Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Årssluttløffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Årssluttløffe

Postet 31-12-16 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 40

Kommentarer

Gammel
Trixie sin avatar
Våken, men ikke mer enn det.
Fremdeles ikke i form, så måtte melde meg av nyttårsmaraton, skikkelig kjipt. Det får bli sofaen i stedet. Jula skal ut også har jeg bestemt.
Ingen barn hos meg så det blir middag med venninner i kveld.
Håper alle får en fin dag og kveld.
Postet 31-12-16 kl 10:06 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Fersk 8-åring i hus, blir rolig feiring av bursdag og nytt år som vanlig.
Postet 31-12-16 kl 10:25 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Våken. Har kaffe. Gratulerer med åtteåring!
Postet 31-12-16 kl 10:27 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Skal ut å,kjøpe stjerneskudd etterhvert, så blir det kalkun og denslags hos venninne i ettermiddag, det blir sikkert hyggelig.

Gratulerer med dagen til 8åringen.

Godt nyttår til dere allesammen.
Postet 31-12-16 kl 10:40 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Nextlife sin avatar
God morgen.
Gratulerer med 8-åringen, Dali. Her har vi 21-åring å feire i dag.
Kalkunen er snart på tur i ovnen, og eldste barnebarn er straks på tur hit og skal være mormors kjøkkenhjelp.
Postet 31-12-16 kl 10:54 av Nextlife Nextlife er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Her i huset er det mye snørr og hoste men vi skal ikke ordne stort selv siden vi skal bort, så det går greit. Heldigvis har vi alle sammen sånn omtrent det samme, også dem vi skal til.
Postet 31-12-16 kl 11:08 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg var lenge eneste våkne. Nå har jeg fått følge av storebror, men er fortsatt i pysjen. Jeg har ryddet kjøkkenet - det tok sin tid. Vi må vel ut og handle litt senere i dag. I kveld skal vi feire sammen med 5-6 vennefamilier.
Postet 31-12-16 kl 11:40 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Morn, morn. Jeg var førstemann oppe og hadde gått lang tur med hunden før noen andre kom på at de ville stå opp. Nå er det møljetid i sofaen. Ute er det åtte plussgrader, veier fulle av is og snøen er nesten borte overalt så det er ikke mye som frister til uteaktivitet. Måtte låne mannens piggsko for å kunne gå tur i sted.
Postet 31-12-16 kl 11:43 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Kaffe og varme rundstykker. Straks på vei ut for å handle litt mat.

Vi er begynt å rydde ut julen og tar resten i morgen.

Gratulerer med dagen til alle bursdagsbarn!
Postet 31-12-16 kl 11:44 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Tallulah sin avatar
Gås i ovnen, hodet vridd av (døde) sjøkreps, snart skal pastadeigen gjennom pastamaskinen og jeg skal lage krepseravioli, og en så lenge føler jeg meg så FLINK!
Postet 31-12-16 kl 12:35 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Vi skal snart ha frokost, og så tror jeg vel kanskje vi må ut en bitteliten tur for å lufte folket. Og så blir det visst vaktler og karamellpudding i kveld. Uff, uff!
Postet 31-12-16 kl 12:36 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Ingen flere er blitt dårlige foreløpig, men vi holder oss hjemme i kveld likevel. Skal straks ut å handle litt.
Postet 31-12-16 kl 13:00 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hallo! Vi skal spise frokost som vi måtte lage selv. Og så skal jeg til Mathallen og hente sjøkreps som var bestilt som hovedrett til oss tre, men som nå blir forrett i selskapet vi ble invitert i rett før jul. Det blir nok bra.
Postet 31-12-16 kl 13:07 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg skal ut på tur me hunden bare jeg har skrevet dette ferdig. Vi skal spise lunsj med noen venner etterpå, så er det hjem og husj! på kjøkkenet med seg på meg - jeg skal forberede nyttårsmiddagen vår. Det blir bare oss og vi skal ikke rekke noe som helst, så jeg regner med at vi er klare til middag rundt 2030 - 2100.
Postet 31-12-16 kl 13:14 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg merker at årstallene våre ligner mer og mer på klokkeslett. Syntes et øyeblikk 2030 var sent for middag ved overgangen til 2017.
Postet 31-12-16 kl 13:30 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
En liten kaffekopp på hjørnet av spisebordet før jeg skal lage hummersuppe og steke kalkunen som ligger og dupper i saltlake. Vi blir 19 stykker med stort og smått, og noen av gjestene surrer allerede rundt i huset med kaffe og bok, noen kommer dinglende om et par timer og rundt åtte blir det mat.
Jeg elsker å arrangere sånne store selskaper. Det er på en måte en slags presang å få lov.
Postet 31-12-16 kl 13:47 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Vi skal på middag til en kompis av mannen, konen hans er på jobb så da blir det oss tre voksne og 4 barn. Lille frøken er den som er mest misfornøyd med løsningen da de andre er 3 gutter på 11 og 12 år. Men det blir bra det er jeg sikker på. Hun har skrevet takkebrev til verten også. Til x. Jeg er sikker på at du lager god mat. Takk for at vi fikk komme. Hilsen lille frøken.
Postet 31-12-16 kl 14:07 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg er motsatsen til Harriet Vane, og er overlykkelig over at vi bare skal være fire i dag.
Postet 31-12-16 kl 14:22 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Vi har hjemmenyttårsaften i år, og jeg gleder meg til vi skal på vennemiddag etterpå i dag. Hyggelig for både store og små, og mannen har som vanlig lagt opp til å kjøre fyrverkerishow for hele nabolaget.
Postet 31-12-16 kl 14:29 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Vi skal til fast nyttårsvennefamilie. 4 voksne og 3 barn. Pinnekjøtt og brettspill. Også overnatter vi og har egg og bacon i morgen og mye fjasete prat.
Postet 31-12-16 kl 14:56 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har laget mat i flere timer allerede, men dette er sånn matlaging som vi koser oss med.

Gulrotsuppe med ingefær og hjemmelagde krutonger til forrett.
Kalkun med masse godt tilbehør til hovedrett (og det inkluderer ikke waldorfsalat )
Osteiskake med popcorn og salt karamellsaus til dessert.



Knerten var litt tufs i går kveld (sovna på sofaen) og har kroppstemperatur på 37,8. Heldigvis har de som skal komme på besøk sagt at det er greit nok, så vi jobber på.
Postet 31-12-16 kl 15:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Her har vi også laget mat i flere timer allerede. Vi blir 9 store og 8 små i kveld. Kalkunen har duppet i lake i to døgn og står nå i ovnen, tilbehøret er 90% klart, må bare varmes og legges på fat. Forrett og dessert har gjestene med seg, og boblene ligger til kjøling.

Men dagens høydepunkt er tross alt tvinsa - de blir 4 i dag! Og var dagens bursdagsbarn på Julemorgen på NRK Super, det var veldig stas altså.

Gratulerer med bursdagsbarn hos Dali og Nextlife også!
Postet 31-12-16 kl 15:35 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Gratulerer til alle bursdagsbarna!

Vi blir hjemme i dag, eldstemann har hanglet frem og tilbake hele romjulen, så jeg kansellerte fartingen i går og driver å lager biff Wellington for første gang. Litt prestasjonsangst ifht å få sprø smørdeig, men forhåpentligvis blir det godt uansett. Og vi er veldig gode på å kose oss sammen, så det blir fint å være bare oss her hjemme.
Postet 31-12-16 kl 15:47 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Gratulerer til alle bursdagsbarna

Så masse god mat de lager! Blir reint misunnelig. Ikkje for det. Eg skal vist få pinnekjøtt i dag. Blir nok ikkje det samme som mamma og pappa lagar, men mat er mat. Planar om å finne meg ein film i kveld og slappe av.
Postet 31-12-16 kl 16:35 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Grattis til bursdagsbarn
Postet 31-12-16 kl 16:44 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Postet 31-12-16 kl 17:31 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg husker hvorfor jeg misliker nyttårsaften. Vi har ingen planer annet enn å hente Eldste på fest i natt. Blir ingen nyttårshilsen fra meg, jeg blir bare deppa av mimring.
Postet 31-12-16 kl 17:41 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi har avlyst feiringen, mannen er fortsatt ikke i form og ungene vil helst ha taco og på grunn av hunden velger vi å ikke skyte opp fyrverkeri. I fjor var vi 15 til bords, i år blir vi fire, og begge deler er helt greit.
Postet 31-12-16 kl 17:47 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Christa sin avatar
Vi er traditionen tro på hotel langt fra fyrverkerier og smell.
Skal straks ut å gå en tur m hunden, etter det blir det servert nyttårsmiddag.
Postet 31-12-16 kl 18:08 av Christa Christa er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Fint dikt, Nessie!
Kun fire til middag her, heldigvis. Jeg skal kjøre på ungdommer store deler av kvelden, mannen skal ta nattkjøringen.
Postet 31-12-16 kl 18:08 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Her ble det, etter megen om og men og hinting og nderøig kommuniserte ønsker fra svigerfamilien, kun ungene, Mannen og meg. Jeg har energinivå på minus åttifire, men nuh er kalkunen stappet og penslet og i ovnen, og jeg skal sløve mens jeg passer på den.
Postet 31-12-16 kl 18:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
@Blondie: jeg blir litt smådeppa jeg og, litt uten grunn. Men nyttårsaften har alltid vært litt sånn
Passer meg fint å spise pinnekjøtt hjemme med kjæresten, i pysj
Postet 31-12-16 kl 19:51 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
jolie sin avatar
Her er det bare meg. Kidsa har pappanyttårsaften, men siden han jobber inviterte kidsa seg til besteforeldrene i stedet. Så de satte seg på toget for to dager siden og er nå på ei hytte på fjellet. Ex-svigers reiser dit for å slippe unna alt fyrverkeriet pga hund, men til ære for alle barna skulle det visst bli litt raketter et stykke unna hytta litt utpå kvelden. Så er alle parter fornøyde.
Postet 31-12-16 kl 20:37 av jolie jolie er ikke aktiv
Gammel
Jeg er hjemme alene. Frivillig! :) De siste månedene har rett og slett vært litt tøffe, så nå da jeg omsider fikk litt alenetid så orket jeg ikke bruke den på selskapeligheter. :knegg:

Tenker at om man virkelig NYTER å være alene hjemme på nyttårsaften, så er det HELT riktig! :)
Postet 31-12-16 kl 23:01 av Joika Joika er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Vi er hjemme bare vi tre og hunden. Hunden er engstelig for alle smellene og jeg er blitt litt pinglete sosialt etter alle hjertegreiene det siste året, jeg får litt høy puls av støy og mye folk, så vi har det fint hjemme. Festmenyen var veldig vellykket.
Postet 31-12-16 kl 23:08 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Godt nytt år, alle sammen!
Postet 01-01-17 kl 01:23 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Godt nyttår, alle!
Postet 01-01-17 kl 01:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Agent Scully sin avatar
Godt nytt år og nattah! I 2017 skal det soves mere!
Postet 01-01-17 kl 01:53 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Godt nytt år! Vi sitter på nattbussen hjem etter hyggelig feiring med to vennefamilier. I den grad vi har forsetter, sier jeg som Scully: sove mer! Så får vi se hvordan det går.
Postet 01-01-17 kl 02:10 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Godt nytt år alle sammen!
Postet 01-01-17 kl 02:35 av Fersken Fersken er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no