Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 03-12-16 kl 08:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg er oppe, ungene sover hos besteforeldrene siden jeg var på julebord i går. God mat og koselig selskap.

Ikke store planer i dag, men skal få ryddet litt er planen.
Postet 03-12-16 kl 09:35 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Første frihelg på fem uker! Jeg vasser rundt i joggebuksa og smiler. Det eneste jeg skal i dag er å kose meg. God lørdag!
Postet 03-12-16 kl 09:35 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
God morgen!

I dag er det besøk for gårsdagens nyslåtte 6-åring. Har ufattelige mengder husarbeid som må gjøres først.
Postet 03-12-16 kl 09:39 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg er like happy som Blondie her. Jeg skal på yoga og så gjøre absolutt ingenting.
Postet 03-12-16 kl 09:40 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Hunden og jeg er oppe for lengst, hun sløver på gulvet, jeg venter på at rundstykkedeigen skal heve nok til å bakes ut. Tenåringen sover selvsagt og datter er på overnatting hos venninne. Mannen overnattet i byen etter julebord, han kommer ikke hjem før han er kjørbar og skal jeg dømme etter selfien jeg fikk i natt så er det en stund til.
Postet 03-12-16 kl 09:41 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Vestlandsmorgen. I dag feirer vi 60-årsdagen til pappa.
Postet 03-12-16 kl 09:42 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Stille hus, barna sover. Jeg har vært våken en stund allerede.
Postet 03-12-16 kl 09:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Var tidlig våken, med hodepine. Febersyk jente på sofaen, far og sønn reist på turnering. Har plan om pepperkakebaking idag, men vi får se an formen til den pjuske.
Postet 03-12-16 kl 10:31 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Fullstendig tiltakslaus etter å ha sendt jentungen på fotball. Men besøk til ei av bestevenninnene i kveld. Det blir stas!
Postet 03-12-16 kl 10:49 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg har et enormt, trappetrinnformet blåmerke på ryggen. Og forbud mot å gjøre annet enn å ta vare på meg selv. Fine legen.
Postet 03-12-16 kl 10:51 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Mannen er på jobb, tenåringen har dratt på innebandykamp, og tiåringen,babyen og jeg følger straks etter.

Først - litt mer kaffe.
Postet 03-12-16 kl 10:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mann og mellomste er sendt på håndballcup. Mellomste fikk det første målet for laget og de vant kampen. Krysser fingrene for et godt resultat. De skulle egentlig stille med 3 lag i helgen. I går ble det klart at så mange på laget var syke etter forrige helgs cup i Sverige at de måtte trekke et lag... I dag var enda 3 nye syke, så nå har de knapt innbyttere.

Jeg skal skrive oppgaven min. Hu hei hvor det går. Julemusikk på øret og 45-15 økter.
Postet 03-12-16 kl 11:01 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Kaffe&avis, planer om litt baking, muligens julegardiner om skulderen sier ok, så rekemiddag. Fine dagen!
Postet 03-12-16 kl 11:02 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Auda, Albertine - god bedring!

Mannen er på teorikurs, jeg skal bruke dagen til rydding, baking og besøk av søster. Ville gleder seg stort til tantebesøk, og er nok noe mindre begeistret for å måtte hjelpe til med resten.
Postet 03-12-16 kl 11:07 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Bokormen sin avatar
Riktig god bedring, Albertine!
Postet 03-12-16 kl 11:14 av Bokormen Bokormen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn! Her er det full utflatings i sofaen, men deretter skal vi være veldig kulturelle og først se Othello i barneteaterversjon, og deretter Arrival på kino. Med ramen imellom.
Postet 03-12-16 kl 12:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Håper du liker Arrival, Toffskij. Jeg gjorde i alle fall det.
Postet 03-12-16 kl 13:09 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ha, ha. Laget til mellomste gjør det bedre enn det heltoppa førstelaget. Det er lov å være litt skadefro, ikke sant?
Postet 03-12-16 kl 13:29 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Arrival er kjempebra, skal hele familien gå på den? Alle vi tre likte den veldig godt.

Her i huset har vi en nybakt fjortenåring og driver med siste-liten-orging før innrykk av syv kompiser om ikke altfor mange timer. Tror ikke de trenger rundvasket leilighet, men kaken må jo pyntes, alle åtte PS-kontrollerne må testes, og ikke minst må jubilanten rives vekk fra Skype og sendes i dusjen.
Postet 03-12-16 kl 13:39 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
(Skulle ellers gjerne vært på Othello, men det ble for styrete å kombinere med bursdagsfeiring. Og akkurat nå er jeg veldig glad for at vi droppet det, etter en stappfull uke som kulminerte med julebord i går kveld …)
Postet 03-12-16 kl 13:40 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har ikke fått solgt mine Othellobilletter, så om dere treffer på noen som har lyst til å slå følge dit eller har lyst på billetter, så mailer jeg dem på et øyeblikk (gir dem bort, altså).
Postet 03-12-16 kl 13:55 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Hei! Delta litt her jeg også da... Jeg er alene hjemme, koser meg med julemusikk, kaffe og sjokolade. Mannen og 11-åringen er i Bodø, på First Lego League-finale, de to yngste er med jentas bestevenninne i buldrehallen.

Skal snart tusle meg en tur inn til byen, og se om jeg får kjøpt en julegave eller to.

Vi hadde også julebord på jobben i går kveld, men jeg stod over i år. Jeg hadde lovt de to yngste at vi skulle kose oss litt ekstra når pappa og storesøster var bortreist, og for å være helt ærlig var det faktisk det jeg også hadde mest lyst til.
Postet 03-12-16 kl 14:04 av My My er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Dette er foreløpig en tynn strategioppgave gitt...

Nå stikker mellomste og mannen for å spille 1/8-finale. Jeg håper de vinner. Kommer han i finalen skal mor ha pause fra skrivingen.
Postet 03-12-16 kl 17:26 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Mannen og jeg har rømt inn på soverommet; det sitter syv fjortenåringer rundt spisebordet og spiller et nytt kortspill Poden har fått etter å ha spist seg stappmette på pizza. Håper de har litt appetitt på kake også etterhvert; mannen har dekorert en ganske kul kake med pokemonen Gengar på - som det også er bilde av på t-skjorten bursdagsbarnet har på. Vi er ikke så gode på rydding og husvask og å være ferdige med ting før gjestene kommer, men matching, det kan vi!
Postet 03-12-16 kl 19:00 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Et kreftsykt barn på skolen til mine barn går nå sine siste uker i møte. Foreldrene forteller at de har hatt stor glede av Barnekreftforeningen og Foreningen sykehusbarn. Så i dag har jeg støttet disse, og vil bare oppfordre alle til å gjøre det samme. Desember skal jo være en god til med juleglede. Det er så urettferdig at andre samtidig mister det kjæreste de har.

http://www.barnekreftforeningen.no/n...-en-julegave-/

http://sykehusbarn.no/produkt/donasjon/
Postet 03-12-16 kl 19:17 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Så grusomt, Pelle. For en jul de får - jeg sitter med tårer i øynene bare ved tanken.
Postet 03-12-16 kl 20:42 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Både Othello og Arrival var strålende, og alle likte dem. Ramen var også godt. En utmerket lørdag!
Postet 03-12-16 kl 21:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Hvor spiste dere ramen, Toffen? Ved vulkan? Jeg likte også Othello.
Postet 03-12-16 kl 22:44 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ja, på Sapporo Ramen.
Postet 03-12-16 kl 22:53 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Åh, disse fjortenåringene er så søte. Så blide og greie mot hverandre, og høflige mot oss, og begeistret for alt de fikk å spise, og entusiastiske over de ymse spillene de spilte.

De fikk nå somlet seg av gårde hjemover igjen til slutt, også, etter at opptil flere mødre hadde ringt/meldt og lurt på om de kom snart. Men de holdt altså ut fra halv fire til halv ti, sånn omtrent. Veldig vellykket bursdagsfeiring, virker det som om alle syntes!
Postet 03-12-16 kl 23:43 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no