Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Salmer fra kjøkkenet

Maximum Strength, uke 15

En domestisert nerds dølle hverdagsliv. Det mest spennende jeg driver med for tida er trening, så kommer vel til å skrive en del om det.
Rangér dette innlegget

Maximum Strength, uke 15

Postet 15-05-10 kl 20:47 av Kjøkkenskriveren

2010-05-06: fase 4, uke 3, dag 1.

A: Sumo-markløft, 9 enkeltløft > 90%.


(Kilde: youtube.com)


Oppvarming, så 1@180 kg, f@185 kg, f@180 kg, 8x1@170 kg. Har knapt prøvd sumostil tidligere, så teknikken var nok ikke helt optimal og det gikk sikkert litt ut over vekta.

B: Dynamisk markløft, 8x1@70%. 8x1@135 kg.

C: Baklengs utfall med vektstang, frontgrep, 4x8/side. 8@82.5 kg, 8@85 kg, 8@87.5 kg, 8@90 kg. Jesus Kristoffersen og alle de små disiplene hans, dette er en plagsom øvelse.

D: Pallof Press, 3x8/side. 3x8@45 kg. Gikk en tanke ned i vekt igjen og satset heller på å holde lenger.

Tid: 1:37.

Forutsigbart nok en lang og slitsom økt, med alle de der tunge enkeltløftene samt nødvendig eksperimentering for å finne riktig mengde vekt.


2010-05-10: fase 4, uke 3, dag 2.

A: Benkpress på planke, 9 enkeltløft >90%. Oppvarming, så 1@110 kg, 1@112.5 kg, 1@115 kg, 3x1@112.5 kg, 3x1@110 kg. Måtte gradvis rampe litt nedover etter topp på 115 kg; så å si hver eneste rep var maks et steinkast fra å feile.

B1: Nedoverskråbenk med smalt grep, 4x8. 8@90 kg, 7+f@90 kg, 8@85 kg, 8@82.5 kg. Litt forsiktig nedover-ramping var påkrevd igjen.

B2: Foroverlent roing med overhåndsgrep, 4x8. 4x8@80 kg.

C1: Skulderblad-slide mot vegg, 3x12.

C2: Hammerkrøll med hantler, 3x12. 3x12@17.5 kg.

Tid: 1:32.

Løftemusikk: Hail of Bullets - Of Frost and War; Hooded Menace - Fulfill the Curse.

Nok en lang og slitsom økt. Tror faktisk aldri jeg har vært så gåen etter en rein overkroppøkt før.

2010-05-12: fase 4, uke 3, dag 3.

A: Boksbøy, 12x2@60%. 12x2@110 kg. Lett men svett, som vanlig.

B: Glute-ham Raise, 4x5. Vanskelig å merke om jeg blir noe flinkere til dette, men det går nå.

C: Utfall med hantler, forover, 4x6. 4x6@35 kg. Enda mer svette.

D1: Pistol squats på kasse, 3x10/side. MAKSIMALT HAT.

D2: Utrulling fra lav kasse, 3x12. ...nei. Jeg gjør et eller annet feil her, tror jeg, og skal prøve å finne ut av det, men for denne gangen ble det 3x60 sekunder planken i stedet; det skader jeg meg ikke på. Og det var tungt nok til at jeg regner med jeg kan dra nytte av planken i lang framtid.

Tid: 1:13.


2010-05-14: fase 4, uke 3, dag 4.

A: Dynamisk benkpress, 10x3@60%. 10x3@70 kg, svett som alltidl.

B1: Gulvpress med smalt grep, 4x5, 2x7. 4x5@90 kg, 2x7@80 kg.

B2: Pullups med nøytralt grep, 3x5. 4x5@flesk.

C1: Enarms hantelroing, 3x10/side. 3x10@45 kg.

C2: Pushups med smalt grep, 3x10. 10@strikk, 7@strikk + 3@flesk, 10@strikk. Greide hele det siste settet med strikk fordi jeg måtte svare på en telefon og dermed fikk litt lengre pause enn ellers.

Tid: 1:11.

Løftemusikk: Anaal Nathrakh, Eschaton. Renere aggresjon finner man ikke.

Oppløpssiden av programmet nå, dette var siste uka med normale økter -- neste uke er bare litt lett restitusjonstrening og en runde med 1RM-testing. Fortsatt ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre etterpå, men tror mest sannsynlig det blir 5/3/1 - kunne tenke meg et opplegg som er litt mer fleksibelt mhp. utstyr (slik at jeg kan ta enhver økt enten på senteret eller i kjelleren på jobben) og som kanskje gir meg litt mer tid til overs til kondistrening (som det har blitt lite av de siste ukene).

Ellers har treningssenteret jeg frekventerer tydeligvis kvittet seg med det ene gjenværende power racket sitt. Der det har stått var det nå et stående tåhev-apparat. Ikke akkurat direkte sammenliknbare gjenstander på en nytteverdiskala, spør du meg! Da jeg begynte der for snart halvannet år siden hadde de to power rack, to flatbenker med justerbar sikring og ett knebøystativ med fast sikring (samt ymse usikrete benker osv.) -- nå er det igjen én av de benkene samt det faste knebøystativet. Jaggu meg glad jeg skal flytte til hus med dobbeltgarasje snart; sannelig sier jeg dere, deri skal plasseres det kraftigste og mest solide power rack jeg kan få plass til. Samt andre åpenbare nødvendigheter (benk, stang, vekter osv). Hele greia kommer til å betale seg i løpet av noen få år hvor jeg ikke lenger betaler medlemsavgift for et rom fullt av jævla smithmaskiner og stående tåhev-apparater.

Kommentarer totalt 6

Kommentarer

Gammel
3*60 planke kan jeg også. :glis:

Antagelig er det tyngre for meg også. :tung i rompa:

Ellers liker jeg denne bloggen. Det er ca det eneste stedet jeg vet om i hele verden hvor jeg går inn og føler meg liten og nett og hilser på en mann som er kapabel til å løfte meg. Ikke at du noensinne kommer til å gjøre det - men det er hyggelig å vite at det finnes et menneske i verden som kan klare det. :love:
Postet 15-05-10 den 21:49 av
Gammel
(Det er 60 sekunder ikke sant? Ikke minutter?) :skeptisk:
Postet 15-05-10 den 21:49 av
Gammel
torsk sin avatar


Har du sett deg ut noe power rack? Jeg sikler på rack nemlig, siden jeg faktisk har nådd maksvekten for knebøystativet mitt. (Og det merkes, det føles ustabilt når jeg racker, tør ikke helt å tenke på hva en hurtig og ukontrollert racking vil bety. )
Postet 15-05-10 kl 22:03 av torsk torsk er ikke aktiv
Gammel
Kjøkkenskriveren sin avatar
@ smilefjes: Jeg kan forsikre om at jeg også er rimelig tung i rompa.

@ torsk: Må inn og finmåle eksakt hvor mye plass jeg har til rådighet, og sette opp et forsvarlig budsjett osv. først. Denne jævelskapen her ser for eksempel fin ut: http://mobech.no/Hjemmetrening/Vektt...K%20Mega/3017G -- men koster en hel del penger. Hører at det kan være en del å spare på å handle i Sverige... men krever mer research i så fall.
Postet 15-05-10 kl 23:01 av Kjøkkenskriveren Kjøkkenskriveren er ikke aktiv
Gammel
torsk sin avatar
Det er en svensk butikk som reklamerer heftig på Finn, de ligger litt sør for Gøteborg. Hva tror du om rackene de har? :skal på Gøteborgferie i sommer:
Postet 18-05-10 kl 09:42 av torsk torsk er ikke aktiv
Gammel
Kjøkkenskriveren sin avatar
Foreløpig vet jeg ikke annet enn at de der Body Solid-rackene ser OK ut; det burde gå an å finne ut hvor mye vekt de offisielt er garantert for eller noe.
Postet 18-05-10 kl 13:31 av Kjøkkenskriveren Kjøkkenskriveren er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kjøkkenskriveren

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no