Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 15-07-16 kl 09:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Dali sin avatar
Først? Fikk dra tidlig hjemmefra i dag, så jeg kan ta tidlig fri. Grusomme nyheter å våkne til.
Postet 15-07-16 kl 09:12 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Verden altså, jeg klarer ikke lengre å ta alt inn over meg. Nå er det jobbings før helg, og endelig siste arbeidsuke før ferien.
Postet 15-07-16 kl 09:16 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Skal det aldri ta slutt?
Hatet, grusomhetene, terroren.

Gjemmekontor i dag. Litt hangover etter en tur på den lokale puben med mannen i går. Og så må det vaskes litt klær, ryddes og pakkes.
Postet 15-07-16 kl 09:17 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Våkner til helt uvirkelige nyheter. Det er jo bare trist, vondt og grusomt.
Hva er det som får folk til å gjøre dette?
Postet 15-07-16 kl 09:43 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg ligger sjokkert i en hotellseng i Milano. Det er ikke så mange dagene siden vi tok tog gjennom Nice. Dette var virkelig grusomt.
Postet 15-07-16 kl 09:59 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Helt uvirkelige nyheter.

Ellers er det siste dag før F :svosj:
Postet 15-07-16 kl 10:07 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Helt drøyt å våkne til sånt enda en gang! Har noenlunde oversikt over dem jeg kjenner som jeg vet er i området, takk og lov for FB og "Marked safe"-funksjonen!

I dag har jeg kjørt min syke nabo til legen, og har hjemmekontor. Skal trene i ettermiddag og forhåpentligvis blir det vær til å spise sushi og drikke bobler på terrassen etterpå.
Postet 15-07-16 kl 10:14 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Så utrolig trist med Nice. Det er så forferdelig at noen virkelig ønsker å skade og drepe, skremme og ødelegge. Disse unge mennene burde vært opptatt med helt andre ting enn å planlegge terror, terroristen burde jo selv stått der med venner eller familie og gledet seg til fyrverkeriet. Vært en del av feiringen og festen, ikke sint og utenfor. Vi må få disse unge mennene inn i midten av samfunnet så fort som mulig, slik at de ikke går og tøyser seg og er rasende der i utkanten.

Jeg har aller siste dag før F og må svosje noe aldeles forskrekkelig!
Postet 15-07-16 kl 10:18 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Utrolig triste nyheter.

Siste dag før F her også, lang liste. Kaffe og pågangsmot.
Postet 15-07-16 kl 10:59 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Veldig trist ja. Det er litt vanskelig å finne ord, rett og slett.

Ikke så mange planer her i dag, i går klarte jeg å få fiksa og vaska stua sånn noenlunde. Så i dag skal jeg ta kjøkkenet tenkte jeg.
Postet 15-07-16 kl 11:12 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Pelle sin avatar
Sitter her ganske sjokkert. Dette var leit. Jeg merker jo at det påvirker meg negativt, dessverre.
Postet 15-07-16 kl 11:18 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Trist med Nice; satt oppe i natt og så BBC World News. Vi snakket om å reise til Frankrike i sommer, men jeg sa nei fordi jeg føler at landet ikke er trygt. Synd at det blir bekreftet.

Ser at de franske flaggene er tilbake på Facebook, men jeg velger å la være denne gangen. Det blir litt feil for meg når det bare er terroraksjoner i Europa som skaper sånne symbolske motaksjoner, mens ingen (som kom opp på tidslinja mi, inkludert meg selv) la ut irakiske flagg etter terroraksjonen i Bagdad for et par uker siden.
Postet 15-07-16 kl 11:23 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Pelle sin avatar
Hvor man legger ut bilder har jo noe med hvor man har sitt hjerte nært. Jeg kan ihvertfall ikke ta alt vondt som skjer i verden å føle på det hver dag, terror skjer jo nærmest daglig. I Nice har jeg vært og Frankrike er et slags naboland for oss. Så jeg synes ikke det blir feil. (Men bytter uansett ikke profilbilde og gjorde det heller ikke sist).
Postet 15-07-16 kl 11:29 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg føler ikke at Frankrike er noe "nærmere" for meg sånn sett; har aldri vært der og det er en veldig fjern kultur for meg selv om den er nærmere i distanse.
Postet 15-07-16 kl 11:44 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Nessie sin avatar
Fikk et lite sug i magen da jeg våknet til terror i Frankrike, vel vitende om at begge mine søstre med familie er der. Men de er heldigvis ikke i Nice, men det var så alt for mange andre som var der
Postet 15-07-16 kl 12:21 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Stompa; nei selvsagt føler ikke alle at Frankrike er nærmere. Men mange gjør nok det. Og kanskje derfor har en irakisk bekjent av meg lagt ut på facebook da det var terror i Irak, men ikke nå.

Det er da vel ikke merkelig. Tragedier i nabolaget opprører ofte mer enn om det samme skjer 100 mil unna. Og takk og lov for det, for ellers ville det blitt tungt å leve.
Postet 15-07-16 kl 13:52 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hvis noen husker at jeg fikk regning for en gynekologtime i 28. juni som jeg ikke hadde møtt til fordi jeg ikke hadde fått innkallingen, kan jeg fortelle at i dag kom den i posten. Lurer veldig på hvor den har vært. Jeg så at postmannen la den i kassa, så virker som om den har vært tapt i systemet deres. Konvolutten var skikkelig skitten og ekkel.

(Jeg slapp heldigvis å betale regninga, og fikk ny time kjapt, så gynekologen var heldigvis på tilbudssida. Men nå har jeg skikkelig lyst til å ringe å fortelle at innkallingen kom i dag, for å "bevise" at jeg ikke skrønet til dem. )
Postet 15-07-16 kl 13:53 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Nessie sin avatar
@Stompa:


Jeg synes forøvrig ikke det er rart at folk opplever Nice som «nærmere» enn feks Bagdad, mye pga at man med større sannsynlighet både har bekjente, familie og venner der, eller at man har vært/er/skal dit selv.
Postet 15-07-16 kl 16:14 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Er fortsatt i utlandet pga kansellert fly i går og kaos på fluplassen da alle andre fly også ble kansellert. Var da jeg hørte om terroren i forbifarten. Helt grusomt. Har flere kjente der nå men de er alle trygge.
Postet 15-07-16 kl 19:03 av millact millact er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no