Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 10-08-17 kl 08:23 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 49

Kommentarer

Gammel
Candy Darling sin avatar
First!
Postet 10-08-17 kl 08:55 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Litt preget av Skamaniagjengen. Jeg har løpt til toget, men har festivalkjole og lave støvler på, så alt er vel!

Postet 10-08-17 kl 08:56 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Tidlig på jobb. Travel dag så her er det bare å stå på.
Komme seg fort hjem for å få kjørt frøkna til båten så de kommer seg på treningsleir.
Nuh forberede framlegg *svosj*
Postet 10-08-17 kl 09:03 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen!
Sol!!
Postet 10-08-17 kl 09:17 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Sol her og og tidlig på jobb, frokosten er spist og kaffen er drukket. Masse jobb venter.
Postet 10-08-17 kl 09:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Også havnet jeg på lokaltoget! Den møkkaruterappen lurte meg igjen!
Postet 10-08-17 kl 09:21 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Sol og glede her også, men trøtt og lei, og gleder meg så intenst til helg! Var på morsomt sommerspill i går, et nesten 100-personers korps med folk fra hele området, mange spillesugne musikere i ferien altså! Fikk med de to eldste samt noen venner av mellomste, full bil og stormende jubel.

I likhet med menneskeforeldrene har pus lagt på seg litt i det siste, og fikk på gårsdagens dyrlegesjekk beskjed om å kutte litt ned på godsakene. Diettfor er innkjøpt, nå er det slutt på ferien altså!
Postet 10-08-17 kl 09:27 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
På jobb. Skal være her leeeenge. Har nemlig lovd å hjelpe en kollega med noe anbudsarbeid etter jobb, for min del vil det si skanning, sortering og kopiering. Schikkeli' intelligent arbeid, med andre ord.
Postet 10-08-17 kl 09:28 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen. Det ser utrolig nok ut som at det ikke er tåke i dag, ikke verst bare det.

Nyter siste rest av fri, på tirsdag braker det løs, men jeg har vært innom jobb for å få byttet kontor, og hatt er møte for å legge opp de første ukene, så har kommet litt i gang.
Postet 10-08-17 kl 09:28 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg har kapitulert og innsett at ryggen har det bedre på hjemmekontor enn på jobb der jeg bare blir sittende i ro. Ikke alltid så effektivt med hjemmekontor, i hvert fall ikke når huset er rotete, men jeg sitter ikke så mye stille hjemme i det minste.
Og så hjelper det jo at jeg slipper å stresse hjem for å sende avkommet avgårde kl 14.
Postet 10-08-17 kl 09:41 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er jammen meg sol i Stavanger også.

Kaffe er drukket og dagens dont venter. I kveld er det korpsspilling igjen, kjekt å være i gang igjen.
Postet 10-08-17 kl 10:09 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
God morgen fra et ytterst sjeldent hjemmekontor. Snart tid for dagens første kaffepause, for jeg har vært flink og skrevet en rapport, som nå kun mangler regnskapet (lite prosjektregnskap) før den kan sendes inn.

Skal på lovende kundebesøk om litt, sammen med ny samarbeidspartner - det blir spennende!
Postet 10-08-17 kl 10:11 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Og så er jeg tom for kaffe!
Postet 10-08-17 kl 10:26 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det var en våt dag på Øya i går, men det ser jo langt bedre ut i dag. Jeg satser på litt slitte joggesko som heller kan få lov til å bli litt gjørmete.

Jeg er på kontoret, men kan ikke skryte på meg enorm effektivitet akkurat.
Postet 10-08-17 kl 10:27 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg er helt usedvanlig glad og fornøyd med livet. Har innvilget meg gjemmekontor og litt sen morgen etter noen hektiske dager og et veldig koselig bobletreff i går kveld. Startet dagen med yoga, og nå har jeg spist frokost på verandaen i sol. Det er sånt som bør lagres på glass til vinteren.
Postet 10-08-17 kl 10:51 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Nåh, Heilo!
Postet 10-08-17 kl 11:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Seventeenth!

Jeg er på kontoret, trøtt og litt sur, men det blir nok bedre med en kaffekopp håper jeg.
Postet 10-08-17 kl 11:22 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Her er det faktisk sol, og jeg har syklet til jobb med ny fancy sidekurv i stedet for den teite, klumpete frontkurven som subbet i skjermen og lagde et infernalsk bråk.
Postet 10-08-17 kl 11:25 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Godmorgen! Jeg skal straks av gårde med Poden til Gardermoen, så han får seg en Nord-Norgestur noen dager, det skal nok bli bra. Deilig med sol etter gårsdagens regnskyll. Og så er jeg litt spent på akkurat hvor gjørmete det er i Tøyenparken i ettermiddag!
Postet 10-08-17 kl 11:46 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg fikk litt triste meldinger i går. "Da er regnjakke nr 2 gjennomvåt". "Lurer på om scenen forsvinner ned i gjørma. Vi prøver å redde de instrumentene vi kan." "Si til de andre at jeg blåser opp redningsflåta og henter dem nå!"

Tøyenparken er vel dog litt mer bestandig mot gjørme enn Frognerbadet skulle man tro. Håpe, i det minste.
Postet 10-08-17 kl 11:50 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg husker fra i fjor at Tøyenparken var overraskende god på å restituere seg etter drittvær. I fjor stilte jeg opp med gummistøvler dagen etter noe voldsomt med regn, men da hadde jeg verdens snilleste mann som kom syklende for å overlevere sandaler, for de støvlene trengte jeg virkelig ikke.

Gårsdagen var forresten nok et bevis på ullas fortreffeligheter. Jeg var definitivt våt i glippen mellom de halvhøye støvlene mine og regnkåpa, men jeg var på ingen måte kald. Ullstrømpis var en vinner!
Postet 10-08-17 kl 12:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Sol meg her og sol meg der.

Her er alt ved det gamle, jeg og storebror er litt trøtte siden vi var sent oppe på uteteater i går kveld. Mellombror var også med, men han slipper å stå tidlig opp i dag. :trøtt:
Postet 10-08-17 kl 12:27 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Nå har det skyet over, tink.
Postet 10-08-17 kl 12:54 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Mannen min sier at vi ikke bare kan handle sjokomelk når vi skal på butikken.
Postet 10-08-17 kl 13:33 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det synes jeg er ganske egoistisk av ham Pingis.
Postet 10-08-17 kl 13:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Mannfolk ass Pingis!
Postet 10-08-17 kl 13:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
For en mann!

Jeg handlet 10 små sjokomelk i dag. Ikke til meg, men til jobben da.
Postet 10-08-17 kl 14:15 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Kollegaen min hadde sørget for sjokomelk i kjøleskapet til meg.
Postet 10-08-17 kl 14:16 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ok, hvor er det tilbud på sjokomelk.
Postet 10-08-17 kl 14:18 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg har mer lyst på sjokomelk enn sandwichis. Det er en is-skuffelse, altså. Kjip kjeks og kjedelig vaniljeis.
Postet 10-08-17 kl 14:37 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Pfffft. Sandwichis er kongen!
Postet 10-08-17 kl 14:42 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Det er derfor man skal kjøpe Hennig Olsen sin Tallulah hvor vaniljeisen har ett snev av toffe.
Postet 10-08-17 kl 14:46 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sjokomelk kan JEG dy meg for. Merkelig, siden jeg elsker alt som er søtt.
Postet 10-08-17 kl 14:47 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Det er derfor man skal kjøpe Hennig Olsen sin Tallulah hvor vaniljeisen har ett snev av toffe.
Uenig. Den er ikke så veldig god. Diplom-is er best, særlig om man er så heldig å få en is der kjeksen er litt hard.
Postet 10-08-17 kl 14:48 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Mannen min har tatt med ungene i et sommerland, og latt meg sitte igjen her i solveggen med boka mi. Og nå er det blitt så varmt at jeg må sykle ned og bade.
Postet 10-08-17 kl 14:56 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hennig Olsen-sandwichen er helt klart best. Kjeksen skal jo være myk!
Postet 10-08-17 kl 14:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Jepp, ingenting slår Hennig-Olsen. Min kollega og jeg har lyst på is og vurderer å finne en rimelig fryseboks på finn så vi kan ha is her på jobb.
Postet 10-08-17 kl 15:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Kjeksen skal være sånn passe hard og isen skal IKKE ha noe hint av karamell, nei.
Postet 10-08-17 kl 15:03 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det er Diplom-is jeg har fått tydeligvis, passe kjeks, litt myk, litt tyggemotstand.
Postet 10-08-17 kl 15:03 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
En perfekt sandwich-is hadde hatt mørk, sprø sjokoladekjeks, og is med sjoklade, salt peanøtt og litt slat karamell.
Postet 10-08-17 kl 15:10 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det hadde vært en litt vulgær sandwichis, Tally.
Postet 10-08-17 kl 15:10 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Pøsj. Den som finnes nå er jo smakløs og ytterst kjedelig. smaker papp og plast!
Postet 10-08-17 kl 15:12 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nah. Den er klassisk og stilren.
Postet 10-08-17 kl 15:13 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Og full av gluten.
Minnes dog at både sandwich-is og sjokolademelk var mer enn innafor på slitne dager.
Postet 10-08-17 kl 15:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Vi lager en slags versjon av den Tallulah ønsker seg: steiker posesjokoladekakerøre (glutenfri, Blondie!) i vaffeljern, og legger is, nonstop, peanøtter og karamellsaus mellom to vafler. Helt umulig å spise pent, men veldig godt.
Postet 10-08-17 kl 15:34 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Åh, pingis, det hørtes vidunderlig ut! More is always more når det kommer til is. Nesten.
Postet 10-08-17 kl 15:50 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ned i båtkøen fra helvete, kanskje dumdum boys på ørene og en pitstop på Narvesen for å kjøpe is kan roe irritasjonen min litt.
Postet 10-08-17 kl 15:53 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Etter å ha oppdatert meg i tråden er det nesten så jeg må innom og kjøpe meg is på vei hjem.
Postet 10-08-17 kl 16:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg sitter på kontoret og har fått en oljeradiator. Så nå holder jeg varmen. Is er uaktuelt av flere enn en grunn (kalorier og frost).
Postet 10-08-17 kl 17:20 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no