Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

17. maikaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

17. maikaffe

Postet 17-05-20 kl 08:20 av Kaffestuggu

Gratulerer med dagen! Vi har pyntet stuggu med flagg og ønsker velkommen til alle (med en meters avstand).

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Svanen sin avatar
Hipp hurra fra hytta.
Vi voksne surfer nettet i senga og de to ungene sover. Ingen salutt som vekket oss i dag.
Vi kan egentlig gå på ski i dag, men spørs om det blåser litt mye. Avtalt frokost sammen ca 9 for murmeldyret på 16. Is og pølser så er 5 åringen fornøyd.
Postet 17-05-20 kl 08:44 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Gratulerer med dagen
Skal gå meg en liten tur før det venter 17. Mai frokost.
Grillings med gode venner senere.
Postet 17-05-20 kl 09:05 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen. Jeg har frokostgjester kl 10 og må komme meg i dusjen og i gang
Postet 17-05-20 kl 09:07 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Gratulerer med dagen. Mannen skal ut å kjøre bilkortesje, vi andre skal vel se på. Før vi skal til svigers litt senere på mat. Jeg har vunnet tittelen som grillsjef så jeg må nok bort til dem tidlig.
Postet 17-05-20 kl 09:16 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer med dagen!

Jeg skal spise frokost med Vesla før jeg skal kjøre henne til annen feiring. Jeg skal rusle en tur med bikkja før jeg reiser til kjæresten på middag.
Postet 17-05-20 kl 09:21 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Gratulerer med dagen! Jeg har kjørt mellomste til sentrum. Han skal synge på diverse bekransninger. Minsten gikk akkurat ut døra. Det klirret godt i medaljene på uniformen
Postet 17-05-20 kl 09:22 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Gratulerer med dagen!
Her har vi inntatt en litt rolig frokost. Nå skal gi mor kle seg, og så skal vi snart gå og marsjere med korpset.
Postet 17-05-20 kl 09:43 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Her hos oss lager fjortisen klar til brunsj med venner, og vi andre har fått beskjed om å rømme stua når klokka er ti. Godt huset er stort, sier jeg bare.

Det lages bagels, eggerøre, pavlova, jordbær dyppet i sjokolade, minihamburgere og det er nok mat til minst tre ganger så mange.
Postet 17-05-20 kl 09:55 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Gratulerer med dagen!
Her er det pyntet med flagget på bordet og p1 står på. Sodd, ingefærøl og kaker sammen med min familie fra klokka 13.00 Så vi blir femten stk med stort og smått.
Postet 17-05-20 kl 10:07 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Gratulerer med dagen!

Jeg har satt brøddeig og skal straks lage deig til foccaccia. Det blir baconsurrede dadler, spanske reker, spekeskinke, hjemmelaget aioli, ostekake, prosecco og jordbær - til to personer. Vi må gjøre noe utav dagen når omstendighetene er som de er.
Postet 17-05-20 kl 10:21 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Guttungen var ikke mulig å få med å se på "tog", jentungen derimot er mer anlagt for sånn så hun hoppet inn i bilen med faren og holder nå han med selskap resten av ruten.
Postet 17-05-20 kl 10:34 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn og hurra! Her går vi for ekstremt rolig og planløs 17. mai – vi har masse is og brus og champagne og lavterskeltapas, og det er vel omtrent det.
Postet 17-05-20 kl 10:36 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med dagen

Skal lage focaccia. Er vel det eneste jeg skal i dag omtrent bortsett fra mat hos x.
Postet 17-05-20 kl 10:46 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Stas å se ungdommene spille/synge på diverse streaminger. Men, rart å ikke skulle gå i toget i år. Neste år, neste år! Jeg gleder meg allerede til å følge den fargerike gjengen min oppover bakken til slottet og forbi slottsbalkongen.
Postet 17-05-20 kl 10:52 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn og gratulerer med dagen. Jeg har spist frokost og drukket kaffe, og rundstykkedeigen står til heving. Nå skal jeg jobbe noen timer - har ingen planer før til middagstid annet enn å kjøre Herremannen til en kompis på sjampanjebrunsj når han kommer i gang med dagen. Siste innspurt på ei rolig russetid for han, men akkurat i dag tror jeg han er litt "sliten".
Postet 17-05-20 kl 11:26 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Serafin sin avatar
Vi skal ut på hytta og spise middag med familien, og hente hjem ungene i 16 tia. Før det er det bare rolig her hjemme, prosjekt renske og fikse pcen min står på programmet, greit å benytte muligheten når det er stille rundt ørene på oss.
Postet 17-05-20 kl 11:28 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Gratulerer med dagen!

Jeg syns egentlig korona-17-mai er ganske fint, null stress! Jeg sov til ti, og har ingen planer annet enn at mamma og pappa kommer på grilling senere. Vanligvis må jeg dra motvillige kids ut av senga kl 6, så dette var deilig
Postet 17-05-20 kl 11:32 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen! Litt sol og noen få regndrypp her, men varmere enn i går.

Hatt min mor og samboer på frokost. Om et par timer skal vi se bilkortesjen som kjører forbi her i år og korpset som spiller. Så blir det grilling hos venner i ettermiddag.
Postet 17-05-20 kl 11:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med dagen alle sammen!
Nå har vi pyntet bord og bil, og er straks klare for besøk av svigermor. Det blir bilrebusløp, rømmegrøt, pølser og is. Tror vi skal få til en helt grei feiring.
Postet 17-05-20 kl 11:53 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen!

Har vært ute på trammen og hørt på korpset. Resten av dagen er planen is, pølser og gele.
Postet 17-05-20 kl 11:58 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det gikk plutselig et lite 17.mai tog utenfor terrassen min. Enda godt jeg hadde morgenkåpe på. For jeg kunne godt bare tuslet i undertøyet for det går aldri noen på plenen utenfor her. Ikke finnes det ryddig heller. ��
Postet 17-05-20 kl 12:11 av star star er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Jeg har bakt et lite lass med ost/skinke-horn og sendt det med 18-åringen som skulle på champagne-lunsj med venninnegjengen

Nå ser det ut til at det slutter å regne, så jeg tror det blir en liten gåtur før kake, middag og enda mer kake

Gratulerer med dagen!
Postet 17-05-20 kl 12:54 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Gratulerer med dagen! Jeg har sovet lenge (men var ute og hengte opp flagg før jeg la meg igjen), montert en halvveis mislykka pavlova (rustikk er bra), og nå koker jeg poteter til potetsalat. Ellers har jeg spilt gitar og gjort ingenting, og kjenner jeg gleder meg litt til minsten begynner på ungdomsskolen. Jeg er veldig glad i 17. mai, men barneskolearrangement og følging i tog er litt i overkant. Ellers viser statistikken en is pr barn så langt, men mellomste har planer om å slå kompisens rekord. (34. Mellomste blir mett etter en halv is, så jeg har mine tvil. )
Postet 17-05-20 kl 15:45 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Oppdatert 17-05-20 kl 21:26 av Matilda
Gammel
Maverick sin avatar
Gratulerer med dagen!
Postet 17-05-20 kl 16:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no