Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 26-06-17 kl 08:42 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter på hjemmekontor og jobber. Om svært kort tid skal jeg dra en tur til legen og så skal jeg videre til kontoret.

Ungene mine befinner seg på Kreta, så det er så utrolig stille og rolig hjemme. I går lurte mannen min og jeg noe veldig på hva barnløse folk gjør på kveldstid. Det var jo ingen treninger, ikke noe mas, ingen som måtte legges eller noe som helst. Vi endte med å se 4 episoder av "Orange is the new black" og deretter filmen Grand Hotell. Sistnevnte kunne vi spart oss.

Men vi har litt mer opplegg for resten av uka. Jeg begynner å innse hvor stor del fotball er av livet mitt. To ganger denne uka skal jeg ut å ta en øl med folk jeg "jobber sammen med" på fotballen. Det er rart hvordan man får nye arenaer for livet ettersom det skrider frem.
Postet 26-06-17 kl 08:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Haha, vi så OITNB og Grand hotell på fredag.

Fint vær, lang gressplen. Jeg skal finne meg en lydbok og forandre status i hagen.
Postet 26-06-17 kl 09:00 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg sitter på rådhuset og skal inn i intervju. Hadde vært kjekt med en jobb egentlig.
Deretter på jobb og ut i sola, blir en bra dag.
Postet 26-06-17 kl 09:25 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Barnløst hjemme hos oss også, og i dag til i morgen kun meg og katten, merkelig følelse! Men kvelden skal nok gå med til rydding av rene klær, klesvask, så smått planlegging av pakking til F, trening og rydding av hus før vaskeperson kommer denne uken.
Postet 26-06-17 kl 09:31 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God mandag! Fjortenåringen er sendt av gårde til rocke-musikk-kurs-leir på en økologisk bondegård, så vi er barnefri denne uken, vi også. Jeg har vært borte fra jobb en uke, og selv om jeg har gjort masse jobbgreier den uken, er det haugevis av ting som venter, så jeg får bare kjøre i gang kaffetrakteren og ta tak.
Postet 26-06-17 kl 09:51 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi har hatt bare ett barn hjemme i helgen, eldste er på fotballcup. I går kveld oppdaget vi at sykkelen til eldste (som yngste skal/har arvet) er stjålet. Den stod fint parkert i sykkelstativet utenfor trappen, men låsen var ikke helt igjen. Ikke er det en naturlig vei å gå for forbipasserende heller, så dette er rett og slett pøbelstreker. :sinna:
Postet 26-06-17 kl 09:58 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Så kjipt, Fersken!
Vi har sendt Ville avgårde på korpstur, så det blir barnløst i heimen noen dager. Hva vi skal gjøre på kveldstid er dog ikke noe problem, det er fortsatt nok å gjøre med flytting og pakking.
Postet 26-06-17 kl 10:01 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hjemmekontor med ferierende unger hengende å slenge. Skal på OCH med eldste om noen timer, så kan liksom ikke kaste dem ut eller stue dem bort heller.
Postet 26-06-17 kl 11:10 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Våknet med tannverk i dag (har egentlig hatt det hele helgen ) men etter en Ibux og en naproxen er hevelsen helt borte og verken er også så godt som borte, så da lar vi det være en stund til. Er en visdomstann som er på vei gjennom men den vokser så sent at den skaper slike perioder med verk av og til.

Her er ett barn enda med svigers på tur, det andre barnet skulle på ferie opplegg i regi av kommunen, mens vi voksne jobber, heldigvis bare denne uken igjen.
Postet 26-06-17 kl 11:18 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
God bedring, Frøy!

Og kjipt med stjålet sykkel, Fersken!

Mine to er på henholdsvis SFO og sandvolleyballskole. Sol her i sør, så tipper det er OK siden det tross alt er utendørs. Jeg teller dager til F, ut uken bare.
Postet 26-06-17 kl 11:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Siste jobbeuke før F, og stort sett overkommelig med oppgaver (etter hard prioritering ).

Det skal bli vanvittig deilig med F - det har vært en hektisk vår og forsommer. Og morsom. Men jeg trenger virkelig å lade batteriene, for høsten blir visstnok enda mer hektisk.
Postet 26-06-17 kl 11:26 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Æsj, så kjipt med stjålet sykkel, Fersken!

Og god bedring til Frøy!
Postet 26-06-17 kl 11:27 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Så kjipt, Fersken. Har dere en FB-side for området dere bor i? I så fall kan det kanskje hjelpe med en etterlysning der, for det er mye mulig noen har "lånt" den og slengt den i en grøft i nærheten, har sett mye sånt i bygda vår den siste tida.

Jeg har vært alene siden fredag og det er ganske deilig, selv om det er litt rart med helt tomt hus. Og så er jeg glad jeg ikke er husredd, for man merker plutselig helt andre lyder fra huset når det er stille rundt en, i går kunne jeg sverget på at det var noen i kjelleren, og det var hakket før jeg gikk ned for å sjekke.

Siste uke med jobb før ferien, og akkurat passe tempo på jobb. Kunne vært verre.
Postet 26-06-17 kl 11:37 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
2/3 barnløst hjemme hos oss, eldste har reist på sommerjobb. De to små får ha litt rolige morgener og ettermiddager nå i SFO-langdagene. Det er litt crazy på jobb, men F nærmer seg og det er full kontroll.
Postet 26-06-17 kl 12:19 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her blir det helt barnløst om 1.5 time, det kommer til å bli vanvittig deilig. Jeg har store planer om å klippe plenen, men det blir i morra. I dag skal jeg hente en komfyr jeg har kjøpt brukt.
Postet 26-06-17 kl 12:27 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har hjemmekontor med ryddende husfar rundt meg. Storeguttene ble sendt avgårde i morges, en på mormortur og en på leir. Lillesøster ser ikke helt fordelen med å ha foreldrene for seg selv, men jeg tror vi skal klare oss.
Postet 26-06-17 kl 12:44 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
1/2 barnløst hos oss og. Eldste er på fotballcup i utlandet, men nå er jeg i tvil om hvor mye fotball det blir på ham.OSL har brukt 24 timer på å ikke klare å sende kofferten hans.
Postet 26-06-17 kl 13:24 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Vi har 100 % barnløst, og nå har jeg endelig funnet begge barn i tilsynelatende lykkelig tilstand på bildene fra leirskolen, så da synker (de totalt urealistiske) kriseforestillingene om stakkars små som gråter seg i søvn og er fullstendig venneløse og går for lut og kaldt vann ned på et vanlig zero probability scenario.

Vi fortsetter det herrlige DINK-liv; Ling Ling på lørdag, lang fellesløpetur i marka og kino på søndag, noe nedtonet ute i dag (Way Down South eller Taco republica eller noe annet morsomt), Pjoltergeist i morgen og Omakase med gode venner torsdag. Barnefri er ikke bortkastet på oss, ass!
Postet 26-06-17 kl 14:18 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har 2/3-del barnefri og benytter anledningen til å jobbe meg halvt i hjel.

Og prøver å planlegge sykkelferie i samme slengen men det er så kjeeeeedelig! Vil bare gjøre det impulsivt!
Postet 26-06-17 kl 14:27 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Det REGNER!? Wtf?
Postet 26-06-17 kl 15:17 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Sånn, nå har jeg planlagt ferdig!
Postet 26-06-17 kl 15:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
SAS-Menzier-Kafka, anyone?? "Jeg ringer deg tilbake om ca 10 min! " Jeg ringer tilbake etter 40 for å høre hvorfor jeg ikke har hørt noe. Telefonsvarer; stenger kl 14:00, ?
Postet 26-06-17 kl 15:52 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Her er det fortsatt godt vær, men det blåser. Det har regnet noen netter bare, det kan jeg like.
Postet 26-06-17 kl 17:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Vi er på dag 1 av F. i England. Sitter og stresser litt ved tanken på at vi skal reise med Norwegian til New York på onsdag, men kanskje kaoset ikke gjelder for flygninger som ikke skal til eller fra Norge? *klamrer seg til halmstrå*

Anywho, i dag har vi bare sløvet, lest, gått tur, spist is. Nå tror jeg jaggu meg jeg skal ta en liten power nap. :daff modus:
Postet 26-06-17 kl 19:15 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Her er vi godt inne i f-modus. 32 grader, palmesus og solseng på Key West��☀️
Postet 26-06-17 kl 20:01 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi er på School of rock i London. Lang dag med shopping osv. Så får vi se hvor mange av barna/de voksne som sovner.
Postet 26-06-17 kl 21:33 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no