![]() |
JulikaffeGod dag fra Bonn. Er her med 12 norske tyskelever som allerede er utslitt – og vi er på dag en av tre. Stakkars dem; tysk effektivitet tar på. Dog skal jeg gi dem litt slack siden vi har vært 1,5 uke i Hessen først, i temperaturer mellom 35 og 40 grader og fullt program. :svett: Vi jubler over at det bare er 25 grader her.
![]() |
Postet I dag kl 16:58 av Stompa
![]() |
![]() |
JulikaffeGod dag fra hytta! Gjestene har reist, så nå blir det en rolig time, kanskje en gåtur, og så er det i gang med litt forberedelser til min fars 80-årsdag på søndag. Mye er gjort, for gaven er klar - et ferdig plantet jordbærbed som mannen og jeg gjorde klart før gjesteinnrykkene.
Det blir en merkelig sommerferie resten av tiden - våre første uker uten barn siden 2004. Men litt fint også, med sakte tilvenning til tømming av rede. |
Postet I dag kl 14:07 av Eia
![]() |
![]() |
JulikaffeSnart helg. Skikkelig vestlandsvær i dag. Vind, regn og 13 grader. Dessverre meldt samme dritten i hele helgen.
Skal ha oppstykket ferie i år. Foretrekker egentlig å ha flere uker i strekk, men men. To uker i august, så en uke i september på fitcamp. |
Postet I dag kl 11:30 av løve70
![]() |
![]() |
JulikaffeMorn fra kontoret. Alle jeg pleier å spise med er borte i dag, så da blir det lunsj og fp på meg.
![]() |
Postet I dag kl 11:12 av Dali
![]() |
![]() |
JulikaffePå kontoret i dag. Vi skal ha valg til nytt verneombud.
Jeg ser frem til helg og bursdagsfeiring for dattera (og meg) med storfamilien i morgen. Det blir litt dårlig oppmøte for noen har starta ferie og noen jobber, men feiring blir det. |
Postet I dag kl 10:00 av Nenne
![]() |
![]() |
JulikaffePå kontoret, men ettersom det ligger noen endringer i min arbeidshverdag og i organisasjonen foran oss, så har jeg flyttet kontor. Det er litt mindre, men har utsikt mot fjorden - og ingen sol i arbeidstiden.
Eldste er hjemme med feber, og jeg mistenker at jeg brygger på det samme. Godt å høre at du har fått avklaring og "rett" Tjorven. Går inn for 3 uker ferie her også. Men skal ha en skikkelig høstferie så det får gå. |
Postet I dag kl 09:18 av tink
![]() |
![]() |
JulikaffePå kontoret. Da får jeg rydda unna litt papirarbeid.
|
Postet I dag kl 09:02 av star
![]() |
![]() |
JulikaffeSånn. Da er jeg installert på hjemmekontoret, og klar for siste arbeidsdag før F. Jeg har akkurat passe mye å gjøre i dag. Og gleder meg veldig til tre uke med fri. Jeg har pleid å ta lenger ferie enn det, men sjefen ba pent om jeg ikke kunne ta kort sommerferie og så heller ta noen uker til høsten etter en stor leveranse. Og det er helt greit for meg.
Juni var så rar, og jeg har nesten ikke sett mannen min i det hele tatt. Han har vært mye på jobbreise, men også vært noen uker på hjemmekontor på hjemstedet sitt fordi faren hans er syk. Og det er godt mulig at dette var siste gang de traff hverandre. Sent i går kveld kom mannen hjem, og det var godt. |
Postet I dag kl 07:39 av Tjorven
![]() |
![]() |
JulikaffeFikk bruke eldste som sjåfør litt. Må snike inn litt tid der man kan.
|
Postet I går kl 21:09 av star
![]() |
![]() |
JulikaffeSå bra Tjorven. God ferie
|
Postet I går kl 19:27 av Blå
![]() |
![]() |
JulikaffeJeg skal ha fotpleie i ettermiddag og få sommerføtter.
![]() Lønningspils med jobben også etterpå, men det får bli lønningsfarris tror jeg. Jeg tror jeg blir nødt til å ta bilen. Så bra, Tjorven! ![]() |
Postet I går kl 14:11 av Nenne
![]() |
![]() |
JulikaffeDer fikk jeg en veldig stor avklaring på jobben, som gjorde meg uendelig lettet. Jeg har hatt en lang diskusjon med en kollega (som har gått ganske langt i sin kritikk av meg). I dag har jeg fått full og unison støtte fra veldig mange, og direktøren har besluttet at vi går for min løsning. Det betyr at det venter en massiv jobb når jeg er tilbake fra ferie, men det er en jobb jeg vet at jeg klarer.
Nå tar jeg ferie med lettere hjerte. For vi var i ferd med å gjøre noe veldig feil. |
Postet I går kl 13:59 av Tjorven
![]() |
![]() |
JulikaffeFremdeles ikke noe tegn til sommer her og værmeldingen for helgen er skikkelig kjip
![]() |
Postet I går kl 11:02 av løve70
![]() |
![]() |
JulikaffeVi skal til Italia i neste uke og gleder oss stort! Jeg har aldri vært der før, mistenker at jeg blir bitt av basillen.
![]() |
Postet I går kl 11:02 av Blondie
![]() |
![]() |
JulikaffeJeg var på langhelg i Italia for et par uker siden, og lengter tilbake. Det var så innmari fint, og vi fikk så god mat.
Jeg er litt middels motivert på jobben, men forsøker å holde ut. Nå er det snart lunsj. I det minste. |
Postet I går kl 10:41 av Tjorven
![]() |
![]() |
JulikaffeGod morgen! Vi kom oss til hotellet rett over midnatt. Puh. I dag blir det en litt rolig dag mens vi finner ut av hvilke turer og aktiviteter vi skal gå for.
|
Postet I går kl 09:50 av Blånn
![]() |
![]() |
JulikaffeHjemmekontor i dag.
|
Postet I går kl 09:12 av star
![]() |
![]() |
JulikaffeHeldigvis i slag igjen etter en sliten kveld i går, da jeg lurte på om jeg brygget på noe. Det hadde vært kjipt både å ikke få unna de siste arbeidsdagene før ferien, og å gå ut i ferie med sykdom.
Krysser fingrene for at dere kom dere vel i hus i går kveld, Blånn. |
Postet I går kl 08:58 av tink
![]() |
![]() |
JulikaffePå kontoret og øspøs utenfor. Bra det ikke er en feriedag.
![]() |
Postet I går kl 07:31 av Martis
![]() |
![]() |
JulikaffeFlyet ble omdirigert til Milano Malpensa på grunn av brann på Linate. Nå har vi sittet i flyet i 40 minutter og venter på å fly de fem milene tilbake til Linate. Foreløpig venter vi på mer bensin. Skulle vært på Linate kl. 17.10. Blir en sen kveld for vi har ca. 3 timers kjøretur etterpå. Ja, ja.
|
Postet 02-07-25 kl 18:40 av Blånn
![]() |
![]() |
JulikaffeDenne og neste uke igjen før F. Hektiske dager. I dag hadde vi teamsmøte med kunde i Saudi-Arabia som ikke har betalt oss. Det kan virke som det hjalp å være bestemt!
|
Postet 02-07-25 kl 16:36 av millact
![]() |
![]() |
JulikaffeHuhei, lenge siden jeg var her inne! Juli og greier!! Denne og neste uke igjen før F, men ikke så mye som skjer fremover, det sakkes ned før full feriestans. Håper jeg i alle fall, så kjære kunder, ta ferie dere også!
![]() |
Postet 02-07-25 kl 14:13 av Addison
![]() |
![]() |
JulikaffeSnart F her også, men du store alpakka så mange greier jeg må fikse før det!
![]() |
Postet 02-07-25 kl 13:46 av Toffskij
![]() |
![]() |
JulikaffeJeg er lei av jobb og vil ha ferie.. 2 dager igjen.
|
Postet 02-07-25 kl 12:30 av Mex
![]() |
![]() |
JulikaffeVi er på vei til Italia. Gleder meg! Alle gutta er med.
![]() |
Postet 02-07-25 kl 12:15 av Blånn
![]() |
![]() |
Julikaffe![]() Jeg gleder meg også til å se fotball i kveld! ![]() ... innen da skal jeg ha gjort en hel del, så kan'ke sitte her og glo. |
Postet 02-07-25 kl 11:09 av Maverick
![]() |
![]() |
JulikaffeGleder meg til EM-start i dag, beltet var perfekt!
Vi er ved kysten og nyter freden. Alle ungdommene jobber, så de ser vi bare i helgene. |
Postet 02-07-25 kl 10:54 av Blondie
![]() |
![]() |
JulikaffeI går føltes det helt feil å være halvt sykemeldt, i dag føles det helt rett. Må prøve å få rydda litt.
|
Postet 02-07-25 kl 10:37 av star
![]() |
![]() |
JulikaffeJeg føler jeg så lur i dag.
![]() Kjolen min har blitt litt for vid, og trengte noe som tok den litt inn i livet. Panisk leting etter et belte på morgenkvisten, men jeg fant ikke det jeg lette etter. MEN; jeg finner et nøkkelbånd fra UEFA Champions League-kampene som "laget mitt" deltok på i høst. I farger som matcher kjolen perfekt, er helt riktig "størrelse" rundt mitt liv OG i dag starter fotball-EM (for damer). Snakk om lur gjenbruk! ![]() |
Postet 02-07-25 kl 09:43 av Tjorven
![]() |
![]() |
JulikaffeGod morgen!
Veldig viktig med en jobb man trives med ja. Godt å høre at dere nå har det bedre Tjorven og Adrienne ![]() Startet dagen med en joggetur. Nå non stop møter, før jeg håper å avslutte tidlig. Vi skal en kjapp tur på hytta for å fikse noe greier. Ingen tegn til sommer her og til helgen er det meldt pissregn. Får finne på noen inneaktiviteteter... |
Postet 02-07-25 kl 09:04 av løve70
![]() |
![]() |
JulikaffeNy dag, mer sommervær og kun tre arbeidsdager igjen før ferien braker løs.
Har fått kaffe og har en plan om å lese et vanskelig kapittel og få redigert en viktig tekst i løpet av dagen. |
Postet 02-07-25 kl 08:58 av tink
![]() |
![]() |
JulikaffeJa, Tjorven, jeg kunne skrevet nøyaktig det samme, både om å glede seg til ferie, glede seg til å komme tilbake på jobb etter ferie og hvor viktig det er for meg at jobb fungerer. Den gamle jobben min kom med masse prestisje, denne kommer med masse gøy og læring. Har i hvert fall lært siste året hva om egentlig er viktig for meg, for å si det sånn.
|
Postet 01-07-25 kl 17:27 av Adrienne
![]() |
![]() |
JulikaffeDet Er Så Varmt! Og jeg må slepe tung ryggsekk til busstasjonen i varmen, hurra.
|
Postet 01-07-25 kl 16:14 av Toffskij
![]() |
![]() |
JulikaffeHektiske dager på jobb i shippingverden; vi er dårlig bemannet. I dag måtte jeg til sentrum og fysisk hente noen viktige dokumenter og kjøpte norske jordbær på torget. Små gleder!
|
Postet 01-07-25 kl 16:12 av millact
![]() |
![]() |
JulikaffeHilser fra kontorrotten på sørvestlandet. Himmeldusjen er åpen og det er grå skyer så langt øyet kan se. Juli ass.
![]() |
Postet 01-07-25 kl 12:53 av Fersken
![]() |
![]() |
JulikaffeVi hadde en episk helg og sliter litt med å lande.
![]() |
Postet 01-07-25 kl 12:27 av Blondie
![]() |
![]() |
JulikaffeGod formiddag! Jeg sto opp tidlig for å trene. 5000 m på mølle på 15% stigning blir 750 høydemetere. Målet var å klare det på under 60 min for da skrur mølla seg av. Det gikk.
![]() |
Postet 01-07-25 kl 11:24 av Blånn
![]() |
![]() |
JulikaffeAdrienne: Er det ikke godt? Både det å kjenne at jeg gleder meg til ferien, og at det skal bli helt greit å komme tilbake. Det blir nok å gjøre når jeg er tilbake, men jeg har trua på at det skal gå greit og at jeg skal få støtte i de prosessene som skal finne sted.
Er det noe jeg har lært av denne arbeidskonflikten, så er det hvor absurd viktig jobben er for at jeg skal ha det bra også ellers i livet. |
Postet 01-07-25 kl 10:30 av Tjorven
![]() |
![]() |
JulikaffeJeg har siste arbeidsuke før fire uker uten jobb, og siden jeg har gjort samme tiltak som Tjorven med å bytte sjef siden sist sommerferie, har jeg nå en ny opplevelse med at jeg helt reelt kan roe ned uken før ferie og dermed ikke krasje inn i ferien. Hjemmekontor hver dag, håndterlige oppgaver og rom for å roe hode og sjel. Veldig deilig.
|
Postet 01-07-25 kl 10:00 av Adrienne
![]() |
![]() |
JulikaffeJeg er inne i nest siste arbeidsuke før ferie og har egentlig så veldig mye jeg burde gjort ferdig, men jeg er jo ikke akkurat full av energi. Jeg er i grunnen sliten.
Det er feriestemning i lufta her på jobben. Kaffepausa er lenger en vanlig og morsomme ferieplaner diskuteres og gode tips deles. Det er egentlig ganske koselig her når tempoet er litt lavere. ![]() |
Postet 01-07-25 kl 09:55 av Nenne
![]() |
![]() |
JulikaffeStartet første julimorgen med fjas på bakvaktstelefon, så jeg er begrenset begeistret.
![]() På vei til kontoret etter hjemmejobbing, og håper det er fem liter kaffe klart der. |
Postet 01-07-25 kl 09:08 av Maverick
![]() |
![]() |
JulikaffeGod morgen i juli!
Siste uken før F her også. Håper at sommeren kommer nærmere helga annemede. |
Postet 01-07-25 kl 08:45 av tink
![]() |
![]() |
JulikaffeKjedelig start på dagen med søvnunderskudd, ekspressbusser som er innstilt for sommeren, billettkontroll som forstyrret meg i podkasten og litt dårlig tid på jobboppgaver fordi andre ikke hadde tid til å gjøre klart sin del i går (fordi atter andre ikke leverte sitt i tide). Men nå har jeg kaffe, arbeidsro og håp om at hjernen klarner.
|
Postet 01-07-25 kl 08:45 av celebelen
![]() |
![]() |
JulikaffeTenk at det er juli. Nå er det bare 4 arbeidsdager igjen før jeg skal ta F, og i år gleder jeg meg faktisk. I noen år nå har jeg ikke gledet meg til F, og da har jeg egentlig skjønt at noe er veldig feil. Men jeg har gjort grep (i særdeleshet å få meg en annen sjef), og i år er feriegleden tilbake. Det er bra.
Men først må det drikkes en del kaffe. ![]() |
Postet 01-07-25 kl 08:12 av Tjorven
![]() |
![]() |
JulikaffeGod morgen fra kaldt og fuktig vestland.
![]() |
Postet 01-07-25 kl 08:10 av annemede
![]() |
![]() |
Juni-kaffeSiste dag i denne gudsforlatte måneden!
![]() |
Postet 30-06-25 kl 13:28 av Maverick
![]() |
![]() |
Juni-kaffeSiste dag i juni og enda 3 uker til ferie. Satser på at finværet kommer i slutten av juli, ser ikke så lystig ut på langtidsvarselet til Yr i alle fall.
|
Postet 30-06-25 kl 12:49 av Fersken
![]() |
![]() |
Juni-kaffeGod formiddag
![]() Ingen ferie her, skal stort sett jobbe hele juli. Tenker det er helt greit, håper på litt rolige dager. Ikke rolig i dag da, møter hele dagen, samt et 300 siders dokument å gjøre review på. Ellers fint vær her i dag - uheldigvis ser det ikke ut til at det skal vare. Får prøve å nyte så mye som mulig. |
Postet 30-06-25 kl 11:18 av løve70
![]() |
![]() |
Juni-kaffeTilbake på kontoret etter festivalferie, nå er det to uker med jobbing før det blir F på ekte.
|
Postet 30-06-25 kl 10:54 av celebelen
![]() |
![]() |
Juni-kaffeVåknet med klare tegn på uvi. Benyttet meg av gratis telefonlege via fagforening og slapp oppmøte hos lege. Kjekt å ha det i orden før ferie telttur neste uke.
|
Postet 30-06-25 kl 10:39 av Pelle
![]() |