kamerat og en venninne på besøk et par timer senere, og så tok han en skikkelig ryddesjau inne hos seg selv, og vi ble inspirert til å rydde vi også, så nå ser det riktig presentabelt ut her for første gang siden varmebølgen startet.
Postet 03-06-18 kl 15:03 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg har malt en halv terrasse, iført bikini og crocks. Jammen bra ingen så meg! nå skal jeg ligge helt stille inne på sofaen i et kvarter før andre halvdel skal males.
Postet 03-06-18 kl 15:14 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God dag! Jeg har vært tur-retur Oslo sammen med venninne på plantemarked i Botanisk hage, og er noen planter rikere.
Det var dog drepende varmt å kjøre bil uten AC.

Nå koser jeg meg i halvskyggen i hagen med en iskaffe mens jeg planlegger hvor plantene skal få bo. Finn søndag!
Postet 03-06-18 kl 15:28 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er helt kake etter å ha rotet meg bort i skogen i dag. Jadda. Så det ble 4,5 timer ute i varmen. Prøver å hvile i skyggen nå, men det er for varmt. Må inn en tur og avkjøle meg, kjenner jeg. Skal på kino i kveld. Det tror jeg var et riktig valg. :svett:
Postet 03-06-18 kl 16:23 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Her er det nå over 30 grader og vi kom akkurat hjem fra en holme ytterst i skjærgården. Blitt masse bading i dag for å kjøle oss ned, helt fantastisk.
Postet 03-06-18 kl 17:49 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Det er sp deilig, stompa!! NPR skal dere ha satt karakterene internt på skolen da? Vi hadde torsdag som frist.
Idag har eg tatt mitt første bad i Tyrifjorden. Det var friskt og deilig!!
Postet 03-06-18 kl 18:44 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hondacrv - der badet jeg for en uke siden, det ble et kort bad. Ville og naboungene var uti lenge, da - barn er rare sånn.

Vi har kommet hjem fra Sverigetur, og håper på at regnværet vi ser lenger vest kommer hit.
Postet 03-06-18 kl 19:04 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hondacrv; vi har ulike frister avhengig av om det skal opp muntligparti i faget. Da må karakter være ført når første parti i faget trekkes. Ellers har vi frist 13. juni for Vg3 og 18. juni for Vg1 og Vg2. Så vi utnytter skoleåret til fulle; jeg har fortsatt en muntligvurdering igjen i Vg2-klassen min etter at jeg er ferdig med kåseriene.
Postet 03-06-18 kl 19:25 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Her er karakterfristen torsdag som kommer, og jeg har igjen en håndfull muntligvurderinger i morgen. (De har hatt skriftlig eksamen, så måtte utsette presentasjoner.) Blir godt å bli ferdig. Muntlig eksamen er siste dag før ferien, så her holder vi høyt adrenalinnivå og tar ferie med et smell! Litt klar for å bli ferdig.
Postet 03-06-18 kl 19:37 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi har hatt en fin dag i dag. Startet tidlig med sluttspill i håndballcupen. Begge vant to kamper før de ble slått ut (spilte samtidig i to forskjellige haller). Da ble det tidlig hjem. Her har jeg parkert ute i sola i noen timer. Har drukket enormt mye, men er nok fortsatt litt dehydrert.

Nå pusler jeg for å få morgendagens logistikk-kabal i mål... Mer håndball på flere arenaer. Mellomste skal spille beachhåndball, mens minsten skal på trening. Jei.
Postet 03-06-18 kl 20:01 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har også en som skal på beachhåndball i morgen. At de orker i varmen er mer enn jeg kan forstå.
Postet 03-06-18 kl 20:21 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ble varm fotballcup for minsten. Eldste derimot fikk avkjølt seg i en ishall i dag.
Postet 03-06-18 kl 20:38 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi publiserer alle karakterer for alle elever tirsdag, men skal ha ordinær undervisning frem til 21/6. Blir nok morsomt.
Postet 03-06-18 kl 21:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Er nøye gjennomtenkt at ingen elever på Vg1 og Vg2 får karakterene før siste skoledag hos oss.

Matilda; har dere bare en dag med muntligeksamener? Vi har 15 ulike trekktidspunkt mellom 4. og 19. juni. Ikke 15 ulike dager, da - noen dager er det trekk både kl. 9 og kl. 14. Dette er bare for studieforberedende; til sammen 11 Vg3-klasser pluss de stakkarene på Vg2 og Vg1 som skal opp i muntlig. Det hadde vært helt og fullstendig umulig å avvikle alle disse eksamenene på samme dag.
Postet 03-06-18 kl 22:06 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Ikke sant, Blondie. Jeg gleder meg særlig til å holde motivasjonen oppe hos de VG2-elevene som har hatt skriftlig eksamen og veit at de ikke skal opp muntlig. Det blir STAS å slepe dem gjennom to og ei halv uke til.
Postet 03-06-18 kl 22:09 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Neida, Stompa. Vi kjører vel Vg3-elevene en dag, og så er det en eller to dager med muntlig og muntlig-praktisk på YF. Jeg forholder meg bare til VG1 og VG2 SF i år, og deres muntligeksamener er lagt til samme dag, som altså er dagen før ferien.

Det høres ut som om du jobber på en mye større skole, vi har tre paralleller ST, en med idrett, pluss diverse yrkesfag med to paralleller hver.
Postet 03-06-18 kl 22:12 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Oppdatert 03-06-18 kl 22:22 av Matilda
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no