Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 12-06-23 kl 07:39 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
star sin avatar
Redd dette blir en skikkelig blåmandag.
På plass for å være effektiv i 3 timer.
Postet 12-06-23 kl 07:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på plass på kontoret, Jeg vet at det er travelt, men jeg må rett og slett bruke litt tid på morgenkvisten til å få oversikt over hva som MÅ gjøres før ferien og hva som kan VENTE til over ferien. Det er tre uker igjen, og foreløpig litt for mye på MÅ-lista.

Knerten får beskjed om fag til muntlig i dag (eller på onsdag). Han er ganske stressa.
Postet 12-06-23 kl 07:57 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Jeg har gått til jobb i solskinn i dag, varmt allerede da. Nydelig vær rett og slett.
Postet 12-06-23 kl 07:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Er på vei til Oslo og 4 dager på kurs. Satser på at lokalene har god ventilasjon og levelig temperatur.
Postet 12-06-23 kl 08:00 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor i dag. Har også en spent 10.klassing som får trekk i muntlig kl 9 i dag. Lang møtedag i morgen og jobbreise onsdag. Blir sliten bare av tanken.
Postet 12-06-23 kl 08:08 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hjemmekontor med plan for neste år. Litt seigt å starte den planleggingen nå på mandag morgen.
Postet 12-06-23 kl 08:11 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er på bortekontor i dag, vi skal ha befaring av taket som er ferdig skiftet.
Postet 12-06-23 kl 08:12 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Kontorkontor, det vil si møterom, for hele dagen. Siste stressmomentet før sommerferien. Jeg har nok å gjøre etterpå også, men ikke noe som krever at jeg er på og blid og sprudlende. Selv om jeg er naturlig ganske blid, så kjenner jeg at det tar på med hele dager der jeg skal være veldig tilstedeværende hele tiden. Og sender en tanke til alle lærere.
Postet 12-06-23 kl 08:22 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her kom 6. av totalt 12 muntligtrekk for elevene mine nå klokka 9. Jeg hadde 14 kontaktelever som ikke var trukket, og konstaterer at bare en av dem blei trukket nå. 13 igjen, kan bare se for meg at frustrasjonen stiger. 12. og siste trekk er ikke før neste mandag ...
Postet 12-06-23 kl 09:13 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten fikk ikke beskjed om muntlig i dag. Da får han beskjed på onsdag og har eksamen på fredag. Enda noen dager å grue seg på.

Det ble en stressende morgen for en allerede stresset kar. For tiden er det buss for bane, og i dag fant bussen ut at den skulle snu halvveis og ikke kjøre helt til der han skulle bytte buss. Så han kom ikke frem til skolen i rett tid. merkinga av busser nå er helt vilkårlig (det er ikke noe samsvar mellom det som står på bussen og hvor den kjører), så jeg skjønner godt at han bommet.

Jeg har lovet ham å kjøre på skolen på ondag slik at han er helt sikker på å rekke trekket sitt da.
Postet 12-06-23 kl 09:18 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Storesøster har siste eksamen før sommeren og kommer hjem fra Sveits i morgen. Men ikke hjem-hjem. Hun stopper i Oslo og begynner på sommerjobb onsdag. Det er lenge siden påske kjenner jeg. Nå savner jeg henne.
Postet 12-06-23 kl 09:48 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Gata utenfor kontoret (Grensen) er full av brannfolk, og vi har nettopp fått beskjed om at ventilasjonsanlegget er stengt på grunn av røyk fra brannen, så halvparten av kollegene er på hjemmekontor og resten av oss skal straks finne oss en kafe. Det er for varmt til å sitte her uten ventilering en hel dag. (Ikke at jeg klager på været! )
Postet 12-06-23 kl 10:26 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Kontoret mitt har brent opp i natt, så her er det hjemmekontor, gitt.
Postet 12-06-23 kl 10:39 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg trodde jeg kjente igjen bygget fra vi hadde fest der, Polyanna. Så utrolig kjedelig at dette skjedde. Men godt det skjedde i en helg og ikke når det var fullt av folk der.
Postet 12-06-23 kl 10:43 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Polyanna. Så skrekkelig

Vi er godt i gang med heldagsmøte og så langt går alt bra. I kveld skal jeg gå fjelltur og feire bitte litte grann for meg selv.
Postet 12-06-23 kl 10:45 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Utrolig kjipt, Polyanna.
Postet 12-06-23 kl 10:45 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Stakkars dere Polyanna! Så utrolig kjipt!
Noen av konfirmasjonsgjestene våre bor på hotellet ved siden av og har nå røykskaded klær som de ikke får hentet på rommet. Så de er på shopping nå.
Postet 12-06-23 kl 10:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Spent på når vi får komme inn der igjen
Brann på kontoret er liksom ikke hverdagskost.
Postet 12-06-23 kl 10:49 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Brann på kontoret slår det meste annet som evt kan være kjipt
Postet 12-06-23 kl 10:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
For en ufattelig blåmandag, Palmen og Poly!
Postet 12-06-23 kl 10:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Eldste ble ikke trukket ut til muntlig, så nå er han ferdig og klar for læretid til høsten.
Postet 12-06-23 kl 10:55 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Sitat:
Brann på kontoret slår det meste annet som evt kan være kjipt
Tusen takk for omtanken. millact, , men egentlig ikke. Altså, det er et helvetes styr og masse hassle, og oppleves selvsagt dramatisk. Men ingen folk, ingens helse, det kommer til å ordne seg. Bare materielle ting. Både jeg og Palmen har stått i ting dette året som gjør at dette blir mer en krusning på overflaten. En god ting med alder: Perspektiv.
Postet 12-06-23 kl 11:05 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Nettopp, Poly. Perspektiv. Det er trist og kjipt, men det vil gå helt fint.
Postet 12-06-23 kl 11:07 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Oi, tenk at det var kontoret deres! Jeg var jo inne på tanken da jeg så omtrent hvor det var. Det er vel sikkert totalskadd, skal jeg dømme etter hvor svidd det luktet i hele sentrale Oslo i går?
Postet 12-06-23 kl 11:15 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Det er nok det, ja. Vi har jo bare sett de samme pressebildene som alle andre, men mye tyder på at vår etasje er totalskadd :gråte:
Postet 12-06-23 kl 11:17 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Oi, så dramatisk Poly og Palmen.

Jeg skal på førstehjelpskurs, og så holde vertskapskurs etterpå. Men her er det verken brann eller hetebølge, så det går nok helt greit.
Postet 12-06-23 kl 11:40 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Dramatisk med brann, men godt at det ikke har gått utover helsa til noen. Kjipt når brannvesenet først tror de har kontroll, og så hadde de ikke det.
Postet 12-06-23 kl 12:00 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Luftslottet sin avatar
Så leit, Palmen og Poly!
Tenkte på dere umiddelbart da jeg så hvor det brant, godt å høre at det "bare" er fysiske verdier det er snakk om.
Postet 12-06-23 kl 12:54 av Luftslottet Luftslottet er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Uff, kjipt med brann.

Skulle ønske intuisjonen min var feil.
Postet 12-06-23 kl 12:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Så utrolig kjipt, Palmen og Poly.
Også de fine, fine lokalene deres også!

Men godt å høre at ingen ble skadet og at dere er ved godt mot.
Postet 12-06-23 kl 13:07 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Jeg har vært i 15-1 samtale i dag, heldigvis for meg bare som fagforeningsrepresentant. Dette var første gangen og håper jeg slipper det igjen. Veldig kjipt.
Postet 12-06-23 kl 14:05 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Oi! Da kom det plutselig veldig tett på. Det blir ufrivillig hjemmekontor på dere lenge nå da, Polyanna og Palmen?
Postet 12-06-23 kl 15:03 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Neida, våre handlekraftige kolleger hadde nødkontorer på plass to timer etter brannen startet, tror jeg. Og ny PC for meg stod klar der i dag tidlig.
Postet 12-06-23 kl 15:44 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Og den neste oppgaven ble å ordne sommerfesten, som også ser ut til å ha løst seg.
Postet 12-06-23 kl 15:45 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Wow. For en smidig gjeng! Men viktigst av alt; ble soundboksene reddet???
Postet 12-06-23 kl 17:25 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det tror jeg ikke!
Postet 12-06-23 kl 17:37 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Herregud den brannen er jo ufattelig. Godt at ingen ble skadet. Så kjipt for dere som er direkte berørt!
Jeg er bittelitt berørt: de nye brillene mine skal etter planen hentes hos Specsavers på onsdag! I første etasje i bygget. Tror jeg må belage meg på å vente litt lenger.
Postet 12-06-23 kl 22:15 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg tror jeg har 4-5 par briller i skapet mitt. Som nå nok blir most når de skal knuse de to øverste etasjene.
Postet 12-06-23 kl 23:35 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Åh, Poly! Brillene våre!
Postet 13-06-23 kl 07:03 av Kanina Kanina er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no